Auttakaa ensikertalaista!
Ollaan lähdössä perheen kanssa ensimmäistä kertaa risteilylle Ruotsiin.
Mitä pitää ymmärtää ottaa mukaan? Lakanat, pyyhkeet, vaatteet yms on pakattu. Vaikka meillä on C- hytti niin onhan siellä jääkaappi? Onko jossain mahdollista lämmitää vettä tai keittää kahvia? Voiko lapsi olla siellä sukkasillaan vai pitääkö talvikenkiä pitää kokoajan jalassa?
Entä sitten Tukholmassa! Pääseehän siellä kävellen joka paikkaan?
Tunnen itseni niiiiiin juntiksi kun ei ole koskaan tullut käytyä missään =( . Nyt on saatu säästettyä sen verran, että voidaan lähteä lomalle, tosin pienellä budjetilla (koko reissusta on selvittävä 60 eurolla, mielellään alle).
Kommentit (41)
ja tää ei oo provo, niin voithan tehdä kotona pizzaa tai piirakkaa mukaan, että teillä on sitten eväät koko matkaksi
voitte sitten tukholmassa vaikka käydä kahvilla tai jäätelöllä.
anteeksi ap, mutta mua naurattaa ja itkettää samaan aikaan
Ota vedenkeitin mukaan jos sellaisen omistatte. Siellä hytissä on kuitenkin pistoke... Ihan mielenkiinnosta. Mitä yleensä syötte viikolla jos teillä menee ruokaan rahaa vain 30e. :)
Tossa jatkoviestissähän ap sanoi, että ruokaan varattu 15 euroa! 15 euroa! Kukaan ei ole niin hullu, että luulee tuolla selviävänsä kaksi päivää. Ei kukaan!
tai laivalta on ihan pakko ostaa jotakin, vaikka siteitä, vaippoja yms? Mitäs teet?
Tai jos lapsesi sairastuu matkalla ja sun pitäis hakea lääkkeitä Tukholman apteekista?
tuolla rahalla en poistuisi kotipihaa kauemmaksi
kahdella eurolla välillä ja pillimehupläjäys ei oo kallis.Joten jos joku tuosta nauttii, niin parempi kai sekin kun ei mikään?
Minkäikäisiä on ap:n lapset????
sellaista mitä voi syödä kylmänä, termariin kahvia
Pulloon mehua
Tukholmassa pääsee metrolla aika nättiin mutta maksaa sekin, ja syöminenkin on aika kallista.
Meillä meni minä ja kaksi lasta, sellainen 170€ syömisiin ja juomisiin tollaisella reissulla. Metroliput/bussiliput maksoi muistaakseni 20€, onneksi samalla lipulla voi mennä molemmissa
Nyt kyl haluaisin tietää millä pärjää 2viikkoa 60e?? Meillä menee sen verran kahden aikuisen ruokiin. Mies syö kyllä kuin hevonen... Minä en kovin paljoa tarvitse. Tuntisin oloni rikkaaksi jos ruokaan menisi noin vähän....
1. sai ensin nauraa vedet silmissä
2. sitten sai päteä ("onneksi mä nyt sentään olen matkustanut")
3. sitten huomasi kuinka ihania ja auttavia vastauksia täältä tulee (itse en tiedä olisinko pystynyt noin kiltteihin vastauksiin)
4. lopulta sai miettiä kuinka ihmeessä joku keksiikin näin hyvän provon
Ja kyllä - jos tämä ei ole provo niin minuakin kiinnostaa suunnattomasti miten selvitä 30e viikossa (tai 60e kahdessa) koska olen juuri jäämässä hoitovapaalle ja säästövinkit tulevat tarpeeseen...
kiitän tästä viestistä sain nauraa vedet silmissä
Ota huomioon että laivayhtioö voi kieltää omien eväiden viennin laivaan, tarkista tämä ennenkuin lähdette.
provohan tämä, mutta silti, laivalle ei viedä omia eväitä. Se ei ole yleensä sallittua, olet kai sen verran seurannut tiedotusvälineitä.
Mutta kyllähän nyt periaatteessa voisi 60 eurolla selvitä pari viikkoa -siis kun itse kaiken tekisi ja olisi vielä käynyt hirvimetsällä ja kasvatellut kasvikset kesällä talteen. Siis tuossa tapauksessa ruokavalio vielä olisi hyvinkin monipuolinen! Tai sitten ostaisi jostain eurolla monta hampparia tai limapizzaa tarjouksesta.
niin päivän parhaat naurut sain, oli totta tai ei!
emme lähde ostelemaan, vaan teemme pienen reissun, eväät mukana.
Pitääkö joka paikassa tuhlata??? kyllä me selvittiin risteilyltä 30 eurolla, oltiin miehen kaa kahdestaan. Ei kaikki ole tuhlaavia.
Itse matkustamme muutamia kertoja Ahvenanmaalle ja myös Tukholmassa tulee käytyä. Rahaa menee kyllä enemmän kuin 60 euroa, mutta vähemmälläkin selviäisi.
Jos omille eväillä selviää, niin rahaa ei laivalla ole juurikaan pakko mihinkään laittaa. Lapsille on paljon näkemistä ja tekemistä ja taitavat kyllä olla ilmaisia nämä lasten leikkipaikat jne. Tax-freesta riittää lapsille esim. 3 euroa / pää, niin saavat isot pussit karkkia.
Itse muistan omasta lapsuudestani, että rahat olivat vanhemmilla välillä tiukilla ja reissussakaan ei tuhlattu. Kuitenkin kahvit tai jäätelöt ostettiin, mutta ei mitään älyttömiä karkkivuoria tai matkamuistoja.
Sieltä löytyy hyttikuvaukset, ravintoloiden menut, risteilyohjelmat jne.
selvittiin miehen kans 25 eurolla kaden päivän risteilyltä,mutta meillä olikin IHAN KAIKKI eväät kotoa mukana!!
Otimme jopa kahvinkeittimen ja minimikron mukaan,josta tosin saimme nuivia katseita henkilökunnalta...
Mutta oli tosi kiva reissu miehen kanssa :) ja aiomme lähteä toisenki kerran matkustelemaan täältä takapajulasta :(
Eli ap,olen aivan varma että selviätte,teillä on sentään ruhtinaalliset 60 euroa käytettävänä.Me jouduimme selviämään paljon vähemmällä,mutta ei lannistanut tunnelmaa ollenkaan.
Oli ihana nähdä vähän "muutakin maailmaa" välillä.
ettei Ruotsissa käytetä euroja, vaan siellä on vielä oma valuutta. Vaihda Suomessa, älä satamassa, älä laivalla. Anteeksi jos sanon ilmiselvän asian, en tarkoita pahaa.
Katso netistä mitä ilmaisia huvituksia löytyy, museoita yms. Tylsähän on koko kylmän päivän vain kävellä katuja ja sitten vielä syödä jossakin Mäkkärissä. Tukhomassa voi törmätä ihan paikallisiinkin pikaruokaloihin, joissa on vähän parempaa tarjottavaa. Myös kauppahalleissa (Östermalm, Södermalm, Hötorget) voi syödä edullisesti ja jotain muuta kuin ylikansallisissa hampurilaispaikoissa, joissa kaikki aina maistuu samalta. Jos joudutte käyttämään julkisia, katso miten saisitte halvan päivälipun tms metroon tai bussiin. Hommaa/ tulosta kartta.
Esim. me matkustamme monesti Ruotsinlaivalla kesäreissullamme Suomeen (asutaan Keski-Euroopassa), ja täytyy sanoa että monesti meillä on omat eväät mukana, vaikka olisi varaa syödä myös ravintolassa. Jos mukanaolevat lapset on kovin vähäruokaisia (tai pieniä) niin seisova pöytä menee heiltä ihan "ohi"; a la carteen ei jaksa levottomien lapsien kanssa mennä, ja se kahvilatyyppinen ravintola ainakin Siljalla taas on ihan ylihinnoiteltu laadun suhteen, eli mieluummin otamme samantien omat eväät mukaan. Ja voihan reissulla käydä museossa ja katsomassa nähtävyyksiä, ei shoppailu ole ainoa asia mitä Tukholmassa voi tehdä. Eli onnea ap:lle vaan matkaan ja mukavaa reissua!