Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki sairaat kotiäidit huom!

Vierailija
16.02.2009 |

Nykyäänhän kotiäiti ei saa kotipalvelua, vaikka olisi itse 40 C kuumeessa ja ripuloisi. Minulla oli toinen jalka kipsissä ja mieheni täytyi mennä töihin, koska työnantaja oli jo joustanut riittävästi.

Kunnasta eivät myöntäneet kotipalvelua ja MLL:aan ei ollut antaa hoitajaa, vaikka sanoin, että en kipisin kanssa ehdi hoitamaan vauvaa ja samalla linkkaamaan uhmakkaan 2 vuotiaan perässä kyynärsauvoilla ja katsoa etteivät tappele 4 vuotiaan kanssa sisällä, kun ulos en heidän kanssaan pääse.

Soitin LASTENSUOJELUUN ja sieltä sanottiin, että hekin ovat ylityöllistettyjä. Sanoin, että jätän lapseni nyt heidän vastuulleen, sillä en pärjää ilman apua. Pian tuli puhelu ja sainkuin sainkin kodinhoitajan!

SOITTAKAA LASTENSUOJELUUN APUA TARVITESSANNE. Jotain muutostahan tähän yhteiskuntaan on saatava, joten kuormittakaa lastensuojelua!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tukirinkinä. Teillä ei tasan käy kotona kukaan hoitamassa ja sekös sua vituttaa :)

Kirjoitin muuten että "tiukan paikan tullen", tuo ei suinkaan ole normaali ja jatkuva käytäntö. Hoitajat ovat olleet ihan ammattilaisia eikä mitään yh-ystäviä.

Vierailija
42/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki töissä tai kouluissa.

Tai onhan mulla yksi, joka on äitiyslomalla. Hänellä vaan on noita alle kouluikäisiä 4 kappaletta omastakin takaa joten en hänen varaansa ihan kauheasti laskisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain MLL:sta ´tai väestöliitosta jos hoidon tarvetta ei ole. Vain tukirinkiä luodakseni :)

Vierailija
44/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 euroa. Eli yhteensä 500 euroa tuli maksamaan meille lasten kotihoito tuolta kuukaudelta..

ap

Vierailija
45/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen perään kuulutan asiallista keskustelua kotiäidin ja isän mahdollisuudesta sairastaa ilman, että lapset joutuu vaaraan

mutta täällä joku tahallaan äksyile

tässä sitä nähdään et nainen on toiselle naiselle susi

ja siksi ei äitien eikä muidenkaan naisten asioita saad kuntoon, kun ei ole joukkohenkeä, jolla lähdettäisiin asioita hoitamaan

sinä tai joku muu, kuka tahansa meistä voi sairastua VAKAVASTI JA PITKÄAIKAISESTI

sitten tiedät miltä se tuntuu

apua ei tule, ja jos jotain rippeitä saat niin rahtat ei siihen riitä

maksa siis sairaalalskut monelta viikolta, satojen eurojen lääkkeet, taksimatkat jne

niin kyllä kela korvaa, mutta enen kuin se omavastuu on täys niin pienet tulot on jo menneet, ja kuitenkin on koko ajan myös jotain ruokaa syötävä

niin ja sarasta siinä sitten, ja pelkää henkeskaupalla

eli hei miettikkää nyt ennen kun älyvapaata täällä jauhatte.

se voi kolahta omaan nilkkaan, eli ottakaapa jos saatte kunnon vakuutukset ja heti

Vierailija
46/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri sitä varten pitää suhtautua siihen kotiäidin työhönsä vakavasti ja hankkia se tukiverkko ajoissa.

Vierailija
47/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai nyt kaikilla vanhemmilla on vakuutukset. En ymmärrä miten se tähän liittyy...

Vierailija
48/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sinä sinne vieraaseen kaupunkiin muutit?

Vierailija
49/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raskaana, molemmat vanhempani kuolivat onnettomuudessa, veljeni muutti pysyvästi ulkomaille, ystäväni hylkäsi ja muutin itse vieraaseen kaupunkiin. Sairastuin pieleen menneen synnytyksen jälkeen pahasti, ramppasin lääkärissä jne. ja lopulta tuli masennus. Rahaa ei ollut yhtään ekstraa, emme voineet palkata apua. Mistä v*tusta ne tukiverkot olisi pitänyt repiä??

Vierailija
50/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on lisärahana kun makselet niille hoitajille ja kun maksat niitä sairaalapäiviä ja lääkkeitä

enkä todellakaan usko, että monilla edes on sellaista vakuutusta, joka sairaspäiviä tai sairaalapäiviä maksaisi

minulla kyllä on ja olen siitä tyytväinen, pienen omavastuun jälkeen korvaa sairaalalaskun ja noin kuukauden ajalta saa sairasloman ajalle sairaspäivärahaa

jos kuukauden tai kahden ajan tarvitsee kokopäiväsesti hoitoapua lapselle niin ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole monellakaan keskipalkkaisella perheellä varaa maksella kaikkea, asuntovelkojen yms laskujen lisäksi

ja kun olet riittävän kauan sairasalomalla niin työnantaja ei enää maksa mitään ja taas putoaa tulot

eli et itse ole ilmeisesti koskaan ollut sairas

en olisi itsekään uskonut, ennenkuin itse olen tässä tilassa

eli apua ei saa ja raha ei riitä kaikkeen millään, koska ei voi tehdä työtä

eikä saa hoitaa lasta, kun makaa itse sairaalassa

Vierailija
51/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi - kaikkien tuttava- ja ystäväpiiri ei koostu työttömistä lapsitehtailijoista, varhaiseläkeläisistä tai opiskelijoista, jotka rientävät apuun aina sairauden tai tukiverkkoihmisen viikonloppuputken johdosta. Kaikkien isovanhemmatkaan eivät ole työelämän ulkopuolella aina valmiina auttamaan, viikonloppuhoitamaan jne.

Vierailija
52/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla teinimutseilla, joiden mummot ja kaverit ja toiset samanlaiset loiset ovat valmiita hoitamaan näiden lapsia aina kun tarve vaatii. Kaikilla ei tilanne todellakaan ole samanlainen. Elämäntilanteeseen voi tulla yllättäen muutoksia, jolloin ketään ei ole.

Meilläkin isovanhemmat toiselta puolen ovat kuolleet ja toiset asuvat yli 500km päässä. Apua en todellakaan saisi keneltäkään, enkä ole saanut sairastellessani valitettavasti. Kun on työssäkäyvä ihminen, ei todellakaan ehdi mitään tukiverkostoja luomaan vapaa-ajalla. Pari kaveria on, mutta heidän varaan en elämääni laskisi. haluamme kuitenkin asua täällä pk-seudulla, jossa muuten viihdymme paremmin.

Minusta ap toimi ihan oikein ja hyvä kun sait apua. On vastuullisen aikuisen tapa hakea apua. Entäs mitä sitten jos siitä merkintä jää? Mitä siellä sitten lukee? Että äiti on sairas ja tarvitsi apua? Voi kamala kun on paha juttu, että sellainen merkintä jää.

Minusta te ap:ta haukkuvat olette itse noloja.

Vierailija
53/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ollut jo kahdesti aiemmin. Siinä on sellainen 2 - 3 vuotta aikaa luoda sitä tukiverkostoa, vai mitä.

Vierailija
54/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perhe on ollut asiakkaana vuosi se ja se. Erittely pitää kaivaa erikseen. Minusta olisi äärimmäisen noloa olla siellä ihan oman tyhmyyden takia.

Vierailija
55/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perhe on ollut asiakkaana vuosi se ja se. Erittely pitää kaivaa erikseen. Minusta olisi äärimmäisen noloa olla siellä ihan oman tyhmyyden takia.

Vierailija
56/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkon voikin rakentaa ihan vaikka vaan MLL:n hoitajista. Meillä on käynyt jo kuusi vuotta alkujaan sitä kautta saatu hoitaja.

Kannattaa myös kartoittaa naapurusto, vaihtaa palveluja muiden äitien kanssa, kysellä työkaverien lapset jne.

Vierailija
57/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saat tukiverkon joka tulee heti kun soitat et mistään

mll saat jos saat hoitajan, ei siinä voi etukätteen varata kun et tiedä milloin sairastut

ja edelleen se MAKSAA kaiken muun lisäksi

edelleen eri asia jos kyse on päivästä tai kahdesta

mitä sitten kun on kysee kuuksusista

kerroppas nyt ihan kun luulet tietväsi miten toimia

Vierailija
58/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raaskisi antaa.

Tukiverkon voikin rakentaa ihan vaikka vaan MLL:n hoitajista. Meillä on käynyt jo kuusi vuotta alkujaan sitä kautta saatu hoitaja.

Kannattaa myös kartoittaa naapurusto, vaihtaa palveluja muiden äitien kanssa, kysellä työkaverien lapset jne.

Vierailija
59/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.lastensuojeluun jää merkintä siihen asti kun lapsei on 18 v ap

Vierailija
60/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti onkin se, että hommaa tukiverkon, jota käyttää aina tarvitessaan. Sitten se on käytettävissä myös hätätilanteissa. Kyse on verkostoitumisesta ja tukiverkon ylläpitämisestä. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä?

Maksoihan se lastensuojelun rekisteriin joutuminenkin, eikös vain? Ja maksaa MLL:kin, vaikka kuinka soittaisit viime tippaan.

Mikä on kuuksusi?