Parhaat luistimet 6 v. tytölle, joka ei osaa luistella ollenkaan?
Pari vuotta sitten kokeili luistelua, ei pysynyt pystyssä eikä sen koomin ole suostunut luistimille.
Nyt ollaan puhuttu luistelusta ja tyttö haluaisi taas yrittää, joten sopivat luistimet pitäisi hommata.
Onko vinkkejä luistimien hommaamiseen tai ylipäätään luistelun opetteluun?
Tyttö on kovin perfektionistinen ja heittää monesti hanskat tiskiin jos ei kerralla onnistu...
Kommentit (8)
kävelyä ensin, sitten jäälle meillä oli potkuri apuna.
Tuletko kädestä pitäen näyttämään, miten helposti se käy temperamenttisen tytön kanssa ;)?
Ollaan puhuttu siitä, että kaikki kaatuvat varsinkin alussa jne., mutta nähtäväksi jää miten tyttö sitten taas tositilanteessa suhtautuu.
Tähän saakka on totaalikieltäytynyt luistelusta, enkä ole pakottamisessakaan mieltä nähnyt, vaan odotellut milloin aika voisi olla kypsä opettelulle.
Potkukelkkaa meillä ei ole. Onnistuisikohan pikkuveljen vaunujen työntäminen :)?
luistimet Stockan kanta-asiakastarjouksesta. Olisko ollut Glitter girl. Niitä oli myös Prismassa. Ne on ollu ihan superhyvät. Ollaan käyty neljä kertaa ja tyttö menee itsekseen jo ihan hyvin. Meillä ei ole ollut mitään tukia, paitsi maila. Mailan kanssa on saanut enemmän tasapainoa.
ja miten, se olikin mielenkiintoista!
Eli menimme radalle, jossa ei näkynyt muita ihmisiä. Siellä KOKO ajan valitti, miten ei uskalla luistella ja miten minun piti pitää hänestä kädestä kiinni jne jne.. minulla oli itsellänikin luistimet.. Ja yritin luistattaa kädestä kiinni pitämällä.. -ei mitään. Valitti vaan. KUNNES... tyttäreni paras kaveri ilmaantuu yhtäkkiä luistellen jäälle (huutaa kaukaa että mooiiii XXX ja kaatuu ehkä 8 kertaa pienellä matkalla).. tyttäreni ilme muuttui ja hän selvästi puri hammasta ja luisteli parhaan ystävänsä luokse!!!! Siis ei valittanut enää kertaakaan, kaatui (kuten paras ystävänsäkin) ja sillä ei ollut enää mitään merkitystä.. :) Olin niiin iloinen tuosta episodista, koska nyt hän tykkää luistelusta VALTAVASTI!!! Eli, esimerkki voisi olla hyvä.. :)
Tyttö 4vuotias on saanut melkein paniikkikohtauksen jo pienestä opettelusta. No nyt sitten tarhasta ilmoitettiin että ensi viikolla viedään lapset luistelemaan. Sitten meidän tyttö ihan itse vaati että nyt on pakko päästä harjoittelemaan. Kolme kertaa on nyt käyty ja huomenna vielä ehditään.Tänään ei millään meinannut saada jäältä pois ja jo melko hyvin osaa. Eli oppiminen voi olla nopeaa kunhan vaan tarpeeksi hyvä syy löytyy. Meillä tyttö siis pelästyi sitä että ´kaverit näkee ettei osaa.
Esikoisen kanssa oli enemmän hankaluutta. Ehkä itsekin tehtiin jotain erilailla. Tuettiin liikaa tms. Muut ovat lähteneet liikkeelle pienin askelin kävellen ja, kun tasapaino saatu hallintaan niin olen opettanut liu`uttamaan vasta sen jälkeen.
Luisteluasento on hyvä olla hieman polvista joustava ja meillä tyttökin on ensin opetellut hokkareilla. Käyttänyt myös veljiensä vanhoja polvi- ja kyynärsuojuksia niin ei ole ollut kovin moksiskaan, kun kaatunut.
Kannattaa tosiaan aloittaa ihan pienestä ajasta ensimmäisillä kerroilla, mutta käydä mahdollisimman usein, jolloin kehitystä tapahtuu hurjasti alun hapuilun jälkeen.
kun yritettiin luistelua, ja luulen että osaltaan lisäsi tytön harmitusta, koska tuo kaveri osasi jo suht hyvin luistella. Itse kun ei heti pystynyt samaan, niin heitti luistimet narikkaan..
Harmittaa, katseltiin noita Glitter Girl -luistimia Stockan luettelosta ja ne pitikin hankkia, mutta jäi kaikessa jouluhösötyksessä ja sairastelussa (ja tyttö on kiivaasti kieltäytynyt luistelun ajattelemisestakin vielä muutama viikko sitten). Nyt niitä oli Stockalla enää liian pieniä jäljellä.
Ehkä ihan tavalliset kaunoluistimet ovat siis hyvät. Noi Glitterit vain olisivat olleet ihanan väriset ;)..
Täytyy nyt takoa, kun rauta on vielä kuumaa ja luistelukelejä olleenkaan on!
Kiitos kaikille vastauksista!
Sinä olet aikuisena vieressä opettamassa ja opetapa samalla kärsivällisyyttä. Eli tavalliset kaunarit tai hokkarit. Ja ei muuta kuin jäälle. Jos on ulkojää, ota potkukelkka. Siinä opettelee pysymään pystyssä. Ja onnistuu helpommin tuo kaunoluistimilla.
Itse voit kävellä hänen kanssaan ja auttaa ensin kävelemään. Mutta on varmasti jo sen ikäinen että potkukelkalla onnistuu jo toisella kerralla. Eli ensimmäisellä kerralla opettelette kävelemään. Ja aina se sattuu. Muista se. Eli lihakset on tottumattomia siihen asentoon. Ja valitusta tulee herkästi. Mutta puoli tuntia on hyvä ensimmäisellä kerralla. Ja mieluiten muutaman kerran ainakin viikossa niin oppii ja muistissa pysyy opittu.
Ja kerro että aina tulee luistimilla kaaduttua. Jokainen kaatuu. Laita itse luistimet myös jalkaan niin jaatte kokemanne. Näin lapsi luottaa helpommin aikuisen sanaan.