Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte ikisinkkuihin?

Vierailija
15.09.2023 |

Olen entinen ikisinkku. Ensimmäisen seurustelusuhteeni aloitin 27-vuotiaana, eli en nyt aivan ikäloppuna, mutta kuitenkin tavanomaista vanhempana.

Nojaten runsaaseen yhden ihmisen otantaan, sanoisin että ikisinkku ei hirveän mielellään ota ikisinkkuuttaan puheeksi varsinkaan tuntemattomien ihmisten kanssa, mutta syystä tai toisesta se silloin tällöin puheeksi kuitenkin tulee.

Omien mustikuvieni mukaan toisten ihmisten reaktiot olivat aika vahvasti sukupuolittuneet. Miehet suhtautuivat hivenen vahingoniloisesti ja yleensä heti seuraava kysymys oli, "oletko koskaan päässyt pukille?". Jos siihen olisi vastannut "en", niin riemu olisi todellakin ollut katossa asti.

Naiset taas suhtautuivat epäuskoisesti (ihan suoraan epäiltiin valehtelijaksi), tai sellaisella aidonoloisella mielenkiinnolla, että "miksi?". Ei kuitenkaan ikinä mitenkään negatiivisesti tai ivallisesti.

Mitenkäs te palstalaiset suhtaudutte ikisinkkuihin? Onko väliä sillä, onko ikisinkku mies vai nainen? Minkä ikäinen pitää olla, että voi ylipäätään aateloitua ikisinkuksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset miettii liikaa mitä muut ajattelee. Loppupeleissä täähän on sun elämäs. Muut elää omaa elämäänsä ja sä omaas.

Vierailija
2/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Jokaisen oma asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhapiika tai vanhapoika oikeampi nimi.

Vierailija
4/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi 27-vuotiasta ikisinkuksi. Pitäis olla yli 40v ja kokematon. Suhtaudun kuten muihinkin ihmisiin, eli yksilönä.

Vierailija
6/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkku on ihminen, joka on sinkku koko ikänsä. Ap ei ole ikisinkkua nähnytkään.

Itse olen aivan aito ikisinkku, ja siksi juuri avasinkin ketjun. En ollut tiennyt, että meihin pitää jotenkin erikseen "suhtautua".  :)

Vierailija
7/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin seurustellut, asunut avoliitossa, ollut kihloissa ja ostanut kämpän kimppaan. Kukaan heistä kuitenkaan ei ollut sellainen jonka kanssa olisin ollut "kunnes kuolema erottaa". Nyt sinkkuna ja hyvin menee. 

Vierailija
8/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Jokaisen oma asia.

Oma ystävä- ja tuttavapiiri myös vaikuttaa siihen miten tavallisena sitä sinkkuutta pidetään. Sinkkukavereiden on periaatteessa helpompi pitää yhteyttä toisiinsa kun heidän ei tarvitse erikseen neuvotella asiasta puolisonsa kanssa tai ottaa huomioon lapsiaan.

Vierailija
9/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikisinkku on ihminen, joka on sinkku koko ikänsä. Ap ei ole ikisinkkua nähnytkään.

Itse olen aivan aito ikisinkku, ja siksi juuri avasinkin ketjun. En ollut tiennyt, että meihin pitää jotenkin erikseen "suhtautua".  :)

No ehkä kirjoitin epäselvästi. En minä enää olekaan ikisinkku, selvästikään, mutta olin siihen 27-vuotiaaksi asti. Kyllä se siihen ikään mennessä oli ainakin omalla kohdalla jo selvästi muodostunut identiteetiksi.

Minulla, kun olen sitä ikisinkkuelämää elänyt on tietysti aika suopea suhtautuminen ikisinkkuihin. Ajattelin, että ehkä tavanomaisempaa elämänkaarta eläneillä olisi varautuneempi suhtautuminen, mutta ei se näiden vastausen perusteella siltä vaikuta. Eipä siinä mitään, hyvähän se on.

Minkä ikäinen sinä muuten olet, kun tuo 27v ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta? =D

Vierailija
10/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihmisestä. Monesta pystyy heti arvaamaankin että kyseessä on ikisinkku eikä asia silloin herätä mitään suurempaa ihmetystä, mutta jos ikisinkkuutta ei voisi mitenkään päällepäin arvata, silloin herää kiinnostus että miksi näin. Kuulun itse tuohon jälkimmäiseen ryhmään, ainakin siitä päätellen että usein ihmisillä on oletus että seurustelen. Tapaillut olen kyllä mutta ne ovat loppuneet lyhyeen, seurustellut en ole koskaan.

Vierailija
11/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 43 ja 45 kun alettiin olla yhdessä.

Vierailija
12/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä kirjoitin epäselvästi. En minä enää olekaan ikisinkku, selvästikään, mutta olin siihen 27-vuotiaaksi asti. Kyllä se siihen ikään mennessä oli ainakin omalla kohdalla jo selvästi muodostunut identiteetiksi.

Minulla, kun olen sitä ikisinkkuelämää elänyt on tietysti aika suopea suhtautuminen ikisinkkuihin. Ajattelin, että ehkä tavanomaisempaa elämänkaarta eläneillä olisi varautuneempi suhtautuminen, mutta ei se näiden vastausen perusteella siltä vaikuta. Eipä siinä mitään, hyvähän se on.

Minkä ikäinen sinä muuten olet, kun tuo 27v ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta? =D

Iki-määre perustuu sanaan ikuinen. Ihminen ei siis voi olla hetken aikaa ikisinkku, eikä edes 27-vuotiaaksi asti ikisinkku.

Ikisinkku on se, jolla ei koskaan elämänsä aikana ole seurustelu- tai muuta parisuhdetta.

Vaikka en ihan vielä minäkään ole viimeistä hengenvetoani vetänyt, uskallan sanoa täyttäväni määreen. Ei ole enää näin 69-vuotiaana aikeita ryhtyä ketään riiailemaan.  :)

Vierailija
13/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 44-vuotiaan varatuomarimiehen. Ei ole homo, ei naimisissa eikä ole lapsia tai pidempää seurustelusuhdettä. Pidän häntä väkivaltaisena ja valehtelevana luuserina.

Vierailija
14/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 44-vuotiaan varatuomarimiehen. Ei ole homo, ei naimisissa eikä ole lapsia tai pidempää seurustelusuhdettä. Pidän häntä väkivaltaisena ja valehtelevana luuserina.

Vai niin. Pidät siis lapsetonta sinkkua luuserina? Tiiäkkö.. kiviäki kiinnostaa.

Vierailija
15/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkäaikaista kaveriani ikisinkuksi, kunnes hän aloitti elämänsä ensimmäisen seurustelusuhteen 57-vuotiaana. Aika huimaa.

Vierailija
16/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sillä perusteellako pidät että hänellä ei ole lapsia eikä pidempiä seurustelusuhteita? Jos näin niin sanoisin että joku muu tässä on se luuseri.

Vierailija
17/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen pitäisi jotenkin suhtautua? Mitä se minulle kuuluu jos joku on sinkku pitkään? Itsekin olen ollut jo monta vuotta edellisen huonon suhteen kariuduttua

Vierailija
18/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ikisinkku kuin tyytyjä.

Vierailija
19/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja sit nää tyytyjät sitte jaksaa valittaa puolisoistaan koska se vaan "kuuluu mennä naimisiin". Kiitos, ei.

Vierailija
20/21 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset miettii liikaa mitä muut ajattelee. Loppupeleissä täähän on sun elämäs. Muut elää omaa elämäänsä ja sä omaas.

Oikein!

Oma elämäni on mennyt ihan eri lailla, mutta miksi ihmeessä joku muu ei voisi tehdä toisella tavalla? Ei meidän tarvitse olla valokopioita toisistamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä