Eiks oo ällöttävää (kotiäideistä ja ruokailutottumuksista)
Kävin eilen siskoni luona, joka on kotiäiti. Hän oli sitten kirjoittanut lapulle jääkaapin oveen koko viikon ruokalistan (juu, älkää kysykö miksi). Listalla oli yltiöterveellisiä sapuskoja, papukeittoa, lohipastaa, raasteita, kasvishöystöjä ym. ym. Koko ruokaympyrä edustettuna sopivassa suhteessa.
Kysyin sitten että ettekö te koskaan herkuttele, niin sisko vastasi: "No onhan keskiviikon välipalalla keksiä!"
Niin, Elovenan välipalakeksi, se kaura-puolukka.
Jeesus sentäs! Eikö ketään muuta ärsytä tällaset tyypit?!
Kommentit (35)
paitsi siis että ne kersat on kasvissyöjiä, eli jätä lihatuotteet veks. Kananuggettien tilalle soija/kasvis/kalanuggetit. Kasvishamppis, vegepitsa, paistettu peruna hernemaissipaprikalla, nuudelit he-ma-palla jne. Ruoan voi aina korvata muroilla! Ja lauantaisin karkeilla, koska karkkipäivä tarkoittaa sitä, että ostetaan niin iso pussi, että sitä ei saa loppuun koko päivänä.
Meillä syödään sentään kunnon ruokia, kuten kananuggetteja, hampurilaisia, pizzaa, makaronilaatikkoa, pyttipannua tms.
Aamupalaksi on suklaamuroja tai sokerihuurrettuja, niitä lapset rakastaa.
Iltapalaa en useinkaan jaksa enää laittaa, joten se kuitataan myös muroilla tai jos lapset on syöneet paljon karkkeja ja sipsejä, niin iltapalaa ei tarvitse ollenkaan.
Välipalaksi on keksejä, vaaleaa voileipää, jogurttia tms.
En ymmärrä miksi lapsia kiusataa jollain kasvishöystöillä, hyi hel...
Ihan perusruokaahan nuo on.
Ja miksi pitäisi koko ajan olla puputtamassa jotakin herkkua? Jos tekee hyvää ruokaa ja syö hyvin, ei tarvitse joka päivä saada kahvipullaa ja leipää ja karkkia.
Meilläkin ne on herkkuja, joita syömme joskus viikonloppuna herkkuna.
Lapset saavat kylissä, juhlissa, synttäreillä, karkkipäivänä yms tarpeeksi herkkuja. Hyvä ettei lapset sairastu elintasosairauksiin!
Ainakin minun mielestä tuossa oli paljonkin herkku mm. lohipasta ym. Onko se sinulle joku ongelma että siskosi perhe syö terveellisesti nauttien ja sinä et pysty samaan?
ei tuo sisko ärsytä, mutta ihmetyttää.
Mekin syömme täysjyväpastaa ja paljon vihanneksia. Mutta kyllä elämässä nyt nautintoja pitää olla! Me herkuttelemme päivittäin - eikö se herkuttelu ole paheista pienin?
ps. minun bmi on 22, mies samaa suuntaa ja lapsilta näkyvät kylkiluut
sinut yleistämään että kotiäidit toimivat noin ruokailuissa? Entäs jos kyseessä onkin siskosi hiusten väri, hänen käyttämänsä shampoomerkki, kengän koko tai joku muu ominaisuus hänessä?
Terveellisyyshysterialle on joku tautinimikekin, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko kotiäiti vai ei.
nimimerkillä Kotiäiti jonka tuttavapiiriin kuuluu kymmeniä kotiäitejä joista kukaan ei ole terveellisyyshysteerikko.
eskari ikäinen rakastaa raasteita ja monenmoisia sosekeittoja. Hyvää leipää ja juustoa kaveriksi. Nam.
todellakaan ärsytä. loistava äiti on sisaresi. ettet vain olisi hieman kateellinen. ja kyllä lapset syö terveellistäkin ruokaa kun heti siihen ne totuttaa.
Minua ällöttää kotiäidit, jotka eivät valmista lapsilleen tuollaista terveellistä perusruokaa. Tuo ei missään nimessä ole yltiöterveellistä, vaan normaalia ruokaa.
Vastahan oli tehty tutkimus että päiväkodissa lapset syövät terveellisemmin kuin kotona.
taisikin olla kotiäitejä. ehkä se on sit niin että kotiäidit tekee lapsilleen ruokaa, työssäkäyvien lapset syö eineksiä.
Listalla oli yltiöterveellisiä sapuskoja, papukeittoa, lohipastaa, raasteita, kasvishöystöjä ym. ym.
Nuo kaikki kuulostaa herkullisilta. Kelpais mulle...
Mut jos ite tekisin ruokalistan jääkaapin oveen, en kyllä kirjoittaisi sinne kaikkia suklaita ja keksejä joita syön salaa. :)
..ihmetyttää vaan miten se saa perheen suostumaan moisiin ruokiin.. :D
Varmaan välipaloissa on joku herkkukin. Sitäpaitsi minä nautin ainakin hyvästä ja taidolla valmistetusta ateriasta enemmän kuin ns. herkuista.
Taidat ap olla kateellinen läskimamma, joka ihmettelee miksi siskosi on energinen ja hoikka...
paitsi että käyn töissä.
Mua taasen ärsyttää se, että herkkuja pitäisi vedellä joka päivä. Arki on arkea, ja silloinkin syödään hyvää ruokaa, mutta terveellistä.
Meillä lasten mielestä huippuherkuttelua on se, kun arkena saadaan "täpläjuustoa" tai saunajuomaksi hedelmämehua.
Mutta voihan ihan tavallinen kotiruoka - vaikka uunikala - olla tosi hyvää.