Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksipuoliset kyläilyt ärsyttäviä

Vierailija
19.02.2009 |

Meillä on kaksi ystäväperhettä, jotka kummatkin käyttäytyvät täsmälleen samoin. Tulevat koko perhe lapsineen meille aina hypynkengässä syömään ja juomaan, kun kutsutaan. Ja kun olisi heidän vuoronsa järjestää tapaamista, kutsuvat aina johonkin ravintolaan "Mitäs jos mentäis vaikka American Dineriin koko perhe? Lapsille olisi kiva juttu, eikö?" Lasku ollaan maksettu ihan itse jokainen perhe. Tai toinen vaihtoehto "Mennääks ulos luisteleen/pulkkamäkeen/uimaan, kun on niin hyvä ilma?"

Kummallakaan perheellä ei ole kyse rahasta tai tilasta, enemmänkin vaivannäön puutteesta. Ärsyttää olla se, joka aina maksaa itse, mentiin sitten ravintolaan tai oltiin meillä. Eikä meillä sentään ole kauhean usein varaa mennä lasten kanssa ulos syömään, että voitais heittää samaa takasin. En ymmärrä, etteikö nämä perheet huomaa, että tää ei mene nyt ihan reilusti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös useammin se kutsuva osapuoli. Ei kuitenkaan vielä niin paljoa, että tulisi hyväksikäytetty olo. Ap:n ongelma kuulostaa kyllä siltä, että vierailusuhde ei ole tasapainossa. Itse yrittäisin vähitellen puuttua ongelmaan esim. ehdottamalla suoraan illanviettoa heillä (kun esim. ehdottavat ravintolaa) ja sitten myös välillä itse ehdottaisin yhteistä piknikkiä tms. jotta ei aina joutuisi yksin kokkaamaan.

Vierailija
22/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli opiskeluaikana tiivis 3 tytön ystäväporukka. Vietettiin usein iltaa toistemme luona ja käytiin sitä ennen välillä yhdessä kaupassa ja jaettiin lasku. Emäntä kuitenkin oli yleensä hankkinut jotain ekstraa ja esim. viinipullon tai jälkkärin. Yksi meistä ei kuitenkaan näin toiminut. Oli myös aina tosi tarkka ruokalaskun jaosta - esim. en syö sitä, joten en maksa siitä. me kaksi muuta aina pyörittelimme silmiämme tämän edessä. häneltä puuttui kokonaan vieraanvaraisuus. Siellä ollessamme oli turha odotella että tarjoaisi omistaan mitään. En tiedä mikä on käytöksen taustalla. Edelleen olemme hyviä ystäviä. Ilmeisesti hän vain on pihi luonteeltaan eikä tunne "velvollisuutta" tai halua olla vieraanvarainen vuorollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos kysyisit tuttavaperheeltä, että milloin voitais tulla teille? Olisi kiva tulla pitkästä aikaa. Puhelimessa tai tekstarilla tai miten teillä nyt on tapana sopia seuraava tapaaminen.

Miten he reagoisivat siihen?

Mäkin kestitsen jonkin verran vieraita, ja myönnän että olen saanut joistakin "kuvan", että tykkäävät mieluummin saada vieraita kotiinsa, kuin tulla itse kylään. Tavallaan tämä nyt avasi munkin silmiä, koska tälle mun luulolle ei kai ole mitään perustetta.

Vierailija
24/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä vierailut menevät aika puoliksi:)

mitä jos kysyisit tuttavaperheeltä, että milloin voitais tulla teille? Olisi kiva tulla pitkästä aikaa. Puhelimessa tai tekstarilla tai miten teillä nyt on tapana sopia seuraava tapaaminen.

Miten he reagoisivat siihen?

Mäkin kestitsen jonkin verran vieraita, ja myönnän että olen saanut joistakin "kuvan", että tykkäävät mieluummin saada vieraita kotiinsa, kuin tulla itse kylään. Tavallaan tämä nyt avasi munkin silmiä, koska tälle mun luulolle ei kai ole mitään perustetta.

Vierailija
25/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis hyvä kokki. Se asettaa aivan mielettömät paineet ystävillesi. Usko tai älä!!

Meillä on juuri tuollainen perhe ystävinä, jotka tekevät mahtavaa ruokaa. Aina on jos jonkinmoista tarjottavaa, usein sellaista, jota ei edes parhaista ravintoloista saa. Lisäksi he ovat aivan mahtavia isäntiä, kaikki on mietittynä ja laitettuna. Tähän on tietysti johtanut pitkällinen ja monivuotinen harjoittelu, mutta silti heidän isännöimät illalliset ovat parasta ajanvietettä mitä elämässä voi saada.

Tämän rinnalla, omat kokkaukseni, tarjoiluni ja isännöinti kalpenevat pahasti. Olemme kyllä kutsuneet vastavuoroisesti tätä ystäväperhettä kylään, mutta silti omat illallisemme tuntuvat aina niin äärettömän vaatimattomilta. Kuiva possunpaisti ei paljon kehuja ole saanutkaan ;-). Eli tästä syystä menemme mielummin ystäväperheellemme kylään kuin kutsumme heitä kotiimme. Olemme myös vaihtoehtoisesti ehdottaneet tapaamista ravintolassa, teatteri-iltaa, pulkkailua tms. Velvollisuudentunteesta kutsumme ystäviämme myös meille, mutta niistä illoista jää joskus aavistuksen vaivaantunut fiilis...