Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sydämetön (velkojen perinnästä)?

Vierailija
12.02.2009 |

Takasin ex-mieheni siskon lainan noin 15 vuotta sitten. Nainen ei sitten maksanutkaan lainaa pois, ja mä jouduin sen maksamaan. Sain sen maksettua pois vasta muutama vuosi sitten.

Nyt sitten ex-anoppi kuoli varsin varakkaana. Voisin vaatia maksamaani takausta tuosta perinnöstä. Ex-mieheni mielestä olen sydämetön paska, jos niin teen.

Laina oli aikoinaan noin 300 000 markkaa, nyt ex-miehen sisko on mulle velkaa korkoineen ja kuluineen melkein 90 000 euroa.

Olenko sika, jos vaadin rahoja itselleni?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin samaa kuin joku aikaisempi. Jos appivanhemmat oli varakkaita, niin miksei he tai anoppi olleet takaajina exän siskolle, siis omalle tyttärelleen. Ihme peliä. Olitko ainoa takaaja, eikö exäsi maksanut mitään?

Tää miehen sisko on sellainen aika outo, ei ole koskaan tehnyt töitä ja vanhemmat on elättänyt. Tyhmänä silloin takasin lainan, kun nainen ei kehdannut vanhemmiltaan pyytää.

Eikä se siksi maksanut lainaa koskaan pankille poiskaan, koska tiesi vanhempien elättävän hänet. Ei ole siis tarvinnut luottotietojaan mihinkään.

Mulla on jo menossa joku vaade noiden rahojen suhteen. Oikeusavustajan luona kävin, joka otti asian hoitaakseen. Oispa ihanaa muuten saada ne 90 000 kerralla. Ostaisin heti isomman asunnon.

Oikeusavustajan mukaan naisella ei ole mitään mahdollisuuksia kiertää mun vaatimuksia. Sillä ei ole lapsia, joten ei voi siirtää perintöä sukupolven yli.

Kiva kun olitte mun puolella.

ap

Vierailija
2/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaikki jarjestyy parhain pain! :)

Tuu sitte kehuskeleen aaveelle ku alkaa rahat tippuun. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

exäsi yrittää vaan mustamaalata sua kuten joku totesikin.

Voithan kohtuullistaa asiaa niin, että kohtuullistat korkojen osalta. Sinulle kuuluu tässä asiassa oikeus :)

Vierailija
4/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta aika sairas tyyppi tuo miehesi sisko. Tule tosiaan kertomaan, kun asia on ratkennut.

Vierailija
5/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihän olet käytännössä antanut sen summan sille naiselle. Ihan oikein jos perit takaisin, jos se kerran on mahdollista. Tosi tyhmä olit kun takasit. Et varmaan takaa enää jatkossa?

Vierailija
6/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran tähden sentään et sinä mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.

Et ole sydämetön et todellakaan. Sinulla ei ole elatusvelvollisuutta miehesi siskoon ainoastaan lapsiisi.

Tyhmä olet jos et omiasi pois.

Vierailija
7/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä exällesi että tuo raha on pois lapsiltanne joten siksikin on toimittava

Vierailija
8/31 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös eksäsi, jos kerran ison perinnnönkään jälkeen eivät halua antaa sinulle saataviasi. Kamala suku, hyvä että pääsit siitä eroon :-)

Vierailija
9/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla laillinen oikeus vaatia? vai tuntuuko sinusta vain siltä, että maksa paska koska nyt on rahaa. Nää takaus jutut on vaikeita. aina kun takaa niin se tarkottaa sitä että olen itse sen valmis maksamaan.

Itse jos olisin ex:n sisko niin maksaisin automaattisesti perinnöstäni sinulle sen 300 000 mk ja ehkä myös vähän korkoja. Meillä ihmisillä on vain niin monenlaisia moraali käsityksiä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Tietenkin riippuu paljon siitä miksi jätti aikoinaan velan maksamatta.

Vierailija
10/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän syyttely ei johda mihinkään hyvään, joten exäsi tuolla sanomisella oikein yllytti, että sun pitää vaatia niitä rahoja.

Vierailija
11/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kälysihän on toiminut sinua kohtaan täysin törkeällä tavalla, kun ei ole edes yrittänyt lainaa maksaa sinulle takaisin. Vaadi osuutesi jo maksettuine korkoineen päivineen!

Vierailija
12/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vaadit velan korkoineen takaisin, en siis voisi itse kuvitella toimivani mitenkään muuten. Sinä olet maksanut TOISEN IHMISEN velan siksi, että hän on ollut maksukyvytön. Nyt hänellä on maksukykyä, joten toki perit joka ainoan sentin takaisin. Etkä ole sydämetön, olet ihminen joka on kärsinyt toisen töppäyksestä.

Vierailija
13/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes mieti muuta.

Vierailija
14/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalinen velvollisuus suorittaa maksu. Mutta ihmisethän ovat ahneita, enpä usko että vapaaehtoisesti sinulle maksaisi velkaansa takaisin.

Vierailija
15/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on takaajan oikeus. Ja jos et muuten rahoja saa niin oikeusteitse sitten.

Et tosiaan ole sika. Ei ex-miehesi siskolla ollut mitään oikeutta käyttää sinua maksajana ja luulla että pääsee kuin koira veräjästä.

Vierailija
16/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene ihan lain mukaankin niin että lainaa voi periä alkup. lainan ottajalta kun se on maksettu.

Vierailija
17/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin niin, että maksusta tulisi täysin täydellinen ja kokonainen ja siitä myös paperit laadittaisiin. Ei sitten enää jatkossa asia painaisi kenenkään mieltä.

Vierailija
18/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä tuo akka,joka lainan jättänyt maksamatta.

Ota pois vaan ,korkojen kera!

Vierailija
19/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen on maksettava velkansa, elämä opettaa

Hae vain omasi pois

Vierailija
20/31 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järkevä rehellinen ihminen maksaisi joka tapauksessa, en voisi kuvitella, että antaisin jonkun veljenvaimon maksaa minun velkani, ja sitten perisin rahaa ja pitäisin ne!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi