Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sydämetön (velkojen perinnästä)?

Vierailija
12.02.2009 |

Takasin ex-mieheni siskon lainan noin 15 vuotta sitten. Nainen ei sitten maksanutkaan lainaa pois, ja mä jouduin sen maksamaan. Sain sen maksettua pois vasta muutama vuosi sitten.

Nyt sitten ex-anoppi kuoli varsin varakkaana. Voisin vaatia maksamaani takausta tuosta perinnöstä. Ex-mieheni mielestä olen sydämetön paska, jos niin teen.

Laina oli aikoinaan noin 300 000 markkaa, nyt ex-miehen sisko on mulle velkaa korkoineen ja kuluineen melkein 90 000 euroa.

Olenko sika, jos vaadin rahoja itselleni?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kadut lopun ikääsi/olet itsellesi vihainen, kun olet niin lammas. Elämässä nyt vaan ei voi aina välttää konflikteja: miksi ihmeessä et vaatisi takaisin saataviasi? Siksi, ettet vain pahoita kenenkään mieltä ja teet sen omalla kustannuksellasi?

Vierailija
22/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin ennen oli niin, että jos takaaja on maksanut velan hänellä on sen jälkeen mahdollisuus käräjäoikeuden kautta vaatia velalliselta summaa takaisin. Olen itse ollut samassa tilanteessa, takasin exäni lainat ja jouduin maksamaan ne. Valitsin kuitenkin sen, etten vaadi niitä taksisin, koska silloin mies "roikkuisi" elämässäni vielä kauan. Summa oli puolet pienempi kuin sinun takauksesi.

Ex-miehesi mielipiteet sinusta voit jättää omaan arvoonsa. Sehän on ex.

Ja tiedän kyllä, "joka ottaa takaakseen ottaa myös maksaakseen". Silti olen sitä mieltä, että takaajalla on oikeus jonkinlaiseen hyvitykseen, varsinkin tällaisessa tilanteessa, jossa perintö mahdollistaisi korvauksen. Olet varmaan joutunut ponnistelemaan tuon 90.000 eteen ja hoitanut velvoitteesi. Jotain vastaantulemista sinulla on oikeus vaatia siskolta.

Ota selvää, vaikka oikeusaputoimistosta(?) mitkä mahdollisuudet sinulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et sinä vaan se exkäly.

Mulla tuli mieleen, kuinka naapuri ajoi omalta maaltaan meidän puolelle, ja siinä tuhoutui meidän omaisuutta. Mies lähetti laskun, jotta oltaisiin sujut, mutta ikinä ei oo sitä laskua maksanut.

Meitä nyt ei kiinnosta siitä sen isompaa juttua tehdä, kun kyse ei kuitenkaan ole kuin sadoista tai tuhannesta eurosta. Mutta ihmetyttää, että joku pystyy elämään itsensä kanssa, kun ei omista selkärankaa lainkaan.

Vierailija
24/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sisko järjestelee perinnön vaikka jonkun toisen nimiin!

Vierailija
25/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaadit rahoja, jotka sulle kuuluu? tosi joutunet tekemän sen oikeuden kautta. Minä ainakin vaatisin ne, mulle toi summa ei ole taskurahaa... Ex-miehellesi asia ei edes kuulu.

Vierailija
26/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit jos sinulla on siihen oikeus, tietysti. kuka nyt heittää 100 000 euroa kankkulan kaivoon. Tuo on niin iso summa, että olet siitä vastuussa jo lapsillesikin.

Vierailija
27/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai tuo rikas ex-anoppi olisi maksanut velan pois eläessään! Tietenkin sinun kuuluu saada rahasi takaisin. Miksei ex-miehesi ollut takaajana vai onko hänkin varaton? Kummallisia appivanhempasi olivat jos antoivat lastensa asioiden mennä tuohon jamaan vaikka itsellä oli paljon varallisuutta. Vai oliko ideana alunperinkin saada ulkopuolinen maksaja = sinut?!

Vierailija
28/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaajana sulla on siihen täysi oikeus ja taattavalla siihen velvollisuus. Toimi nopeasti, ennen kuin taattavan velka (eli sinun hänen puolestaan maksamasi takaus) vanhenee.

Vierailija
29/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin samaa kuin joku aikaisempi. Jos appivanhemmat oli varakkaita, niin miksei he tai anoppi olleet takaajina exän siskolle, siis omalle tyttärelleen. Ihme peliä. Olitko ainoa takaaja, eikö exäsi maksanut mitään?

Vierailija
30/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ex-miehesi yrittää nyt mustamaalata ja mollata sinua, jotta tuntisit itsesi niin arvottomaksi, ettet edes kehtaa vaatia rahoja takaisin. Älä mene siihen halpaan, vaan usko tätä, mitä jokainen täällä on sulle sanonut: sulla on oikeus niihin rahoihin, etkä sinä ole se sikamainen ihminen, vaan exäsi, kun kehtaa sinulle edes sanoa noin, ja vielä sikamaisempia ovat ne muut sukulaiset, jotka ovat antaneet sinun syyttäsi joutua maksamaan suuren summan.

Pidä puolesi! Olet ansainnut saada oikeutta!

Vierailija
31/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex nutisee vielä asiasta, niin sano, että jos hän ei halua siskoaan vaivattavan moisella asialla, niin maksakoon omistaan sulle siskonsa lainan :-) Jos ei sitä tee, niin sano, että on sydämetön paska :-D Ja lisää löylyä kiukaalle: vai meinaako mies viedä leivän lastensa suusta, eikö lasten kuuluisi päästä harrastamaan/kielikurssille/autokouluun, minkä ikäisiä lapsia sulla nyt onkaan ja mihin nyt ootkaan aatellut käyttää osan saamistasi rahoista.

Vastaus on siis huumoria, jos ex on mulkvisti, niin älä suotta hae hänen hyväksyntäänsä itsestäänselvälle takaisinperinnälle. Se ex-kälyhän on hankkinut omaisuutta tai rillutellut _sun_ _selkänahasta_ revityillä rahoilla. Sä et oo saanut mitään muuta vastinetta kuin maksulappuja...

Takasin ex-mieheni siskon lainan noin 15 vuotta sitten. Nainen ei sitten maksanutkaan lainaa pois, ja mä jouduin sen maksamaan. Sain sen maksettua pois vasta muutama vuosi sitten.

Nyt sitten ex-anoppi kuoli varsin varakkaana. Voisin vaatia maksamaani takausta tuosta perinnöstä. Ex-mieheni mielestä olen sydämetön paska, jos niin teen.

Laina oli aikoinaan noin 300 000 markkaa, nyt ex-miehen sisko on mulle velkaa korkoineen ja kuluineen melkein 90 000 euroa.

Olenko sika, jos vaadin rahoja itselleni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi