Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu ei tarjoa meille apua,

Vierailija
16.02.2009 |

koska

a) olemme kunnollinen perhe ja käymme töissä ja maksamme veroja

b) emme ole mitään rasvatukkaisia sosiaali pummeja

c) emme käytä mitään aineita

d) ole vielä niin pohjalla, että lapset olisivat vaarassa

Itse sairastuin vast'ikään masennukseen. Pitäisi jaksaa koti, parisuhde ja työ hoitaa, vaikka hyvä kun saan itseni aamulla sängystä kahville. Olisimme tarvinneet vähän apua kodinhoitoon siiheksi aikaa, kunnes saamme arkemme taas raiteilleen, esim. jonkun ulkoiluttamaan lapsia, että saisimme miehen kanssa siivottua. Minusta ei ole yksin siivoamaan ja mies ei yksin tee sellaista työtä, johon itse olisin tyytyväinen (lue: siirtelee sotkun toiseen paikkaan, niin että lattialla on tilaa imurille). Ärsyttää, kun ennaltaehkäisevään lastensuojelutyöhön ei liikene resursseja, mutta kyllä kaikenlaisia kulttuurillisia juhla-asuja kustannetaan! Ne jotka maksavat kunnolla veronsa, eivät saa sitten kuin tuhkat pesästä (jos niitäkään!).

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hyvin, en tapa itseäni, vaikka sitten en sinun kiusaksi ; )

Vierailija
42/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa jonkun naapurin kanssa, että hän katsoo lastenne perään pihalla niin sä voit sitten ohjata aikuista miestä siivouksessa. Voit sitten tehdä naapurille saman palveluksen seuraavalla viikolla.

Oikeesti... ei ihan kaikkeen voi yhteiskuntaakaan apuun huutaa. Kas kun et ehdottanut, että sossun pitäisi maksaa teille siivooja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

animaationa, rautalangasta vääntämällä?

Vierailija
44/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
45/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tasapainoton. Ehkä tarvitset eenmmänkin elämänhallinta opastusta ja vähän nöyrtymistä.

Olen itse ollut masentunut muttei mulla muuten nuppi heilunut enkä hakenut sompuista ym. syyllisiä.

Vierailija
46/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että masennut. Oletko varma, etti niin koskaan käy??? Varo ettei pilkka satu omaan nilkkaasi. Vaikka sinä olet niin fiksu, että tapat itsesi kerta heitolla, eikös niin...

Vierailija
47/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko jaksaa kun apua ei saa.. ei edes lastensuojelun kautta.. ja kun mulla napsahtaa niin se napsahtaa sitten kerrasta.. toivottavasti en itsemurhaan päädy, koska se on luuserin tie..

Vierailija
48/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko jaksaa kun apua ei saa.. ei edes lastensuojelun kautta.. ja kun mulla napsahtaa niin se napsahtaa sitten kerrasta.. toivottavasti en itsemurhaan päädy, koska se on luuserin tie..

Vierailija
49/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan oikaissut noita erittäin subjektiivisia syitä, että sossu ei tarjoa apua koska ap:llä ei ole rasvaista tukkaa ja ovat "kunnon väkeä". Hoh hoijaa.. Kannattaako tälläistä edes kirjoittaa? Sossun tukeen vaikuttavat hakijan ja perheen tulot sekä _pakolliset_ menot. Ap kirjoitti että molemmat ovat palkallisessa työssä, joten sosiaalitoimi on varmaankin laskenut, että pakollisten menojen jälkeen teille pitäisi jäädä muutama kymppi ylimääräistä, jonka voisitte sijoittaa itse MLL:n työntekijään.

Harmillista tosiaan on se, ettei ennaltaehkäisevään apuun ole kaupungilla varoja. Veroja pitäisi kait maksaa vielä enemmän jotta sekin olisi mahdollista. Nykyään kaikki apu menee talouksiin, joissa on isompi hätä (esim yh-äiti ei voi pahan reuman takia siivota/noukkia tavaroita lattialta, on perheitä jossa lapsilla ei ole hyvä olla aikuisten alkoholiongelmien takia ja siellä apua tarvitaan todella, ym).

Koska teillä molemmilla on työpaikat ja vakituiset tulot, niin siksi ette varmaankaan saa sossulta siivousapua. Myöskin se, että miehesi voi periaatteessa auttaa vaikuttanee asiaan (et ole yh). Ettekö saisi lapsia sukulaisille päiväksi hoitoon? Etkö voisi hyväksyä miehesi siivouksen jälkeä? Mitä jos toinen aloittaa siivouksen esim järjestelemällä ja toinen vie lapset ulos, sitten vaihdatte vuoroja ja toinen vaikka imuroi ja pesee lattiat sillä aikaa kun alkusiivouksen suorittaja ulkoilee lasten kanssa?

Vierailija
50/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos molemmat vanhemmat ovat töissä tai toisella hyvät tulot. Harmi vaan, jos sitä ei saa ja jos ei saa yksityisiltäkään. Paikkakunnissa on eroa. Työntekijät monesti jo varattuja.

Jos tilanne on kuitenkin on akuutti, niin kannattaa ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Ei akuutisti apua löytyy helpommin, jos on rahaa.

toisen ketjun ap

Vierailija
51/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 prossaa ketjuun vastanneista olisi jonkunlaisen avun tarpeessa, senverran ahdistus paistaa läpi vastauksista ! Kertokaa minulle, miksi heti jos joku haluaa parantaa lapsiperheiden asemaa Suomessa, nousee valtava vastaluseiden myrsky..ei voi olla totta :D

Vierailija
52/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ihan omilla rahoilla palkata kotiinne siivooja, siitä saa kotitalousvähennystäkin, joten ei ole millään muotoa kallistakaan.

Vierailija
53/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu ruikuttamaan. Vanhat kunnon kodinhoitajat takaisin! Me maksamme veroja ja vastineeksi pitäisi tulla palveluita! Ja sellaisia palveluita, joita ihmiset tarvitsevat. Yhteiskunta = me ihmiset. Se on arvovalintaa, mihin raha suunnataan, ennaltaehkäisevä kotiapu tulee yhteiskunnalle moninverroin edullisemmaksi, kuin ne lastensuojelun toimenpiteet, huostaanotot jne.

Ehkä ap sait kaikki niskaasi, kun aloit haukkumaan muita eka viestissäsi.

Vierailija
54/54 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustaa holhousyhteiskuntaa ja korostaa yksilön omaa vastuutaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän