Parhaat tossut päiväkotiin?
Nahkaiset ainakin, mutta antakaa neuvoja, onko joku tietty merkki hyvä jne.? Mitkä olisi helppo pukea ja turvalliset jalassa?
Kommentit (14)
Me just tällä viikolla huokailtiin työkavereiden kanssa, että voi kun kaikilla lapsilla ois sellaset sukalliset tossut, ne kun on meilkein ainoat, mitkä jaloissa pysyy. Niitä myydään kyllä melkein joka kaupassa, H&M:llä ainakin, missä on kunnon tossupohja, mutta muuten ne on kuin paksut sukat. Ei meillä ainakaan lasten jalat hikoa, lattia on kuitenkin aika kylmä... Mutta olen siis pienten ryhmässä.
Tosi ihanat, pitävät pohja ja hyvät jalassa.
Ne on nahkaa ja pehmeäpohjaiset eli kaiketi paremmat jalalle kuin kovapohjaiset. Eivät hiosta, koska niissä on vähän "tuuletusaukkoa" venykkeiden kohdalla. Ainoa miinus on hinta, maksavat 36 euroa.
Lapsen jalka kasvaa kovasti, joten ei kannata ihan kauheasti euroja laittaa noihin tossuihin, ja ainakin meillä niitä on mennyt ihan hukkaanin päiväkodissa. Ja pienellä lapsella jarrusukatkin on ihan hyvät.
Itse olen käyttänyt sekä nahkaisia, että kankasia (nahkapohja).
pukea, pysyvät hyvin jalassa ja ovat mukavan näköisiä. Kestävät, ei hiostuta jalkaa.
Olen useammalla huomannut saman, kosteat sukat kun jalka hikoilee. Sandaaleja olen myös suositellut senkin takia, että vanhemmat eivät ole ajan tasalla lapsen jalan kasvussa. Paljon näkee kun reikä on tullut varpaan kohdalle, syksyllä ostetut ovat keväällä jääneet pieniksi.
Sandaalit menevät vielä sen muutaman viikon hät-hätiin jos niitä sopivia ei ala kuulumaan.
Mutta kun ajattelee, ilma ei kierrä resorireunaisissa tossuissa. Myydään lasten kokoon Reinoja, raaskisiko ne ostaa, On paremat kuin nahkatossut, jotka ei ihan halpoja nekään.
Vessan lattia on usein vesitilkoissa. Lasten pestessä käsiään ja kasvojaankin, on ollut vettä lattialla. Ei varmaan joka hoidossa, mutta yleensä se on sellaista.
hoitolapsilla päiväkodissa sisällä.. Eikö sellaiset ole aika epämukavat kun lapset nujuaa ympäriinsä, niin siinä saa toinen sitten kengästä naamaan osumaa..?
Ihan jarrusukkia ja niitä esim prismasta saatavia perus-tossuja mä oon lapsilla töissä nähnyt. Ja nykyisin jonkun verran lindexin/h&m:n sukkasiineja. Ne ainakin pysyy hyvin jalassa, ei varmaankaan hiosta kun päällisosahan on ihan vaan sukkaa..
nykytietämyksen mukaan nimenomaan tossut on paremmat kehittyvälle jalalle kuin kovapohjaiset sandaalit tms.
ja ihan sen vuoksi, että ainakin lapseni päiväkodissa tossuja häviää tosi paljon.
Ei niin paljon harmita, kun katoaa 3,95 maksaneet tossut,
Muutaman kerran jäi sormia alle ja kengästä poskeen tilanteita oli.
Ihan perustossut on parhaimmat.
Lapsellekin tossut varmasti kivoimmat jaloissa leikeissä.
Vaikeahan lasten on istua jos kovat kengät aina jalassa.
Tosi ihanat, pitävät pohja ja hyvät jalassa.
ja kroppa vaarassa. Lapset painivat, konttavat, hyppivät ja hyörivät - ja jos joku astuu vaikka toisen käsille painavilla sandaaleilla, huuto on kova.
Halvat, nahkapohjaiset tossut ovat hyvät. Halvat siksi, että niitä tosiaankin katoaa ja siksi, että niitä malttaisi sitten äitee ostaa usein uudet: lapsen jalka kasvaa (ja toisaalta liian isojakaan ei kannata ostaa, koska niissä kompuroi) ja koska pohja kuluu käytössä liukkaaksi. Nahkapohja on myös parempi kuin liukuestesukka siksi, että lapsen jalat eivät kastu eteisessä ja vessassa, joissa saattaa olla vesipisaroita lattialla.
Lto