Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki sairaat kotiäidit huom!

Vierailija
16.02.2009 |

Nykyäänhän kotiäiti ei saa kotipalvelua, vaikka olisi itse 40 C kuumeessa ja ripuloisi. Minulla oli toinen jalka kipsissä ja mieheni täytyi mennä töihin, koska työnantaja oli jo joustanut riittävästi.

Kunnasta eivät myöntäneet kotipalvelua ja MLL:aan ei ollut antaa hoitajaa, vaikka sanoin, että en kipisin kanssa ehdi hoitamaan vauvaa ja samalla linkkaamaan uhmakkaan 2 vuotiaan perässä kyynärsauvoilla ja katsoa etteivät tappele 4 vuotiaan kanssa sisällä, kun ulos en heidän kanssaan pääse.

Soitin LASTENSUOJELUUN ja sieltä sanottiin, että hekin ovat ylityöllistettyjä. Sanoin, että jätän lapseni nyt heidän vastuulleen, sillä en pärjää ilman apua. Pian tuli puhelu ja sainkuin sainkin kodinhoitajan!

SOITTAKAA LASTENSUOJELUUN APUA TARVITESSANNE. Jotain muutostahan tähän yhteiskuntaan on saatava, joten kuormittakaa lastensuojelua!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ymmärrä, miten ei kyynärsauvojen kanssa pärjää. Minulla on selkärankamurtuma ja silti pärjään tiukan paikan tullen.

Mä kuljen pää kainalossa ja pyörätuolissa, mutta handlaan 6 lastani vaikka nenänpäällä milloin hyvänsä. Kaikenlaisia avuttomia sitä onkin...

Vierailija
22/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han hoiti homman hienosti kun hommasi sitä apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki sairaat äidit eivät tarvitse apua?

Vierailija
24/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hyvä että soitit sinne ja itse aion tehdä saman jos meille sattuu samanlainen tilanne. Kunnilla on lakisääteinen velvollisuus järjestää apua tällaisissa tilanteissa, mutta eihän niitä kukaan järjestä jos ei niitä osata pyytää. Meidän paikallislehdessä oli hiljattain artikkeli asiasta ja siinä oikein kehoitettiin erikseen pyytämään aika kun on tarve ja jos ei hoitajaa järjesty niin valitusta vaan ylemmälle taholle.

Vierailija
25/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muu artikkeli yhtä tasokas?

Vierailija
26/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti on yrittäjä, jonka vastuulle kuuluu huolehtia, että homma toimii myös silloin kun hän itse sairastuu tai loukkaantuu.

Eikä räiski hysteerisenä sinne tänne kuin päätön kana, kun itse on ensin tyrinyt!

Vierailija
27/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä lastensuojelu sitten valittaa kotipalvelulle avun antamisen vähyyttä meidänkin puolesta. Kotipalvelu ei edes kuunnellut meitä. Eivät halunneet tietää, että millainen on avuntarpeemme.

ap

Vierailija
28/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vain vaikea järjestää, kun tilanne on akuutti. Lasten etu oli, että hoito järjestyi kotona, mutta meidän perheelle halvemmaksihan se olisi tullut päivähoidossa. Nyt maksoimme noin 250 euroa / 4 päivää a 8 tuntia.

ap

Vierailija
29/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö tullut nyt taas sitä(kään) ajatelleeksi?

32

Vierailija
30/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meinaan olisi mennyt sitten koko kuulta noiden päivien takia, plus sitten tietty päivähoitomaksut.

Ja halvimmaksi olisi tullut hoitaa homma vastuullisesti ja aikuisesti. Eli hommata se tukirinki toimimaan jo alun perin. Eikä pelleillä tuolla lailla alkuunkaan.

Vierailija
31/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä vaan ja pura mitä onkaan sydämelläsi? Miten sinulla ja perheelläsi menee? Oletko aina ollut esim suorittaja tai perfektionismiin taipuvainen? Keskustellaan vaikka sinusta :)

ap

Vierailija
32/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin laittanut isommat lapset hoitoon. Vauva ei saattanut itseään vaaratilanteisiin, joten hänet olisin kyllä hoitanut itse.

ap

Vierailija
33/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilmaiseksi hoitaa lapset kokopäiväisesti. Jos kaikki tutut ovat työssäkäyviä ihmisiä! Myös isovanhemmat.

Se meinaan olisi mennyt sitten koko kuulta noiden päivien takia, plus sitten tietty päivähoitomaksut.

Ja halvimmaksi olisi tullut hoitaa homma vastuullisesti ja aikuisesti. Eli hommata se tukirinki toimimaan jo alun perin. Eikä pelleillä tuolla lailla alkuunkaan.

Vierailija
34/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä minä sellaista vaadin?

Halvemmalla ja järkevämmin sen kyllä saa hoitumaan kuin tällä ap:n paniikkimetodilla.

Sen tukiringin voi rakentaa MLL:N tai Väestöliiton hoitajista tai esimerkiksi naapuruston äitien kanssa yhteisen.

Kunhan sen tekee vähän aikaisemmin kuin paskat housuissa.

Vierailija
35/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun olisi siis kannattanut alunperinkin hommata teille se tukirinki ulkoiluttamaan ja hoitamaan isompia lapsia? Voihan se vauvakin sairastaa tms.

Vierailija
36/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan ihan realisteja, niin aika harvalla on mahdollisuutta hommata tukirinkiä joka tulisi hoitamaan lapsia (ilmaiseksi?) kokopäiväisesti. Normaalisti kun ihmiset ovat töissä tai opiskelemassa päivisin.

Vierailija
37/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jo vähän maku.

Eikö sinun olisi siis kannattanut alunperinkin hommata teille se tukirinki ulkoiluttamaan ja hoitamaan isompia lapsia? Voihan se vauvakin sairastaa tms.

Vierailija
38/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja kun minulla oli vuosi sitten leikkaus ja jalkakipsissä, niin ettei saanut sillä varata, ei tullut mieleenkään vaatia kunnalta apua vaan sai avun ihan pyytämällä ystäviltäni. Oli lapsillakin tuttu hoitaja eikä vieras kunnan täti...

Vierailija
39/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävätkin kun tuppaa olemaan töissä eikä missään kotona odottamassa että meillä tarvittaisiin apua. Täällä pyörii jotain luuserisakkia joille on ihan ok että aina vaan ollaan työttöminä ja kotona valmiina auttamaan jotain toista häviäjää.

Me ainakin soitetaan tiukan paikan tullen yritykseen joka välittää lastenhoitoapua. Maksaa tunnilta enemmän kuin teidän luuserien äitiyspäiväraha on päivältä.

Vierailija
40/75 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies käy vain töissä, ei hän ole halvaantunut.

Olisi varmaankin riittänyt, että olisi ulkoiluttanut isompia lapsia, esimerkiksi kahtena päivänä neljästä, askarrellut, pelaillut tms.

Se kannattaa luoda se tukirinki saman tien. Meillä on esikoisen vauva-ajoista asti käynyt hoitajia noin. Saa muuten parempia hoitajiakin noin kuin hätäpäissään soittelemalla.