Huhtikuun Helmet vk 8
Hyvää huomenta Suomi!
Kuten puhetta oli, tässä lista mukana myös tän viikon listalla. Hyvää hiihtolomaa kaikille teille, joilla sellainen on. Olkoon viikko täynnä pikku pakkasta ja auringon paistetta!
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbaby
Lexington 33+2
Kommentit (50)
Kiitokset Lexingtonille uuden pinon aloituksesta.
Koetan linkittää edellisen viikon pinon tähän. Katsotaan miten käy :)
Täällä taas varsinainen liskojen yö takana. Esikolla kuumetta ja junnukin köhi kovasti eli taitaa hänkin olla kipeäksi tulossa :(
Herätys oli tänään klo 3, otettiin lääkettä, käytiin juomassa, käytiin pissalla, juomassa.. jne <:) neljän jälkeen sitten luovutin ja siirryttiin videoita(tai nauhoituksia, siunattu tallentava boxi!! <3 ) katsomaan. Kuudelta unille ja nuorempi heräsi jo seiskalta eli voi olla aika väsy päivä tiedossa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Väsynyt
Jo-hanna ja Lupu-neiti 34 tasan
Aivan loistavaa kun on lomaviikko. Mies meni kyllä töihin tekemään rästinsä pois jotta voi olla loppuviikon lomalla, mutta ei haitanne menoa yhtään. Ihanaa kun ei tarvitse raahautua heti aamutuimaan pötsinsä kanssa mihinkään. Surffaan siis netissä kahvikupin kera ja nautin olostani. Neiti hiihtolomalainenkin vielä tuhisee sängyssänsä.
Eilen sain vihdoin itsestäni irti ja lähdin miehen kanssa kävelylle kun ilma kerrankin Helsinkiä suosi. Reilun puoletunnin köpöttelyn jälkeen alkoi olla jo ahdistavaa ja loppumatkalla sitten pysähdyttiinkin aina 5 minsan väliin kun alkoi supistelemaan. Jospa tekisin ensi kerralla sitten pienemmän lenkin. Asukki ilmeisesti voi vatsassa hyvin kun entinen meno on päällä mutta mulla on vatsa pinkee vähän väliä ja tuntuu kun vatsan peitteetkin olis jo ihan hellänä.
Mies lähtee tänään illalla varpajaisiin, saa vähän harjotusta ennenkuin omat tulee ;-). Oli ihan yllätys että kavereille tuli tyttö kun muuten kaikilla on 80% poikia kaikki, poikaahan tuonnekin veikattiin (oli vaan veikkaus, eli ultrassa ei ollut kukaan kysynyt).
No, mutta jos nyt aloittaisi viikon rientoja; luvassa on varmaan totuttuun tapaan, rennietä, noidannuolta, suonenvetoa, pinkeää vatsaa ja ummetusta. Kaikesta tästä huolimatta tuntuu oikeen mukavalta tämä viikon alku!
Päkkänä ja Saku (viikkoja jotain....)
Tänään oli kerhopäivä esikoisella, haettiin kaverikin kyytiin!! siinäpä se aamupäivä sitten menikin.
Kotiin tultuamme, viikattiin maha-asukille pestyt vaatteet kaappiin ja lisää pestään, kylläpä niitä onkin!! Pääasiassa pesty sellaset vaatteet, jotka käy kummallekkin, koska sukupuoli ei sata varma!
Innostuin siivoamaan lastenhuoneen, kun muksut leikki kiltisti olkkarissa. petivaatteetkin sai pakkasessa hetken olla!!
Nyt sitten iltapäivä nautitaan leppoisesta olosta ja tehdään vain ruoka yms...
Maha-asukki kovasti liikkuu, välillä masu oikein kunnolla hytkyy...
Supistuksia välillä tulee sekä kipeitä että kivuttomia. Ja lonkat edelleen puutuu ja hetken jos istuu sohvalla tuntuu että ylös ei tahdo päästä!! Yöt olen aika hyvin nukkunut viime aikoina, vessareissuja ei vielä tarvi yöllä tehdä.
Pyykkiä kun laitoin, yhtäkkiä alkoi niin kovaa pyörryttämään, että meinas taju lähtä!!
Nyt taitaa olla päiväkaffin aika!!
Palaillaan ja jaksellaan!!
kolmonen3 + rv 32+5 (tai 6)
eikös ne ole hyviä kaikissa teknisissä jutuissa?
Kävin äsken katsomassa meidän täpötäyttä kellarikomeroa. Miksi ihmeessä kaikki kummallinen pitää säästää? Nyt pitäis saada meidän pariskunnan ryhtiliike aikaiseksi ja kellarista kaikki turha pois (tyhjät (!) pahvilaatikot, vanhat remppakamat, hyllynpalaset yms.). Sitten ylhäältä voisi viedä alas lisää (turhaa) tavaraa ja tänne tulis tilaa vauvan tavaroille. Mies lienee edelleen siinä luulossa, että puoli metriä riittää...
Kävin myös katsomassa niitä meidän rattaita. Voi hyvänen hevonen. Mä oon niin antitekninen ihminen, että en ymmärtänyt ollenkaan, miten ne ois pitänyt kasata, siis kankaat yms. Siellä oli varmaan kahdet pyörät ja viisi kangaspalaa. Kuin ihmeen kaupalla sain itse rattaat ylös ja kasaan. Jihuu! Onhan sekin jo alku. Mutta siis, inssille ois ollut hommia. Ahdistuin vielä siitä soheltamisesta niin vietävästi, että jos tilanne ei olisi tämä, olisin menny paikalliseen päiväoluelle.
Kävin myös kokeilemassa, mahtuuko ne hissiin. Eikös siihen sitten joku täti sattunut tulee ja katseli kummastellen, kun tulen hissistä, joka ei tule mistään, ulos tyhjien rattaiden kanssa, joissa roikkuu vaan kankaat päällä. Mä siihen änkytin, että testasin vaan, että mahtuuko nää tähän hissiin. Se oli sitten, että testaile vaan, hänellä ei ole kiire. Ei siinä mitään, mutta se nainen ei varmaan tiedä, että mä asun tässä yhtiössä, toisessa rapussa vain. Mahtuivat kuitenkin hissiin - ja vieläpä meidän pikkuautoon! MIes on varmaan suruissaan, kun uutta autoa ei ole ihan satapakko ostaa.
Nyt pesen koneessa vauvan vaatteita, että kerkeen ne silittämäänkin. Vihaan silitystä, mutta mitäpä sitä ei rakastava äiti lapsensa puolesta. Huoh. No tän ekan kerran saakoon sileää päälle.
Pikkuäiti kyseli pilke silmäkulmassa viime viikolla: "Joku tuolla kertoi pitävänsä seksistä. Mietin mitä se oikein on? Syödäänkö sitä lusikalla vai haarukalla?"
Kai sen voi nauttia monella tapaa, mutta varmaa on, että meikäläistä ainakin tuntuu kovasti lihottavan. Lyhyessä ajassa tullut varmaan 14 kiloa.
Laiskiaispullia odotellessa,
Sande ja Nyytti 32 + 6
ps. Siksi en nainut insinööriä, kun rakastan hulluna Wagner-tyyppistä vesseliäni, olkoon nyt sitten vaikka tradenomi.
Revyy - 16.2.2009 16:06 (ID 1415395) 107/107
Heipat kaikille!
Täällä taas yksi myös joka ei ole jaksellut kirjoitella mutta lueskellut olen viikottain muidenkin kuulumisia. Kohta varmaan nousee pystyyn uusi ketjukin taas :)
Neuvolassa en ole käynyt nyt, edellinen kerta meni puihin koska jouduin tekemään matkan. Uusi aika pitäisi varata ja samalla olisi lääkäriaika. En ole myöskään käynyt ekan kerran jälkeen sokerirasituksessa vaikka minun pitäisi korkean painoni vuoksi. Raskaus on tuonut kiloja tällä hetkellä 5 lisää.
Selkä joka pamahti tuossa rv 20 tienoilla on parempi mutta edelleen rasittuu kovin helposti ja kipuilee ajoittain kivasti. Panadolia olen pahimpaan nyt ottanut. Kun noista kivuista pääsin niin iski tavanomaiset liitoskivut mutta ne on helppo kestää kun tietää mistä on kyse ja mihin ne liittyvät.
