Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kaikki vaihda jokapäivä puhtaita vaatteita

Vierailija
18.02.2009 |

lapsilleen ja itselle?

Tuntuisi epäsiistiltä laittaa seuraavana päivänä samat vaatteet päälle.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet, sukkahousut tms. kyllä vaihdetaan, mutta itse en todellakaan vaihda esim. farkkuja, yläosakin menee yleensä enemmän kuin yhden päivän.

Lapsilla paidat ja housut katsotaan, jos on tahroja, menevät tietenkin pesuun, mutta kunnollisen näköisiä kyllä käytetään uudelleen.

Tuntuisi ihan järjettömältä pestä puhtaita vaatteita!

Vierailija
2/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maailma pelastuu taas vähän, onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaihda edes sukkia ja alkkareita ellen ole käynyt suihkussa. Enkä käy suihkussa kuin joka toinen tai kolmas päivä.

Vierailija
4/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaan. Näin talvella vaan on hankala kun joka päivä pesen talvitakit ja ei kaikki mahdu yhtä aikaa koneeseen, niin miehen ja mun takit on vielä aamulla kosteita ja jos on pakkasta niin jäätyvät työmatkalla. Kun ainahan niihin sitten ilmansaasteita päivällä tarttuu niin pakko on pestä. Että silleen olisi helpompi jos asuisi lämpimässä maassa.

Villakangasvaatteet on kans vähän vaikeat, kun joka päivä pitää viedä pesulaan kun vaan kemiallinen pesu on sallittu. Ei oikein lapset pääse meillä mitään harrastamaan kun ei muuta ehdi tehdä kun pestä vaatteita :(

Vierailija
5/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut sitten kun ne ovat likaisia. Johan vaatteet kuluvatkin ainaisesta pesusta. Ja pyykkipuuhaa riittää silti.

Vierailija
6/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vaatteet sitten, kun ovat likaisia. Eli kaytannossa kylla melkein joka paiva... Ainakin kaikkien paidoissa on meilkein aina jotain tahroja. Ulkovaatteita pesen, kun nayttavat likaisilta. Omia housujani ja farkkujani pystyn usein pitamaan 2-3 paivaa, samoin mies, paitsi kurakeleilla.

Vierailija
7/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusvaatteet joka päivä, mutta ei välttämättä sukkiakaan tartte joka päivä vaihtaa.

Vierailija
8/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan sukat ja alkkarit myös pesulla käynnin yhteydessä. eli ehkä joka toinen päivä. ellei nyt jostain syystä esim. haise kovasti, silloin vaihdan ennen kylään lähtöä. kotona en välttämättä ennen kuin meen taas pesulle. t. emakko

Vierailija
9/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on tooosi paskasta jos jo päivän käytön jälkeen vaatteet on pyykkäyskunnossa.

lapsilleen ja itselle?

Tuntuisi epäsiistiltä laittaa seuraavana päivänä samat vaatteet päälle.

Vierailija
10/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän samoja alkkareita ja sukkiakin n. 3 päivää. Mulla ei jalkahiki haise enkä eritä valkovuotoa. Alapääni pesen ainakin kerran päivässä ja joka ikisen ison hädän jälkeen joten eipä ne alkkaritkaan ehdi kovin paljoa likaantua.

Vierailija
11/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille yleensä vaihdan, mutta jos housut on siistit niin saavat laittaa ne uudelleen. Itselleni en vaihda. EI ole niin paljon vaatteitakaan enkä ehdi pestä. Tahraisissa tai hikisissä vaatteissa en kulje.

Vierailija
12/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ne illalla on paidat likaisina tai ainakin hikisinä kaikesta juoksusta ja temmellyksestä :)

Yleensäkkin kyllä jos paidalle tai housuille tippuu jotain niin ne viedään samantien pyykkiin.

Alusvaatteet ja sukat vaihdetaan koko perhe tietysti joka päivä ja mies työvaatteet,paitsi housuja saattaa käyttää pari pvää.

Itse saatan käyttää samoja housuja ja paitaa 2 pvää hyvinkin,koska en sotke kuin lapset :D mutta tietty jos on yhtään sotkua niin pistän samantien pyykkiin.

