Millainen ruoka on nyt trendikästä? Jotain kivaa vaihtelua pitäisi keksiä "tyttöjen iltaan"
tarjottavaksi, ihan joku lämmin ruoka, ei salaatti, piirakka tms.
Kommentit (32)
tosta lähtee. Muista laittaa juureksiin (nauris, porkkana, lanttu) riittävästi kotimaista hunajaa makua antamaan
vai sitten trendien etunenässä?
En oikeasti tiedä, mitä siellä etunenässä olijat syö - kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta suosia paikallista kotimaista ruokaa, pieniä juustoloita ja paikallisia erikoisuuksia. En oikein usko cross-kitcheniin, eikö se ollut 90-luvun juttuja...
Jotain niin perus basic-"aidot" jutut voisi olla nyt in?
Jurmolainen ihana mallasleipä esimerkiksi.
nää on niin last season!
limetti
aurinkokuivattu tomaatti
jokin trendijuusto, esim. mozzarella, vuohenjuusto, mascarpone
rucola
Mä laittaisin hyvän sakean sopan kotimaisista raaka-aineista, vaikka made- tai muun kalakeiton. Tai sitten juureskeiton. Kunnon leipää viereen ja pakastemarjoista piiras jälkiruuaksi.
luomua ja paikallista. Lisana tofua.
Nuo mozzarellat ja rucolat on tosiaan jo ihan tavisruokia, ei niissä ole mitään trendikästä. Mutta puhdas ja perinteinen ruoka olisi tosiaan jotain uudempaa.
Laita uuniin suuri lohifilee maustettuna sitruunamehulla, suolalla ja pippurirouheella. Samassa uunissa paistat uuniperunat folioon käärittyinä. Tarjoa lohta, uuniperunaa kera maustevoin (pehmeään voihin/margariiniin sekoitetaan valmis dippijauhe) ja raikas salaatti lisänä. On hyvää ja terveellistä joskaan ei kovin kevyttä. Mutta eihän illanistujaiset olekaan mitään laihdutuskekkereitä.
Leipoisin vaikka ohra- tai perunarieskoja (erittäin yksinkertaisia) ja sitten jotain uunikalaa tai lihapataa, blinit ovat myös hyvä juttu. Jälkkäriksi omena-kaura -paistosta tai marjapiirakkaa, tai marjarahkakin käy, jos haluaa päästä helpommalla.
Patongit ja mozzarellat eivät tosiaa ole enää trendien huipulla.
Joku leipoo jne. et sit illan vaan syöttä ja seurusteletta..:)
Ei mitään kummallisuuksia vaan ihan rehellistä ruokaa..nyt talviaika ni joku lihapata tai keitto vois olla ihan jees..
Mulla alko haluttamaan madekeittoa..ei pitäs mitään ruokajuttuja kirjotella tai lukea ku nälkä tulee aina:D
jos laihduttajia vai ylipainoisia herkuttelijoita jne.
Mites olisi kokoa itse sallaattisi juttu tai sitten tiikerinrapupyrstöä jasmiiniriisillä