Muita jotka syö vain yhden lämpimän aterian/pv?
Eli itse syön yhden lämpimän aterian päivässä ja se tuntuu riittävän hyvin. Lisäksi syön aamu- ja iltapalaksi esim. ruisleipää, hedelmiä, jogurttia tai marjakiisseliä. Joskus välipalaksi leipää tai hedelmän.
Suosituksenahan kuitenkin olisi syödä ne kaksi lämmintä ateriaa, mutta kun yksikin tuntuu hyvin riittävän. Liikun jonkun verran, käyn aerobicissa n. 3 kertaa viikossa ja lisäksi lenkkeilen.
Onko muita, joille riittää myös yksi lämmin ateria?
Kommentit (9)
eikä siis katsota ollenkaan sisältöä (jos todella on olemassa joku virallinen suositus, jota vähän epäilen?). Tältä pohjalta olisi siis terveellisempää vetäistä LÄMMIN lounas mäkkärissä ja LÄMMIN pizza päivälliseksi kuin syödä kuten esim. ap. ;) Itsekin syön monesti vain yhden lämpimän aterian, 3 ateriaa kuitenkin päivässä. Tietysti "kylmäkin" ruoka voi olla epäterveellistä, eli eiköhän se ole ne ravintoarvot ja monipuolisuus ja vähärasvaisuus mikä lopulta merkkaa eikä se lämpötila.
Syön perheen kanssa yhdessä päivällisen, lounaaksi kahvia ja leipää. Kaikki lapset syö kaksi lämmintä ateriaa, mieskin kai useimmiten. Viikonloppuisin yleensä kaikilla vain yksi lämmin ateria päivässä. Anoppilassa syödään suositusten mukaan ja tuntuu että ei siellä ehditä kuin laittaa ruokaa, istua pöydässä ja tiskata...
aamulla syön yleensä rasvattoman jugurtin, lounasaikaan leivän tai jotain salaattia, päivällä juon vaan kahvia, sitten kun illalla teen lapsille ruoan niin sitä saatan syödä itsekin sitten, illemmalla sitten taas jonkun leivän. Siinä mun ruoat.
Minä syön kyllä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamiaisen ja päivällisen. Muuta en sitten päivän aikana syökään. Hyvin menee mutta kylmänä en noista kumpaakaan söisi.
olen siihen niin tottunut.
Aamulla syön pari hedelmää, myöhemmin aamupäivällä puuroa marjojen kera. Päivällä kahvit jäätelön tai pullan kera.
Klo 16-17 syön päivällisen. Sitten myöhemmin kupin kahvia jälkiruoaksi.
Illalla iltapalaksi ruisleipää, päivällisestä jäänyttä salaattia sekä kipon jogurttia.
Hyvin olen tällä pärjännyt ja minäkin lenkkeilen n. 2 tuntia päivässä:aamupäivällä ja illalla vielä tunnin.
olen siihen niin tottunut.
Aamulla syön pari hedelmää, myöhemmin aamupäivällä puuroa marjojen kera. Päivällä kahvit jäätelön tai pullan kera.
Klo 16-17 syön päivällisen. Sitten myöhemmin kupin kahvia jälkiruoaksi.
Illalla iltapalaksi ruisleipää, päivällisestä jäänyttä salaattia sekä kipon jogurttia.Hyvin olen tällä pärjännyt ja minäkin lenkkeilen n. 2 tuntia päivässä:aamupäivällä ja illalla vielä tunnin.
Mutta lasten kohdalla en lähtisi noin laistamaan suosituksista, niin itsekäs ei voi olla etteikö ottaisi huomioon lapsen erilaisia tarpeita.
Toisaalta hyvä pointti tuli tuossa siitäkin ettei LÄMMIN ateria voi tarkoittaa lounaaksi mäkkäriä ja päivälliseksi pitsaa, kunhan on lämmintä. Tottakai ravintoarvoilla on enemmän merkitystä.
Me laistetaan joskus viikonloppuisin 5 ateriaa saattaakin jäädä 3-4 ateriaan päivässä. Mutta sitten joku välipala saattaa olla täyttävämpää kuin arkena, arkena lasten välipalana voi olla vaikkapa jugurtti tai joskus joku herkku, esim. lettuja.
joka päivä edes yhtä lämmintä ateriaa. Lapset syö koulussa/tarhassa + useimmiten vielä illalla. Mies kuvittelee ettei pärjää yhdellä aterialla, kiukuttelee kun käsken syödä töiden jälkeen leipää tms.
Nyt olen karpannut n1kk, se on tietysti vähän muuttanut ruokailurytmiä - leipää kun ei saa syödä
Ei mun lapsetkaan syö läheskään aina, eikä mies koskaan.