Vierailija
13/23 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet ja sukat vaihdan puhtaisiin päivittäin, töissä käytän samaa vaatekertaa 2-3pv. Lapsille alusvaatteet ja sukat päivittäin muuten tahraantumisen mukaan.

Kotona vaihdan päälle töistä tullessa kotivaatteet ja urheilessa on vielä kolmas vaatekerta päällä. Sukat vaihdan monesti joka vaatteenvaihdon yhteydessä, sukat tuntuu aina kosteilta.

Vierailija
14/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaatteet laitetaan pesuun vain likaisina. Sukat ja pikkarit vaihdetaan päivittäin iltapesun jälkeen. Aikuisilla vaatteet kestävät yleensä useamman päivän, lapsilla varsinkin paidat menevät usein päivässä tahraisiksi.

Varsinkin olisi kova homma pestä/pesettää päivittäin miehen puvut, kotivaatteet ja lenkkivaatteet. Minäkin pidän eri vaatteita töissä ja kotona.

Itse asiassa minua hieman pistää silmään yksi (ja vain yksi) työkaveri joka vaihtaa kaikki (näkyvät) vaatteensa joka päivä. Tuntuu melkoiselta tuhlaukselta. Ainakin meidän toimistossa on yleisempää vaihtaa vaatteita asteittain. Esim. samoja housuja pidetään 3 päivää, sama neule 2 päivää ja alimmainen paita vaihtuu päivittäin. Koskaan en ole huomannut kenenkään työkaverini olevan töissä likaisissa tai haisevissa vaatteissa.

Vierailija
15/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minua hieman pistää silmään yksi (ja vain yksi) työkaveri joka vaihtaa kaikki (näkyvät) vaatteensa joka päivä. .

Kyllä minäkin vaihdan useimmiten vaatteet joka päivä. Mutta en välttämättä pese niitä siinä välillä, vaan esim neuleet ja kauluspaidat saattavat olla henkarissa tai tuulettumassa siinä välillä. Se että vaihtaa vaatteet ei tarkoita sitä että ne automaattisesti pestään siinä välillä. Mulla on ainakin useita ns puolipitoisia vaatteita kotona.

Vierailija
16/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä pestä päivittäin, sitte ku menee likaseksi. Ja tänäänkin laitan lapselle kerhoon samat housut ku eilen, ku ovat kerran puhtaat.

Minäkin vaihdan pikkarit ja sukat vain joka toinen päivä puhtaisiin, kun käyn suihkussa! Hui!

Kyllä mulle on kotoakin se malli tullut, että ei niitä vaatteita joka päivä vaihdeta. Siinähän myös vaate kuluu!

Vierailija
17/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää pikkarit ja sukat ja t-paidat. Useamman päivän (jos ei tahroja) muut vaatteet.

Vierailija
18/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tunnu yhtään epäsiistiltä kun vaatteet ovat hyväkuntoisia ja koti muutenkin puhdas ;) Tosin voitaisiin myös vaihtaa joka kolmas päivä jos niikseen tulee, saisi elettyä vähän enemmän ekologisemmin.

Vierailija
19/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan päivittäin sukat ja alushousut.

Kuntulen kotiin, vaihdan kotivaatteet päälle, ja niitä pidän aina useamman päivän, toki jos ne likaantuvat/hikoilen niin vaihdan useammin.

Koulussa pidän samaa paitaa kaksi päivää, housuja viikon.

Käsittääkseni vaatteeni eivät likaannu, sillä jos aamullaa vaatteet päälle laitan ja bussilla menen kouluun, istun siellä n. 7 tuntia ja tulen bussilla kotiin, niin miten vaatteet likaantuisivat tuossa ajassa...???!

Sukat ja asluvaatteet eri juttu, ne vaihdan päivittäin. Kotona pidän villasukkia, ja näitä kotisukkia pesen ehkä kolme kertaa kahden viikon aikana.

Vierailija
20/23 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat farkut koko viikon jos ei näkyviä tahroja ole. En minä ainakaan haista että ne haisisivat likaisilta.