Mulla on niin paha mieli monestakin asiasta juuri nyt. Sattumalta törmäsin mieheni
ihastukseen. Oli todella rakastunut tähän naiseen tuossa noin vuosi sitten, jolloin olimme mieheni kanssa naimisissa ja vauva oli pieni. Eivät vehdanneet mutta olivat puhuneet toisilleen tunteistaan ja miehen tilanteesta (perhe jne) ja mies päätyi pitämään perheensä. No, tänään sattumalta lasten kanssa törmäsin tähän naiseen. Tunnistin heti sillä olin nähnyt kuvasta hänet ja tiedän nimen -> kaverinsa kutsui vielä nimeltä siinä sattumalta. Hänkin näkyi tunnistavan minut vaikkei mitään sanonut.
Niin paha mieli tuli tuosta.
No sitten, käytin korvakipua viime yön itkeneen lapseni terveyskeskuksessa ja ei ollut tulehdusta (pientä punoitusta jota ei lääkitä). Lääkäri oli todella vihainen, marmatti turhasta käynnistä jne. Itku kurkussa lähdin sieltä lapseni kanssa pois.
Eikä tässä vielä kaikki. Töistä soitettiin että hakemani palkaton vapaa /vuorojen vaihto pariksi joulun välipäiväksi ei onnistu vaan ekaluokkalaiseni joutuu tuolloin olemaan ihan yksin kotona. Olen töissä osa-aikaisena 30h/vko käsittäen myös viikonloppuja, iltoja jne, mutta näköjään vuoroihini en voi yhtään vaikuttaa.
Byäääh! Jotenkin on kovin ahdistunut ja onneton olo kaiken tämän jälkeen. Pahempaakin voisi olla mutta nämä kolme tapausta yhdessä pistää jo mielen maahan.
Kommentit (8)
Nuo kuulostavat nimittäin niin mitättömiltä syiltä joutua ihan alamaihin...
1.) Miksi ahdistuit miehesi vanhasta ihastuksesta? Mieshän valitsi sinut! Onko se nainen jotenkin erityisen kaunis tms?
2.) Tuollaiset lääkärit joutaa laittaa ihan omaan arvoonsa...tais vaan olla huono päivä. Tottakai sulla on oikeus viedä lapsi lääkäriin jos siltä tuntuu.
3.) Ekaluokkalainen pärjää hienosti yksin pari päivää, kun olet töissä. Pyydä vaikka joku naapuri, sukulainen, ystävä tms. katsomaan kerran päivässä.
yhtä hyvinhän sä voisit olla iloinen ja tyytyväinen ja ylpeä siitä, että perhe voitti miehesi mielesä. Siis sinä osoittauduit tärkeämmäksi kuin se ihastus. Sinä "voitit".
Ja turhahan sitäkään on itkeä, että lapsi onkin terve, juhliahan sitäkin voisi - tai ainakin mennä tyytyväisin mielin nukkumaan.
Se ekaluokkaaisen joulu voi olla kivaa seikkailua jos on dvd-ohjelmia ja välipaloja kotona ja voisiko sille joku mummo tulla hetkeksi kaveriksi tai ainakin soitella välillä. Kyllä se pärjää.
Mä luulen, että sua piinaa nyt lähinnä valvottu viime yö. Väsymys itkettää vaikkei mitään syytäkään olisi. Menkää nyt vaan nukkumaan sen lapsen kanssa ja koittakaa herätä tyytyväisemmällä mielellä!
Siis tosiasiathan puhuvat puolestaan: mies päätyi pitämään perheensä. Onpa ollut nuija lääkäri, minäkin olen käyttänyt lasta vaikka kuinka monta kertaa lääkärissä ilman että mitään korvatulehdusta on ollut ja kun olen joskus valitellut, että turhaan tässä nyt vaivattiin, niin lääkärin vastaus on ollut: turhia käyntejä ei olekaan, eihän sinne korvaan itse näe ja sitä vartenhan he täällä ovat. Taisi olla lääkärillä huono päivä! Kolmanteen ongelmaasi on helppo ratkaisu: soitat sinne silloin ekana joulun välipäivänä aamulla, että lapsi on sairas, vaikka vatsataudissa ja joudut olemaan kotona. Kyllä sitä voi tuommoiseen työpaikkaan vaikka vähän valehdellakin, jos ei kerran joustoa tuon verran löydy! Hymyä huuleen nainen!
- unohda mokoma kottarinen ja sen olemassaolo kokonaan, miehesi on varmasti todennut, että kotona on hyvä olla sun luonasi, joten mitäpä tuota enää murehtimaan!
- lääkärillä on varmaan ollut huono päivä tai muuten elämäänsä kyllästynyt :) eli jätä omaan arvoonsa! Totta kai lasta käytetään lääkärillä, jos on sairas ja on mahdollista, että voisi olla korvatulehdus tms.
- Voisiko joku mummo tai muu tuttava tulla katsomaan lasta tai ainakin käydä vaikka laittamassa koululaiselle ruoan? Toisaalta tuon voisi ottaa lapsen kannalta seikkailuna: saa olla iso poika/tyttö ja touhuta itsekseen kotona. Hänelle voisi laittaa lempiruokaa, minkä itse sitten lämmittää ja vaikka voisi katsella uutta lastenleffaa (jos vaikka pukki sellaisen jouluna tuo). Voisi myös pyytää kaverin kotiin seuraksi.
Ei mullakaan ole masennusta mutta nuo asiat olisivat saaneet vereni kiehumaan!
-Minunkin miehellani olis melkein samanlainen "naisystava" jonka kanssa puhuttiin henkevia jne ilman etta teisin pitkaan aikaan mitaan heidan "ystavyydestaan". Yha kuohuttaa tunteita edes tuon akan ajatteleminen!
Joten ymmarran taysin!! Mieti etta onneksis ulla on asiat hyvin, on lapset, mies ja parisuhde.
-Laakari oli tosi moukkamainen, sen vuoksihan siella laakarissa kaydaan etta ammattilaiset voivat kertoa onko joku vailla ja mita on vialla!! Jos me tiedettaisiin mika on diagnoosi niin mihin tarvitaan laakareita. Taisi olla lekurilla huono paiva!
Onneksi kaytit lasta siella, olet huolehtiva ja kunnon vanhempi!
-Mun tyopaikalla on ihan taysin p....ka pomo! Jos jotain kysyt, sita ET saa. Ihmettelen miten on ollut niin epahuomiossa etta olen saanut koko joulun paivat vapaaksi, menen toihin vasta 26+27.12.Koko edellis viikko vapaalla. Varmaan siksi kun en tehnyt mitaan numeroa enka kysellyt mitaan vaan katsoin ja odotin miten tuleman kay... Mutta siis olen ollut tilanteissa joissa kaikki menneet pain p:ta. En ikina saa lomaa silloin kuin toivion yms...
TSEMPPIA AP! Makin suosittelen sita suklaata!
Aivan tippa linssissä luin vastauksianne, ihanat!
Kyllä tässä taitaa tosiaan eniten painaa liian vähäiset unet. Ikävä kyllä en voi nukkua kun tuo "keskilapsi" on hereillä, en uskalla.
ap
Piristyt ja käännät asiat toisinpäin.
Luulen, että sitä naista harmittaa vielä enemmän kuin sinua, sinä pidit miehsi ja perheesi!
Lääkärit nyt puhuu mitä sattuu, vaikka ei saisi. Tee ilmoitus huonosta palvelusta lääkärin esimiehelle. Kyllähän me annamme kaupassa palautetta, samalla tavalla voi antaa myös lääkäreistä!
Yllättävä "oksennustauti" voi iskeä noina vapaapäivinä!
a) se akka oli lutka ja taatusti kade sulle kun mies ei valinnut häntä
b) se lääkäri oli ammattitaidoton paska, joka purki omaa pahaa oloaan suhun
c) sun työnantaja on perseestä, toivottavasti saat apua lapsen hoitoon.
Vedä puoli levyä suklaata, pari kuppia kahvia ja mene puolen tunnin kävelylle raittiiseen ulkoilmaan jos helpottais. Niin ja soita hyvälle ystävälle ja päästele höyryt! Tsemppiä!