Sossu ei tarjoa meille apua,
koska
a) olemme kunnollinen perhe ja käymme töissä ja maksamme veroja
b) emme ole mitään rasvatukkaisia sosiaali pummeja
c) emme käytä mitään aineita
d) ole vielä niin pohjalla, että lapset olisivat vaarassa
Itse sairastuin vast'ikään masennukseen. Pitäisi jaksaa koti, parisuhde ja työ hoitaa, vaikka hyvä kun saan itseni aamulla sängystä kahville. Olisimme tarvinneet vähän apua kodinhoitoon siiheksi aikaa, kunnes saamme arkemme taas raiteilleen, esim. jonkun ulkoiluttamaan lapsia, että saisimme miehen kanssa siivottua. Minusta ei ole yksin siivoamaan ja mies ei yksin tee sellaista työtä, johon itse olisin tyytyväinen (lue: siirtelee sotkun toiseen paikkaan, niin että lattialla on tilaa imurille). Ärsyttää, kun ennaltaehkäisevään lastensuojelutyöhön ei liikene resursseja, mutta kyllä kaikenlaisia kulttuurillisia juhla-asuja kustannetaan! Ne jotka maksavat kunnolla veronsa, eivät saa sitten kuin tuhkat pesästä (jos niitäkään!).
Kommentit (54)
Kun kaupunki on täynnä perheitä joissa eletään kädestä suuhun, on päihdeongelmia ja vakavasti masentuneita niin olisi pitänyt silti kustantaa ap:lle "lastenulkoiluttaja" kun heillä kaikki hyvin?? :DD
Oikeet suomalaiset ei saa sieltä, kun vittuilua.
Joudumme tosin käymään sossussa sairauteni takia ja koska mieheni opiskelee+hoitaa lastamme, emme pärjää hänen palkallaan (jota ei tällä hetkellä siis ole). Minulla on nytkin rasvainen tukka ja olen luokiteltu "pummiksi", mutta huumeita tai edes alkoholia/tupakkaa emme käytä tässä perheessä. Onpa kiva että silti puhuit meidänkaltaisestamme perheestä tuohon sävyyn; av:lla vihataan muutenkin huonosti toimeentulevia.
Minusta ei ole yksin siivoamaan ja mies ei yksin tee sellaista työtä, johon itse olisin tyytyväinen
Oikeasti masentuneet tuskin välittää miten joku toinen siivoaa. :)
siivoukseen.
Tuohon lasten ulkoilutukseen voi saada perhetyöntekijän.
Jos miehesi jättäisi sinut. Olisit sen jälkeen rasvatukkainen sosiaalipummi.
Kunnes saat itsesi kuntoon.
Itse sain lopulta apua, kun päiväkodista tekivät ilmoituksen. Ja siihenkään eivät heti reagoineent, kunnes tekivät uuden ilmoituksen.
Kyse oli lapsien välisistä riidoista, kun nuoremmalla oli jälkiä tappeluista.
Olen yksinhuoltaja, mutta töissä käyvä.
katsotaan, että ihminen jaksaa hoitaa lapset, jos hän jaksaa käydä töissä.
kodinhoitoapua. Tuskin kokoomus haluaa nostaa veroja.
kun on noin hyvin asiaan perehtynyt.
Pointtini oli se, että pitäisi suurinpiirtein pimahtaa, että saisi mitään yhtään mistään. Pitäisi vetää mömmöjä ja olla opiskeleva yh, että heruisi sitä mitä verovaroillamme oikeasti ansaitsisimme.
ap
Minusta ei ole yksin siivoamaan ja mies ei yksin tee sellaista työtä, johon itse olisin tyytyväinen
Oikeasti masentuneet tuskin välittää miten joku toinen siivoaa. :)
Oikeesti masentuneet eivät edes huomaa, että pitäisi siivota. Saati sitten, että huomaisivat puutteita, jos joku toinen siivoaa. Sut on varmaan naurettu sieltä soskusta ulos. :D
Olet oikeassa, tavallinen lapsiperhe ei saa ennltaehkäisevää apua, apua saa vasta kun ollaan ajauduttu isoihin ongelmiin. Mielestäni tämä on selkeä epäkohta, ennen lapsiperheet saivat kodinhoitajia esim. kuvailemassasi tilanteessa. Toinen ihmeellisyys on kotiäidin sairastaminen, kotiäitihän ei saa sairastua. Kukaan ei tule auttamaan lastenhoidossa, vaikka olisi 45 astetta kuumetta, ainoastaan puoliso voi jäädä pois töistä palkattomalle...ja siihenhän ei sitten kaikilla ole varaa.
perhetyön tarpeessa!!!
Te tarvitsette siivoojan tai lastenvahdin, ette perhetyöntekijää.
Käsittämätöntä, yhteiskunnan pitäisi kustantaa teille lastenvahti koska miehesi ei osaa siivota ja koska sinä olet ehkä (?) vähän liian nipo...
Ettkö tiedä, mikä oli esim. Savion nuoren tytön murhan taustalla?
No se, ettei hän muuten saanut apua ja hoitoa, ei ennen, kuin oli surmannut ihmisen. Ja siihen hän juuri pyrkikin.
Jos olisit oikeasti masentunut, niin etkö olisi sairaslomalla? Väsynyt on varmaan jokainen äiti. Valitettavasti siihen ei saa apua.
Ei ole kyse siitä, että onko narkkari tai YH. Eihän ne nyt saatana palveluitaan rupee sulle tarjoamaan? Hölmö. Kyllä ne pitää ihan itse sieltä pyytää/vaatia. Ja sun tilanne ei mun mielestä oo mitenkään hälyyttävä tosiaankaan. Sulla ukko sentään kykenevä tekemään kotitöitä ja tän ajan mitä ruikutat täällä lapset hoidossa olisi sulla hyvää aikaa siivota ja laittaa kotia. Kyllä me ollaan työssä käyvänä, omistus-asunnossa asuvina, 2 auton omistajina ja perheellisinä saatu sieltä apua, kun tosiaan on ollut "hätätilanne".
voi olla kovin masentunut. Ei yhteikunta voi nyt ihan joka tianteessa auttaa.
Jos olisit oikeasti masentunut, niin etkö olisi sairaslomalla? Väsynyt on varmaan jokainen äiti. Valitettavasti siihen ei saa apua.
niin saikulla olen vielä tämän viikon. Diagnoosina on keskivaikea masennus. Tämä siis ihan ammatti-ihmisiltä ja laitoshoidolla saatu. Ensi viikolla on PAKKO mennä töihin, ettei mene duunikin alta. Sitten sitä vasta syvälle mentäisiinkin!
ap
eikö kaikki perheet olisi sitä vaatimassa?
Teidän perheessänne on kuitenkin 2 aikuista, joten vaikka toinen sairastaa niin toinen on toimintakykyinen. En minäkään aina ole täysin tyytyväinen mieheni siivoustulokseen, mutta eipä ole koskaan tullut mieleen, että pyytäisin kotiapua jos vaikka itse sairastan enkä jaksa siivota.
eikö kaikki perheet olisi sitä vaatimassa?
Teidän perheessänne on kuitenkin 2 aikuista, joten vaikka toinen sairastaa niin toinen on toimintakykyinen. En minäkään aina ole täysin tyytyväinen mieheni siivoustulokseen, mutta eipä ole koskaan tullut mieleen, että pyytäisin kotiapua jos vaikka itse sairastan enkä jaksa siivota.
Apua vaatisi kaikki, jos noin helpolla sitä saisi. Eihän tuohon riittäisi minkäänlaiset resurssit :). Kyllä meillä mies siivoaa, jos minä olen sairas, eikä se jälki ole kehuttavaa - mutta eipä ole käynyt mielen vieressäkään alkaa siihen yhteiskuntaa avuksi huutamaan :)
Ajatteles nyt ap ihan järjellä. Sun miehesi on ok ja siivoaa, mutta kun jälki ei sinua tyydytä, niin sun pitäisi saada siihen yhteiskunnan maksama kodinhoitaja :D
ei meidänkään kunnassa mitään apua saa nykyään kodinhoitoon. Pitää lastensuojeluun ilmoittautua jos haluaa kodinhoitajan/lastenhoitajan muutamaksi tunniksi viikossa. Ihan suoraan sossu sanoi että muilla edellytyksillä ei onnistu, kodinhoitajiaon niin vähän. Meilläkuitenkin iso kunta.
Samoin kävi sukulaisella joka sai kaksoset kuukausia ennen LA:ta, mies ei välittänyt, lapset sairasti, oli koliikkia, ei nukkuneet yms. mitä nyt keskosperheellä voi olla. Hoitajan sai vasta kun käveli sossuun ja ilmottautui lastensuojeluun vaikka lapsilla ei varsinaista hätää ollutkaan, äiti vaan väsyi kun apua ei ollut.
toistuvan masennuksen vakava jakso.
Olin silloin vielä yksinhuoltaja. En saanut minkäänlaista apua, eikä ollut ystäviä/sukulaisiakaan auttamassa.
Ei olisi kyllä ollut pokkaa edes pyytää jotain siivousapua, toisaalta, en edes kiinnittänyt sellaiseen asiaan huomiota.
Olikohan avauksesi sittenkin provo...
Kysyivät vain, että ettekö voi ottaa MLL:ltä maksullisen hoitajan!
ap