Onko teidän perheessä "synkkää salaisuutta" joka kiristää suhdetta?
Ei kyllä tarvitse olla salaisuuskaan, mutta joku juttu mikä hiertää. Pohdiskelen vain, kun tuntuu siltä, että joka perheessä on omat ongelmansa. Naiivisti olen uskonut, että me olisimme niiltä säästyneet, mutta nytpä tajusinkin, että mieheni pelaa kaikki käyttörahansa ja on valehdellut minulle vuosikausia. Tietenkää kaikkien ongelmat eivät ole näin totaalisia, mutta onko jokin juttu? Ja jos ei ole, niin olkaa kiitollisia! Alkoi kaikki omat pikkuongelmat, joista ennen on tapeltu tuntua aivan naurettavilta. Ja joo, ennen oisin itsekin sanonut, että lähde kävelemään. Mutta kymmenen vuotta oltu yhdessä ja mies muuten hyvä isä ja puolisokin on ollut tähän asti, niin ei se ole niin vain helppoa lähteä. Mutta katsellaan...
Kommentit (18)
myös minun setäni. Lisäksi olemme vielä saatananpalvojia ja uhraamme pikku eläimiä menoissamme...
ootko 3 kattonut liikaa kauniita ja rohkeita?
Se ei oo enää mikään salaisuus, mutta emme sitä ihan ens kerro kaikille. Siis lapsettomuus. On asia, joka on pysäyttänyt meidät totaalisesti ja pudottanut maan pinnalle. Kaikkea ei voi itse ohjata ja säädellä...Se on asia joka on tullut meille yllätyksenä, arvaamatta ja sen kanssa on pakko elää!!
"rumia lapsia portaiden alla" -tyyppistä jutskaa?
menin sänkyyn toisen miehen kanssa, johon olin tutustunut ennen mieheni tapaamista.
ootko 3 kattonut liikaa kauniita ja rohkeita?
mieheni ei rakastakkaan lastani,niinkuin on väittänyt sekä lapselle että mulle.
mieheni ei rakastakkaan lastani,niinkuin on väittänyt sekä lapselle että mulle.
lapsia kuin omiaan?
En voi olla sata varma, onko mieheni toisen lapsemme isä. Tulin väkisin maatuksi enkä ole sitä koskaan kelleen kertonut.
Lapsuuden aikainen hyväksikäyttö hiertää seksielämäämme.
Eli sinä, joka käskit olla onnellinen helposta lapsettoman elämästä. Se ei todellakaa ole helppoa olla lapsettomuushoidoissa ja nyt adoptiokoukeroissa. Ei sitä voi unohtaa helposti
mutta onhan joka perheessä asioita, joita ei ihan kaikille lauleta. Ainakin mitä laajempiin sukulaissuhteisiin tulee.
mutta en kyllä keksi, että meillä olis mitään sellaista. Varmaan kyllä vielä joskus tulee, kun on oltu vasta 5 vuotta yhdessä...
"synkkiä salaisuuksia":
-sairastan masennusta
-olen syömishäiriöinen
-miehellä on alkoholiongelma
-olemme molemmat jossain määrin tietokoneriippuvaisia (mies enemmän)
-mieskin taitaa olla masentunut
-miestä ei kiinnosta pätkääkään lastemme hoitaminen/vastuun kanto lapsista
-mies tuhlaa kaikki rahat
-molemmilla kurja menneisyys, joka välillä vaikeuttaa elämää, esim. miehellä paljon velkoja, mulla hyväksikäyttöä, lastenkotia jne.
Kyllä mittarinlukijakin hämmästyi kun mentiin koko perhe sen eteen laulamaan "Meidän isillä, meidän isillä, on pukamavaivaa.. scheriprot ei auta, äijä huutaa jumalauta...."jne.. Ukko-Nooan sävelellä ja esikoinen säesti kanteleella...
mutta onhan joka perheessä asioita, joita ei ihan kaikille lauleta. Ainakin mitä laajempiin sukulaissuhteisiin tulee.
Ja ymmärrän sinua niin hyvin. En minäkään voi puhua kenellekään. Miehellä vielä velkoa pelaamisen takia tämä lävähti esiin ihan muutama viikko sitten. On masentunut ja itsetuhoisia ajatuksiakin. Ihan liemessä mutta en minäkään suoraan voi sanoa että lähde vetämään, ei se vaan ole niin yksinkertaista. Ja muut sitä ei tajua.
Tästä emme puhu kenellekään vaan kaikki luulee, että meidän talous on jees. Okei, laskut maksetaan ja asutaan ihan mukavasti, mutta mies ei omista yhtään mitään ja rahaakin on oletettua huonommin käytettävissä, koska mies maksaa sinne saneeraukseen ison osan palkkaansa.
mun mies on kans peliriippuvainen. Nettipokeriin mennyt 5-numeroisia summia. Tällä hetkellä menee hyvin, oli terapiassakin muttta kokoajan silti pelkään että koskas taas on pari tonnia kadonnut kuin tuhka tuuleen. Vain miehen veli vaimoineen tietää tästä ongelmasta. Voimia sulle, ap.
Se ei oo enää mikään salaisuus, mutta emme sitä ihan ens kerro kaikille. Siis lapsettomuus. On asia, joka on pysäyttänyt meidät totaalisesti ja pudottanut maan pinnalle. Kaikkea ei voi itse ohjata ja säädellä...Se on asia joka on tullut meille yllätyksenä, arvaamatta ja sen kanssa on pakko elää!!