Huhtikuun Helmet vk 8
Hyvää huomenta Suomi!
Kuten puhetta oli, tässä lista mukana myös tän viikon listalla. Hyvää hiihtolomaa kaikille teille, joilla sellainen on. Olkoon viikko täynnä pikku pakkasta ja auringon paistetta!
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbaby
Lexington 33+2
Kommentit (50)
pikkuäiti: Toivottavasti oksentelu ei jatku-tsemppiä!
-tunnustan- täältä ei löydy ompelukonetta.. <:)
Olen aikanani koulun pakolliset käsityötunnit kuluttanut puupuolella eli hitsaaminen lienee sujuu paremmin kuin ompelu tms.(mitä näitä nyt on, virkkaaminen jne.. :)
Jos meillä nappi irtoaa tms. pientä niin se on miehen heiniä...
Eli täällä ainakin murtuu myytti pullantuoksuisesta kotiäidistä... Nyt oon sentään lasten myötä opetellut ruuan laiton ja muutenkin kotona on kiva häärätä muksujen kanssa ym. Kaikkea sitä oppii :)
Ihan kohtuullisen tasapainoisilta nuo silti vaikuttavat ja tuskin aiheesta joudutaan tulevaisuudessa terapioita kustantamaan... :D
Mietin sitä pukua just et on hiinä ja hiinä.. Jos tulee maaliskuussa voipi olla vielä kylmä mut jos mennään pidemmälle niin lämmin puku+makuupussi lienee ajaa saman asian.. Edelliset olleet ihan talvivauvoja niin nyt ihmetellään tilanne uusiks....
Mutta nenäliinapaketin kautta pelastamaan kalakeitto liedeltä(ja ihan itse tehty ;)
Täällä yksi vasta kotiutunut lomalainen. Viikko vierähti oman äidin patojen ääressä ja tänään oli pojille lounaaksi maksalaatikkoa. Tosin tulimme kotiinkin vasta klo 10 aamupäivällä, että olisi tullut lounaan kanssa kiire.
Mulla on ompelukone ja jopa itse ommellut verhot joka huoneessa. Ja housujen lyhentäminen onnistuu! Hametta en uskaltaisi yrittää... Mä olen muuten kans ollut veistossa, eli puutyöt taipuu kans. Niistä kyllä pidän enemmän. Ja ompelukone tuli vanhemmilta 30 v lahjaksi :-o
Mä olen kans kotiäitinä sellainen enemmän leikkikaveri. Oma inhokki on ruoanlaitto, tosin kyllä se nyt jo taipuu, mutta en todellakaan pidä siitä. Leipominen menee jotenkin, varsinkin kun meidän esikoinen tykkää osallistua. Eli menee tavallaan lasten kanssa leikkimisestä.
Viikonloppuja vaan kaikille
tuuti, rv tasan 31
Käytiin siellä neuvolassa. Kiirehän meille tuli. Vessassa olin unohtaa, että sitä virtsanäytettä täytyy laittaa siihen purkkiinkin. Verenpaineet silti normaalit aika matalat kuten minulla aina. Vatsa kasvaa keskikäyrän yläpuolella vaikka painoa oli jopa vähemmän. Vauva käyttää hyväkseen äidin vararavintoja siis ja hyvä niin. Syke oli nyt n.140 joten olisikohan sittenkin se toinen poika? Saattaa olla, että pääsen ultraan kun vauvan asento ei ole vieläkään ihan varma. Parin viikon päästä olisikin sitten lääkäri, josko se sitten selviäisi. Lähden syömään, kaupan pitsaa, pojalle on tosin itsetehtyä perunasosetta ja kaupan lihapullia, (teen joskus itsekin) ei oikein ole nyt ruokahaluja ja siksi painokaan ei varmaan nouse. Oksentaminen tekee pitemmäksi aikaa aina vähän öllön olon. Miehellä alkoi nyt talviloma ja mulla kaksi työpäivää ensiviikolla ja sitten se alkaa äitiysloma! Tulkaa toiset perässä!
näin se talviloma alkoi! simahdin sohvalle kesken leffan varmaan 9 jälkeen illalla ja heräsin yhdeltä vain siirtyäkseni sänkyyn:) noh, 5:20 nousin sitten tänään. Ihan mukava juoda kaffea tässä koneella ku maailma nukkuu vielä... :)
selkä pamahti lopullisesti jotenkin unien aikana ja yöllä ku kömmin sänkyyn niin ei kantanut enään toinen jalka, on ollu hermosärkyä toisel puolella selkää niin varmaan se sama hermo jossain vauvan tiukassa puristuksessa:/
mullakin on muuten ollut aina veistoa koulussa ja meilläkin yleensä mies ompelee irronneen napin jos tarvis, hih. Kiva että muillakin näin:D
Eipä muuta ku mukavaa viikonloppua!
hmm, saiskohan tuon miehen houkuteltua ikeaan tänään..
iza 30+3
Jebujebujee, nyt alkoi loma=) Tosin vain viikon talviloma mutta whatever, lomaa se on sekin=) Ensi perjantaina alkaa äiskäri, mutta meinaan jatkaa koulussa vielä hiihtiksen jälkeenkin. Tosin lintsauskynnys varmasti alenee, eikä opettajat voi nyrpistellä koska mähän olen virallisesti äitiyslomalainen. Enkä mä sinne menisikään jos olisin niin viisas että tietäisin suoriutuvani kaikista loppukevään tenteistä osallistumatta lähiopetukseen. Riittää kun olen jo koko huhtikuun pois...
Vähänkö repeilin Jo-hannan housuepisodille. Onnistuin myötäelämään tilanteen todella hyvin koska itselleni kävi sama juttu viime maanantaina, enkä edes pahemmin pyllistellyt, nousin vain autosta bensiksen pihalla ja skriits. Kauhulla ajattelin että mitä jos ne olisi revennyt hetkeä aikaisemmin koulussa kun jouduin labratunneilla kyykkimään lattianrajassa. Mulla oli sellaiset edellisessä raskaudessa hommatut (ja ilmeisesti loppuunkulutetut) lappufarkut jotka tosiaan repesi toisen reiden päältä melkein ylös vyötärölle. Onneksi oli aika pitkä takki ja olin menossa suoraan kotiin. Tytöltä tuli kommenttia kun pääsin kotiin: Äiti, sultahan näkyy pikkarit...? No älä, katos niinpäs näkyykin. Ja miehellä oli pokassa pitelemistä. Siis ne housuthan oli tietysti kuluneet, vika ei todellakaan ollut siisä että mun peba olisi jotenkin liian iso...;)
Ensi viikon aikana olisi tarkoitus laittaa koti "vauvakuntoon". Kasata pinnis, pestä vaatteita ja raivata kodinhoitohuoneeseen hoitotila ja KHH:n kaappeihin tilat vauvan vaatteille. Sopii sitten lähteä synnyttämään vaikka suoraan koulun penkiltä. Ne kaukalo ja matkarattaat ovat vielä hommaamatta, mutta ne kyllä ehtii hakemaan sitten vielä maaliskuussakin. Mallit ja värit on jo valittu: Cragon telakallinen istuin ja rattaat joihin sen voi kliksauttaa, sellaisena kauniin punaruskean värisenä.
Ensi viikolla on taas äitipoli ja pääsee kurkkaamaan mitä masuun kuuluu=)
Hauskaa viikonloppua koko mammaporukalle, tää alkaa leipomaan laskiaispullia. Toi ihana mies tuossa siivoaa niin mun ei tarvi kyykkiä ja tuskailla sitten ensi yönä kipeitä lonkkia...
terkuin Helmielina + neposka 34+1
Eipä ole kuulunut verticiasta, mutta ei muistakaan liioin. Mietin joko olette lomilla tai sitten synnyttämässä, toivottavasti ei jälkimmäinen vaihtoehto. Minulla oli aamulla ilmeisesti sellaisia harjoitussupistuksia ja vähän on ollut veto pois koko päivän. Mies leikki pojan kanssa kun olin päiväunia. Pää sekaisin vielä. Tarttis varmaan lähteä tuonne pihalle vähäksi aikaa selviämään. Pari työpäivää edessä kun keskiviikkona pidän vielä viimeisen vuosiloma päiväni.
Eilen ostin markettireissulla jo vauvalle vaippojakin, kotona älysin, että voishan ne ensin olla vähän pienempiä, kun ostin 5-8 kiloiselle tarkoitettuja. Meinaan ilmeisesti pyöräyttää jättivauvan. Jotain oli mielessä, niin meilläkin mies laittaa nyt lomallaan kotia vauvakuntoon (lainaus helmielinalta) Kodinhoitohuoneeseen hankkii laatikoston ja saa koota tuon pinnasängyn, mikä meilläkin on näön vuoksi. Poika kyllä ilmoitti, että vauva nukkuu hänen vieressään hänen sängyssä. Kannatan, tähän asti poika onkin nukkunut meidän keskellä. Ilmoitelkaapas itsestänne. Aika monella on laskettu aika samoihin aikoihin kuin mulla. t.pikkuäiti rv34+3
Jotenkin veto pois.Ei huvita tehdä yhtään mitään. Päivät menee lähinnä tässä koneella ja sitten on tietysti pakko tehdä lapsille ruokaa ja käyttää ulkona mäkeä laskemassa. Välllä ihan huolestuttaa tämä oma "masentunut" olotila. Ei oikein auta asiaa että mies on kotona ja nukkuu kaiket päivät. Onneksi on sitten niitäkin hetkiä kun kaikki on taas niin hyvin =) eilen illallakin katselin yksin telkkaria ja koko talo oli hiljainen. Kaikki oli niin ihanaa... Käyn yleensä nukkumaan klo 22 ja tytöt heräävät noin klo8 joka aamu vaan tuntuu että tuo herätys on ihan liian aikaisin. Sillon tällön kyllä yöt menee ihan valvoessa kun ei vaan nukuta.
Tiistaina pääsis vähän reissuun mikä kyllä on ihanaa. Anoppi ja hänen mies lähtee myös mukaan niin on noille lapsillekin enemmän hoitajia.
Vatsa menee edelleen yläkäyrällä ja anoppi osti reissua varten minulle uudet toppahousut kokoa XXL =) menee mukavasti mahan ympäri ja jopa ihan kiinni ;)
Kuopus kiipeilee taas keittiön työtasolla ja kurkkii kaappeihin... pitänee mennä hakemaan se pois...
rv 30+jotain
Moikkelis
en ehdi tehä uutta pinoa, mut laitan pikaisesti uutta kuulumista. Pikkuäiti niitä toivoi samoihin aikoihin jakautuvilta. Meillähän se on toi PITKÄPERJANTAI. Saa nähdä miten pitkä!! :))) On jotenkin sellainen olo, että synnyttäisin etuajassa. Kaikki hirvittää, ehtiikö tämän ja tuon asian tehdä ja hankkia. Mut kuulunee pesänrakennusviettiin.
Maha on vietävän pinkee edelleen, kasvaa kai vieläkin ennen vimppaa kuukautta, silloin viimeksi ainakin lakkasi kasvamasta ja laski vähän alas. Mulla se ei kyllä mennyt niin alas kuin joillain muilla..ehkä tässä toisessa raskaudessa lonkat erkanee enemmän ja musta tuloo se vaappuva ankka!
Vauvan liikkeet ovat suuria ja voimakkaita, lapsi on vahva kuin mikä! On ihana kuvitella, minkä näköinen raju heviletti peikkotyttö tai poika sielä on..mulla ja miehellä on molemmilla ollut paljo hiuspuolta syntyessään ja tälläkin varmaan sitten..
Mies on jotenki vetäytyvä, mietiskelee kai tulevaa elämänmuutosta. Ja erotiikka..kai se äitiysmaha saa aikaan kumman ristiriitaefektin, kun sellaisen omaavakin nainen saattaa olla ja minun tapauksessani on erittäin innokas puuhiin..oletteko miettineet ehkäisypuolta synn. jälkeen? Itse olen vielä epävarma. Imetyspilleri vei ainakin viimeksi kaikki haluni täysin.
Ruokaa ei laske isoja annoksia kerralla. Mahalaukku on varmaan lahnaa muistuttava litteä lätty tuossa ylävatsalla ja ylimäärä pouhuu yli närästyksenä. Jessuksen jäätelö houkuttaa nyt yhtäkkiä! Kun iloitsin jo, ettei mikään herkku ala himottamaan sen kummemmin. Turvotusta vähän ilmassa, sukankuvat aina nilkoissa iltaisin. Himo appelsiineihin on onneksi kans, hedelmät auttaa turvotukseen.
Onkohan Verticia loukkaantunut siitä yhdessä ketjussa olleesta viestistä hänelle, on vähän sellainen olo. Et siksi ei kirjota enää tänne?! .. Mutta ei kannataisi noin paljoa välittää kritiikistä, ottaa sen vaan rakentavana.
Hyvää oloa kaikille!
rv 33+2
Terveisiä sallasta, oli sitten pelkkää ylämäkeä koko paikka!
Paikat ei ole vieläkään toipuneet ylämäki kävelystä.
Mutta lapset tykkäs ja sen takia sinne mentiinkin:)
Prinsessat2, minä olen kanssa ollut tosi masentunut ja välistä tuntuu että pää räjähtää.
Kaikki vaan on tällä hetkellä niin syvältä.
Eikä tämä meidän remontti auta asiaa kun se ei kerta kaikkiaan edisty, meiltä puuttuu typerät kaapit jotka mun appiukko on luvannut tehdä ja joita se ei nyt sitten saa aikaiseksi, hyvää kuulemma kannattaa odottaa, turpaansa saa kun sen joskus nään!
Meillä on käytävä täynnä roskasäkkejä jotka on nyt meidän kaappeja!
En voi pestä tulevalle vaaville mitään vaatteita kun ei ole paikkaa mihin niitä pistäisi Ja hoitopöytää en saa laitettua kuntoon kun sitä ei voi tuoda meidän makkariin kun siellä on remppa kesken kun puuttuu ne vitun kaapit ja liukuovet, en nyt oikein osaa selittää, harmittaa, kiukuttaa, itkettää!
Joku täällä sano tuntevansa vauvan pään sormella!?!
Sinähän voisit laittaa vaikka sen päähän rusetin ennen kuin synnytät:)
Anteeks, ymmärsin varmaan väärin?
Lähden tekemään linnunpönttöjä, saa ne nyt ainakin tehdä pesän valmiiksi ennen kuin rupeavat munimaan:)
Sailori&Panu 30+jotain
Jo-hanna
Minulle tuli nyt tämän raskauden aikana joku" kunnonäiti henki" päälle ja ostin ompelukoneen. Olen joskus koulun käsityötunneilla pakotettuna ommellut jonkun hameen ja paidan, joista piti sanoa mitä ne esittää. Minulla on siis ompelukone kaapissa "korjausomepeluja" varten. Mitään en ole kuitenkaan vielä korjannut, jostain kumman syystä. Jos joku vaate menee rikki niin roskis meilläkin taitaa olla sen kohtalo, ja kuluuhan ne vaatteet. Ainoa asia mikä harmittaa, on että ostin kangaspalojakin joista ompelen jotain kivaa lastenhuoneeseen, no kivaahan se voi olla..
Oksensin pitkästä aikaa, aamumehut Yh.
Ostin vauvalle kotiutumispuvun, sellaisen ei ihan toppapuvun, kun ajattelin jos äkkiä kannetaan kaukalossa peitto päällä autoon sairaalasta. Tällä korkeudella missä asumme voi tosin olla huhtikuussakin vielä aika koleaa, mutta vaunuissakinhan saa tietysti peittoja lisättyä vielä vaikka makuupussin päälle. Muistinpa viimeksi neuvolalassa syke pomppasi tulokkaalla johonkin 170, tosin tasoittui 150. Eli jos korkea syke meinaa tyttöä kuten jostain kuulin voisi olla tulossa sitten tyttö. En tiedä mitä tätä jauhan, mutta kun tyttövauvoille olisi niin paljon kivoja vaatteita. (ei tarttisi itse ommella) Haluaisiko joku ostaa ompelukoneen?
pikkuäiti rv34+1