Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Sinä teet vauvalle (10kk) tomaattikastikkeen?

Vierailija
11.02.2009 |

Moi!

Ajattelin tehdä meidän taaperolle spagettia ja jauhelihakastiketta... Miten sen tomaattikastikkeen saisi tehty' parhaiten? Voiko tomaatit keittää jossain pienessä määrässä vettä, vai miten ihmeessä? Kai ne pitää kaltata ensin?

Olin ajatellut laittaa soseeseen siis tomaattia, sipulia, kesäkurpitsaa ja ehkä hivenen porkkanaa. Sitten rakettispagettia murennettuna sinne sekaan. En vaan osaa nyt ajatella niin järkevästi, että tajuaisin miten saan kastikkeen tomaattisen pohjan aikaiseksi :)

Kiitos jos neuvot :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/6 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiehautin tomaatit niin, että kuoret irtoavat. Kaltatut tomaatit sitten soseutin sauvasekoittimella. Tomaattikeittoon laitan tomaattisoseen kasvisliemeen (vettä+kasvisliemikuutio) kiehumaan. Vauvan tomaattikastikkeeseen vain lisäsin kuullotetut vihannekset ja soseutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kattilaan tomaattimurskaa, vettä, kuullotettuja kasviksia mm. sipulia, paprikaa kurpitsaa yms. jauhelihaa, mausteina basilikaa, mustapippuriaja paprikajauhetta. Soseutan. Keitetyt spagetit olen leikannut saksilla pieniksi paloiksi.

Liemikuutioissa on ihan hirveästi suolaa ja muita turhia aineita, niitä en käytä ollenkaan.

Vierailija
4/6 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka olen keittänyt / höyryttänyt kaiken kypsäksi... Saako 10kk lapselle siis jo kuullotella kasviksia pannulla?

Mausteidenkin kanssa olen ollut kamalan varovainen, vaikka ei kai ne allergisoi tai tee vatsanväänteitä kovin usein?

Ap

Vierailija
5/6 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paistanut jauhelihat 10kk alkaen jos tuon tyyppistä ruokaa. Minä ruskistin j-lihat ja sipulin ja valkosipulin öljyssä kasarissa kevyesti, sitten lisäsin purkin (400g) rainbow paseerattua tomaattia, vettä, porkkanaa raasteena ja mausteeksi basilikaa ja oreganoa sekä vähän mustapippuria. Joskus olen heittänyt sekaan vielä esim herne-maissi-porkkanaa tms. Sitten vettä niin paljon kuin tarpeellista ja spagetit sekaan kiehumaan, ei ole pakko olla rakettispagettia vaan ihan tavallinenkin käy. Tämä on meidän tytön lempiruokaa.

Vierailija
6/6 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suolaa/lisäaineita ja helppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä