Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi V*ttu! Isä ei maksa elatusmaksujen indeksikorotusta. Soitin lastenvalvojalle,

Vierailija
18.02.2009 |

joka oli niin hölmöläinen, ettei tiennyt mitä pitäisi tehdä.

Sanoin lastenvalvojalle jo noin kuukausi sitten, että mitä jos kysyisit lakimieheltänne. Pyysin, että soittaisi ja ilmoittaisi mitä lakimies on sanonut.

No eihän sitä puhelua ole tullut.

Haluasin elatusvelvolliselle ensin nätisti viranomaistaholta tuoda ilmi sen, että hänen kuuluu maksaa se indeksikorotus.

Mutta tästä hiivatin lastenvalvojasta ei kuulu mitään. Ei ole tehnyt asian eteen yhtään mitään.

En halua asiaa viedä suoraan ulosottoon koska siitä seuraa vain hirveä riita lasten isän kanssa ja vaikeuksia kaikessa yhteydenpidossa.

Minusta olisi vain niin helppoa kun elatusvelvolliselle menisi automaattisesti virallinen ilmoitus indeksikorotuksesta.

Miksi tästä ilmiselvästä asiasta pitää tehdä perheiden välinen riita, ehkäpä jo ennenkin tulehtuneisiin väleihin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin myös lastenvalvojalle joka vain tokaisi että me ei oteta tänne ketään yksin käymään, että jos ei isä suostu tulemaan allekirjottamaan uutta sopimusta, niin sen joutuu tehdä oikeuden kautta, josta tulee kustannuksia MOLEMMILLE eli mulle tuli sellanen olo että mitä v..tua ruikutat täältä rahaa.

Vierailija
2/11 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksua eli korkeampaa kuin minimi, niin voi indeksi korotukset jäädä saamatta. Itkun itku ääliö, elareiden takiako lapsen olet tehnyt? 10e sinne tänne, tuskin se lapsi siihen kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas viimeisin indeksikorotus on ollu? Enpä ole seurannut...

Vierailija
4/11 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee heitä, joiden elatussopimukset tehty ennen vuotta 2007.

Vierailija
5/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan muutamia euroja niin jaksaako alkaa taistelemaan?

Vierailija
6/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen edustajana lähivanhemmalla on velvollisuus huolehtia siitä, että lapsi saa sen mitä hänelle kuuluu.

Vierailija
7/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitääkö sitä alkaa penäämään? Meillä elatussopimus on tehty joskus 2003.

Vierailija
8/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamattoman indeksikorotuksen ulosoton kautta.. Kaikki raha kuuluu lapselle ja myös tuo "mitätön" korotusraha, joka on jo vuodessa iso raha.. Joten vaadi elatusvelvollisen se maksamaan!!

Vierailija
9/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksi korotustavoi kysellä isältä ja josei suostu ni meillä ainakin neuvottiin hakemaan sitten kunnan kautta kunnan maksamana jossakunta sitten perii isältä tuon.

Vierailija
10/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kunnalta elatustukea (1.4 lähtien kela) et saa indeksikorotusta ensimmäisellä korotuksella. Esim. minä olen kirjoittanut elatussopimuksen vuonna 2006, joten tämä korotus ei minulle tule. Ainoastaan jos isä (joka ei maksa ja on evvk) tulisi kirjoittamaan uuden sopimuksen uudelle summalle. Seuraava korotus (lieneen vuonna 2011) sitten kuuluukin minulle. Eli tässä häviän jokin summan vuodessa, mutta en jaksa stressata.

Vierailija
11/11 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestä sinulle pitäisi tulla tämä korotus, sillä edellinen korotus tuli 2007, joten sen olisi pitänyt jäädä teillä väliin.

Mitään takeita ei ole siitä muuten, että milloin seuraava korotus tulee. Mikäli tulee pitkä lama/taantuma, jossa inflaatio ei juokse, niin seuraava korotus voi tulla tosi pitkän ajan päästä vasta. Nuohan on sidoksissa ihan suoraan elinkustannusindeksiin, jonka pitää nousta 5%. Itse en henkilökohtaisesti usko, että tulee hyvään toviin korotusta, sillä deflaatio lienee ennemminkin todennäköinen tässä tilanteessa. Tietty jos kauheasti elvytetään, niin voihan tässä olla sitten taas tie inflaatioonkin.

Niin, mutta samaa mieltä olen kuin joku aikaisempikin, että hakekaa vaan naiset ne rahat vaikka ulosoton kautta, jos isä ei maksa, niin jos te ette sitä vaadi, niin se on kuin lapselta varastaisi rahaa. Jos ette itsellenne sitä euromäärää lapsen elatukseen tarvitse, niin antakaa suoraan lapselle viikkorahaksi tai sijoittakaa - ne on kuitenkin lapsen rahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan