Heinähattujen viikko 50 !!
Hyvää jo alkatanutta viikkoa kaikille. Toivottavasti kaikki on pysytelleet mukana kyydissä. Osalla meistä alkaa kai pikkuhiljaa pahimmat viikot olemaan takana, ainakin itsellä alkaa vähän helpottamaan.
Pahin pahoinvointi alkaa taittumaan, samoin väsymys, uskomatonta kyllä ! Painoa on tullut puolisentoista kiloa, mutta toivottavasti nyt saan taas ruokavalion jyvästä kiinni. Nyt on tullut syötyä sitä mikä parhaiten maistuu..... ja nälkähän on huonosta olosta huolimatta.
Suurin ongelma on vatsan toimimattomuus ..... heh heh, kahviakin on tullut taas maisteltua, levolacia ja puuroa sekä litratolkulla vettä, mutta ei tunnu mikään auttavan. Ärsyttävää !äh
Niskapoimu ultra ens viikolla - jo ! Aika on onneksi alkanut nyt kulkemaan vähän nopeammin ja maltti palailemaan !
terkuin Mirella 10+3
ps. Maha alkaa kai oikeasti jo vähän kasvamaan ....... ajatelkaa jo neljännes takana :D
Kommentit (36)
Hei!
Äkkiä tämä aika tosissaan kuluu. Olo hyvä, ja en ole vielä tähän päivään saakka oksentanut, eli se taitaa jäädä multa väliin.. Väsymys ollut suurin "ongelma".
Niskapoimu ultra on meillä 17.12, mulla tulee siihen päivään 11+5, muistanko väärin, vai olisiko tähän ultraan pitänyt olla minimissään 12+0 täynnä?
Taateliz 10+3
Taateliz, mulla aivan sama juttu, eli kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa ja oikeestaan kauheeta väsyäkään ei ole ollut..no joskus kyllä, mutta en ole ollut kuolemanväsynyt kertaakaan. Ja nuo viikot on sulla ihan ok, koska mulle neuvolassa sanoi et viikot tulee olla 10-12 siinä np-ultrassa.
Itselläni np-ultra on 16.12. ja viikot silloin 11+4. Ihanaa kun pääsee taas näkemään pikkuista. Kuvittelen vain miltähän se mahtaa näyttää ja erottaako silmä jo mitä missäkin on..tuskin :) Jännittää vaan :) Onneksi tää viikko menee kumminki niin nopsaa, että kohta huomaakin jo olevan siellä ultrassa.
Mites teillä töissä menee? Joku olikin jo saikulla oksentelun takia. Teen kolmivuorotyötä, enkä ole ainakaan vielä huomannut siitä olevan mitään haittaa. Yövuoroissa tietty inhottavaa, kun joutuu kesken unen nousta vessaan ja sen jälkeen ei välttämättä enää uni tule..ja illalla jää unet yleensä ottamatta, kun ei malta..tuttua kellekkään? :)
No, saas nähdä miten nämä yövuorot tästä menee, tänään eka yö..ei kivaa. Ois niin kivaa jäädä kotiin vaan nukkumaan. No ei auta, mentävä se on.
Koittakaas te pahoinvoivat taas pärjäillä!
-tanni- rv 10+3
Olipa kynnys korkea liittyä tänne.(enkä millään meinannut osata kirjottaa oikeeseen paikkaan, onkohan tämäkään oikein?)
Kolmatta odotellaan meijän perheeseen(meillä on tyttö 8v ja poika 6v),laskettu aika on 12.7.09.Viikkoja tällä hetkellä siis 9+4.Np ultraan ollaan menossa heti joulun jälkeen 30.päivä.Samalla seurataan kun minulta löyty munasarjakysta ultrassa.
Sairaslomalla olen kolmatta viikkoa, tuon kipuilevan kystan, pahoinvoinnin ja tajuttoman väsyn takia.
On tuo kasvava masu vaan vallan mukava :)
Jahast, nyt se yhdeksän kuukauden valvominen sitten alkoi. Viime raskaudesta heräsin aina siinä yöllä klo.02-05, ja ei millään uudestaan unen päästä kiinni. Nyt heräilen klo.05-07 ja sama juttu-> ei unta! Ärsyttävää!
Mä olen myös taas pystynyt juomaan kahvia. Mulla oli tauko, että pelkästä hajusta jo meinas lentää laatat =P Pahoin vointi on muutenkin siirtynyt syrjään, paitsi pari kertaa on käynyt niin, kun on just syönyt niin sen jälkeen kaikki on tullut yrjönä pihalle. Jotenkin on aan ruvennut kuvottamaan...
Meillä on Taateliz samana päivänä np ultra. Tuuthan kertomaan kuulumiset. Sinä päivänä mua ultrataan oikein urakalla. Ensin on np ultra ja sitten illalla vielä koko vatsan ultra vatsakipujen vuoksi.
Mulla on myös Miinnu munasarjoissa kystia. Onneksi sen verran pieniä, että niitä ei ole tarvinnut poistaa, mutta sillon kun alettiin vauva yritykseen, niin neuvolassa sanottiin, että niistä saattaa olla haittaa raskautumiseen, mutta onneksi näin ei käynyt. Toivottavasti sulla poksahtelis ne pois ihan itekseen ja loppuisi kipuilu. Niin ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan.
Tietääkö joku mistä sais kivoja ja kohtuu hintaisi äitiys vaatteita vaikka Tampereelta tai netistä? H&M mamma vaatteet on ihan kivan näköisiä ja edullisia, mutta mä huomasin, että ne ovat kovin pientä kokoa.... Normaalisti mä käytän vaate kokoa 40. Tän raskauden aikana mulle on tullut n.2-3 kg minkä ei pitäisi kasvattaa vaate kokoa kuin korkeintaan pykälää suuremmaksi. Suosiolla otin siis 42 housut sovitteelle ja ne oli niin kittanat, että ei niisä ollut mitenkään mukava olla. Mahan kasvuvaraakaan ei juuri ollut. Jossain malleissa ees 42 eivät mahtunut mun päälle... Lopuksi ostin pienellä leviämis varalla 46 housut!!! Onko muut huomanneet tälläistä ongelmaa? Siis pääasiahan se on, että on vaatteet mitkä istuu päälle kokoa katsomatta, mutta kyllä se silti tuntui hurjalta ostaa kolmenumeroa isommat housut mitä "normaalisti"
Nyt aamupalalle ennen kun tulee pahaolo.
AatuLiina ja asukki 10+2 sekä tyttö -06
Murmelskahan se täällä murisee. Outoa on tämä toisen lapsen odotus. Ensimmäisen raskauden aikaan muu maailma jäi vuoden tauolle koska napani vei kaiken huomioni. Nyt tämä menee vähän toisella kädellä ..olen raskaana mutta sitä ei mieti mitenkään aktiivisesti. Joskus mietin, että näyttikö se testi tosissaan plussaa..vaatekaapilla asia kyllä konkretisoituu.
Olen kateellinen kaikille pinkeä napaisille odottajille. Minulla tämä kakkonen työntää edellisen raskauden jäämät kivasti esille :( erittäin ei mieluisalla tavalla. Ehkä sitten vk 36 massa on pingottunut navan ympärille.. jos edes silloin. Jos jotain positiivista ulkoisesta olemuksesta niin lätkät eivät roiku navanpäällä enää elottomina..niissä on jotain ..ikään kuin kudosta:)
Ekassa raskaudessa en hösinyt mihinkään ultriin heti..mutta huomenna hilaan itseni varhaisultraan koska oman neuvolan kanssa siinä menisi tammikuulle. Kivempaa viettää joulunpyhät kun on edes jonkinlainen havainto masuasukista.
H&M :n äitiysvaatteet on aikasta pieniä mutta ne trikoot on ihan lyömättömät ..käytin niitä pitkään raskauden jälkeenkin. Kappahallin mustat suorat äitiyshousut oli myös tosi suositut, farkkuhaalarit loppuajan pelastus ja piiitkät paidat..sekä sandaalit..oli pääsiäinen menossa kun hilasin itseni kesäsandaaleissa osastolle sokereita tasaamaan..samat kengät eivät kyllä edelleenkään 2.5 toimineet yhtään sen paremmin kun hilauduin käynnistykseen..päästessäni kotiin 13.5 oltiin jo aika lähellä sandaalikelejä :). Viisaat ovat sanoneet, ettei kannata ostaa äippävaatteita etukäteen..ovat oikeassa ellei sitten koko ole runsaanpi kuin haluaisimme koskaan uskoa :) Viimeksi suurenin ainakin sen kaksi vaatekokoa. Meidän pelastus lienee loppuvaiheilla helteinen heinäkuu ..sisaret kuljetaan alasti :)..ja paljain varpain :)
heps
Kävin itsekin viime viikolla H&M:ssä katsomassa itselleni housuja,mutta koot ovat todella pieniä. Mullekin menee normaalisti koon 40 housut,mut se oli ihan sama mitä siellä kokeili,kaikki oli tosi timmin oloisia enkä viitsi ostaa farkkuja mitkä menee päälle ehkä pari kuukautta ja sitten saisi olla jo ostamassa uusia. Kaikki normaalit farkkuni olen jo heivannut kaapin perukoille ja ekan lapsen aikana ostetut lappuhaalarit on kovassa käytössä. Ajattelin mennä käymään ihan vauvatarvikeliikkeessä lähiaikoina,luulisi edes sieltä löytyvän normaalin suomalaisen kokoa olevia vaatteita :)
Onneksi tämä toinen nyt syntyy kesällä niin ei tarvitse niin hirmuisesti vaatteita ostella. Ja tytön koulukin loppuu kesäkuun alussa niin äiti on sitten hänen kanssaan koko kesän =)
kans huomasin ku ostin housut et vaatteet hm:llä pientä kokoa ja lahkeet taas älypitkät housuis.. Ite oon 42-44 kokonen ostin 48 housut ja äitini lyhensi lahkeet ku sen osasi. En saanu nukuttua viime yönä ku vatsaa poltteli ja luulinkin et on virtsis mut kävin antaas näytteen ja puhdas oli. Lääkäri sanoi et kaikennäköiset kivut on mahdollisia.. Oon syöny panadolia.. 16 pv mulla neuvolalääkäri ja 18 pv ultra. Sillon on tasan rv 10 mut kaiketi se riittää.
Doppleri tuli kotiin mut viel ei kuulu mitää.. Ehkä viikon tai kahden päästää. meen kyllä jo nukkuu ku taas tuntuu olo humalaiselta ku on nii väsyny ja pitää mennä huomenna taas töihin.
Mukavia odotuksia..
Is ja papunen 8+5
Jospa minäkin taas pitkästä aikaa ilmoittelisin itsestäni. Ihan hyvää tännekin kuuluu. Tänään olin ekassa neuvolassa ja kaikki mitatut arvot ihan kohdillaan. Mukava oli jutella vauva-asioista ja ison pinon lukemista sain mukaan. Samalla kävin myös verikokeessa veriseulaa varten, ja sain varattua myös ajan np-ultraan, joka on reilun viikon päästä, onneksi ennen joulua! Tarkoitus kun olisi kertoa sukulaisille ja ystäville joulun aikaan vauvasta; vanhempamme ja sisarukset jo tietääkin. Mulla oli äiti-76:n kanssa sama homma, että yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei sieltä vielä mitään saatu niillä vehkeillä kuulumaan. Mutta onneksi kävin silloin vkolla 7 ultrassa, joten eiköhän kaveri seillä vieläkin ole. Ja tosiaan reilu viikko nioin sinne pääsee taas kurkkaamaan; ehkä nyt näkee jo muutakin kuin pavun muotoisen kaverin :) .
Olo ehkä pikkasen alkaa jo helpottaa. Vatsalleen nukkuminen vaan alkaa käydä hankalaksi kipeiden rintojen ja vatsan takia. Mutta hyvin täällä siis jaksellaan!
Voimia kaikille ja toivottavasti saadaan jouluksi lunta!
Niin ja niitä viikkoja nyt 9+6 neuvolan mukaan; ja neuvolan laskettuaika poikkesi hieman siitä mitä täällä netissä laskeskelin eli se olis 8.7. mutta eiköhän se sit seuraavassa ultrassa varmistu.
Kuulumisia tännekin.
Nyt on meneillään vk6+4 (la 31.7) ja omat housut ovat käyneet jo pieniksi. Masussa on vauva nro.4 eli kuudes jäsen meidän perheeseemme. Mä olen aina ollut ihan toivoton tapaus raskauskilojeni kanssa niitä kun on siunaantunut 25-28--29kg. ja aina on myös jotain jäänyt... valitettavasti.
Nyt sain vihdoin varattua itselleni neuvolan ja pääsen sinne 23.12. sopivasti ennen joulua. Ultra on sitten vasta vk.10-12. ja samalla se veriseula.
Semmosta vaan kyselisin: kun mulla on nyt oluut jonkun verran menkkakipuja selässä. Mitä ne oikein on? Aiemmissa raskauksissa niitä ei ole ollut, eikä supistuksetkaan ole ikinä tuntunut selässä. Ja levossa menee kyllä ohi.
Onko teistä moni käynyt alkuraskauden ultrassa? tietäiskö joku hyvän ja edullisen paikan pk-seudulla?
äitix3 6+4
Hassua taas, miten tehdään asioita yhtä aikaa, kävin nimittäin minäkin etsimässä mammavaatteita H&M:ltä, mutta en niitä löytänyt meidän lähellä olevasta liikkeestä. Ehkä en etsinyt tarpeeksi hyvin.
Olo alkaa oleen aika iso, vaikkei se nyt ulospäin varmaan niin näykään. Tissit on ihan järkyttävän kokoset ja huomasin tänä aamuna suihkun jälkeen rasvaillessani, että niihin on tullut raskausarpia niin, että näyttävät ihan auringoilta joka suuntaan lähtevine raitoineen, hih! Saas nähdä, millasiksi ne vielä päätyy. Mites muilla, joko tulee arpia?
Mulla ei kans oo ollu yhtään varsinaista oksennusoloa, vain väsyä ja sekin vähän päivästä riippuen. Masu vähän pullottaa, mutta antaa pullottaa, hyvä on syykin.
Kävin maanantaina ultrassa, oli koskettavaa kuulla sydänäänet (167/min), kyynel ihan vierähti poskelle. Toukka oli 16,1mm pitkä ja vastasi viikkoja. Perjantaina mulla on eka lääkäri, pääsee kyselemään ja ihmettelemään asioita sinne.
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
RR rv. 8+2
Täällä taas löydetty monta kivaa vaatetta H&M:ltä! Ostin sammarit (aivan ihanat jalassa!) ja kivan trikoo paidan (istuu myös kuin nyrkki silmään) ja tosi kivan hameen! Lisäksi "ei mamma" puolelta ostin alesta kivan takin (aika isoa kokoa) ja vielä kaulahuivin joten on vähän mukavampi olo kun taas vaatteita saa päälle pistää. Tuntuu, että on joka kohta vähän levähtänyt, varsinkin mahan läski on ponkassu harppauksen eteen ja rinnat on ihan mahdottomat. Tänään ajattelin vierailla vielä parissa muussa kaupassa joista mahdollisesti saa mammavaatteita:-) Eka neuvolakin käyty ja tänään pitäisi varailla aikaa ultraan. On varmaan tammikuun alussa.
Mukavaa päivää kaikille!
P-M 8+2
siis eipä oikein yhtään mitään. Tänään yökkäytti ensimmäisen kerran hampaita pestessä. Se on yleensä se ainoa yökötystilanne, mitä nyt on ollut kahdesta edellisestäkin. Iltaisin etoo, ei juuri muulloin. Neuvola on vasta jouluviikolla, ultraan/veriseulaan pitäisi kai tässä tilata aikaa jossain välissä.
Ihana oli lukea AatuLiinan kirjoitusta unettomuudesta! Siis ihan sen takia, etten olekaan ainoa "hullu" :) Viikkoja on hikisesti kasassa se n. 8 ja meikäläinen kekkuloi öisin ylhäällä. Välillä valvon esim. klo 2-4(5) ja olen ihan älyttömän väsynyt aamulla tietty. Toisinaan herään klo 4.30 ja sitten valvon kellonsoittoon. Sama meininki oli myös esikoisen ja kuopuksen kohdalta... Viime yö olikin suorastaan ihana, nukuin oikeastaan koko yön, mitä nyt heräsin muutaman kerran, mutta nukahdin heti uudestaan. Heräsin kyllä klo 6, mutta se ei nyt ollut kuin puolta tuntia ennen normaalia. Ensi yönä sitten taas varmaan valvotaan...
Äitix3 kirjoitti, että raskauskiloja on tullut rutkasti, eikä ole lähtenyt pois kaikki. Sama juttu... Esikoiselta tuli reilu 30 kg (olin kyllä ennen raskautta ihan kohtuullisessa kunnossa), sain sitten painoa pois siinä välissä (ikäeroa 1 v. 8kk) siten, että oli ehkä 4 kiloa ns. ylimääräistä vain ja taas nykäisi semmoiset 26 kiloa painoa. Mutta kas kuopuksen jälkeen ei sitten jaksanutkaan oikein skarpata ja nyt on n. 8-9 kg enemmän painoa kuin esikoiselta ja jos rytkähtää taas joku reilu 20-30 kg painoa, niin meikä on valas! Tosin täytyy kyllä sanoa, että kahdelta ekalta olen jo tähän mennessä saanut kasvatettua massaa n. 4-5 kg ja nyt ei ole oikeastaan tullut yhtään lisäkiloa. Johtuu varmaan siitä, että on jo valmiiksi kiloja riittämiin... No, jos kaikki menee hyvin, nro kolmen myötä lapsilukumme on täysi ja sitten kai tarttis jotain itselleen tehdä ;-)
Tampereen seudulta mammavaatteita saa Ideaparkin Veromodasta (merkki Mamalicious, joka on ketjun oma mammamerkki, myydään jossain muuallakin). Varsinkin housut on tosi hyviä, mustat suorat housut ihan parhaat perushousut, mutta pienet koot loppuvat aina aika pian kun uusia tulee. Farkkuja on monenlaisia ja kesällä pellavahousuja, nekin tosin menevät hetkessä. Itse olen edellisen aikana sieltä pääasiassa vaatteeni löytänyt. Paidoista tosin osa on tarkoitettu aika suuri rintaisille.
Heippa äitix3 :) Minullakin ollut välillä noita menkkakipuja, koviakin, mutta ovat yleensä aika lyhyt aikaisia, max tunnissa ohi. Ja on ollut aiemminkin raskauksissa ja kaikki ollut hyvin, keskenmenoissa sen sijaan ei mitään oireita etukäteen.
Minäkin olen uniongelmainen. Jos herää, on tosi vaikea saada unta uudestaan, pari tuntia vierähtää helposti. Pitäisi siis nukkua putkeen, mutta vähän hankalaa, kun vessassa on pakko käydä ainakin kerran ja kuopuskin heräilee joinakin öinä. Ja mieskin menee välillä kääntämään kylkeä ja joku lapsi käy vessassa ja kaikkeen havahtuu...
Kävin pe ensimmäisessä neuvolassa ja samalla ultrattiin taas ja la varmistui 2.7. Painoa tullut jo pari kiloa, aika hyvin siihen nähden että toukka on vasta nelisen senttiä pitkä. Verenpaine ja hemppa olivat hyvät, seulonnan verikoekin jo otettiin, niskaturvotusultra on ensi tiistaina keskussairaalassa (11+5). Edellisessä raskaudessa jouduin vaihtamaan 12 viikolla mammahousuihin ja samaa rataa näyttäisi menevän, töissä yritän peittää ensi vuoden puolelle, saa nähdä onnistuuko. Pahaolo on alkanut vähän helpottamaan, mikä on ihanaa, jouluna voi varmaan jo syödä ihan oikeasti =D
Miksu 10+6
Etelässäkin näyttäisi olevan lunta! Sitä onkin kaivattu :)
Omassa navassa ei tapahdu mitään ihmeellistä. Ja tässä vaiheessa menee vielä normaalit vaatteet päälle- paitsi iltaisin kun vatsaa turvottaa siihen malliin, että porautuvat läskien väliin. En muuten ole käynyt vaa´alla ennen raskautta, joten voin sujuvasti kertoa, ettei painoa ole tullut yhtään lisää :) Pientä etomista on päivittäin - varsinkin jos ei saa ruokaa säännöllisen epäsäännöllisesti ja heti kun tuntuu siltä! Muutoin lähinnä mielialanvaihteluita ja pelkojakin. Se lienee tämä ensimmäisen odottaminen sellaista...
Nyt vaan odotellaan ekaa neuvolaa, joka on vasta viikon päästä...Miten aika meneekin just nyt niin hitaasti?
Mariia 7+0
Pitkään on mun puolelta ollut hiljaiseloa, rauhassa kahteltu, mihin edetään.. Nyt ollanki jo niin hyvillä vesillä, että neuvolan ensikäynnit on jo ohi ja ens viikolla olis np-ultra.. Ihanaa saada kuvia pikkusesta jouluksi, jotta voi muillekin näyttää!
Odotan tosiaan ensimmäistä ja nyt tällä viikolla on vatsa alkanut pyöristyä niin, että muutama tuttu pikkujouluissa (saunailta) kysyi, josko olis perheenlisäystä tulossa.. Mutta vaatteilla pystyy onneks vielä tarvittaessa asiaa piiloitella (viivytellään muutaman kohdalla kertomista siihen asti, et np-ultrassa on käyty)..
Mut ihaninta on ollu huomata, et en oo ainoo, joka valvoo tossa klo. 02-05 välillä!! Voi herranjestas sitä fiilistä, kun on TAAS VAIHTEEKS pyöriny sen puol tuntii siinä sängyssä ja tajuaa, että kyllä tässä varmaan vielä se pari tuntia tälleen vierähtää! Ja oon kuitenkin aina ollu sellanen, joka nukkuu millon tahansa ja missä tahansa! Mut onneks muutama kokonainen yö sentään väliin aina mahtuu...
Äitiysvaatteita en oo vielä tarttenu, mut kavereilta jotain saan lainaksi ja h&m:ltä ajattelin jotain käydä varmaan ostaa.. Ja kesällä onneks menee sit vaikka jotkut hameet mahan alle jätettyinä tai sitten ne miehen shortsit jos niin paljon tästä pullistuu... Mut onneks on vielä siihen aikaa ni ei tartte panikoida.
Jaksamisia ja yöunta toivotellen
-Angie 10+3
Täällä edelleen sairaslomalla...Yritin mennä töihin maanantaina, mutta 10min siellä seisomisen jälkeen alkoi pyörryttämään ja totesin ettei tästä tuu yhtään mitään. Verenpaineetkin mulla on aina ollut tosi matalat. Työkaveritkin sanoi, että näytän kalpealta. Mun työ on seisomatyötä, jossa ei pääse syömään niin usein, vaikeeta se on tän pahanolon kanssa. Nyt sain 2vko sairaslomaa ja pahoinvointilääkettä. Kun pahinpina päivinä oksennus tulee 5krt hyvinä vaan kerran. Esikoisen kanssa oli sama juttu se loppui vasta 16-18 vkoilla. Niin ja yllättäen paino vaan laskee, onneks mulla paino oli syksyllä muutaman kilon enemmän kuin yleensä niin voi vähän tippuakin.
