Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun Helmet vk 8

16.02.2009 |

Hyvää huomenta Suomi!

Kuten puhetta oli, tässä lista mukana myös tän viikon listalla. Hyvää hiihtolomaa kaikille teille, joilla sellainen on. Olkoon viikko täynnä pikku pakkasta ja auringon paistetta!

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä ?

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

Lexington 33+2

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joku kyseli, että mitä kaikkea on jo hankittu, niin mä olen yrittänyt pikkuhiljaa keräillä kotiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä. Mun miehellä on sellainen työ, että jos baby tulee maailmaan paljon ennen laskettua aikaa, niin voi olla että olenkin silloin sattumalta yksin kotona, ja siihen voi mennä useampikin päivä, ennen kuin hän pääsee kotiin. Eli silloin ei tarvi ensimmäisenä lähteä kauppaan ostamaan vaippoja ja muuta perussälää. Nyt on siis hankittuna jo turvaistuin, vaunut, vaatteita, yks vaippapaketti ja kosteuspyyhkeitä, liivisuojia, pari tuttia, tuttipullo, lakanointa ja kosteussuoja sänkyyn, vaatteita jne... eli oon vähän etuajassa, mutta varautunut "pahimpaan". Onneks äitiyspakkauksessakin oli aika kivasti kaikkea tavaraa, jota ei heti itselle tullut mieleen.

Lexington, olisko 33+3

22/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Tiuhtille tässä vaiks Helistimen sivuilta jonkinsortin listaa siitä mitä voi tarvita: http://www.helistin.fi/?page=5477286&id=8267012

sittenhän sitä myös näkee mitä tarvitsee kun se vauva on talossa:)

Mä oon yrittäny kans haalia kaikenlaista jo näin suht ajoissa, paljon apua on ollut siskosta jolla muksuja. Sltä olen saanut kaikkea mahdollista ja loput olen hankkinut itse. Äippälootahan on tietty loistava myös!

Näyttää taas komeasti nousevan aurinko tuolta mereltä, hieno päivä tulossa:)

Aurinkoista talvipäivää kaikille!!

iza 30+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Izan(anteeksi, olen varmaan joskus kirjoittanut Lza... plonti... :) linkittämä lista oli hyvä.

Täällä liputetaan ehdottomasti vaippaaroskiksen puolesta. Monien kavereiden mielestä turha kapistus mutta jos on mahdollisuus hommata niin musta tosi jees. Pitää vähän noita hajuja loitolla :D

Tosin alkuun hommattiin sikakalliita täyttöpakkauksia siihen kunnes hiffattiin(joo, molemmat blondeja... ;) että, härrekuuda, tavalliset muovipussit ajaa saman asian!!

Edellinen oli reilut 4 v. käytössä(esikko plus junnu käyttää vieläkin osittain vaippoja) ja nyt hommasin sitten vauvaa varten uuden eli ihan kiva käyttöikä.

Paik ja Lumikide: Myös täällä löytyy aamuisin "salamatkustajia" meidän petistä, kolme ja neljä veet. Ne on pölläytetty vauvasta pitäen omaan huoneeseen mutta kätevästi noi osaa tulla viereen kun alkoi jalat kantamaan :)

Sitten kun sitä on yöllä niin väsy niin helpompi antaa jäädä viereen..

Nyt otettiin eilen tarralista aiheesta käyttöön(kun 6 tarraa listassa saa pienen yllärin), esikko onneksi sitten jo ylpeänä kalasti aamusta eka tarran. :)

Ehkei ne enää 10 vuoden päästä kömmi...?

Aamuyöstä alkoi virtsatietulehduksen oireet(joo, neljästä asti hereillä..), alaselkä tulessa, rakko räjähtää mut ei oikein mitään tulee ja tuntuu toi alakerta muutenkin kurjalta(sorry tämä oirekuvaus :)

Neuvola oli kiinni ja terkkarin ajanvarauksesta täti teki ensin hurjan listan kysymyksiä("meillä on täällä uusi kaavake käytössä") . Kysyin et miten hoidetaan kun mies ja auto iltapäivään asti duunissa ja oon kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa kotona eli liikkuminen no easy. Totesi vaan että voi tehdä musta lähetteen koneelle että tuon sitten vaikka huomenna tai joku päivä näytteen. Kysyin että miten jatkon kanssa, totesi että täältä niitä sitten koneelta tuloksia jossain vaiheessa löytyy.

Pyh! Kurja fiilis tuli, kivahan tuo olis pois saada kun vielä supisteleekin.

Soitin sitten äippäpolille niin sieltä vastasi ihanan tomera kätilö joka totesi että hommaa mulle lekurin langan päähän ja "että sano sille että kirjoittaa sulle reseptin että olit täällä viimeeks ennen joulua" (olin aiheesta polilla silloin).

Lääkäri lupasi että jos pääsen iltapäivästä kun saan auton niin tuomaan näytteen suoraan sinne niin jättää mua reseptin odottamaan. Ihania ihmisiä :)

Mutta nyt happea haukkaamaan!

Jo-hanna ja Lupu 34+2

Vierailija
24/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan töissä. Heh..

Kääryle pitää kovaa möykkää masussa, kupruilee koko ajan!! Tuntuu ennen kaikkea, että yksiö on todella ahdas. Pyllyä ja jalkaa koko maha. Kumartelu ja tavaroiden nostelu on kivaa taidetta polvet sivullepäin kuin jokin ballerina (todella! Hehe!) Kävelin tuolla pakkasessa töihin ja eilenkin kävelin illalla valmennuksesta kotiin. Harjoitussuppareita tulee jo monin kerroin noilla 2-3 km matkoilla, onko niissä jokin turvallisuusraja? Ainakin 3 tai neljä kovettumaa kerkesi tulla. Pakkanen ehkä kiihottaa niitä tulemaan. Eivät siis ole kivuliaita..

Systeri sanoi tuossa pari päivää sitten, että mun kävelytyyli on muuttunut. Ehkä siksi, kun jalkojen välissä on pää :))) Raivotarjonnasta oon vain ja ainoastaan kiitollinen, sillä sektio on pelko nr 1!! En onneksi kyllä vaapu, ainakaan vielä, vähän varmaan varovaisemmin astelen!!

Kauhistelin kun näin illalla sukkien painaneen jäljet nilkkoihin. Viimeksi turvotus alkoi samoihin aikoihin, viimesen 2 kk aikana, mutta nyt aion kyllä todella taistella sitä vastaan. Muistan yhdenkin viikon kun keräsin turboa 2kg viikossa!! Joten hyvästi ihanat oliivit ja Valion feta seuraavaksi 7 vkoksi! Nyyh..

Aamupalagreippi+ananasmurska sekä kipollinen vihreää teetä onkin mukavasti tuntunut vauhdittavan virtsaneritystä, joten semmoinen aamun aloitus on varmaan tästä loppuun asti hyvä tapa! Pyysin miestäkin turvotuksen poistamiseksi illalla hieromaan jalkoihin rasvaa ja samalla loikoilin lattialla jalat hänen sylissään. Se tuntui oikein ihanalta.

Vähän enempikin toivois siltä oma-aloitteista hellimistä ja koskettelua. Seksiäkin. Mutta Alienhan (kuten joku sanoi :))on kyllä pelottava..ja mieheni kyllä sanoo jo nyt meitä olevan 4 perheessä, eli hyvin konkreettisesti kokee masuasukin olemassaolon - ja kokee sen hieman hämmentävänä. Noh, mutta sitoutunut kuitenkin ihanasti perheenisukiksi, joten en tuota tuomitse. En tunne itseäni itsekään niin kovin seksyksi pallomahoineni.

Meillä on vielä vaunut siskolla ja autoistuin kaupassa/toisen saamme kaverilta, kun tod näk tarvitaan molempiin autoihin. (voiko kukaan muuten suositella mitään kaukaloa, sitä telakallista?!?) Kylpylä-ym. reissuja olisi kiva tehdä mammaporukalla ja samoin käydä kavereilla ja sukulaisissa pidemmälläkin kun tämä mammavapaa koittaa. Esikoisellekin on tiedossa uimakoulua ja muuta aktiviteettia, joten pitää häntä sinnekin kuskata.

Vaatetta on jonkun verran, kestovaipat on pesty ja viikattu, rasvoja, talkkia ja shampoota olen ostanut, hoitoalusta pitäisi ostaa vielä kodinhoitohuoneeseen. Punkka löytyy, jalat siihen saamme sukulaisilta. Vauvan sängyksi minulla on riippumatto, johon laitan vauvan unipussissa tai aluksi kapalossa. Se ei vielä ole paikoillaan mutta ompa miehellä puuhaa sitten kun oon sairaalassa. Tällainen kokeilu. PErintökoppa löytyy sitten, jos tämä yhtälö ei pelaakaan, mutta uskon, että tulee nukkumaan matossa loistavasti.

Toivottavasti imetys alkaa vähän nopeammin sujumaan nkuin esikoisella, jolloin alussa imetyskerrat oli aika pitkiä alkuun. Kun tosiaan on sit kaksi pikkuista, ei ole kiva, jos on kaiket päivät sohvannurkassa tissittelemässä.

Meillä ei (onneksi) ole perhepetiä ja luulisin unitouhujen sujuvan hyvin, jos ei esikoinen nyt valtvasti sitä ala kadehtia kun vauva samassa huoneessa nukkuu. Esikoinen on niin hyvä nukkumaan, illasta jo, että ei varmaan jaksa panna vastaan..oikeastaan haluaakin omaa nukkumarauhaa.

Nyt jatkettava töitä, heisulivei!!

25/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin vielä Vauva-lehden sivuilta tollasen listan.

http://www.perhe.fi/artikkeli?content-id=37a1592c-1948-4041-bb55-531cde…

Meinaan varmuuden vuoksi hankkia minäkin melkein kaikkea käyttötavaraa valmiiksi kotiin, että voidaan miehen kanssa vaan nautiskella vauvasta. Tuskin nyt esim. vaipat ja perusvoiteet pääsee vanhentumaan.

Ruokaakin meinaan tehdä pakkaseen, kun en tiedä, miten kiirus loppukeväästä tulee. Lähes naapurikerrostalossa yksin asuva isäni aloittaa sytostaattihoidon syöpään, ja voi olla, että sitäkin pitää vähän auttaa. Mutta elämä on.

Nukkumisjärjestelyt meillä menee varmaan niin, että isyysloman aikana ollaan kaikki makkarissa, sitten mies nukkuu makkarissa ja me vauvan kanssa olkkarissa. Vauvalle on riippukeinusänky, mihin yritetään totuttaa alusta alkaen. Mä oon nukkunu sohvalla jo pari kuukautta, kun toi käsi särkee enkä saa unta ja mies puolestaan on erittäin herkkäuninen. Iltahalit toki halitaan.

Todistettavasti seksi onnistuu edelleen, kun mennään mun tahtiin ja esim. sohvalla istuen, mä sylissä. Vähän hirvittää, mutta ei mulla mitään kovia suppareita tms. siitä johtuen ole tullut. Ja on se vaan niin kivaa. Siis anteeksi nyt tää kuvaus...

Muita hurjuuksia. Tänään leffaan katsomaan Putoavia enkeleitä. Varmuudeksi reunapaikat, jotta voin könytä pissalle, jos tarvis. Ja laskinpa siskonlasten kanssa pulkalla siellä Himoksella muutaman kerran (en jaksanut kavuta enempää). Mutta kyllä tässä on kävelylenkit lyhentyneet. Toisaalta huomenna menen katsomaan, voinko auttaa siskon miestä rempassa. Kai sitä ainakin voi työnjohtajana olla ;)

Verticia vissiin meni jo aiemmin aiemmin naimisiin maistraatissa ja nyt oli juhlat kavereille ja sukulaisille. Olikohan niin riehakkaat, että se kerää vielä voimia. Olis kyllä kiva kuulla, miten meni. Huhuu?

Pötsi-Pamelan (se oli se kaksosten odottaja) kohtalo on arvoitus. Ei kai tässä voi muuta toivoa kuin että kaikki on hyvin. Voihan se olla esim. sairaalassa tarkkailussa.

Nyt lounasta laittamaan,

Sande

26/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se piti vielä sanomani, kun on ollut puhetta noista kertis- ja kastovaipoista. Oon siis päättäny, että en ainakaan alussa ala kestoilemaan. Nyt on tutustumisvaihe tollaseen vaipattomuuteen.

Tietoa esim. tosta linkistä.

http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm

Eli aluksi meinasin kertiksillä mennä, ja pissattaa aina vaipanvaihdon yhteydessä.

Sande

Vierailija
27/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt aluksi tämä lista johon lisään itteenikin.

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä ?

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

Kauheen toimeliaita te ootte ollut kyllä viime viikolla, kun noi paljon keskustelua on tullut :) Itse Olin kylläkin alkuviikon sairaslomalla ja loppuviikon töissä, enkä siltikään kerenny kirjoittaa, noh, nyt sitten kirjoitan.

Meillä lastenhuone alkaa olee valmis. Taidettiin jo lokakuussa ostaa sinne huoneeseen uudet tapetit, ja nyt tammikuussa saatiin ne vihdoinkin seinään. Oli todella ihanaa repiä 7(!) kerrosta vanhaa tapettiä ensin pois, sitten todeta että seinät aivan kamalan epätasaiset, hiota ne ja alusmaalata ja sitten vasta saatiin tapetit. Noh, nyt ei puutu enää kuin karmilistat ovien ja ikkunan ympäriltä. Mies niitä kyllä mielellään laittaisi, mutta kun maalari (minä) ei pysty sisällä maalaa ku on niin myrkkyä se tökötti millä maalataan ne ja pihalla on aivan liian kylmä. Noh, odotellaan sitten lämpimiä ilmoja että pääsen takapihalle maalaa ne.

Hankinnat meillä alkaa olee jo loppusuoralla. Ja äitiyspakkaus tuli maanantaina, joten on jo kaikki lakanat ja vaatteet pesty ja viikattu kaappiin, sekä pinnasänky on ostettu ja koottu sekä pedattu. Nyt on sellainen olo, että saa vaavi tulla. :) huh, vähä pelottavaa kyllä... Äitiyslomani alkaa 18.3. joten vielä tämä viikko töitä, ens viikko hiihtolomaa ja sitten vielä kaks viikkoa ja 2 päivää töitä.

Tässä puhuttiin synnytyunista.. itse olen kyllä nähnyt jo muutaman kerran sellaista unta, ja mikä ihmeellistä, vaikka lekuri meille sanoi, että 70% todennäköisyydellä meiän vaavi on tyttö, niin näen joka unessa, että meille syntyy poika. Ja vaikka ollaan käyty jo aikas monessa ultrassa ja se on moneen kertaan todettu että vain yksi vaavi meille on tulossa, niin olen jo kahteen kertaan nänyt, että meille tulee kaksoset. Hmh, ehkä se kaksos-asia on vaa pelkoani, kun välillä mietiskelen että kunhan sen yhenkin kanssa pärjäisi. Noh, pian sen näkee sitten varmaksi kumpi tulee ja kainka monta :) toivottavasti vaan en ala synnytyksen jälkeen näkemään unia, että vatsaani jäi vielä yks! :D

jatkuu...

Vierailija
28/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista supisteluista ollut puhetta.. Töissä juttelin meiän ylilääkärin kanssa noista raskausjutuista ja hän mulle sanoi, että jos yöllä herää supisteluihin, se tarkoittaa sitä, että seuraava päivä ei ole työpäivä. siihen vaan ajattelin, että mahdanko töihin enää päästäkkään jos tuolla tavalla ajattelee. Onhan meillä toki aikas fyysistä tuo työ ja välillä aika vaarallista. Kun tuon keskustelun jälkeen juttelin neuvolan tädin kanssa, hän laittoi mulle samantien sairaslomaa se 3 päivää ja sanoi, että kun mulla on lekuri muutaman päivän päästä, niin se sitten kirjoittanee mulle sairaslomaa ihan äitiyslomaan asti. Hassua, kun silloin ajattelin, etten mä kyl nyt ihan vielä haluaisi vallan työnteosta jo luopua. Noh, lekurin kanssa juteltiin, ja päädyttiin että olisi ollut vielä sen 10 päivää sairaslomalla ja sitten töihin. hassua, kun ne 10 päivää oli lopussa, tuli vaan sellainen olo, etten mä kyl enää sinne töihin halua... :D Pääsin minäkin siis hyvin lomailun makuun. Noh, hyvää se vaan tekee käydä siellä töissäkin välillä. ja etenkin nytten kun mahani alkaa jo selvästi näkyä myös sen teltta-mallisen työtakkini alta niin työkaveritkin tulevat entistä tietoisemmaksi siitä että olen raskaana enkä ihan kaikkea enää pysty tekemään. On se kyllä kamalaa laittaa omaan jalkaan jotain kenkiä, mutta jos jollekin potilaalle joutuu laittaa sukat tai kengät tai housutkin jalkaan, niin se on kyl sellaista ähkimistä... Totesin että parhaiten pääsee laittaa, kun menee ite polville potilaan eteen. Mutta sepä ei aina ole turvallista omalta kannalta, kun välillä potilaan mieleen saatta tulla potkaista mua päähän kun siinä polvillani olen... Jep, kyllä välillä mietin, että miksei meille makseta vaarallisen työn lisää... Mutta sitten muistakin olevani kunnan palveluksessa, joten ei niillä työntekijöillä niin väliä... No niin, lopetetaanpa työstä valittaminen, näinä päivinä täytyy olla onnellinen että on työpaikka. Mutta silti... jos meillä töissä sattuu kuolemaan, niin ei omaisille makseta kuin 14 tuhatta jotain omaisille! Siis ihan kamalan pieni summa... Noh, en nyt osaa sanoa, mikä olisi henkeni hinta, mutta ei ainakaan tuo 14 jotain tuhatta!!! Onneks meillä on sentään asuntolainan mukana vakuutus, että jos jompikumpi kuolee, niin toinen saa koko talon ja laina häviää.

Voi että kun olen ylpeä itsestäni, kun eilen vihdoinkin sain ommeltua itselleni uudet toppahousut! Tai no siis lähinnä lisäsin sinne mahan kohdalle sellaisen resorin. Vanhat toppahousut kun olivat jo kamalan tiukat ja viimeks kun koiran kanssa kävelin, niin nehän aukesi kesken lenkin enkä saanut niitä enää kiinni. Onneks oltiin metsässä eikä kukaan nähnyt! :D Nyt uusissa housuissa on sellainenkin luksus, kuin KASVUVARA! siis mahallani. Täällä on ollut puhetta myös painonnoususta... Itsellä ei kyl lähtöpainoon ole tullut kuin 5 kiloa ja sekin alko tulee lähinnä tuossa joulun jälkeen (heh, ei joululla varmastikaan ole ollut siihen mitään vaikutusta! en suostu sitä myöntämään:) ) Onhan mulla toki tuota painoa ollut jo ennen raskautta ihan ylimääräistäkkin.

Jep, mutta nyt varmaan täytynee lähteä tuon koiruuden kanssa lenkille. Oli muuten aikas uskomaton temppu siltä, kun sillä ole täksi päiväksi varattu aika leikkaukseen (siis sterilisaatioon) ja eiköhän sillä alkanut ne juoksut eilen illalla!!! Koiraa ei siis saa leikata juoksujen aikana tai 2 kuukautta sen jälkeen. joku hormoonijuttu. Siis niitä juoksuja me odotettiin jo jouluksi alkavaksi, mutta kun ei kuulunut, niin ajateltiin hoitaa sekin sitten pois alta enne vaavin syntymää. Se ei vissiin selvästikään halua itse leikkaukseen... :) Vai mahtaako minun ja mieheni vauvakuume tarttunut häneenkin... Täytynee olla varovainen, muuten meillä on täällä pian 10 rotikkaa. Mutta nyt lenkille!

Aurora + Papu 30+5

Vierailija
29/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa leffailtaa Sandelle! (eikö joku muukin ollut tällä viikolla menossa, muistanko väärin?)

Nim. myös tänään lehvaan(kielletty hedelmä) ja reunapaikat varmuudeksi :D (muutenkin kun tämä kuseminen tänään niin helppoa...)

Vierailija
30/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu siltä, että aina oon täällä koneen ääressä juuri keskiviikkoisin kirjottelemassa??!!

No mutta kumminkin, tänään oli neuvola pitkästä aikaa. Vauva köllöttelee jo pää alaspäin ja kaikki oli hyvin. Hemoglobiini oli sen verran laskenut (nyt 116), että pitää ruveta ottelemaan rautatabuja. Huomaa kyllä, että oon ollut vähän väsähtäneempi viime aikoina. Proteiinitkin oli plussalla, eli pitää taas palautella pissatestiä labraan! Ihan uutta mulle. Ennen on aina ollu noi rutiinipissatestit ok. Saa nähä onko tässä jotain tulehdusta meneillään.

Voi että, tän meiän kakkosen kanssa (kohta 2.5v), eilen sai unta vasta klo 23 aikaan ja herätys oli aamulla vähän ennen klo 8, kun lähettiin neuvolaan. Äsken sain nukutella päiväunille melkeimpä 2h! Oli ihan umpi väsynyt, pölötteli vaan itsekseen ja hekotteli kun äiti laittoi päätä tyynyyn, kun ponkasi koko ajan istumaan. Vihdoin nukahti ennen kolmea. Mut karmeeta taistelua ton pojan unien kanssa. Oli luksusta, kun poika nukahti influenssassa ollessaan 5-10 minuutissa. Tietty silloin raukkaparka oli kuumeessa ja ihan heikkona sairaudesta. Mutta nukahtaisipa tuo poju joskus nopeammin!! Ja ilman, että äippä makaa vieressä vähintään puoli tuntia...

Täytyypä mennä tästä itekin torkkumaan sohvalle, kun tuo neuvolareissu vei kaik energiat!

Hyvät voinnit kaikille! :)

PikkuKeiju, rv 30+

Vierailija
31/50 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä sanomaan hyvää yötä, jos joku illalla vielä lukee. Huomenna taitaa minulla alkaa 34rv .

Vauvan tarvikkeista, minulla oli sellainen käsitys, että vauvan ihoa pitää rasvata suunnilleen koko ajan ainakin vaippaa vaihdettaessa, mutta meillä oli rasvainen ja hikoileva vauva, joka tarvitsi lähinnä talkkia. Sitten turhin hankinta oli meillä rintareppu, yhden kerran taisin poikaa siinä kantaa, se oli liian monimutkainen ripustettava ja poika kasvoi siihen nopeasti liian painavaksi. Mutta hän onkin aika iso ikäisekseen yhä. Nämä ovat tietenkin näin meillä kokemuksia muilla varmaankin ihan toisenlaisia.

Lähdemme nyt nukkumaan, aamulla töihin seitsemäksi meen..Olen nähnyt unia jotka ovat hyvin todellisen tuntuisia. Alkuraskaudesta näin unta, että olin menossa synnyttämään kolmatta lastamme, oikeastihan meille on tulossa siis vasta toinen. Olen myös nähnyt unta, että meillä on kaksi poikaa. Olemmekin miettineet miten osaisimme hoitaa tyttöä jos meille tyttö tulisi. Kohtahan se nähdään kumpi tulee. Ei enää montaa viikkoa synnytykseen.

Sairaalakassi täytyy sitten kanssa valmistella hyvissä ajoin. Taidanpa hankkia jonkun uuden kassin, valmistaudun olemaan sairaalassa pidempään niin sittenpähän olen onnentyttö jos pääsenkin nopeammin pois. Poikaa ja miestä tulee varmasti ikävä jos taas tulee pidempi sairaala reissu. Ja nyt petiin. Perjantaina onkin sitten taas neuvola. Poika 3v saa lähteä äidin mukaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Kauniita ja jännittäviä unia!

Vierailija
32/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa oli jees. Varsinkin kun näki vauvan siinä niin tuli hurja hinku saada jo oma käärö rinnalle. Masussa kävikin sitten kova myllerrys loppu leffan ajan :))

Näin jopa koko leffan eli ei tarvinnut kesken kaiken vessaan pomppia :))

Meillä oli pojat mummolla eilen ja hän soitti sitten ennen yhtätoista että esikko ei pysty nukkumaan että itkee kovasti vaan korvaa ja poskea eikä hänellä ole lääkettä kotona.

Kävin hakemassa sitten esikon ja mentiin suoraan polille kun mies autolla tänään duunissa niin ei tarvitse erikseen lähteä.

Siellä oli vielä jollain tädillä demonit valoillaan.. Oli ilm. lukittu huoneeseen kun h**vetinmoinen jyskytys kävi ja apuaapuapäästäkäävittumuttäältähetiapuaaaa-huudot kaikui pitkin käytäviä.. Onneksi pikkumies nukkui niin ei säikähtänyt suotta.

Korvissa eikä nielussa näkynyt tulehdusta(on muuten onnekas muksu kun ei ole tainnut olla yhtään korvatulehdusta :), toki saattaa olla tulossa vasta.

Päästiin sitten yhden aikaan nukkumaan, nyt aamusta onneksi jo parempi.

Flunssaa vielä mutta onneksi nenäliinat keksitty!

Kävi muuten kurjat.. Kun lähdettiin polilta niin poitsu sai väsyneenä kiukkukohtauksen ja kävi maahan makaamaan. Minä sitten koetin nostaa pientä äkäilijää maasta ylös niin *kräks*, mun lempi mammapöksyt repes pyllystä. Ja huom! ei mikään pikkuvekki vaan vähintään vauvanmentävä aukko että aluskalsarit vaan vilkku.. Ei siinä mitään, pimeä piha jne. Mutta suoraan takana mihin suuntaan mä pyllistelin oli pari nuorta hoitsua röökillä.. jeps, päivä kruunattu :D

Kävin eilen siellä äippäpolilla sen oman tulehduksen takia. Siellä oli resepti valmiina ja jätin pissanäytteen. Sama mukava kätilö (kun puhelimessa aiemmin päivällä) totesi vaan että tuossa resepti, kyllä sä nää tiedät jo että aloita vaan kuuri heti niin saat pois kiusaamasta :)

Mutta se täältä, aurinkoista päivää kaikille!

Jo-hanna ja Lupu 34+3

Vierailija
33/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hauska sattumus Jo-hannalla:) Nythän se on melkein reitti selvä vauvallakin kun housuissa valmiiksi vauvanmentävä aukko..;) Hyvä ettei ollut pojalla korvatulehdusta ja voi jo paremmin!

Minäkin täällä sain eilen seuraa tuosta meidän vajaa 2-vuotiaasta kun sillä on molemmat korvat tulehtuneet ja keuhkoputkentulehdus. Pitkään menikin sairastamatta, melkein puol vuotta. Sitä ennen poti kunnon infektiokierteen, korvatulehduksia oli lähes 20 putkista ja kitarisan poistosta huolimatta, ylähengitystieinfektioita paljon ja lopulta diagnosoitiin astma..Täytyy toivoa, että tämä kolmonen on vähän terveempi. Esikoisellakin oli korvakierre, mutta se katkesi putkitukseen ja kitarisan poistoon.

Jaahas, mutta oishan se lähdettävä pikkuhiljaa suihkuun ja siivouspuuhiin, tämä aamu on mennyt sohvalla läppärin ääressä aika täysin..

Huomenna retkeilen esikoisen kanssa Muumimaailmaan ja viikonloppuna nautin synttärilahjayöstäni hotellissa - yksin :)

Mukavaa lähestyvää viikonloppua!

Aaku 33+6

Vierailija
34/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä Aakulle ja pienelle!

Nuo on älyttömän kurjia :( Ja sitten joku älykääpiö kehtaa vielä todeta että "putkitus on vain mukavuustoimenpide eikä perusteltavissa hoitotoimenpiteenä" Osaakin ketuttaa tuollaiset!!!!

Pikaista paranemista!!!

ps. ehkä mä säästään noi housut(kun ei tuo lanka ja neula oikein toimi mun käsissä...) ja meen synnyttämään ne jalassa sitten.. Ei tarvitsisi vetää niitä sairaalan kledjuja päälle? ;)

Vierailija
35/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naurut sain kyllä Jo-hanna sun housuepisodista! :))) Ja vielä lemppariäitiyshousut, höh! Mulla kun on tässä vaiheessa tasan kahdet housut käytössä, niin kyllä tosiaan harmittais jos yhdet menis rikki.

Pikaista paranemista lapsukaisille! Meillä onneks aikanaan auttoi tuo kitarisaleikkaus+putkitus. Se tehtiin 1-v. ja sen jälkeen (siis nyt viim. 3 vuoden aikana) ollut 2 korvatulehdusta eli ei paha. Infektioastma on meilläkin poitsulla, mut sekin on jo helpottamaan päin.

Mulla maha kurisee nyt siihen malliin, että pakko mamman lähteä tankkaamaan...

Lumikide ja Emmi 30+1

(poika muuten antanut vauvalle tuon nimen Emmi. Tänään kun vein poikaa hoitoon, niin näin niiden ryhmän Emmi-tytön ekaa kertaa (livenä) ja oli tosiaan suloinen tyttö! Taitaa poitsu olla vähän ihastunut ;)

Vierailija
36/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä nyt sitten ilmoittautuu yksi sairaslomalainen. En tosin raskauden, vaan ihan perinteisen flunssan takia. Kuumetta oli alkuviikolla ihan reilusti ja nyt kun kävin äitiyspolilla kasvukontrollissa niin sain loppuviikon sairaslomaa. Lääkäri olisi kirjoittanut suoraan äitiysloman alkuun saakka, mutta sanoin että olisin kyllä ihan mielelläni ensi viikolla vielä töissä jos vain vointi sen sallii. Töissä on ihan mukavaa ja minulla on kuitenkin vielä joitan tekemättömiä hommia, joita ei viitsisi kollegoiden niskoille jättää.

Kaikki oli vauvalla ihan hyvin, myös istukka ja napanuoran virtaukset näyttivät hyviltä. JOnkin verran näkyi liikkeitä (joita en muuten tuntenut) ja hauskasti näkyivät myös hengitysharjoitukset. Painoarvioksi tuli 2033g, joka on hieman keskikäyrän alapuolella. Kun esikoinen oli isohko (himpun vajaa 4kg), niin sain sitten uuden kontrolliajan kahden viikon kuluttua. Lääkäri kyllä sanoi, että vaikka 'vauva ottaa omansa', niin voihan se olla että viime kuun aikana olleet vatsatauti ja nyt tämä flunssa ovat jollaine lailla vaikuttaneet kasvuun. Lisäksi kun oma paino on noussut vain parisen kiloa koko raskauden aikana, niin silläkin voi olla vaikutusta. Esikoista odottaessa painoa taisi tulla kokonaisuudessaan se 10 kiloa, joka kyllä jäi kaikki laitokselle.

Oli muuten hilpeä tuo Jo-hannan housutarina - niissä olisi tosiaan hauska mennä synnyttämäänkin. Saisi varmaan ihan hyvin jutun alkuun kätilön kanssa :-)

Tavaroista: Kävin vilkaisemassa tuota Sanden linkittämää perhe.fi:n tavaralistaa ja minusta se vaikutti aivan käyvältä listalta. Sitteriä ja vannaa lukuunottamatta kaikki muu ovat mielestäni suht tarpeellisia, tosin meillä hoitopöydän virkaa tekee kodinhoitohuoneen pöytätaso, jolle tulee ohut solumuovi ja sen päälle sitten jokin vanha pyyhe (niitä oltava muutama että saa pesuun kun likaantuu). Se muuten tuli vielä tuosta listasta mieleen, että siinä ei taidettu mainita vauvan lakanoita ja peittoa. Sen uuden patjan päälle on kiva saada myös lakana :-)

Mutta nyt pitää ruveta vähän miettimään ruoanlaittoa kun perhe tulee kohta kotiin. Mukavaa loppuviikkoa!

Juliaana ja työnimetön 34+1

Vierailija
37/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taas aamulla osannutkaan arvata millaiseksi muodostui standardi neuvolakäynti!

Verenpaineet oli ihan ok, hemppakin oli noussut 136:een (ja ilman lisärautaa muuten), tosin jokin virtsa-arvo oli +1:senä (pätkii taas vähän muisti) ja sain huomiseksi lähetteen pissanäytteeseen.

No mikä sitten olikin erikoista niin sydänäänissä tuntui olevan kokoajan jotain häikkää. Niitä otettiin moneen eri otteeseen ja eri asennoissa ja aina "sakulla" jäi ihan selvästi lyönti väliin. Välillä niitä jäi tosi paljon ja välillä vähän vähemmän. Tuli siis lähete NKL:n päivystyspolille selvittelemään asiaa. Siellä sitten otettiin sydänkäyrää ja ultrattiinkin kahteen kertaan ja erikoissydänlääkärinkin kansa. Lopputulema oli se, että ne pois jäännit vaihtelee kovasti. Väillä useammin ja välillä vain pari kertaa minuutissa. Kaikki näytti olevan sydämessä kunnossa eikä ollut nestettä tai muuta vajaa toimintaa nähtävillä. Tosi meidän asukki oli sitten tosi ystävällisesti kääntyneenä selkä meihin päin niin että kaikilta osilta ei saatu sydäntä tarkastettua.

Sain ensi viikoksi kontrolliajan jolloin katsotaan vielä kaikki käyrät uudestaan. Täti kyseli, että josko juon paljon kahvia tai kokista niin sellainenkin saattaa vaikuttaa. Töissä sitä kahvia kyllä uppoaa 4-5 kuppia mutta ei pitänyt sitä pahana määränä. Kotona juon vain viikonloppusin ja lomalla ja silloinkin vain aamukahvit. Näillä näkymin diagnoosi oli sitten harmiton epäsäännöllinen syke. Toivottavasti se sitten sellaisena pysyy.

Kylläpä taas vähän pelästytti! Matkalla neuvolasta kotiin mietin, että josko ne viimetingassa lähetetyt vakuutuspaperit olisi hyväksytty kun ei sitten tiedä miten tässä käy. Kun tulin kotiin niin oli luukussa odottamassa vakuutuksen ennakkomaksu ja maksoin sen samantien ennekuin lähdin päivystykseen. Kaikkee sitä tuleekin heti mieleen.

Muuten sitten tässä kärvistellään remontin keskellä. Vikan makkarin kamat on ripoteltu ympäri kämppää ja ensi yöstä alkaen nukutaan olkkarin lattialla. Jippii! Onneksi mies tajusi sentään hankkia kaverinsa kantamaan purkukuormaa pois. Se tästä olisi vielä puuttunut, että olisin siihen(kin) hommaan joutunut taipumaan. Johan tässä on tullut raahattua jos jonkin sortin nyssäkkää. Huomenna onkin sitten vuoressa tappettien irroitus...

Päkkänä ja Saku 32+0

Vierailija
38/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh olipas sulla reissu Päkkänä.

Tsemppiä kauheesti sinne ja toivotaan, että kaikki ok.

-Taitaa paljon jengiä olla lomilla, kun täällä on näin hiljaista?

Paik ja Lahaja rv 32+1

Vierailija
39/50 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huomenna neuvola. Päkkänän neuvola reissu on juuri sitä mitä ei kukaan toivo. Mutta toivotaan että kaikki kääntyy vielä hyväksi. Ekassa raskaudessani yksi neuvolantäti ei löytänyt kerran vauvan päätä.. huhhuh olihan sillä pää ja ihan terve poika syntyi.

Nyt tämä tervepoika pitäisi saada nyt untenmaille..tosin taisi äsken juosta ja kompuroida..

Vierailija
40/50 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille muistamisesta ja myötäelämisestä housuja kohdanneen tragedian johdosta. Housut on kaikessa hiljaisuudessa hävitetty roskiksen pimentoon. Muistelemme lämmöllä.

:)

Päikkänälle paljon tsemppiä kontrollikäynnille! Hyvä että tutkivat ja kaikki kuitenkin näytti olevan ok, täällä pidetään kovasti peukkuja!!

Mulla ollut parilla viime kerralla notkahdukset sydänäänissä mutta korjaantuivat onneksi itsekseen. Kyllähän noi silti mietityttää.

Julianalle myös tsempit kontrollikäynnille, sielläkin varmasti kaikki ok!!

Oletteko muuten muut miettineet että hommaatteko pienen toppapuvun?

Jo-hanna ja Lupu 34+4