Minä synnytän muuten Hyvinkään sairaalassa jos vaan kaikki menee loppuun asti hyvin, muutoin paikka vaihtuu naistenklinikaksi helsingissä kun siellä on valmiusluokka kuitenkin eri kuin täällä.
Kauaa ei enää aikaa mene. Tämä raskaushan oli kaikin puolin yllätys ja on ollut aikamoinen tekeminen asian sinuiksi tulemisen kanssa...painajaisia olen nähnyt jos mistäkin aiheesta liittyen vauvaan ja parisuhteeseen. Onneksi sentään öisin pystyn suurimmaksi osaksi kuitenkin nukkumaan. Se on nyt hyvin tärkeätä.
Vauvantarvikkeita olen alkanut haalimaan kasaan. Pinnasänkyä en vaan meinaa mistään löytää,tahtoisin sellaisen pienen 110cm pitkän tai sinne päin. Vaatteita alkaa jo olemaan sekä muuta pientä tilpihööriä mutta sitten on vielä vaunutkin jotka täytyy hankkia.
Vauva potkii armottomasti välillä, tunnen onnellisuutta kaikista liikkeistä,olokin on hyvä. Minullahan on aijemmissa raskauksissa ollut myrkytykset ja muut ongelmat, nyt selän takia saikulla ollessa nekin ovat pysyneet ainakin oireettomina (pissaa ja paineitaan ei nyt olla katseltu kun en ole neuvolaan päässyt)
Tyynyjä ja muita kuten tukiliivi mulla on myös ollut kauan käytössä jo. Samoin suppareita on ollut ajoittain,muutamia kivuliaita ja useampi sarjatykitys kivuttomina vaikkakin iljettäviä nekin ovat.
Revyy rv tasan 33 ja yllärivauva
(ex-Tuulenkuiskaus)
Onpas meillä hiljaista, taitaa hiihtoloma tehdä osansa :)
Tänne ei ihmeempää, nuha jatkuu.
Odotellessa että viikot kuluvat...
Jo-hanna ja Lupu 34+1
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4.Aaku, LAS
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbaby
Joskos sitä nyt saisin roikuttua tuossa listalla:) Viimeisin oma yritykseni oli kerrassaan hieno, siirsin listaa, mutta en kirjannut itseäni sinne lainkaan:D
HIeno pakkaspäivä on täälläkin, tosin aion viettää sen sohvalla toipuen viikonlopun reissusta. Pitkät automatkat ja muu touhuaminen kävivät jäseniin sen verran että on lepopäivä paikallaan.
Viime viikolla kävin painoarviossa ja silloin oli 3kg (32+5) eli edeltäjiänsä seuraa..yliaikaiseksi ei saisi päästää, 38-40viikoilla pitäis olla reilut 4 kg mutta ei kuitenkaan ihan 5 kiloinen..onhan tuossakin mittausvirheiden mahdollisuus, mutta helpotti jokatapauksessa hetkeksi.
Mukavaa hiihtolomaa kaikille siitä nauttiville ja muille lähestyvän äitiysloman odottelua:)
Aaku rv 33+4
Minä en ole hiihtolomalla vaan töissä. Lapset ja mies sen sijaan hengailevat kotona, hiihtävät, luistelevat ja syövät kalapuikkoja, hernekeittoa ja nakkeja :) Se niistä vihanneksista. Mieheni kun ei tunnu osaavan pilkkoa kurkkua tai porkkanaa, vaikka sitä hänelle on x-kertaa ohjeistettu. No hyvä, että hän sentään pystyy joustamaan työnsä puolesta. Itsellä ei ole yhtään lomapäivää käytettävissä.
Vatsaa väsyttää kovasti. Tarkoitan siis, että iltaisin alavatsaa vetää, joten makoilen vain sohvalla. Yllättävää on, että vaikka olen liikkunut vähemmän nyt loppuraskaudessa myös painokin on noussut vähemmän.
Haluaisin jo päästä äitiyslomalle, täytyy myöntää, mutta ehkä kestän vielä muutaman viikkosen täällä töissä. Kelapäätöstä en ole vielä saanut. Täytyy varmaan soitella sinnepäin. Joudun ilmeisesti myös riitelemään Kelan kanssa vuoden 2007 opintotuista, joita haluaisivat periä minulta takaisin. RRRaivostuttavaa. Valmistuin siis vuoden 2007 keväällä, mutta Kelan järjestelmään ei voitu kirjata siitä tietoa vuonna 2007, vaan järjestelmä olettaa suoraan että opiskelija opiskelee koko vuoden. Nyt sitten ovat laskeneet kaikki loppuvuoden tulot opintoajan tuloiksi. Grrrr. Inhoan paperisotaa.
Olisi kiva jo päästä käymään läpi vanhoja vauvan vaatteita ja laittaa uudelle tulokkaalle paikkaa. Täytynee mennä käymään vanhempieni luona vko:n loppuna. Säilytän vauvan- yms. lastenvaatteita siellä, koska heillä on niin paljon enemmän tilaa kuin meillä.
Aurinkoisia pakkaspäiviä teille, jotka olette vapaalla!
T: kestoväsynyt candelafi 31+ jotain
Täällä taas pienen tauon jälkeen. Viime viikon olin tosiaan talvilomalla ja nyt taas "reippaana" töissä.. Oli tosi kiva talviloma! Ehdittiin tapaamaan ystäviä ja sukulaisia ja ihan vaan rentoutumaankin. Ehdin jo pääsemään hyvin tuohon löhöilyn makuun :) Mulla ois vielä kokonaista 23 päivää töitä, ei paha. Tosin oon vähän kyllä kateellinen teille, joilla se äitiysloma on jo alkanut tai enää muutamasta päivästä kiinni.
Kivaa, kun on tuo nimimerkkilista ja lasketut ajat lisätty tähän keskustelujen alkajaisiks! Mun tiedot olikin siellä ihan oikein, joten en päivitä :)
ON: Edelleen vaivaa se "tietty kohta" mahasta tuossa navan yläpuolella, kipeytyy aina iltaan mennessä todella paljon, mut ei onneks juurikaan satu esim. istuessa tai maatessa. Se on ilmeisesti joku hermojuttu, täytyy kysyä ens viikolla lääkäriltä, kun meen EKAA kertaa tämän raskauden aikana näytille. Jo on aikakin! Mulla on miljoona kysymystä mielessä, pitää vissiin tehdä listaa...
Muitakin vaivoja on, mm. närästystä ja ajoittaista supistelua, mutta ne nyt kuuluu tähän "pakettiin". Painoa on tullut ehkä n. 15 kg ja sen kyllä huomaa! Hengästyn jo syödessä, huolestuttavaa :( Sit toinen mikä ärsyttää on se, että mun jalat ja peppu on ihan täynnä muhkuroita, ts. selluliittia. Sen siitä saa, kun syö ihan liikaa herkkuja ja liikunta on ihan nollassa :(
Lueskelin vähän viime viikon pinoa, olittepa olleet ahkeria! Siellä oli juttua ainakin vauvan siirtämisestä omaan huoneeseen ym. Meillä valmistuu vauvan tuleva makuuhuone toivottavasti nyt helmikuun aikana. Sitä on vähän maalailtu (katto, seinät, lattiat) ja nyt puuttuu enää ne listat, joiden laitto on muka aina niin hel...in hankalaa, että ne jää lojumaan jonnekin useaksi viikoksi. Pitäisköhän ite opetella niiden laitto? (nimimerkillä ei niillä insinöörimiehiltäkään ihan kaikki työt suju... ;)
Vauva tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa ehkä n. puol vuotta ja heti alusta asti omassa pinnasängyssä, tosin tietysti välillä siinä meidän välissä. Se on niin ihanaa, kun sellainen pikkuinen tuhisee siinä ihan vieressä. Mutta mitenköhän sais sen 4-vuotiaan tuhisijan sitä ennen pois meidän välistä, nukkuu siinä joka yö!? Ei auta tarrat eikä muut kikat ei...
Paljon oli vielä asioita mielessä, mut taidanpa tulla toinen päivä jatkamaan. Herjailee tuolla jo, että istuntosi vanhenee jne...
Mukavaa tiistaipäivää kaikille!
Lumikide ja Emmi 29+6
Hei vaan hei!
Olin tuossa jossainvaiheessa vähän aktiivisemminkin mukana, nyt taas ei oo tullu yli kuukauteen muutakun luettua.
Ilmeisesti vastausta Pötsi-Pamelalta ei oo vieläkään saatu? Toivottavasti kaikki on kunnossa.
Täytyy hiukan kommentoida noihin viimeviikkojen juttuihin, kun sain vihdoin kaikki ketjut luettua.
Närästys
Mulla ei oo ikinä -ei raskaanakaan- Rennie auttanu mitään. Kannattaa kokeilla muitakin, jos ei Rennie auta. Mulla auttaa paremmin Gavisgon ja jopa Samariini(kai sitä saa muuten juoda...) Tosin niinkuin joku muukin sanoi, näillä viikoilla ei oikeesti taida enää auttaa muu kuin se ettei syö liikaa kerralla.
Lumikide
Meilläkin korjataan edelleen tuota perhepedin satoa 4-vee kans... On se ollut tuskien taival saada se pysymään omassa sängyssä. Teknisesti ollut mahdollista jo 1,5 vuotta nukkua omassa huoneessa omassa sängyssä, mut puoli vuotta sitten se sinne saatiin vasta. Ja arvaa kuka oli mun vieressä taas tänä aamuna kun heräsin : ) Hän sai Prätkähiiren, kun oppi pysymään omassa sängyssä. en tiedä mitä kaikkia niitä keinoja olisi. Mä sanon et mua ei saa herättää (oon muutenkin herkkäuninen, saati sitten nyt) joitain kertoja on menny itte sänkyynsä takaisin kunei oo saanu isäänsä hereille tai ei oo "uskaltanu" herättää. Tää ei nyt kuulu ehkä tähän ketjuun mut jatkan vielä senverran, että me ollaan mietitty jotain "voimajuttua" hänelle kun näkee kauheesti painajaisia ja pelkää ja se osin liittyy tuohon lähes jokaöiseen huuteluun/ramppaamiseen. Ei oo vielä keksitty.
Sailori-Verticia-Tsili
Sailori-Sait kyllä jo vastauksen ton listan kautta, mut TYKSiin ollaan täältäkin tulossa.
Moni on jo Verticiaa lohdutellutkin TYKSin suhteen. Liityn vielä kuoroon. Mä olin (vajaa 5 vuotta sitten) täysin tyytyväinen. Olin kans kuullut ties mitä juttuja ja varsinkin synnyttäneiden osastoista. Annoin mennä toisesta korvasta sisään...Ei se sen kummempi paikka oo kuin muutkaan. Esim. noi vierailuaika-rajoitukset -niinku moni on sanonutkin- on ihan äitien ja vauvojen hyväksi. Kurjaa tietysti, jos eivät läheiset pääse katsomaan, mutta ehtivät varmasti heti teille, kun kotiudut?
Itse pääsin enskarina 3 päivän päästä pois, kun oli kaikki ok.
Tsili
Huhuilit, jos joku synnyttänyt lääkkeettä.
Mä kävin tuolloin 5-v sitten mammajoogassa, jota muuten veti TYKSin kätilö. Siellä opin hengityksen ja rentoutuksen. Siellä myös kannustettiin lääkkeettömään - aktiiviseen synnytykseen. Mua lähinnä etukäteen pelotti kontrollin menetys. Näin painajaisia, et "katson ikäänkuin vierestä" paikat turtana kun lapsi vedetään ulos.
No kun hoo-hetki tuli kerroin kätilölle toiveeni, että oon tullut tänne avoimin mielin, et katotaan mitä tapahtuu, lääkettä saa tarjota, mut tahtoisin synnyttää ilman jos se onnistuu. Kerroin myös et tahtoisin ponnistaa jakkaralla jos mahd.
Olin mahd. paljon liikeessä kokoajan ja ainut mitä mulle annettiin oli aqua-rakkulat (vai mikä se oli..?) Vyöhyketerapiaan asti ei ikinä päästy. Mä en ainakaan olis pystynyt edes selälläni olla. Että se asento olis ollu ihan poissuljettu. Nekin sekunnit mitä meni selällään, kun kohdunsuun tilanne viimeisen kerran katsottiin - tuntui tunneilta.
Nyt oon varautunut että kaikki voi mennä erilailla, mut avoimin mielin oon menossa taas. Vaikka päällimäinen ajatus viimeksikin oli autossa vielä "öö voisko tätä mitenkään perua" on se synnytys sellainen suuri tuntematon kuitenkin.
ei auta tallennukset eikä muut. tälläinen vanha katiska (kone, not me) ja Vauva sivut ei vaan sovi yhteen...
No tuskimpa mä mitään kovin järkevää olin kirjoittanut...
Piti vielä sanoa et kiitti hyvistä vinkeistä mitä on tässä talven mittaan sadellut mm. rintaliivien hakastenpidennyspala, yms.
Voikaa hyvin! Mahtavan pitkät ketjut ollu viime aikoina. Kai tässä itsekin aktivoituu kynäilemään useammin, kun kohta jää kotia.
Paik ja Lahaja rv 31+6
on kyllä ihanan houkutteleva kävelykeli ulkona.. jaksaispa vaan sitten duunin jälkeen vielä.
Mulla on "vasta" ens viikko talvilomaa, mutta eipä sinne kauas enään:D
Työaamuja enään 18 maksimissaan, ei oo paha kyllä.
Vielä tunti töissä kärvistelyä tältä päivältä jäljellä, on tää hubaa kun kokoajan vaan laskee jotain aikaa kuluvaksi :D
neuvolassa käytiin tänään ja kaikki oli hyvin, seuraava käynti onkin jo 2 vkon päästä.
iza 29+6
Tänään uskaltauduin pitkästäaikaa uimahalliin,viimeeksi olin käynyt joulukuun alussa. Jotenkin bikinit tuntuivat pieniltä ruhon ympärillä. Jännitti mennä, mutta onneksi kukaan ei alkanut lääppimään ja bikinit pysyivät päällä. Uida en jaksanut kauan 25 minsaa, kun alkoi tuntua sellaista painetta vatsassa, niin aattelin keskeyttää varmuuden vuoksi. Saunaankaan en pyörtynyt. Olen iloinen, että kävin vaiks kunnon kannalta tolla ei oo mitään merkitystä.
Hitto en oo nähnyt ees synnytysunia, mut mies on. Synnytys sujui kotona ja sitten meillä meni viikko ennen kuin muistettiin mennä hakeen rokotuksia sairaalasta;D Miehen mielestä on ihan kuin mahassa olisi jtn. elävää. No eikös siellä sitten ole? Niin, mutta jtn niinku Alien. Ahaa. Kukahan uskaltais harrastaa seksiä, jos pelkää, et Mini menee rikki ja sit toisaalta Alien saattaa hyökätä vatsanpeitteiden läpi.
Mietin miksei missään oo listaa, mitä kaikkea pitäisi varata kotiin. Lehdyköissä puhutaan vaan sängystä, ammeesta, vaatteista ja vaunuista. Tilasin tuttipulloja ihan varmuuden vuoksi, jos ei sitä maitoa tuukaan. Kävin myös miehen kanssa apteekissa katsomassa, mistä hyllystä löytyy vauvajuttuja, sitten kun tulee akuuttitarve ja pyydän hakemaan. Mietityttää tarviiko liivinsuojia tai rintakumeja? Tai mitä muuta? Ihmetyttää, et mikään kaupallinen tahokaan ei oo lanseeranut listaa siitä, mitä kaikkea voi/pitäisi ostaa. Ja sitäkin mietin, että onko täällä synnytyksen kokeneita kuukuppilaisia...että miten nopeasti paikat oli siinä kunnossa, että pystyi kupittelemaan jälleen.
Haluisin opetella runon tai laulun, koska oon jstn. lukenut, että sellaisen lausumine/laulaminen jo syntymättömälle lapselle auttaa rauhoittumaan ja lapsi muistaa runon/laulun myös synnyttyään. Oonkohan ihan hysteerinen? Kuinka moni juttelee mahassa odottelevalle vauvalleen? Entä kuinka monen miehet?
Olin lauantaina lopen uupunut ja nukuin 2,5 tunnin päiväunet. Ajattelin vaan, et onneksi mulla ei oo häitä tai muutakaan sovittua menoa. Miten Vertician häät meni ja miten on alkanut arki rouvana?
Mukavaa viikon jatkoa toivoo Tiuhti ja Mini rv 31+4
Maanantaita!
Kumartelemaan ei minusta oikein ole. Mutta kiitos Sandelle vastauksesta, niinhän se olikin. Juttelen muuten vauvalle mahaan aina joskus tyyliin: missä olet näytä äidille. Jos en ole tuntenut liikkeitä mielestäni riittävän usein. Tuleva isoveli näki jossain kuvan äidin isoa vatsaa pussaavasta lapsesta ja innostui itsekin "pusuttelemaan vauvaa". Jos ei jotain jaksa tehdä (esim. nousta lumihangesta) vetoaa siihen, että minulla on liian ito maha. On ehkä kuullut äidiltään tekosyyn. Päiväunet teki minullekin hyvää tänään töiden jälkeen, nukuttiin koko perhe. Laatuaikaa meillä siis on tänään ollut.
Vauvallehan voi tehdä hankittoja sitten hänen synnyttyäänkin tarpeen mukaan. Muistan, että me saimme käytetyn syöttötuolin ennen ensimmäisen syntymää ja ajattelin silloin, että eihän tätä nyt tartte vielä pitkään aikaan, mutta äkkiä se pikkuvauva-aika menee. Rintakumeja tarvitsin sairaalassa, en enää sen jälkeen, mutta kaipa se on yksilöllistä. En tiedä miten muilla, bebanthenia tarttee sitä voi käyttää huulirasvanakin jos ei muuten. Nyt on pojan vuoro leikkiä tietokoneella. . Ensiviikolla alkaa äitiysloma jippiii!
t.pikkuäiti rv33+5 :8} en oikein hallitse noita hymiöitä.
minä join ainakin samariinia, ei sitä neuvola suositellut kun siinä on suolaa, mutta inhoan rennietä, ja samariini auttoi ja on hyvää. Nyt juon vissyä, myös molkosania veteen laimennettuna join alkuraskauden pahoinvointiin/mielitekoon.
vai onkos nyt jo keskiviikko.. ei..näin se dementtia alkaa, mutta huh äitiysloma siis lähempänä kuin olen muistanut. Oli vielä palattava, kun älysin, etten sotke toisiakin. Vauvan synnyttyä en muista luultavasti nimeänikään.
Piti tossa mun megaviestissä kommentoida, mut kun hävisi tietysti koko romaani puoliksi.
Kuulostaa niin hellyyttävältä kun 3-veesi on keksiny ton Pikkuäitin.
Meidän 4-vee toi eilen hoidosta paperisen poika- kasteservetin "kun sää kohta synnytät niin saat tän" sitä on nyt tuotu mulle viereen ja katsottavaksi ja paijaa sitä poskeaan vasten.
Sit hän haaveilee "minä, äiti ja vauva" yhdessä kotona.
Olen koittanut hiukan varoitella, ettei ehkä oo ihan ruusuilla tanssimista vauvan kanssa elo.
Mitenköhän Vertician juhlat meni. Tiistai jo eikä oo näkyny? Vai lähtikös ne nyt jonnekki reissuun?
Mukavaa viikkoa kaikille
Paik ja Lahaja rv 31+6
eli ne 2 viikkoa mitä oli töitä kirjotettiin lomaksi. Todistuksessa lukee supistusten vuoksi, mutta yhtä pahana pidän tätä liikuntakyvyttömyyttä ja yövalvomista. Jotenkin alkaa vaan olla niin hajalla.
Pieni pöyristyminen seurasi siitä, että vauva on lääkärin mukaan jo yli 3 kilonen. Siis mitä! Eikö ne tyyliin synny sen kokosena? Ja yli kuukausi olis vielä aikaa kasvaa. Syömistä pitää alkaa tarkkailemaan, makaronit ja vaalea leipä jätettävä pois. Ei sillä väliä, mutta kai se on jätettävä se suklaakin... Oma paino on jo +13 kg, eli ehkä salaatinlehdet tekee ihan hyvää. Neuvolassa onneksi sanottiin viimeksi että jos lähtöpainossa ei ole ylimääräistä, saa nousukin olla reippaampaa. Alkaa vaan jalat rasittua jo pelkästä seisomisesta.
Kohdunsuu oli kiinni ja pituus sama kun aiemminkin, pehmennyt tosin oli. Kohdunpohjan korkeus on 34, mikä on aika paljon. Liikunta kiellettiin (ihan kun sitä olis voinukaan harrastaa...) ja siivoaminen (ihan niinkun sitä viitsiskään harrastaa...)
Miten Verticia, pitäisikö mennä jollekin toiselle lääkärille jos se yksi ei saikkua kirjoittanut? Aika outoa. Musta tuntuu että saikkua ollaan oltu tarjoamassa silloinkin, kun en ole sitä tarvinnut. Kai se on niin kiinni neuvolasta tai lääkäristä. Toivottavasti V:n bileet suju hyvin!
Mun mielestä tuntuu oudolta puhua mahan läpi, mutta puhun välillä silti. Lähinnä pyydän vauvaa liikkumaan jos on ollut hiljaista. Mahalle puhelu nolottaa, mutta miestä ei. Mies laulaa sille iltalaulujakin mikä on kivaa, vaikka esityksillä ei Idolsista jatkoon mentäisikään. Mun laulua ei kestäisi kuunnella edes vauva, saati mies tai naapurit.
Mäkin olen miettinyt, mitä sille vauvalle pitäisi hankkia. Jotain sänkyä ja vaunua on jo, mutta esimerkiksi tuttipullot ei tulleet edes mieleen. Laittakaa vaikka kokeneemmat listaa asioista, mitkä helposti unohtuu tai mitä ei edes tiedä tarvitsevansa. Tai kai noita listoja löytyy googlettamalla jostain...
Onkohan se Pötsipamela jo synnyttänyt. Eikö kaksoset tule yleensä hyvinkin aikaisin? (Siis olihan se se kaksosäiti...?)
Tuli taas vaan omaa napaa, mutta sitähän se yleensä on...
Hyvää viikkoa töihin ja saikuille, voikaa hyvin!
Sonja rv 34+
Pakkas terveiset helsingistä... tai no täällä kai on kaikista vähiten mutta silti!!
Tässä valmistaudutaan lähtemään töihin... On ihan sellainen kutina että voisi olla viimeinen aamu kun raahaudun tuonne työpaikalle :)
Meillä oli firman "pikkujoulut" lauantaina ja oltiin siis syömässä rossossa..... olin koko viime viikon poissa töistä ja kommentteja siitä että vatsa on tullu tosi paljon "alaspäin" sai kyllä kuulla ;) ja tottahan se on kaveri mahassa tuntuu olevan paljon alempana kuin ennen....
Torstaina ois neuvola niin sitten tietää enemmän... ennokoivia suppareita tuli viime viikolla jo tosi paljon... pojan aikana "tietoisia" supistuksia ei tullut kun vasta synnyrillä niin sen takia vaan jännittää että eihän ole tulossa vielä.. jospa sitä odottais ensi viikom keskiviikkoon kuin ois se viiminen lääkäri,,,,,, ? vai?
Noista nukkumisjärjestelyistä... se onkin varmaan ainut asia mitä ei tarvitse miettiä enää.... on nimittäin tasan yksi makkari minne voimme kaikki neljä sitten mennä nukkumaan... toisin sanoin mies muuttaa sohvalla...tais olla jossain muuallakin sama "ratkaisu" edessä... no ellei ihmettä(siis saisimme/löytäisimme isooman asunnon) tapahdu näillä on mentävä...
mutta palailen taaas ja hyviä vointeja tähän viikkoon kaikille!!
mikumamma ja vissiin tasan 33