Sossu ei tarjoa meille apua,
koska
a) olemme kunnollinen perhe ja käymme töissä ja maksamme veroja
b) emme ole mitään rasvatukkaisia sosiaali pummeja
c) emme käytä mitään aineita
d) ole vielä niin pohjalla, että lapset olisivat vaarassa
Itse sairastuin vast'ikään masennukseen. Pitäisi jaksaa koti, parisuhde ja työ hoitaa, vaikka hyvä kun saan itseni aamulla sängystä kahville. Olisimme tarvinneet vähän apua kodinhoitoon siiheksi aikaa, kunnes saamme arkemme taas raiteilleen, esim. jonkun ulkoiluttamaan lapsia, että saisimme miehen kanssa siivottua. Minusta ei ole yksin siivoamaan ja mies ei yksin tee sellaista työtä, johon itse olisin tyytyväinen (lue: siirtelee sotkun toiseen paikkaan, niin että lattialla on tilaa imurille). Ärsyttää, kun ennaltaehkäisevään lastensuojelutyöhön ei liikene resursseja, mutta kyllä kaikenlaisia kulttuurillisia juhla-asuja kustannetaan! Ne jotka maksavat kunnolla veronsa, eivät saa sitten kuin tuhkat pesästä (jos niitäkään!).
Kommentit (54)
Ei kuulukkaan tarjota mitään apua. Ei tässä muidenkaan kersoja verorahoilla hoideta siivouksen aikaan...
Ap,halaus ja tsemppiä....Ei täältä kannata kysyä tukiin,sairauksiin(paitsi varvassilsaan tai suolen toimintoihin liittyviin)tosissaan,paskaa sataa niskaan joten oikeasti,älä yritä täältä.
T:Yksi joka yritti täältä saada tukea ja löydettiin kadulta ranne auki
Ap,halaus ja tsemppiä....Ei täältä kannata kysyä tukiin,sairauksiin(paitsi varvassilsaan tai suolen toimintoihin liittyviin)tosissaan,paskaa sataa niskaan joten oikeasti,älä yritä täältä.
Uskon joo että on vaikeeta kun on oikein diagnoosikin "keskivaikeasta masennuksesta". Mutta ei helvetti, eihän se nyt yhteiskunnan syytä ole jossei miehes osaa siivota!
Ja miksei ne lapset voi olla kotona silloin kun siivoatte? Ei meilläkään kukaan niitä penskoja ulkouluta sillä aikaa kun isä ja äiti imuroi ja luuttuaa.. Eihän se sun kekivaikea masennuksesi tarkoita sitä että tarvitsisitte jotain erityistä paapomista. Ihan oikeasti, kuvitteletko että meidän muiden kersoilla on joku oma ulkoiluttaja siksi aikaa että äiti ja iskä tekevät kotitöitä?
p.s. mulla on ollu diagnosoituna vakava diagnoosi. Eli tiedän mitä masennus on. Se ei vaadi tuollaisia ihmeellisiä erikoisjärjestelyjä.
sairaalassa kysyttiin, tarvitaanko apua ja minusta me ei tarvita. Minä pystyn ihan hyvin lukemaan lapsille sillä aikaa, kun mies tekee kotitöitä. Siivooja palkattiin käymään kerran viikossa, ihan itse.
ollut sairauslomalla sen takia. Olen myös yh, mutta eipä tullut mieleen, että pyytäisin yhteiskunnalta apua siivoamiseen!
että tekisi mieli tappaa itsensä ja perheensä, ollut laitoshoidossa ja yrittämässä itseään jaloilleen kotiavun turvin, peläten joka päivä, milloin tulee korkojen kanssa takapakkia, ette yhtään ihmettelisi, että käyn sossussakin kysymässä helpotusta arjesta selviytymiseen. Itse olen todellakin tällä hetkellä siinä jamassa, että todellakin täytyy kysyä, mitä sossulla on tarjota. Kodinhoitajakin olisi aivan unelmaa, että voisi itse ulkoiluttaa ne mukulat.
Onko teistä tosiaankin oikein, että me veronmaksajat joudumme kärvistelemään ongelmamme niin umpikujaan, että seuraavaksi menemme luukulle TODELLA pöhnässä!? Kylläpäs täällä onkin superpätevää äitiainesta!
ap
Mites se on veronmaksajien asia? Ja miehesihän on ihan terve. Miksei hän hoida lapsia, siivoa jne.? Käykö hänkään edes töissä muuten?
että tekisi mieli tappaa itsensä ja perheensä, ollut laitoshoidossa ja yrittämässä itseään jaloilleen kotiavun turvin, peläten joka päivä, milloin tulee korkojen kanssa takapakkia, ette yhtään ihmettelisi, että käyn sossussakin kysymässä helpotusta arjesta selviytymiseen. Itse olen todellakin tällä hetkellä siinä jamassa, että todellakin täytyy kysyä, mitä sossulla on tarjota. Kodinhoitajakin olisi aivan unelmaa, että voisi itse ulkoiluttaa ne mukulat.
ap
niin miksei se miehen siivous kelpaa? miksi lasten pitää olla pois kotoa siivouksen ajan?
hoitaa lapsia. Moni yh on yhtä pahassa jamassa, eikä hae apua. Ei koe kuitenkaan, että olisi oikeus veronmaksajien maksamaan siivousapuun.
Itsemurhaa yritettu 4 kertaa, laitoshuollossa oltu useita jaksoja.
Sääli ei auta mitään, oikeasti.
Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että on hyvä, ettei liikaa apua tipu. Omille jaloilleen on itse noustava ja itse otettava vastuu. Muuten jää todellakin " tuleen makaamaan"
T. 22
Sinulla on kuitenkin mies!
Miksi mies ei voi/ osaa siivota, laittaa ruokaa, ulkoilutta lapsia jne???
Onko teistä tosiaankin oikein, että me veronmaksajat joudumme kärvistelemään ongelmamme niin umpikujaan, että seuraavaksi menemme luukulle TODELLA pöhnässä!? Kylläpäs täällä onkin superpätevää äitiainesta!
ap
Neljä "itsemurhayritystä"... Joopa.
Miksi et heti alkuun kertonut koko stooria?
Alkuunhan tässä sai sen kuvan että tarviitte kotiapua kun miehesi ei sun mieklestä siivoa täydellisesti.
jos suurin ongelma on se, ettei mies siivoa riittävän hyvin.
jos on varaa valittaa miehen siivouksen tasosta.
äitien parissa ja tiedän useammankin tapauksen, jossa perhe on tehnyt ITSE itsestään lastensuojeluilmoituksen, jotta saisivat apua. Kamalaa, mutta totta.
Ap:n caseen sen verran, etten ole ihan varma, kannattaako kunnan sosiaalitoimen kuitenkaan pistää paukkuja "lasten ulkoiluttamiseen siivouksen ajaksi", jos se on ainoa ongelma.
ja/tai hoitajan vaikka MLL:sta.
Tiedän että kuulostaa tylyltä, mutta kunnat eivät tänä päivänä auta hyvin toimeentulevia perheitä, ainoastaan niitä joilla on todella tiukkaa ja isoja ongelmia.
Itsekin olen sairauden takia ollut siinä jamassa että olen tarvinnut kodinhoitoapua. Ainoa apu minkä sain kunnalta oli kehoitus palkata siivooja. Sen tein enkä ole katunut hetkeäkään. Itse asiassa oltaisiin pärjätty ilman siivoojaa jo muutaman vuoden ajan mutta ei haluta luopua hänestä :)