Kertokaa tulealle yh:lle!!!!
Yhteishuoltajuus, lapset asuvat luonani, olen pelkkien tukien varassa:
KUINKA PALJON RAHAA JÄÄ ASUMISMENOJEN JÄLKEEN ELÄMISEEN/KK?
Soitin sossuun ja vastaus oli erittäin ympäripyöreä..
Kommentit (13)
Kotihoidontuki, korotetut lapsilisät, täysi asumistuki ja minimi-elarit.
ap
Ohje lapsen elatusavun suuruuden arviomiseksi 87 sivua.
Takuulla en eron tullen lue moista opusta, vaan sanon miehelle jonkun mukavan tasasumman, kuten 500E tai 1000E, riippuen siitä millä päällä olen.
Tuskin saat toimeentulotukea. Tai korkeintaan pari kymppiä, jos elarit ovat pienimmät mahdolliset.
Kuinka paljon sinulle sitten jää pakollisten laskujen, kuten vuokran jälkeen, käteen tuosta reilusta tonnista riippuu menojen suuruudesta.
Tuskin saat toimeentulotukea. Tai korkeintaan pari kymppiä, jos elarit ovat pienimmät mahdolliset.
Kuinka paljon sinulle sitten jää pakollisten laskujen, kuten vuokran jälkeen, käteen tuosta reilusta tonnista riippuu menojen suuruudesta.
Eli vähennä se vuokrasumma tuosta reilusta tonnista niin se on se käteen jäävä osuus vuokran jälkeen.
ja elarit vaikuttavat asumistukeenkin
ja niiden mukaan minulle ja lapsille jää asumismenojen jälkeen n. 900 € laskuihin, ruokaan jne.
ap
noin 300-350 Euroa/hlö asumisen päälle elämiseen. Eli jos ei muuten tuota kerry, niin sitten saat täydentävää toimeentulotukea.
Lapsia neljä ja mieskin vielä riesana.
n. 900e jää asumismenojen jälkeen käteen.
Eli lapsilisät, elatusapu, palkka?
Asumistuki riippuu asunnon koosta
Toimeentulotuki taas muista tuloistasi.
Sitten vähennät menosi.
Mutta jos et ole töissä, niin ei taida olla hurraamista.....joudut varmasti menemään töihin.