Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset on nykyään LIHAVIA!

Vierailija
18.02.2009 |

Olin juuri työhöni liittyvässä koulutuksessa ja osallistujista (20 henkilöä)

* 2 oli sairaalloisen lihavia, siis niin että liikkuminen ei meinannut onnistua ja juuri ja juuri mahtuivat tuoliin (eli ylipainoa ainakin 100kg, varmasti enemmänkin)

* 5 oli todella reilusti ylipainoisia

* 6 oli normaalipainoista tai hoikkaa

* Loput 7 enemmän tai vähemmän ylipainoisia.

Olin oikeasti järkyttynyt. Enkä siis ulkonäöstä, sillä nyt ei ole mitään väliä. Vaan terveydestä! Miten ihmiset voi olla noin typeriä ja piittaamattomia omasta hyvinvoinnistaan?! Miten heidät pitäisi ottaa vakavasti työelämässä, jos he ei omista asioistaankaan huolehdi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta niistä oppii äkkiä poiskin! Kaikki on vaan viitseliäisyydestä kiinni.

Vierailija
42/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis olla esimerkkinä ihmisille:puhutaan ylipainosta,diabeteksestä,korkeasta verrenpaineesta,liikunnan tärkeydestä, ym.Totuus on vain toinen:suuri osa sh:sta on itsekin BMI 25:n yläpuolella.Kammottavaa,mutta totta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa reaalimaailmaan! Jos laihtuminen olisi todellakin noin helppoa, niin paino-ongelmat olisivat kadonneet maailmasta aikoja sitten. Ihan vaan humps sipsit poppareihin ja viinerin tilalle pulla.:) Olen joskus käynyt painonvartijoissa ja siellä se ryhmänvetäjä sanoi tätä just ekalla kerralla, että suurin harhaluulo on, että ylipainoiset ei muka tiedä noita perusasioita. Hän kysyi ryhmässä, kuinka moni käyttää kevytlevitteitä, kuinka moni kevytjuustoja, kysyi vielä, koska olemme viimeksi syöneet viinerin jne. Sanoi sitä, että tulos oli odotettu, meistä kaikki olivat luopuneet noista jo vuosia sitten ja siksi tuollaiset palikkaneuvot on lähinnä naurettavia, koska niillä ei painoa tosiaankaan saa hallintaan. Ápua niistä toki on, mutta muutokset on oltava paljon suurempia ja fundamentaalisempia, ja erityisesti iän tultua ruokamäärät laihtuakseen täytyy olla käsittämättömän pieniä. Mikään "ei raskasta ruokaa seitsemän jälkeen ja kolmesti viikossa ulkoilemaan" ei tosiaan riitä aikuisiällä (teinit kyllä laihtuu tuolla) vaan painonpudotus on taistelua päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen.

lihavana! Liikunnalla kilojen karistaminen onkin tosi työlästä ja ite ainakin liikun lähinnä kunnon ja kiinteyden vuoksi. Laihtuminen taas alkaa kun vähentää syömisiä ja vaihtaa herkut vähäkalorisempiin. Näitä ohjeitahan on sitten netti pullollaan: suklaa>kovat karkit, sipsit>popkornit, viineri>pullaviipale... Itselleni on just kiireessä helpoin syödä terveellisesti, kun ei ole aikaa naposteluun ja "lohtusyömisiin": Ostaa kotiin vaan terveellistä syötävää ja ottaa niitä evääksikin!

Vierailija
44/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen itse kiireinen business nainen joka on juuri tulossa äidiksi. Kiireestä huolimatta minulla aikaa syödä terveellisesti ja liikkua, Painon hallinta lähtee ennen kaikkea siitä että osaa kontrolloida sitä mitä syö.

Vierailija
45/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALTAISAT muutokset täytyy tehdä kaikki heti (ja olettavat tulosten näkyvän saman tien). Alkuun vaan tipuaskelin, keventäen vähitellen. Ja tietoisia valintoja ruokaostoksilla! Ei kannata mennä kauppaan nälkäisenä (ja väsyneenä).

Vierailija
46/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi aina verrata jenkkilään tai britteihin, ettei "me onneksi tuollaisia olla". No kohta voidaan ollakin.

Mutta nyt kun kerran asiaan päästiin niin... Niin kauan kun meillä annoskoot pysyy suht normissa niin tuskin porukka ikinä pääsee todella suuriin mittoihin. Toki voi tilata 10 Big Mac ateriaa, mutta täältä ei kuitenkaan saa ostettua mitään jättiannoksia ja vielä tuplata niitä. Limpparikin on ihan kohtuu koossa, täällä ei lyödä kouraan 1,5 litraa limua aterian odottelujuomaksi. Ja onhan meillä hinnatkin eri luokkaa kuin esim. USA:ssa, tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu :p

Vierailija
47/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ei tarvitse, niin pysyy hoikkana.

Miten tää voi olla joillekin niin helvetin vaikeaa? Ei ole kysymys mistään ydinfysiikasta..

Vierailija
48/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tekopyhät kanssaihmiset, mitäpä jos keskittyisitte kokouksissa ym työasioissa töihinne työkavereiden painonvahtaamisen sijaan? Ainakin omia töitäni haittaavat ja hidastavat paljon enemmän pari umpitolloa huonosti koulutettua ja kehnosti käyttäytyvää kolleegaa (millä lie avuilla hommiin päässeet) kuin muutama ryhmään sattunut huomattavan ylipainoinen tyyppi.

Muutenkin jokaisella tuppaa olemaan omat vikansa - yksi on lihava, toinen tyhmä, kolmas laiska, neljäs masentunut, viides juoppo ja kuudes vetää sätkää kuin savupiippu jne. Jos kokee olevansa kovin täydellinen ja omaavansa paljon erityisen hyviä oikeasti toimivia elämänohjeita, kannattaisi ehkä alkaa rahastamaan näistä palveluistaan sen sijaan että ilmaiseksi netissä niitä jakelee.

Vierailija
49/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi syy, miksi niitä kiloja kertyy yhdelle sun toiselle. Sitten ihmetellään miksi lihotaan, vaikka ihan samalla lailla syötiin silloin hoikkana kaksikymmpisenä.

Vierailija
50/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille ikä ja lapset (mikä tekosyy) painoa lisää

Vierailija
51/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään puolustuspuheenvuoro ollut vain ihan fysiologinen fakta. Jos et usko, niin kysy vaikka lääkäriltäsi tai etsi netistä tietoa.

Totta kai syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän voi pysyä samassa painossa kuin nuorena.

55

Vierailija
52/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sen, että lihavuuteen on paljon muitakin syitä ja tekijöitä kuin huono ruokavalio tai vähäinen liikunta.

toivottavasti te hoikat nyt ymmärtäisitte, että jo on FAKTA, tieteellisesti todistettu fakta, että esimerkiksi lihavuusgeeni on olemassa. On tutkittu myös, että monet sairaudet, hormoonit ym vaikuttavat lihavuuteen tavoilla, joihin ihmisen itsensä on hyvin vaikea vaikuttaa.

tämän lisäksi vaikuttavat tietysti mielettömästi ruokavalio ja liikunta, mutta olisi hyvä hoikkien ja normaalipainoisten käsittää se, että iso osa ihmisistä on huonommassa asemassa. eli painon pudottaminen on heille hyvin vaikeaa ja sen säilyttäminen vielä vaikeampaa.... itse kuulun näihin ihmisiin. taistelin ylipainon kanssa vuosikaudet, sitä oli reilut 20kg. mistään en olisi voinut arvata, että kysymyksessä oli hormonaalinen vika, ennen kuin lapsettomuustutkimuksien jälkeen sain käyttööni hormooneja. laihduin 15kiloa tekemättä mitään elämäntapa muutoksia, koska elämäntapani eivät missään vaiheessa olleet kovin huonot. ystäväpiirissäni on monia ihmisiä, jotka syövät ihan asiallisesti (eli eivät mässää koko ajan sipsiä ym vaan syövät normaalisti) ja liikkuvat mutta heitä vaivaa silti ylipaino. samoten ystäväpiirissäni on tyyppejä jotka saavat syödä aivan koko ajan, tuntuu kuin heillä olisi putki suusta takapuoleen kun mikään ei tartu matkalla...

minun täytyy koko elämäni tarkkailla syömisiäni ihan hulluna kun joku toinen saa syödä mitä haluaa ja kyllä se on vähän karua.. enkä ihmettele yhtään, että kaikki eivät jaksa sitä tehdä.. ja ärsyttää suuresti kun joku aina laihana ollut tulee paasaamaan miten "simppeliä" kaikki on..

Vierailija
53/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paino on edelleen sama.

Olen kai sitten poikkeus.

Vierailija
54/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan siis todella säännöllisesti (töissä) kuulla ylipainoisilta ihmisiltä kommentteja siitä, että olen "kamalan laiha, anorektinen". Bmi on minulla n. 20, joten kaukana anoreksiasta ollaan. Minun hoikkuuttani on lupa arvostella ja kommentoida ja ihmetellä. Ikinä en itse huomauttaisi toisten painosta, en ikinä. Laihduttamisestakin kommentoin vasta jos henkilö itse kertoo, että on X-kiloa tiputtanut, silloin onnittelen ja tsemppaan ja kehun.

Näitä tekosyitä lihavuudelle on hupaisaa lukea. Eivät kaikki hoikat ole "läpipaskoja". Toiset tekee jatkuvaa työtä sen eteen, että pysyvät mitoissaan. Itse olen kiireinen perheenäiti ja työntekijä, mutta silti kaivan jostain aikaa (yleensä yöunista) liikkua 5 kertaa viikossa. Tai sitten hyötyliikun ja pyöräilen 8km työmatkan, siitä saa kivasti 16km päivittäistä pyöräilyä... Lounaita ei ole aikaa miettiä kovin paljoa, syönkin usein rasvatonta rahkaa, hedelmän, tonnikalaa. Ei mitään eineksiä ikinä. Ruokavalioon kun kiinnittää arkena huomiota, niin juhlissa voi ottaa rennosti, samoin viikonloppuna. Ei se elämä sen huonompaa ole, vaikka bmi on terveellä puolella...

Vierailija
55/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lihoo helpommin kuin toiset. Silti jokainen voi pysyä hoikkana ja jokaisella on mahdollisuus liikkua varmasti. Mutta me olemme erilaisia. Meillä on jokaisella omat mieltymyksemme. Joku saattaa hihkua, kuinka rakastaa liikkua joka päivä ja syödä terveellisesti. Jollekin toiselle se taas on haasteellista ja vaikeaa, mutta se toinen ihminen voi taas jossain toisessa asiassa olla lahjakkaampi, osaavampi, energisempi. Esimerkiksi itse en pidä liikunnasta, taistelen painon kanssa jatkuvasti, mutta silti väitän, että 99,9% näistä av-mammoista jää mulle kakkoseksi, jos aletaan katsomaan yleissivistystä ja avuliaisuutta ympäristöään kohtaan. Minä taas rakastan lukea ja seurata maailman menoa. Ajattelen paljon ja pidän pitkistä, analyyttisista keskusteluista, joissa ruoditaan kaikkea mahdollista usealta kannalta. Joku laiska ja pullea voi taas olla mainio kokki ja kodinhoitaja. Sitten taas se hoikka ja liikkuva voi olla monessa muussakin hyvä, mutta hänelläkin on varmaan oma heikkoutensa. Mä en käsitä, miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että ihmiset on vaan omia persoonia kaikki. Samalla tavalla voisin hokea vaan kaikille ihmisille, joiden keskiarvo on koulussa ollut alle 9,5, että "mikä siinä on niin vaikeaa...?"

Vierailija
56/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinejä kun katsoo, niin todella huomaa. Siellä on aika paljon pullukoita.

Briteissä ja jenkeissä ero on jo todella iso. Poikkeuksena toki Manhattan, jossa ei montaa ylipainoista ole.

Vierailija
57/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti mä toivoisin, että kyse ois puhtaasti elämäntavoista eikä sairaudesta, joka vaivaa mua KOKO elämäni... on varmaan hienoa päteä sillä ajatuksella että kaikki vaan selittelee, antaa tekosyitä, kun mä itse pystyn näin hienosti pitämään itseni kuosissa... mut kokeileppa ite joka päivä syödä montaa eri lääkitystä ja pärjätä kaikkien sivuoireiden kanssa. Kyllä mulle kommentoidaan mun ylipainoa ja kyllä joskus tekis mieli sanoa niille ihmisille miten raskasta on käyttää lääkkeitä jotta hormoonit pysyis ees jotenkin tasapainossa.. ja syödä lääkkeitä sitä varten, että ois ees jotain aineenvaihduntaa.. tai mille tuntuu kun ei voi saada enempää lapsia :( ja mille tuntuu vahdata syömisiään ja kuitenkaan peilissä ei näy juuri mitään eroa... muistan kun yks kaveri, jolla on sama sairaus kerran töissä romahti täysin kun sitä taas piikiteltiin.. et kannattaa todella miettiä mitä päästää suustaan ja ajatella niinkin päin, että sä et voi tietää ketkä aiheuttaa sen itse ja keillä on joku sairaus. koska on tosi monia lääkityksiä ja sairauksia jotka voi aiheuttaa ainakin lievää ylipainoa, kuten mulla.

Vierailija
58/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI mahdolliset tilastot sanovat, että lihavuus yleistyy niin lapsissa ja nuorissa kuin muissakin ikäluokissa. Joo ja osa kansasta on laihoja ja helvetin hyväkuntoisia, mutta vain pieni osa. Suomen kansa läskistyy, ja se on fakta.

Kyllä kyllä, tämä tieto pursuaa nykyään joka tuutista. Kun katselen ympärilleni, en kuitenkaan näe kovin paljoa ylipainoisia ihmisiä. Jos ja kun lihavuus on lisääntynyt niin rajusti, niin missä ne kaikki ylipainoiset piileskelevät - jossain Pohjois-Karjalan ja Lapin pikkupaikkakunnillako? Ei tästä tarvitse hiiltyä, että joku ihmettelee ääneen miten joka tuutissa toitotettu tutkimustieto ja omat havainnot eivät tunnu täsmäävän.

Vierailija
59/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asiakaspalvelussa Tampereella ja puolet asiakkaistani on lihavia ja jokuset sairaalloisen lihavia. Kauhistelen pääni sisällä, että miten ton nivelet kestää. Ja että tostako jo se hengästy. Eikö se rakasta itseään ja elämäänsä, kun antaa itsensä mennä tollaseks.

Kyllä läskejä on olemassa ja PALJON. Jopa sellaisia 100 kiloa ylimääräistä olen nähnyt livenä. Miehillä on kauheita pallovatsoja, isompia kuin itselläni rvkolla 40.

Elämä on valintoja!

Kuinkahan monella lihavalla on lääketieteellinen syy läskiyteensä? Jääkö alle prosenttiin!

Ja miks niitten on pakko änkeytyä pikkasen liian pieniin vaatteisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi