Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsen muskarikaverin äiti (olen huolestuntu)

Vierailija
12.02.2009 |

olemme käyneet kaksi vuotta samassa muskarissa.

emme jutelleet juurikaan, moikataan kun tullaan vastaan.

Tämän vuoden ajan äiti on tullut käytävään itkemään joka kerta kun on muskariaika.

Itkee hiljaa käsiin nojaten. Lapsi ei ole mukana.

Mun on tehnty monesti mieli kysyä mikä hätänä, mutta en ole uskaltanut.

Asia vaivaa minua suuresti.

Jotenkin sellainen tunne, että lapsi olisi kuollut (noin 3v)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ole mennyt kysymään et mikä sillä on hätänä!

TOSI outoa.....

Vierailija
2/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että on vaikea mennä "vieraalle" ihmiselle puhumaan tuollaisessa tilanteessa, mutta olisi niin ihana jos joku joskus välittäisi lähimmäisestään.

Aloita vaikka, että "Hei, olen nähnyt sinut täällä nyt monta kertaa itkemässä. Haluaisitko jutella kanssani ? Voisinko olla avuksi?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarmuskariko on kyseessä....

Vierailija
4/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käynyt noin kamala asia mitä arvelet, niin äidin ehkä tekisi mieli puhua siitä jollekin, purkaa sitä. :(

Vierailija
5/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ole mennyt kysymään et mikä sillä on hätänä!

TOSI outoa.....

Jos se sanoo, että sen lapsi on kuollut repeen täysin. Enkä halua tehdä sitä lapseni edessä

Vierailija
6/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen itkee, niin on aika kylmää kävellä vain ohi. Ymmärrän kyllä, että on pelottavaa nähdä aikuisen itkevän, mutta osoita äidille lämpöä ja mene hänen luokseen.

Vierailija
7/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö toista yksin itkemään!

Vierailija
8/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun lapses ymärtää jos sä selität, että äitiä surettaa kun tuolle tätille on sattunut ikävä juttu.

Kyllä sun lapseskin varmaan on jo huomannut sen itkevän naisen ja sitäkin ihmetyttää mitä se itkee.

Hyvähän se on selvittää mikä sillä naisella on. Jos se ei ole osanut hakea itselleen mitään apua.

Voihan se olla, että laps on kuollut taikka sitten on tullut avioero ja huoltajuus on annettu isälle? Who knows.

Vierailija
9/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun lapses ymärtää jos sä selität, että äitiä surettaa kun tuolle tätille on sattunut ikävä juttu.

Kyllä sun lapseskin varmaan on jo huomannut sen itkevän naisen ja sitäkin ihmetyttää mitä se itkee.

Hyvähän se on selvittää mikä sillä naisella on. Jos se ei ole osanut hakea itselleen mitään apua.

Voihan se olla, että laps on kuollut taikka sitten on tullut avioero ja huoltajuus on annettu isälle? Who knows.

Vierailija
10/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäisin juttelemaan tämän naisen kanssa

Vierailija
11/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei sun kannata pelätä, että itse repeät itkemään. Itket jos itkettää, mutta pääasia, että tämä nainen jolla on pahaolla tuntee, että joku välittää ja yrittää auttaa.

Meillä 4v tyttö katsoo aina mua pitkään, jos itken, mutta olen aina kertonut minulla olevan pahamieli ja tyttö tulee heti halaamaan lujasti. :)

Vierailija
12/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole lapsia muskarissa? Anteeksi, en tajunnut.

Vierailija
13/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin outo ketju, etten voi oikein uskoa todeksi.

Ensinnäkin on jo vähän outoa, että se äiti tulee sinne itkemään. Mutta en toki mahdottomana sitä pidä. Sitten on outoa se, ettei teistä muista äideistä kukaan ole käynyt juttelemassa hänen kanssaan. Vai ymmärsinkö väärin? On outoa, jos koko ryhmän äidit on niin kylmiä empatiaa tuntemattomia, ettei kukaan lähesty itkevää kanssaäitiä. Kolmanneksi on outoa, että ap ei mukamas voi mennä juttelemaan, koska lapsensa ei saa nähdä oikeita tunteita. Voiko tuollaista äitiä olla!

Vierailija
14/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli vuoden sisään saanut diagnoosin ja juuri noissa ryhmätilanteissa minulle aina iski tietoisuus siitä, miten erilainen hän oli kuin tavalliset lapset. Minä näin sen, vaikka muut eivät varmaan vielä nähneetkään.

Yritin aina mennä johonkin sivummalle itkemään. Mutta ei mukaan kyllä kukaan tullut puhuttelemaan, vaikka jotkut varmasti näkikin. Niin että ei ap:n tilanne ja käytös mitenkään poikkeuksellista ole. Toisten suru tuntuu yksityiseltä vaikka tulisikin ilmi julkisessa tilassa - ja kyllä se onkin sitä. En ole ollenkaan varma, olisinkin halunnut kenenkään puolituntemattoman kanssa keskustella itkuni syystä. Sen sijaan arvostin kyllä sitä, kun harrastuspiirin ohjaaja - joka tiesi ongelman nimen - katsoi suoraan itkuisiin silmiini ja sanoi että kyllä he ainakin lapsen kanssa kaikesta huolimatta pärjäävät.

Vierailija
15/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan julkisessa tialnteessakin. Ja jos kyse on vain siitä, että tunteet vähän nousee ja yksi kyynelkin tulee, niin en siinä ihan kamalasti toivo, että kukaan alkaa kaivelemaan, tai sitten se menee ihan vollottamiseksi. Mutta jos siinä jo itkee itkemistään, niin ei se siitä pahemmaksi mene, vaikka joku tuleekin kuuntelemaan. Ja päinvastoinkin: jos ihan tosissaan jo itkee, niin kamalalta se tuntuu, että kaikki vain kävelevät ohi kuin eivät muka huomaisi mitään, vaikka kuitenkin huomaavat. Siinä sitä itsensä vasta typeräksi saakin tuntea.

Vierailija
16/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ihan vaan miettiessäni, että mitenkähän mun kultani tulee pärjäämään isossa lapsi ryhmässä. Muskari tosin on vähän eri juttu kait, koska siellähän vierähtää vain puolisen tuntia?

Vierailija
17/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tietoa voi olla, jos meillä päin...

Vierailija
18/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap sanoi, että äiti on tullut tänä vuonna joka kerta käytävään itkemään. Sitä me ei kuitenkaan useimmat olla ikinä tehty, joten kyllä siihen jo voi kiinnittää vähän huomiota.

Vierailija
19/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko vanhemmat muualla muskarin aikana? Sitten olisi helpompi pysähtyä juttelemaan. Mutta muutenkin, ohikulkiessasi kysäise mikä on tai onko kaikki hyvin. Jos tuo äiti haluaa jutella ongelmastaan, jää kuuntelemaan. Pelkkä kuunteleminenkin voi helpottaa oloa. Jos tuttusi ei halua puhua asioistaan, älä painosta, mutta voit sanoa olevasi käytettävissä, jos haluaa jutella/apua.

Ja itkemisessä ei ole mitään pahaa, lastenkaan edessä.

Vierailija
20/23 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tulee muskariin itkemään ilman lasta ???

sinne huoneeseenko tai samaan rakennukseen ?

todella outo juttu taas, taitaa ola provo. Vaikka sen naisen lapsi olisi kuollut¨, miksi ihmeessä se nainen raahautuisi muskariin itkemään ?

Ei varmasti ole totta