Äitiyslomalla olevat, haluaisitteko miehenne olevan päivät kotona?
Meillä mies tekee kotona töitä ja välillä menee hermot... Kun mitään ääniä ei saisi kuulua.
Kommentit (8)
Hoidan mielummin kodin ja lapset ilman häntä jaloissa pyörimässä. :D Mielummin lähetän hänet töihin aamulla kun herään lasten kanssa. Vkloput riittää mulle kun joudun katteleen sen leväperseilyä. Nukkuu 12 asti vähintään ja kyllä vituttais viikotkin kattoa kun hän nukkuu ja minä valvon juu ei kiitos.
Välillä on kesälomalla ollut meillä molemmilla hermot kireällä kun aikaa vietetty yhdessä monta viikkoa putkeen.. Riittää kun miestä näkee iltaisin ja viikonlopuisin, kyllä pariskunnille tekee hyvää olla vähän erossa..
Viikonloppuisin on ihan kiva, kun on kotona, mutta maanantaisin aina huokaisen, kun päästään takas tavallisiin päivärutiineihin :-) Lapset 5 ja 3 v sekä vauva.
Siis millä tavalla se mies niitä päivärutiineita häiritsee? Eikö se ole osaltaan toteuttamassa niitä, toisena käsiparina?
Totta kai se olisi kiva, että mieskin olisi kotona koko äitiysloman ajan. Mutta kun nykyinen isyyslomajärjestelmä on mitä on, niin jonkun täytyy käydä töissä että kyetään asuntolainaa maksamaan. Tosin meillä mies käytti toisen lapsen vanhempainvapaasta 6kk, kun silloin työkuviot natsasivat niin.
kun mä jäin vuosilomalle josta jatkan suoraan äitiyslomalle ja samasta päivästä alkaen mies joutuu kurssille, kele.
meillä mies ainakin osallistuu kotiaskareihin ja arjen pyörittämiseen, joten mielellään pitäisin hänet kotona äitislomallakin. saas nähdä voiko/saako mies pidettyä isyysloman kurssinsa aikana, vai pitääkö hänen siirtää se kesälle.. huoh.
Minusta olisi oikein mukavaa, jos mies olisi työskennellyt kotona äitiyslomani aikana. Olisi voinut esim. lounastaa yhdessä perheen kanssa ja miehen työpäivätkin olisivat olleet inhimillisemmät, kun ei olisi työmatkoja edes takaisin.
Siis millä tavalla se mies niitä päivärutiineita häiritsee? Eikö se ole osaltaan toteuttamassa niitä, toisena käsiparina?
Lapsilla ja miehellä on tosi kivaa keskenään, kun leikkivät koko viikonlopun, ja minä saan rauhassa tehdä kotihommia. Mutta asian kääntöpuoli on siinä, että mies saa lapset ihan ylikierroksille, ja kun riehumisvaihde on päällä, niin sitä ei saa pois päältä.
Vähän vaikea selittää, mutta siis viikolla, kun olen lasten kanssa yksin he leikkivät enimmäkseen keskenään (isommat 3- ja 5-vuotiaat) ja tosi nätisti, hermot lepää. Mutta viikonloppuna joko miehen täytyy koko ajan leikkiä lasten kanssa tai sitten, kun he ovat jo riehaantuneet, menee tappeluksi.
Kotihommiin mies osallistuu niin viikolla kuin viikonloppunakin iltaisin, siihen miehen kotonaolo ei vaikuttaisi.
mies aikoo olla kotona 7 kk (palkallinen pat. leave) esikoisen synnyttyä. Ja todellakin haluan! :)
Viikonloppuisin on ihan kiva, kun on kotona, mutta maanantaisin aina huokaisen, kun päästään takas tavallisiin päivärutiineihin :-) Lapset 5 ja 3 v sekä vauva.