Mä oon kanssa löytänyt h&m:stä kivoja mamma vaatteita, itse oon pienikokoinen, joten ne on istunut hyvin paitsi lahkeen pituutta pitää lyhentää. Ne trikoot on aivan ihanat, niin mukavat päällä eikä purista tai paina mistään. Mulla kans tää alkava kasvava maha nostaa edellisen mahan jäänteitä ylöspäin, minkä takia raskautta on vaikea peittää. Kun maha on sellainen pinkeä kupu.
Mä oon toistaiseksi nukkunut yöt hyvin ja kun oon vienyt esikoisen kouluun tuun takas nukkumaan ja nukun yleensä noin 2-2,5 h ja silti väsyttää.
Mulle ei oo vielä tullut postista ultra aikaa ja sitä täällä kuumeisesti odotetaan kunpa sais ennen joulua. Mulla on uudenvuodenpäivänä se 12+6 mikä on se takaraja, joten sitä ennen sen pitäis olla.
Niin ja kiitos lokamamma sulle siitä viimeviikkosesta vastauksesta.
Mukavaa viikkoa
AW_83 rv 9+5
Enpä ole jaksanut kirjotella, vaikka melkein joka päivä koneella käyn. Kyllä toi väsymys niin verottaa voimia, mut toisaalta onnex se loppuu kai pian. Monella muullakin on ultra ens viikolla, niin myös meillä keskiviikkona, niin ja huomenna eka lääkäri neuvola.
Me on kerrottu tästä raskaudesta muille sukulaisille paitsi lapsille. Jotenkin tuntuu et 2 ja 4 vuotiaiden aika tulis niiin pitkäksi odottaa heinäkuulle saakka ja ajateltiin sitäkin et eivät sitten huutele vielä pitkin kyliä tota uutista. Kertonemme siis ultran jälkeen, kun tai jos kaikki on hyvin. Jännä sinänsä että lapset ei vielä oo itse hoksanneet et meille tulee vauva, kun ei olla mitenkään salaa puhuttu asiasta muiden kanssa.Yleensä he kuulevat ja ymmärtävät kaikki vihjaukset vaikka olisivat keskittyneet muihin asioihin.
Äitiyshousut kävin myös ostamassa h&m:ltä ja olin kyl ilosesti yllättyny valikoiman laajuutta. Vähä vaan mietityttää laittaa niitä vielä jalkaan kun oikeen korostavat tota masua...olenkin siis kulkenut siskon housuissa pari viikkoa,kun hän on yleensä hieman lanteikkaampi ja käyttää matalampia housuja,ni eivät paina niin paljon masua.Ihana tuo kommentti et heinäkuussa voimme kulkea alasti ja paljain jaloin, kuvaa hyvin sitä miten siihen ikävän pitkään loppuajan odotteluun vois suhtautua rennommin ja raskaudestaan nauttien. Innostuin heti ajatuksesta, kun molemmat aiemmat vauvat syntyivät talvipakkasilla...(ei tarvitse huolestua, laitan kyllä hiukan jotain heinäkuussakin päälle!En vaan läheskään niin paljon kuin helmikuussa.)
Voimia kaikille! Palaillaan ultrakuulumisten kanssa...
tiituli rv 10+5
Tulee hiukan vääriä näppäimiä välillä painettua,niin viestit karkailee ennenaikojaan :)
Mullakin alkaa pikkuhiljaa kuvotus väistymään,mutta kahvia ei vieläkään oikein tee mieli. Normaalisti kun olen pannullisen päivässä juonut niin nykyään menee korkeintaan kaksi kuppia päivässä. Hedelmät ovat edelleen maistuneet ja viime viikon neuvolakäynnillä paino oli pudonnut melkein kaksi kiloa. No kyllähän se sieltä vielä takaisin tulee.
Tänään sain varattua ajan np-ultraan,joka on sitten tasan kahden viikon päästä. Hiukan jännittää,kun viime viikon lääkärineuvolassa pyysin sydänääniä kuuntelemaan eikä mitään ainakaan vielä kuulunut. Tosin laitteessa oli lataus vähän heikko,joten josko ois vaikuttanut asiaan.
Marika 10+4