Miten voi palata töihin jos vauva nukkuu 9kk iässä vain parin tunnin pätkiä?
Kotiin ei ole varaa jäädä, mutta miten selviää hengissä taaperon ja huonosti nukkuvan vauvan kanssa? Olen yh, ja yksi pitää selvitä kaikesta
Kommentit (5)
että voit jäädä kotihoidontuelle joksikin aikaa (ellet sitten elä liian "kalliisti", esim. liian isossa tai väkisin omassa asunnossa).
Mutta jos nyt töihin meneminen tuntuu ainoalta ratkaisulta, ei siihen ole mitään kikkakolmosta. Voit toki koittaa jotain unikoulua vauvalle, muuten sitten vain olet vitun väsynyt. Onko lasten isä kokonaan hylännyt lapset? Muutoin jo se auttaa aika paljon, että saat säännöllisesti nollattua univelat, kun lapset ovat isällään. Pyydät myös kaiken mahdollisen avun lähipiiristä. Neuvolasta voit myös kysyä mahdollista kunnan tarjoamaa kotiapua tai tukiperhettä.
varaudu että nukkuu seuraavat 3 vuotta samalla tavalla. Mulla kohta 3 v alko pari kk sitten nukkua täysiä öitä, sitä ennen heräsi koko ikänsä 3-10 kertaa yössä.
ollut osa-aikahoidossa koko äitiyslomani ajan, ei ole varaa jäädä niin pienelle rahalle ja sossun kanssa en ala joka kuukausi rahaa anelemaan.
vittu, olis pitänyt jättää tuo toinen lapsi tekemättä
Mulla tosin jo 1,5-vuotias eikä ole yhtään kokonaista yötä nukkunut. Ajattelin nukkua puolen tunnin työmatkan julkisissa ;-)
Imetätkö vielä? Yöimetyksen lopetus voi auttaa myös.