Miksi olen niin tolkuttoman väsynyt koko ajan?
Nukun ihan riittävästi mielestäni öisin, mutta silti väsyttää koko ajan.
Kommentit (15)
omega 3 kalaöljyä vaan naamariin ja c- ja b-vitamiinia, tsemppiä!!!
Vitamiinien syöminen on huono neuvo, se ei auta yksinään jos taustalla on jotain perussairautta. Eli mars lääkäriin vaan.
T. vastaaja 2, joka sai elämänsä takaisin kun kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi ja lääkitys saatiin kuntoon
yöuni katkonaista? Se nimittäin väsyttää myös vaikka nukkuis kellon ympäri.
olisiko noissa kilpirauhasjutuissa jotain muitakin oireita kuin väsymys?
Vitamiinien syönnistä ei ole haittaa vaan hyvä olisi ottaa kuuri kenen tahansa. Tietenkin pitää myös pohtia olisiko syynä joku sairaus.
Ehdottaisin kuitenkin ap:lle parin viikon kevätkuuria, Cevitabs 500mg ja Berex tabletteja 1x aamulla ja 1x iltapäivällä (ei myöhään muuten menee yöunet). Lisäksi kalaöljyä, E-paa mielellään tai muutkin käy, myös kalanmaksaöljy. Niitäkin voi ottaa tupla annoksin kahdessa osassa. Lisäksi voi ottaa vielä monivitamiininkin. Mutta älä ota tupla-annoksia kuin pari viikkoa niin että varastot ehtii täyttyä. Sen jälkeen jatka normaalein annoksin.
säännöllisesti ja terveelisesti? Nukutko riittävästi, syötkö säännöllisesti ja terveellisesti? Ulkoiletko ja harrastatko liikuntaa? Omassa kaveripiirissä olen huomannut, että ne jotka aina valittavat väsymystä, eivät syö tervellisesti, nukkuvat liian vähän, eivät ulkoile, polttavat tupakkaa ja ovat usein ylipainoisia (eli syövät epäterveellisesti). Näihin kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota.
olisiko noissa kilpirauhasjutuissa jotain muitakin oireita kuin väsymys?
-väsymys on yleisin oire, se on lähes 100%:lla vajaatoimintaa sairastavista aikuisista
muut oireet vaihtelevat, mutta tyypillisiä:
-kuiva iho
-painonnousu
-hiusten oheneminen
-ajatuksen hitaus
-matala verenpaine, joskus alapaine voi nousta
-kuukautishäiriöt
-mielialan lasku, aloitekyvyttömyys
-silmäoireet, kuten kuivuminen
5 tunnin yöunien jälkeen, ihan mahtavaa.
T. koko elämänsä vain nukkunut
Vitamiini kuuri. Pitkä talvi ja pimeys on tehnyt tehtävänsä. Kokeile multivita plussaa.
Nykyinen suositus on 10µg päivässä, mutta sehän riittää vain ylläpitoon. Sinuna ostaisin niitä pureskelutabletteja joissa on 20µg niin saat varastot pian täyteen.
kävin tänään lääkärissä kanssa koska kauhee väsymys on koko ajan,tuntuu että ihan tavallisia asioitakaan ei jaksa tsemppaamatta tehdä,ok olen raskaana,mutta tää on jo ollu ennen raskautta,sain lähetteen labraan että kilpirauhas kokeet tehään..miten sitten?auttaako lääke nopeasti jos sellainen todetaan?nimimerkilä..ei oo hauskaa ku tavallinen elämä väsyttää
Auttoi kun aloin syömään b- ja c-vitamiinia ja kalanmaksaöljykapseleita ja tekemään reippaita kävelylenkkejä joka ilta (samalla saatoin soitella juorupuheluita tai kuunnella musiikkia).
Kokeile vitamiineja ja liikuntaa. Jos ei auta, niin sitten lääkäriin.
mene lääkäriin ja pyydä perusverikokeet. Taustalla voi olla anemia, tmv
Mulla oli sama fiilis, ja löytyi kilipirauhsen vajaatoiminta.