LÄHIHOITAJAN ja SAIRAANHOITAJAN PALKKA?
Kommentit (12)
Minä Lähihoitaja peruspalkka 1800 euroa. Olen Tehyn jäsen, en tosin tiedä vaikuttaako se palkkaani mutta luulen että nostaa hieman peruspalkkani olen kunnallisella puolella ja lisäksi tulee yö ilta ja viikonloppulisät.
Kunnallisella puolella lähihoitajan peruspalkka on 1724,08 ja kokemuslisiä on kaksi. Meillä yksityispuolella peruspalkka on 1692,14. Meillä kokemuslisiä on kolme. Eli sitten kun on tarpeeksi työkokemusta, itsekin olen ollut alalla jo lähes parikymmentä vuotta, niin palkka on isompi. Tietysti sitten vuorotyökorvaukset. Minä teen vain pelkkää yötyötä, niin tulot ovat ihan hyvät. Väsyttää vain valvominen, nytkin olen töissä.
keskussairaalassa sh:n palkka 2020 eur lisät n. 200-300 kk
Peruspalkka 2200, lisät päälle 200-400 . Yliopistosairaalassa töissä
ja yksityisillä hieman korkeampi palkka.
Helsingissä lähäri saa n. 1600-2200€kk ja sh alkaen 1900€.
Sairaanhoitajalla aina korkeampi palkkaus, ellei työtehtävät ole samanlaisia.
lähihoitajan palkka 1769e. Lisiä sitten sen mukaan miten paljon tekee viikonloppuja. Arki-illoista ei saa juuri mitään, pari hassua euroa. Keskimäärin kuussa saan ehkä 200e tienoilla lisiä. Eli jää silti alle kahden tonnin.
Sairaanhoitajan palkka meillä ei ole juurikaan parempi, muistaakseni jotain 1800 euron päälle tai 1900e. TYKSissä on palkkoja jonkun verran nostettu kuulemma.
lähihoitajan palkka 1769e. Lisiä sitten sen mukaan miten paljon tekee viikonloppuja. Arki-illoista ei saa juuri mitään, pari hassua euroa. Keskimäärin kuussa saan ehkä 200e tienoilla lisiä. Eli jää silti alle kahden tonnin.
Sairaanhoitajan palkka meillä ei ole juurikaan parempi, muistaakseni jotain 1800 euron päälle tai 1900e. TYKSissä on palkkoja jonkun verran nostettu kuulemma.
palkka lisineen noin siinä max 3000 euron paikkeilla. Lähihoitajat varmaan vähemmän.
Miten niin, jos ei ole samanlaiset työtehtävät ??
Kotipalvelussa nykyisin yhdistymisen jälkeen lähihoitajat tekevät aivan samaa työtä kuin sairaanhoitajatkin, mutta saavat edelleen sitä vanhaa pienempää palkkaa.
noi palkat on aikalailla sidoksissa siihen missä on töissä... palkka on siinä 2000 pintaa pienemmissä paikoissa..
on yksityisellä sosiaalipuolella PIENEMPI kuin kunnalla. Tiedoksi sille, joka sanoi,että yksityisellä on korkeampi.