Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset on nykyään LIHAVIA!

Vierailija
18.02.2009 |

Olin juuri työhöni liittyvässä koulutuksessa ja osallistujista (20 henkilöä)

* 2 oli sairaalloisen lihavia, siis niin että liikkuminen ei meinannut onnistua ja juuri ja juuri mahtuivat tuoliin (eli ylipainoa ainakin 100kg, varmasti enemmänkin)

* 5 oli todella reilusti ylipainoisia

* 6 oli normaalipainoista tai hoikkaa

* Loput 7 enemmän tai vähemmän ylipainoisia.

Olin oikeasti järkyttynyt. Enkä siis ulkonäöstä, sillä nyt ei ole mitään väliä. Vaan terveydestä! Miten ihmiset voi olla noin typeriä ja piittaamattomia omasta hyvinvoinnistaan?! Miten heidät pitäisi ottaa vakavasti työelämässä, jos he ei omista asioistaankaan huolehdi?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aina ihmetellyt tätä meteliä ylipainosta.

t: sairaalloisen lihava itsekin (vaikka en olekaan)

Vierailija
2/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole vaan minä minä minä tyyppi

No joo, mut tosi asiaan, on totta, että ihmiset ovat lihoneet älyttömästi kymmenen vuoden sisään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kunnon elintasomakkarat jo nuorilla tytöillä, vaikka muuten olisivat hoikkia. Kamalan näköistä, siis heidän terveyttään ajatellen.

Vierailija
4/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "herrantähden mikä painonvartijoiden kokous täällä oikein on?" Saitko uusia ystäviä?

Vierailija
5/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin USA:ssa tai Briteissä ja toivottavasti ei tulekaan suureksi ongelmaksi.

Toki tästä "ongelmasta" pääsee eroon kun suurennetaan kaikkea niin että myös (todella) ylipainoiset mahtuvat esim. penkkeihin :p

Vierailija
6/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kävisi mielessäkään huomautella kenellekään päin naamaa painosta. Muuten, lihavilla on omasta mielestään oikeus haukkua normaalipainoisia anorektikoiksi. Se ei ole yhtään epäkorrektia (heidän mielestään). Kai se parantaa omaa oloa.

ap

että "herrantähden mikä painonvartijoiden kokous täällä oikein on?" Saitko uusia ystäviä?

Vierailija
7/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä se jokapaikan joustonvara, eli 29-vuotias yliopistosta valmistunut pätkätöissä oleva nainen. Työt ja paikkakunnat vaihtuvat ja monesti olen klo 7 jo auton ratissa menossa töihin. Rauhallinen lounas on harvinaisuus, sillä työpaikkaruokalaa ei ole, joten eväät voivat olla voileipiä tai mikropitsoja tai muuta lämmitettävää.

Kotona olen klo 17 aikaan, syön taas jotain hätäisesti ja lähden pariksi tunniksi opiskelemaan ja kouluttautumaan, jotta voin taas töissä olla käytettävissä milloin mihinkin tarpeeseen ja tulen samalla lunastaneeksi uuden 2 kk pätkätyömääräyksen.

Joskus olen todella ahdistunut tästä työtilanteesta, ja syön siihen levyn suklaata. Joskus tekisi mieli syödä hyvää ruokaa, jos sen joku laittaisi. Viikonloppuisin ehdin jumppaan tai kävelylle tai jopa molempiin, mutta ei taida auttaa.

Työpaikka tukee liikuntaa siten, että viikossa saa käyttää 60 minuuttia työaikaa liikuntaan. Yleensä se tulee käytettyä aikaisempaan kotiinlähtöön, että voin vaikka siivota tai aloittaa illan ylityöt vähän aikaisemmin.

Vierailija
8/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin nähdä ihmisen kenellä on ylipainoa 100kg.

Vierailija
9/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavia on tosi vähän. Itse tunnen tasan yhden kohtuullisen ylipainoisen ihmisen, ja kaveripiiriin kuuluu kuitenkin kymmeniä ihmisiä. Asun Tampereella, joten kaipa me ollaan niin hitaita että tämäkin trendi näkyy täällä vasta vuosien päästä.

Vierailija
10/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todella hoikkia ja normaalipainoisia on Paljon!!! Ihmetellyt myös tätä lihavuuden kasvun ihmettelyä! Ei se kyllä todellakaan katukuvassa näy!!!

Vierailija
11/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydestähän tässä on kyse, ei ole varmaan lapsillekaan mukavaa joutua orvoiksi liian nuorina äidin ja isän elämäntapojen takia. Itsekästä ja laiskaa menoa!

Vierailija
12/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, lihavilla on omasta mielestään oikeus haukkua normaalipainoisia anorektikoiksi. Se ei ole yhtään epäkorrektia (heidän mielestään). Kai se parantaa omaa oloa.

ap

minun tuntemani ylipainoiset pääasiassa kehuvat hoikkia naisia

Mistä sinäkin saanut moisen käsityksen?

Vierailija
13/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://images.google.fi/images?hl=en&q=obese+people&gbv=2

Enkä ole ap

Vierailija
14/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on sitä silloinkin pientä ylipainoa ollut. Mutta naisilla -ts. tytöillä se läski oli reisissä. Kun katsoo vanhoja missejäkin, oli heillä reippaasti enemmän tavaraa reisien ja/tai takamuksen kohdalla.

Mutta nyt: Laihat tikkujalat ja valtavat lössöt vyötärön kohdalla, housut nakittaa ja löpöttää jalkovälistä, kun vyötärönympärys ei käy yksiin muun housun koon kanssa.

Mitä vanhempiin (keski-ikää lähestymässä oleviin) naisiin tulee, paino hiipii entiseen hoikkaankin huomaamatta, ellei huolehdi ruokavaliosta ja riittävästä liikunnasta. Itsekin olen sellainen, että vielä lukioaikanakin vedin samat satsit ruokaa, kun luokan suuriruokaisin poika (liikuin niin paljon), eikä ole koskaan tarvinnut syömisiään miettiä. Nyt kun alkaa tuo keski-ikä häämöttää, on muutama kilo (6 kg) tullut lukioaikojen jälkeen, mutta ei todellakaan entisiin ruokatottumuksiin ole palaamista. Ja kyllä: mietin mitä syön, kun liikun paljon vähemmän kuin ennen.

Mikä muutos ruokavaliossa on tapahtunut männävuosiin?

Vierailija
15/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tokaissut, että miten ne sun luokkakaverit voi kuvitella tekevänsä pph:n töitä kun ne on niin lihaviakin. Meitä oli 3 ylipainoista opiskelijaa.

No, se työpaikkaohjaaja oli muutenkin seko.

Minä kyllä valmistuin pph:ksi, mutta en ole koskaan sitä työkseni tehnyt, kun ei sitten loppujen lopuksi kiinnostanutkaan. Nyt olen levittämässä persettäni entisestään toimistotöissä. Just kävimme työkaverin synttärikahveilla syömässä täytekakkua.

Vierailija
16/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella lihava ja pari hieman pyöreää. Eli en yhde vätitteeseen.

Vierailija
17/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://images.google.fi/images?hl=en&q=obese+people&gbv=2

Enkä ole ap

t: 2

Vierailija
18/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoisilla oli sellainen etu puolellaan, että heistä useimmat olivat jossain vaiheessa elämäänsä tehneet jotakin ruumiillista ja esim. liikkuneet paikasta a paikkaan b omien lihastensa varassa.

Tämä puuttuu monelta nykyihmiseltä, jo leikki-ikäiset viedään aina autolla joka paikkaan, ja sama jatkuu sitten koko elämän.

Monet nuoret tytöt, vaikka eivät ole (vielä) lihavia, ovat muodottomia pötkäleitä sen takia, ettei heillä ole mitään lihaksia.

Eliniän ennuste ei varmaan ole kovin hyvä.

Itse olen myös kiireinen uraäiti, mutta aikaa riittää silti työmatkapyöräilyyn. Muuten en selviäisi kyllä mitenkään.

Vierailija
19/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikropitsat voi korvata puuroilla, hedelmillä, pähkinöillä jne. Suklaata ei ole pakko syödä. Hyötyliikuntaa voi harrastaa. Tai ehkä kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos noin paljon ahdistaa, ei kuulosta että olisit tyytyväinen elämääsi.

Vierailija
20/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikropitsat voi korvata puuroilla, hedelmillä, pähkinöillä jne. Suklaata ei ole pakko syödä. Hyötyliikuntaa voi harrastaa. Tai ehkä kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos noin paljon ahdistaa, ei kuulosta että olisit tyytyväinen elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme