Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset on nykyään LIHAVIA!

Vierailija
18.02.2009 |

Olin juuri työhöni liittyvässä koulutuksessa ja osallistujista (20 henkilöä)

* 2 oli sairaalloisen lihavia, siis niin että liikkuminen ei meinannut onnistua ja juuri ja juuri mahtuivat tuoliin (eli ylipainoa ainakin 100kg, varmasti enemmänkin)

* 5 oli todella reilusti ylipainoisia

* 6 oli normaalipainoista tai hoikkaa

* Loput 7 enemmän tai vähemmän ylipainoisia.

Olin oikeasti järkyttynyt. Enkä siis ulkonäöstä, sillä nyt ei ole mitään väliä. Vaan terveydestä! Miten ihmiset voi olla noin typeriä ja piittaamattomia omasta hyvinvoinnistaan?! Miten heidät pitäisi ottaa vakavasti työelämässä, jos he ei omista asioistaankaan huolehdi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/terveys/200902189102880_tr.shtml

Ja tähän päälle tietty ne jotka tietävät sitä sairastavansa. 2-tyypin diabetes on itseaiheutettu, vaarantaa terveyden ja tuo yhteiskunnalle kamalat kustannukset!

(sinnehän ne yhteiskunnan rahat menevät, itseaiheutettujen sairauksien hoitoon...)

Vierailija
22/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa nauttia elämästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taidan olla myös lihavin.... 170 cm/72 kg. Kaikki muut ovat hoikkia, meitä on täällä noin 30 kpl ikähaitariltaan 25-55-vuotiaita. Eli uskon, että liikalihavuus liittyy aika pitkälti myös kouluttamattomuuteen.

Vierailija
24/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ syön lähes mitä vaan, mutta; Kävelen työmatkat n 3km suuntaansa kesät talvet. Lenkkeilen ym toki myös viikonloppuna. Venyttelen iltaisin jne.

Ei paino-ongelmia :)

Vierailija
25/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ syön lähes mitä vaan, mutta; Kävelen työmatkat n 3km suuntaansa kesät talvet. Lenkkeilen ym toki myös viikonloppuna. Venyttelen iltaisin jne.

Ei paino-ongelmia :)

Vierailija
26/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin nähdä ihmisen kenellä on ylipainoa 100kg.

http://images.google.fi/images?hl=en&q=obese+people&gbv=2

Enkä ole ap

t: 2Näitä onkin ihan helvetisti Suomen katukuvassa, hei haloo!

Mitä se Suomen katukuva kuuluu asiaan jos kirjoitetaan että halutaan nähdä ihminen jolla on 100kg ylipainoa?

Vierailija
27/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja ja karseita elämäntapoja puolustellaan aina kauheen aggressiivisesti.

Vierailija
28/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavana! Liikunnalla kilojen karistaminen onkin tosi työlästä ja ite ainakin liikun lähinnä kunnon ja kiinteyden vuoksi. Laihtuminen taas alkaa kun vähentää syömisiä ja vaihtaa herkut vähäkalorisempiin. Näitä ohjeitahan on sitten netti pullollaan: suklaa>kovat karkit, sipsit>popkornit, viineri>pullaviipale... Itselleni on just kiireessä helpoin syödä terveellisesti, kun ei ole aikaa naposteluun ja "lohtusyömisiin": Ostaa kotiin vaan terveellistä syötävää ja ottaa niitä evääksikin!

Vierailija
29/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty katukuvassa kävelemään kun nivelet olis paskana puolen kilsan jälkeen.

Vierailija
30/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri kun niitä ei katukuvassa nää....!

Vierailija
31/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty katukuvassa kävelemään kun nivelet olis paskana puolen kilsan jälkeen.

niitä leikkauksiin ja sairaaloihin. Siellähän niitä näkee, osastot täynnä sotanorsuja.

Onneksi osasimme varautua ja teetimme pariovet okt:oomme jotta homma pelastuslaitokselle vähän helpottuu. Saavatkin maanantaina tulla taas siirtämään mut synnyttämään, jotta loistavat geenini jatkuvat.

t: 2

Vierailija
32/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ikävä kyllä pari tuollaista todella sairaalloisen lihavaa ihmistä, ei ole kovin pitkä elämä kyllä odotettavissa. Mutta kyllähän noita "vähemmän" ylipainoisiakin riittää, eikä se kyllä omien kokemusten perusteella ole aina koulutustasostakaan kiinni, löytyykö sitä läskiä vai ei.

Tuskin kovin moni on tyytyväinen kiloihinsa, pitäisi löytyä vain sitä itsekuria siihen, mitä kaupasta ostaa ja suuhunsa pistää. Voisi vaikka enemmän miettiä sitäkin, millaisen roolimallin lapsilleen antaa, ehkä muutokset elämäntavoissa olisi sitten helpompi aloittaa.

Vierailija
33/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä se jokapaikan joustonvara, eli 29-vuotias yliopistosta valmistunut pätkätöissä oleva nainen. Työt ja paikkakunnat vaihtuvat ja monesti olen klo 7 jo auton ratissa menossa töihin. Rauhallinen lounas on harvinaisuus, sillä työpaikkaruokalaa ei ole, joten eväät voivat olla voileipiä tai mikropitsoja tai muuta lämmitettävää.

Kotona olen klo 17 aikaan, syön taas jotain hätäisesti ja lähden pariksi tunniksi opiskelemaan ja kouluttautumaan, jotta voin taas töissä olla käytettävissä milloin mihinkin tarpeeseen ja tulen samalla lunastaneeksi uuden 2 kk pätkätyömääräyksen.

Joskus olen todella ahdistunut tästä työtilanteesta, ja syön siihen levyn suklaata. Joskus tekisi mieli syödä hyvää ruokaa, jos sen joku laittaisi. Viikonloppuisin ehdin jumppaan tai kävelylle tai jopa molempiin, mutta ei taida auttaa.

Työpaikka tukee liikuntaa siten, että viikossa saa käyttää 60 minuuttia työaikaa liikuntaan. Yleensä se tulee käytettyä aikaisempaan kotiinlähtöön, että voin vaikka siivota tai aloittaa illan ylityöt vähän aikaisemmin.

Vierailija
34/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 2

Vierailija
35/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö läskit ole nimenomaan keskittyneet itseensä ja syömiseen?

eikä ole vaan minä minä minä tyyppi

No joo, mut tosi asiaan, on totta, että ihmiset ovat lihoneet älyttömästi kymmenen vuoden sisään

Vierailija
36/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tämä ketju osoittaa että muut on pikemminkin keskittyneet lihavien syömiseen ja mollaamiseen.

Vierailija
37/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota yhtä kirjoittajaa(en muista numeroa)

joka sanoo ettei kerkeä liikkumaan. Itse olen saanut kilot pois oikein syömällä. Olen sen verran laiska liikkumaan että jollain konstilla ne kilot oli saatava pois ja ne myös lähti. ei tarvi muuta kuin seuraa mitä suuhunsa pistää. Liikunta on tietenkin hyvänä lisänä.

Valintoja voi tehdä paljonkin...

lihavana! Liikunnalla kilojen karistaminen onkin tosi työlästä ja ite ainakin liikun lähinnä kunnon ja kiinteyden vuoksi. Laihtuminen taas alkaa kun vähentää syömisiä ja vaihtaa herkut vähäkalorisempiin. Näitä ohjeitahan on sitten netti pullollaan: suklaa>kovat karkit, sipsit>popkornit, viineri>pullaviipale... Itselleni on just kiireessä helpoin syödä terveellisesti, kun ei ole aikaa naposteluun ja "lohtusyömisiin": Ostaa kotiin vaan terveellistä syötävää ja ottaa niitä evääksikin!

Vierailija
38/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus on, että lihavia on paljon. Eikö täällä sitten mammat ala riehumaan, että eipäs oo, en oo nähny!

Vittu lukekaa ihmiset jotakin muuta kuin Me Naisia tai Seiskaa. KAIKKI mahdolliset tilastot sanovat, että lihavuus yleistyy niin lapsissa ja nuorissa kuin muissakin ikäluokissa. Joo ja osa kansasta on laihoja ja helvetin hyväkuntoisia, mutta vain pieni osa. Suomen kansa läskistyy, ja se on fakta.

Vilkaistaa vaikka KTL:n (nyk. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) kotisivuille linkitettyjä tutkimuksia ja raportteja.

Vierailija
39/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tolla asenteella laihdukaan...tarvitaan tekoja! Ja asenteen muutos!

Lakkaa ostamasta mikropitsoja! Käytä illalla 5 min seuraavan päivän syömisten miettimiseen, ei ole vaikeeta! Tee evääksi ruokaisa salaatti, kasvissosekeittoa+ruisleipä tms. Pidä aina kotona varalla esim. Elovena-pikapuuroja (niitä lisää vain kuuma vesi), pähkinöitä, hedelmiä. Hyvä pika-apu kiireessä on myös sokerittomat mehukeitot, sekoitat lasilliseen kaura/ruisleseitä ja annat turvota hetken. Täyttää mahan, saat kuitua ym. mitä et kiireessä syödystä suklaapatukasta saa. Ai niin, mutta se suklaapatukka ja mikropitsa on niin paljon helpomia kuin ruisleipä tai mehukeitto! En mä voi laihtua kun en kerkee voidella sitä ruisleipää!

Vierailija
40/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanhan jatkuvasti alkoholin terveysriskeistäkin. Kyllä kai liikalihavuus vaikuttaa vielä isompaan osaan kansaa. Terveyskuurille vaan kaikki ja syynäämään omaa ruokavaliotaan. Kyllä mullakin ois siinä parannettavaa, vaikka olenkin hoikka.

Ja miksi aina verrata jenkkilään tai britteihin, ettei "me onneksi tuollaisia olla". No kohta voidaan ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän