Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun noin 6,5-7 tuntia yössä vaikka tarve olisi tunnin enemmän. Parhaat vinkkisi riittävään uneen? Auttaako pimennysverhot?

Vierailija
29.06.2024 |

Iltaisin ei malta mennä nukkumaan riittävän aikaisin ja aamulla herää aikaisin

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi auttaakin. Itseäni auttaa, jos en juo kahvia iltakuuden jälkeen, mutta harvoin maltan olla juomatta.

Vierailija
2/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun n. 6 tuntia yössä, unta ei vaan riitä pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen pimennys auttoi itseäni. Uni tulee paremmin eikä tule heräiltyä. Samoin viileys auttoi. Myös etätyö helpottaa, kun ei tarvitse joka aamu varata aikaa työmatkaan, vaan voi nukkua aamusta pidempään.

Vierailija
4/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vuosikaudet ikkunat täysin pimennettynä huoneessa, missä nukun. Lisäksi käytän korvatulppia. Kesälläkään ei ole uniongelmia, kun on täysin pimeää ja äänetöntä.

Vierailija
5/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukut päiväunia niin sitten totut siihen lepoon päivällä. Yöunia ei saa pidennettyä oikein kuin unilääkkeillä tai sitten täytyy olla flunssaa. Krapula on hyvää unta sanoi kuka tahansa muuta.

Vierailija
6/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pimennysverhot auttaa. Makkari niin pimeäksi kuin ikinä saa ja riittävä ilmanvaihto.

Vierailija
7/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot auttaa todellakin, suosittelen! Itse nukun hyvin, kun huoneessa on tarpeeksi pimeää ja riittävän viileää. Nukkumaan pitää mennä väsyneenä ja pieni rauhoittumishetki on aina hyväksi, ennen pistää pään tyynyyn ja sammuttaa valot..

Vierailija
8/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen krooninen huono nukkuja. Pimennysverhot tuntuvat auttavat jonkin verran. Tokmannista ostettiin sellaiset mustat rullaverhot, halvat.

Ethän katsele tietokonetta tai kännykkää tuntia ennen nukkumaan rupeamista äläkä juo kahvia tai cola-juomia ollenkaan, niiden vaikutus voi kestää jopa 10 tuntia.

Jos harrastat lukemista, lue jotain mukavaa ja harmitonta, mikä ei liity varmasti omaan elämääsi.

Vaikkapa Kaari Utriota (sic!) ,

Jos katsot nettiä, voit katsoa vähän asmr-videoita äänettömällä.

Vierailija
9/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pimennysverhot ja siitä huolimatta monesti herään klo 6, mutta jos ei kiire mihinkään, niin nousen ylös ja keitän kahvit + katselen tvtä tunnin parin ja uudestaan nukkumaan tunniksi. Onnistuu tietenkin vain viikonloppuisin ja nyt näin lomalla....

Mutta pimennysverhot on ihan pakkojuttu. Aikaisin herätysaamuina voi mennä edeltävänä iltana sänkyyn vaikka 21 eikä erota, onko valoisaa vai pimeää ulkona. Vahva suositus täältä pimennyksille.

Vierailija
10/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi magnesium (rentouttaa lihaksia ja sydäntä), melatoniini (syentää unta) ja kärsimyskukkauute (vaikuttaa aivojen GABA-aineenvaihduntaan rauhoittavasti). Lisäksi pitää mennä nukkumaan ajoissa, vaikka ei malttaisi. Herään itse ilman herätyskelloa kuudelta, joten menen nukkumaan viimeistään kymmeneltä. Joka ilta samaan aikaan. 

Vierailija
11/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta edes pimennysverhot. Sänkyyn puolen yön aikaan ja monesti herään 5 tai kuudelta. Vi....... kun työt alkaa vasta 8.00.

Vierailija
12/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nukut päiväunia niin sitten totut siihen lepoon päivällä. Yöunia ei saa pidennettyä oikein kuin unilääkkeillä tai sitten täytyy olla flunssaa. Krapula on hyvää unta sanoi kuka tahansa muuta.

Tuo on totta. Kolme yötä kun on valvonut ja tuskaillut, niin reipas känni päälle ja katselen suomi-filmejä aamuun saakka, niin jopa nukuttaa sen päivän ja myös seuraavat yöt.

Tämä on soo soo soo-neuvo jota ei saisi sanoa.

Vierailija
13/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy tuttua kun nukahtaa melkein heti, mutta muös kuorsaa , niin etttei ķelpaa matkalle mukaan.

Vierailija
14/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vuosikaudet ikkunat täysin pimennettynä huoneessa, missä nukun, koska huone onbtalvisin kylmähkö. Lisäksi käytän korvatulppia. Kesälläkään ei ole uniongelmia, kun on täysin pimeää ja äänetöntä.

Mulla tuo sama. Talvisin tykkään laittaa patterin sängyn viereen. Peittona untuva, on ohut ja paksu valittaviksi, kesähelteillä fleecepeitto. Sänky mukavan pehmeä laadukas joustinsänky ja tyynyt untuvaa. Korviin aina tulpat.

Enkä silti aina nuku kuten haluaisin mutta oma sänky on ihana kun väsyneenä siihen kuukahtaa vaikka raskaan päivän jälkeen. 

Vierailija
15/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula kroppa elää nukkumisen suhteen 4-6 viikon sykleissä.

Ensin mennään niin, että herätään 05:30-06:20 vaikka herätyskello soi 06:55. Riippumatta nukkumaanmenoajasta.

Vähän harmittaa lauantai-aamuna herätä ennen kuutta, vaikka saisi nukkua 09:00 saakka.

Sitten kun rytmi vaihtuu, niin pääsääntöisesti herään herätyskelloon tai enintään 15 min aiemmin.

Viikonloppuisin saatan nukkua jopa 08:00 saakka.

On aika makeeta käydä nukkumaan Perjantaina 22:30 ja herätä Lauantai-aamuna 08:45

Mutta luotan siihen, että kroppa tietää unen tarpeen.

Vierailija
16/16 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisillä naisilla huonot yöunet voi johtua ihan hormonitasoista. Kannattaa silloin miettiä gynekologilla että mitä vaihtoehtoja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi