Joko nyt uskotte, että broilerisuikaleet on ihan sontaa?!
Kommentit (35)
nimittää sitä ruuaksi... Siis ostaako joku idiootti vielä tänä päivänä marinoituja lihoja ym. vastaavia???
Toivottavasti lapsenne eivät ikinä syö karkkia eivätkä juo limsaa. tai syö kaupan jätskiä. Nehän on pelkkää lisäainetta nekin. Ja kai leivotte leivänkin itse, valmiissa kun on niitä lisäaineita. Puhumattakaan margariineista, niissähän on kissaa ja rypsikuoriaisia!
Onhan se hienoa, jos on aikaa kasvattaa itse luomuna viljat, jauhaa ne käsin ja sitten leipoa itse leivät. Ja kirnuta voi itse. Mutta jotkut meistä haluaa tehdä muutakin kuin nysvätä keittiössä.
Mekin ostettiin talven naudalihat suoraan kasvattajalta ja laitettiin pakkaseen. Onhan se laatu eri. Ja kätevästi sai, kesämökin naapurista. Mutta ei kaikkea ruokaa voi lähteä itse metsästämään.
Kehottaisin muuten todella käymään margariinitehtaalla. Rypsikuoriaisia ei edes mainita tuoteselosteessa. :)
Jos teillä tulee maustamattomasta kuivaa, niin sehän tarkoittaa vain sitä, että, että käytätte huomattavasti vähemmän rasvaa kun siinä valmismarinaadissa!
alusvaateputiikin sivusto SOOORIIIIII.... Ihme kämmi T: 31
Siitä pidän vissin huolen :) Eli meillä leipä, liha, juusto, maitotuotteeet ja vastaavat päivittäisruoka on ehdottomasti E-kooditonta.
Viikoittain tulee joitain E-koodeja makkaran muodossa esim.
Äsken tein broilerikastikkeen näin: ostin marinoimattomia filepihvejä ja suikaloin itse
paistoin broilerit ja sipulit pannulla. päälle curryä, cayennejauhetta, paprikajauhetta. Päälle purkillinen ananasmurskaa ja purkki kermaa.
HAudutin sen aikaa, että puuroriisi oli melkein valmista. kaadoin riisin broilerikastikkeen sekaan ja nhttp://www.lumingerie.fi/PublishedService hautua vielä hetken jolloin kastike imahti riisiin :D
P.S Puuroriisistä tulee parempi koostumus varsnkin pienimpiä syöjiä ajatelleen... Ja ei en todellakaan keittänyt sitä puroksi
onpas ne E-koodit taas niin pahoja että... kai tiesitte että esim C-vitamiinilla ja pektiinillä on oma E-koodi? kyllä on paha ihminen jos syöttää lapselleen ruokaa jossa on c-vitamiinia!
ei kyllä kannata syödä yhtään mikään mikä on edes noin korkealla ruokaketjussa. rehunviljelyn kaikki torjunta-aineet on saletisti rikastunu tohon lihaan! en vois kuvitella syöväni mitään lihaa, puhumattakaan jostain tehotuotantobroilerista. Ne eläimet elää lyhyen elämänsä ihan järjettömän ahtaasti! kasvisruokaa pöytään vaan, on terveellisempää, edullisempaa ja maukkaampaa :)
ja kerran marinaadi ei sopinut ruokaan jota olin tekemässä ja mä huuhtelin sen pois. Sen jälkeen kun näin mitä siellä oli, en ole enää ostanut muuta kuin maustamattonia FILEEsuikaleita.
jos ei syötäisi enää broilerisuikaleita tai jauhelihaa. Niistä nimittäin tehdään ehdottomasti eniten ruokaa meillä: broilerikeittoa, broilerikiusausta, broileria ja riisiä, jauhelihakastiketta, mureketta, makaronilaatikkoa, lasagnea. Harvoin taitaa mitään muita ruokia ollakaan kuin jotain noista.
En ole mikään kokki, ruuanlaitto on välttämätön paha ja sen laitosta pitää selviytyä mahdollisimman nopeasti työpäivän jälkeen, joten syömme jatkossakin broilerisuikaleita ja jauhelihaa. On kai sitä pahempiakin juttuja mitä voisi syödä.
mitä vaan saa. Ehdottomasti ainakin vihannekset, hedelmät, lihat ja munat! Lisäksi ostaisin enemmän tässä lähiympäristössä viljeltyjä tuotteita, siis lähiruokaa :)
JOO VARMAAN TARKOTINKIN SITÄ C-CITAMIINIA IDIOOTTI NIILLÄ KAIKILLA E-KOODELLA!!!!!!
Eiköhän ole niin että kaikissa maustekastikkeissa ja valmiissa marinadiliemissä on lisäaineita.
Lisäaineita on aika mahdotonta täysin välttää.
Kannattaa tutkia niitä omia mausteseoksia mitä ne sisältää.
vaikka olin pyytänyt marinoituja, koska AINA ollaan niitä käytetty.
Tänään tein ruoan niistä marinoimattomista ja pakko myöntää, että ne olivat PALJON parempia kuin marinoidut. Ehkä liian kuiviksi ne paistoin, mutta enköhän opi. =)
Päätin, että meilläkin suositaan marinoimattomia tästä lähtien, ei tuon uutisen takia, vaan ihan syystä, että yllätyin itsekin, miten paljon parempia ne olivat..
Olen aina ollut sitä mieltä, että esimerkiksi hunajamarinadi maistuu jotenkin kummalliselta ja se peittää kaiken muun maun alleen.
Yksi suosikkimarinadi on kookosmaito, vihreätä currytahnaa, mausteita esim. korianteri, chili. Toinen perusjuttu, joka sopii esim. pastakastikkeeseen on öljy, suola, pippuri ja provencale-mausteseos.
Jos broitsusta tekee kastikkeen, niin eihän se liha itse asiassa välttämättä edes kaipaa marinointia, jos kastike on muuten hyvin maustettu.
vesi, tamarindi, inkivaari, suola, korianteri, kumina, valkosipuli, kurkuma, chilipippuri, mausteet, etikkahappo, maitohappo
Ottakaa jumankauta ne ostamanne ruuat silmien eteen ja lukekaa ihan oikeasti!!!!
Taas noita keltaisen lehdistön juttuja. Tehdään kohu olemattomasta asiasta.
Lukeehan se marinoidun lihan tuoteselosteessa, kuinka monta prosenttia tuotteesta on lihaa, kuinka monta prosenttia rasvaa, jne. Ettekö te ihmiset niitä ole lukeneet?
Eiköhän se, että meillä edelleen voi syödä kananmunan vaikka raakana ilman suurempaa salmonellariskiä, ole osoitus siitä, että Suomessa elintarvikkeiden valvonta vielä pelaa. Ei ne meille mitä tahansa voi valmistaa.
Itsekin suosin sitä, että teen itse suikaleita marinoimattomista fileistä. Mutta aina ei ehdi. Parempi vaihtoehto ne valmiit suikaleet on kuin hampurilaisateria tai nakit ja ranskalaiset.
Jotain järkeä tuohon kohkaamiseen. Polttaahan jotkut vanhemmat tupakkaa ja asuu kaupungeissa lapsineen. Enemmän haitallisia aineita ne lapset siitä saa, kun haistelevat vanhempien tupakalta lemuavia vaatteita ja ihoa tai kun leikkivät kaupungin puistossa, kuin mistään broilerisuikaleista.
Joka vedätykseen tekin lankeatte.