Jos tekisit marjapirtelöä maidosta, marjoista, kermasta ja jäätelöstä, niin joisivatko lapsesi sitä
Kommentit (29)
jos jätetään se kerma pois, niin joisivatko ne teidän piltit ja murkut.
siksi kommentoin, että saivartelua
Eivät voi sietää marjoja, yrityksistä huolimatta. Ja muutenkin "ranttuja".....
Meillä suurimpia herkkuja on just omatekoiset pirtelöt.
Pitävät suurena herkkuna jo ns. köyhän miehen versiota tuosta eli pelkkää jogurttia ja marjoja tehosekoittimessa sekoitettuna. Yleensäkin nannaa on kaikki, minkä saa juoda pillillä isosta mukista :)
Olen yrittänyt. Olen nimittäin ostanut mixerin ja sillä saa hedelmät ja marjat tosi näppärästi pieneksi ja jotain nestemäistä joukkoon - avot, driksu on valmis. Lapsille lisään joko jotain makeaa (banaani, hunaja, maustettu jugju tai ihan puhdasta sokeria), mutta ei... ei vaan uppoa... Itse sitten teen näitä "terveysaamiaisia" juoksevassa muodossa... ja käytän hedelmien ja marjojen lisäksi joko vähän maitoa tai sitten maustamatonta jugurttia. On hyvää!
Itse käytän yleensä banaania, jotakin marjoja (herukoista eivät tykkää) ja nestepuolena lorauksen jotakin tuoremehua plus jugurttia, joskus kaupan valmista marjakeittoa (jos kaapissa sattuu olemaan). Jäätelöä en laita sekaan. Kaikki lapset juovat tällaisia sekoituksia todella mielellään!
(joka ei niin kuiva kuin usein ovat), jossa mm. omenaa, rusinaa ja korintteja sekä marjapirtelöä, jossa oli siis mansikoita, maitoa, loraus kermaa ja trio-jäätelöä (sekä vähän sokeria).
Molemmat lapset olivat ihan että yäk onko pakko syödä, yök yök pahaa pirtelöä, onko pakko syödä kakkua...
Kyllähän he mitä tahansa esanssipirtelöä joisivat ja kaikk Lidlin kuivakakut menevät kuin kuumille kiville. Mutta anna olla kun itse leivotaan, niin naama on norsun vitulla.
ei kyllä mitenkään pystynyt maistamaan tai muutenkaan tunnistamaan.
ap
tuo 4v ei tykkää "mössöistä" vaan kaiken pitää olla erillään...
En kyllä tiedä miten tuo kerma vaikuttaa makuun.
Varmasti joisivat jos kermaa ei olisi.
Aamupalaksi on usein meidän "pirtelöä", eli kuten useammalla edelläkin, maustamatonta jugurttia ja marjoja. Joskus laitan banaania ja tosi harvoin hunajaa sekaan, heille sen ei tarvitse olla makeaa.
mutta tavallisesti tykkää kyllä pirtelöstä. Kuten myös esim. jugurtti-pohjaisista "smoothieista"
Meillä tehdään kanssa jugurtista, marjoista ja banaanista. Usein laitan tuoremehua sekaan.
AP:n pirtelö olisi meillä joku erikoisherkku, mutta luulen että se kerma kyllä tuntuisi vähän rasvaiselta kaikkien makuun. Mutta kai sekin juotua tulisi.
Yleensäkkin tykkääävät kovasti pillillä juotavista jutuista ja pirtelöstä erityisesti. Ihan tuollaisella reseptillä en oo koskaan tehnyt,mutta uskoisin maistuvan..
Itse teen näin:
Maustamatonta jugurttia
rasvatonta maitoa
sokeria (ei paljoa)
marjoja,hedelmiä tmv
Jos teen ruokaisampaa,lisään leseitä,jos herkumpaa niin laitan lisäksi vaniljajäätelöä
Tavallista pirtelöä juovat kyllä, paitsi jos laitetaan vattuja niin esikoinen 5v. ei juo.
Kyllä varmaan, jos olisi tarpeeksi makeaa. Vaikka banaani sekaan, tai hunajaa.