Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kirjat kiinnostaa noin 10v poikia?

08.12.2008 |

Meillä poika ei ole lukenut kuin Aku Ankkoja, kun taas 2v nuorempi siskonsa lainaa kirjastosta kirjoja. Ostaisin pojalle joululahjaksi jonkuin kirjan josko innostuis lukemaan. Mitkä kirjat olis hyviä tuon ikäiselle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukevat ihan pikkukakrujen kirjoja (kuvia ja vähän tekstiä) ja sitten ne, jotka ovat tottuneita lukijoita tykkäävät esim. Enid Blytoneista ja Harry Pottereista.

Vierailija
2/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi kun oli kirjastossa samaan aikaan lapsen luokan kanssa, ovat neljännellä. melkein kaikilla pojilla oli fantasia kirjoja. mutta se taitaa olla sellanen kirjallisuuden laji, josta pitää tai ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanutkaan noita seikkailukirjoja mitkä kiinnosti itseäni ala-asteella. Eli jos ostaisin esin. Viisikko tai sos kirjan:)

Vierailija
4/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poika ei tykkää lukea, viisikot on tylsiä kirjoja aloittaa. Ensinnäkin niissä on liian vähän kuvia ja toisenakin niiden teksti on vanhanaikaista ja kankeaa. Ja jutut käsittämättömän tylsiä. Ja se ainainen syöminen, ei se poikia kiinnosta.

Risto Räppääjä on hyvä.

Megajätkä on ok.

Kauhukartano on ok

Vierailija
5/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee kiekkotähti- sarjaa, Lasse kirjoja; ne ainakin on helppolukuisia. Myös Mika futarikirjoja lukee, ne kyllä kertoo vähän isommasta futarista.

meidän poika on siis urheilija- ei lukija :)

Vierailija
6/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sarja ensimmäinen osa

Kolme etsivää ja kauhujen linna

Vierailija
7/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei välitä fiktiosta. Osta hänelle tietokirja, joka käsittelee aihetta, josta hän on kiinnostunut. Tutkimustenkin mukaan pojat lukevat usein mieluiten tietokirjoja.

Lapsille on nykyään paljon hyviä tietokirjoja. Tuon ikäiselle voi ostaa myös yleistajuisen aikuisten tietokirjan.

Kiinnostaako häntä tekniikka, autot, lentokoneet, luonto, urheilu, kalastus, elokuvat, tähtitiede, historia?

Enid Blytonilta kannattaa valita Seikkailu-sarjan kirjoja, ne on menevämpiä kuin Viisikot. Toimi kirjavinkkarina, lue ääneen lapsille eka luku (myös tuon ikäisille voi ja pitää lukea ääneen!) ja saat nähdä, että tarina vie mennessään.

Voisitte koko perhe, myös sisko ja isä, laittaa jouluna telkkarin kiinni ja lukea ääneen kirjaa. Esim. Taru sormusten herrasta tai Michael Enden Tarina vailla loppua. Ääneen luettua kuuntelemalla sellainenkin lapsi, joka ei muuten jaksa itse lukea, pääsee kirjojen maailmaan sisälle. Ja usein innostuu myös itse lukemaan.

Kirja voi olla myös cd-levyille tallennettu äänikirja.

Scifikirja Tripodien aika oli mielestäni lapsena jännä. Uudemmista kirjoista suosittelen Seita Parkkolan Viima-teosta. Ilkka Remeksen nuortenkirjat, esim. Piraatit, ovat myös meneviä.

Vierailija
8/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppsista

Vierailija
9/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kuitenkin innostuu.

Harry Potterit on luettu moneen kertaan,

kapteeni Kalsarit,

vasta löysi Jan Kjärin kirjasarjan joita piti oikein kirjastosta varata kun ei ollut kaikkia kirjoja sarjasta hyllyssä.

Meilläkään ei nuo viisikot ole uponneet, vaikka minä niin nostalgisista syistä olisinkin halunnut, että poika lukee.Itse olen luykenut ne moneen kertaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi