Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*0*0* ENSKOJEN VIIKKO 50 *0*0*

08.12.2008 |

Hyvää Huomenta ja Kaunista alkanutta viikkoa Enskattarille:)

Tulkaapa kirjoittelemaan kuulumisia (huhuu, Stiina - sielläkin jo h-hetki käsillä, mitä kuuluu???- Lorelai, Berry, Pipetti jne jne. Missä olette?:D Täällä kaipaillaan jo). Ohessa vielä linkki viime viikon turinoihin:

http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_action=viewT…

Tämä Enska hipsii nyt aamulenkille, ja sitten onkin edessä perin odotus/vauvahenkinen päivä; tänään mennään tutustumaan Naistenklinikan synnärille (jännää, kättärillä olen käynytkin synnärillä, mutta nkl on vieras) ja illalla vielä neuvola:) Palaan siis myöhemmin:)

Voikaapa hyvin Enskat ja Masuasukit:)

pariisitar&tonttu

rv 37+5

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nämä mukaan, etteivät häviä...Kattelin tuota esittelypinoa, ja muistelin, että Sahrasta ei ole myös toviin kuulunut? Missäpä tunnelmissa siellä ollaan? Yhä kyselen myös, kuka jatkaa esittelypinon päivittelyä, kun mie pääsen jossakin vaiheessa tositoimiin ja saan menolipun vauvapuolelle:)?

ENSIKOIDEN ESITTELYT:

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08. TYTTÖ SYNTYI 9.10.2008 <3

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08. TYTTÖ SYNTYI 21.10.2008 <3

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08. POIKA SYNTYI 12.11.2008<3

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Tepa84

Molemmat aviomiehen kanssa -84, synnärinä TAYS, LA 11.1.2009

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Sahra

Minä -85 ja mies -83, Helsingissä asustellaan. Synnytyssairaala Kättäri ja LA 22.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09. Synnärinä KOS

Vierailija
2/14 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin! Nyt on muutettu (tosin tavaroita on vielä huisisti purkamatta mutta onneks kaikki tavarat saatiin uuteen asuntoon)! Ja saatiin tänään myös netti auki täällä uudessa. Eli nyt pääsee tännekin päivittelemään kuulumisia.

Pariisitar on ollut ahkera kirjoittelemaan =). Kirjoitit, että olet ostanut Tontulle vaatteita. Minkä kokoisia olet ostanut? Olen ite ostanut 56 ja 62 ja mietiskelinkin, et minkä verran niitä pieniä tarvii. Äiti on ostanut kasan vaatteita ja perintönä tulee lisää kunhan vaan Pikkuruinen syntyy ja nähdään kumpaa sorttia meille tulee. Vaunuja meillä ei ole vieläkään, mutta mennään ostamaan ne loppuviikosta kun mennään etelä-Suomeen. Miehen äidillä on suhteita ja saadaan vähän alennusta vaunuista kun ostetaan sieltä. Emmaljungan Edge mallia ollaan katottu eniten. Toinen, jota katottiin oli Brion Happy mutta mies haluaa Emmaljungat, jotka vaikuttivat kyllä tukevammilta.

Olin viime viikolla kaks kertaa neuvolassa, kaks kertaa lääkärissä ja vielä ultrassa. Oma neuvolan täti oli poissa koko viikon, eikä sijainen eikä lääkärit halunneet mitata sf-mittaa, koska se on niin mittaajasta kiinni. Tiistain lääkäri alkoi epäilemään, ettei PikkuPikkuruinen ole ollenkaan pieni, vaan mahdollisesti tosi iso. ELi siis ultraan. Torstain ultrassa vauvan painiarvio oli 2900g ja viikkoa pienempi kuin viikot antais ymmärtää. Tiistaina kohdunkaulaa oli 3-3,5cm ja torstaina 2-2,5cm ja tiistaina kohdunsuu kiinni ja torstaina n. 0,5cm auki. Sykkeet oli yhä ´poikamaiset´ ja pigmettiviiva vatsassa (jota en itse ollut edes huomannut) viittais poikaan. Mutta lääkärit (molemmat) sanoi, että kaikki nää on vanhankansan juttuja, joihin ei kannata luottaa. =) Turvotusta on sekä jaloissa (iltaisin jopa niin et käveleminen sattuu) että käsissä (sormukset otin pois lääkärin kehoituksesta, ettei tarvi katkoa) mutta verenpaineet ok eikä päänsärkyä. Mutta antoivat ohjeeksi soittaa heti äippäpolille jos pää alkaa särkeä. Toivotaan, ettei sitä raskausmyrkytystä tulis.

Synnytys on alkanut jännittämään jo ihan hurjasti. Luulin jo lauantai aamuna,että nyt tuli lähtö, mutta kroppa ilmeisesti vaan harjoitteli. Opettajana olen sitä mieltä, että lapsi sais tulla ensi vuoden puolella. En kyllä usko, että niin käy, mutta toivossa saa elää. =)

Toivottavasti kaikilla on ollut hyvät voinnit ja massut kasvaa sekä vaavit voi hyvin. =)

Omanapaista - antakaa anteeksi.

Stiin@ + PikkuPikkuruinen 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas minäkin ehdin piipahtaa kuulumisia kirjoittelemassa, ahkerasti olen kyllä teidän kuulumisianne seuraillut! En tosin tiedä onko itsellä niin kiire, tuntuu vaan että ihan kaiken tekemiseen menee jokseenkin pidempi aika kuin normaalisti ;) Yritän ryhdistäytyä...

Ihan ekaksi onnittelut Ruskanodotukselle!!! Ja Tepalle samalla tervetulotoivotukset!

Pariisittarella ja Stiinalla ihan kohta h-hetki käsillä!!! Miltä Pariisitar Naistenklinikalla vaikutti? Meilläkin on ensi viikolla tutustuminen Jorviin, alkaa jo sitä myöten lähestyvä synnytyskin jännittää, vaikka muutama viikko siihen vielä todennäköisesti onkin... Tuntuu että viikot menee nykyään ihan hurjan nopeasti, sitä nopeammin mitä lähempänä laskettu aika on! Saattaa tosin olla, että kääntyy melkoiseksi odotteluksi kuitenkin tuolla tammikuun puolella...

Onko Stiinan turvotus pahentunut? Peukut pystyssä, ettei tule raskausmyrkytystä ja turvotus pysyy aisoissa. Miullakin on nyt jo turvotusta, sekä käsissä, jaloissa että kasvoissa... Oon ite siitä vähän huolestunut (neuvolassa ollut proteiinitkin kaksi kertaa ihan vähän plussalla, vaikkakin verenpaine pysynyt normaalina), mutta neuvolassa ei toistaiseksi oo ohjattu tarkempiin tutkimuksiin. Painokin on noussut nyt muutaman viikon sisällä ihan liikaa, vaikka syömistä en mielestäni olekaan muuttanut... no, täytyy seurailla. Miten teillä muilla, onko miten aikaisin tullut turvotusta?

Tuota turvottelua lukuunottamatta omassa navassa kaikki hyvin, pikkuinen potkii ja liikkuu muutoinkin varsinkin iltaisin vilkkaasti :)

Millaisia joulusuunnitelmia enskoilla on, joko ootte kovasti joulua laitelleet? Vietättekö joulun kotosalla ihan kaksin oman miehen kainalossa, vai istutteko sukulaisten ihaniin juhlapöytiin? Meillä on tarkoitus lähteä vanhemmille jouluksi, molemmat kun ollaan vielä samalta suunnalta kotoisin (mikäli sitten tämä vatsan asukas ei muuta meidän suunnitelmia ;) . Kovasti oon silti koristellut joulua, ja leiponutkin jonkin verran :) Joululahjaostoksiakin on yritetty tehdä pikku hiljaa, ja joulukortteja kirjoitella. Mukavaa puuhailla joulujuttuja :)

Nyt taidan antaa tilaa muille Enskattarille (kaikki linjoille, niin saadaan pinoon vähän vilskettä!!), ja keskittyä katsomaan Täydellisiä naisia.

Ihanaista viikkoa Enskoille!!

Lorelai ja vauveli, 33+6

Vierailija
4/14 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutamalla sanalla kommentoin,kun kohta menossa jo unille...Kiva kuulla Stiinasta ja Lorelaista:)

Stiinalle: Ollaan ostettu koon 50cm vaatteita muutama body ja potkari, sitten on kokoa 56cm enempi (öhöm, joku 15bodyä..housuja ja potkareita) ja sitten kokoa 62cm myös jo varuiksi odottamaan. Aleista ja tutuilta näitä on tullut haalittua loppukesästä lähtien...:) 56cm-Toppahaalarin osti mummi, kun se äippäpakkauksen on niin iso ja keskellä talvea (joka täällä etelässä nyt on suhteellinen käsite) kerta Tontun ois tarkoitus syntyä. Mutta hyviä vointeja sinne, toiv. turvotus ei nyt ainakaan enää lisääntyisi, kuulostaa kurjalta, jos kävelykin kerta tuntuu inhalta:( Jaksuja!

Lorelai kyseli turvotuksesta; täällä sitä tuli vasta rv 35-36 hujakoilla, eikä sitä ole vieläkään ole paljon...sormuksia tosin ei tee enää mieli pitää...Ihanalta muuten kuulostaa Siun joulupuuhastelut:) Täällä tuo Joulu on aika avoimena, sattuneista syistä...kummankin vanhemmilla käydään entiseen tapaan, jossei olla sitten jo tositoimissa...:)

Omassa navassa tosiaan se NKL-käynti: päädyttiin tämän käynnin jälkeen lopulta siihen, että meitin synnäri vaihtuikin Jorviin ihan logistisista syistä (Jorviin tosi lyhyt matka ja nyt kuin on synnyttäjiä ihan hurjasti ja perhehuoneen saanti todellista arpapeliä, niin miehuksen on paljon helpompi liikkua Jorviin kuin NKL:lle). Illalla oli vielä neuvola ja tädin kanssa pähkättiin myös tätä asiaa monelta kantilta ja kuin hänkin suositteli Jorvia, niin asia oli sillä selvä. Vanhana Jorvin työntekijänä vaihto tuntui itsestäkin hyvältä...soitin siis vielä Jorviin ja saatiin tutustumiskäynti ensi viikon tiistaille, jos ei Tonttu synny sitä ennen:) Vauvelimme oli meinaan laskeutunut (sf-mitta enää 30cm) ja pää kiinnittynyt. JIHAA:D Syke 130-150 välillä, oli siis aika liikekannalla kuunnellessamme, hih. Painoa miulla plus 200g/vko, pissa puhdas, mutta RR 160/100, eli tiukka kehoitus mitata kotona ja soittaa hu neuvolaan...ilmeisesti olen puuhannut vähän liikaa ja sitten vielä tämä synnärin vaihto tähän päälle- ja hurlum, paineet oli tähdissä...en mie mitenkään herkkä ole, en:P

Eli nyt lepäilemään. Hyviä öitä Enskoille ja Masuasukeille:D

pariisitar&tonttu

rv37+5

Vierailija
5/14 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin näin iltaisin tosi virkee,tuntuu et olis energiaa siivota yms.Mut eipä pelkoo et oon nyt viittiny ja sen kyllä huomaa :)

Joulua on tullu jonkin verran laitettua,paketit on paketoitu ja joulukukkia on ostettu silmäniloks.Joulua ei tosin kotona olla,ainakaan aattoa,mut katotaan nyt kuin ton masuasukin kans käy...Sen ehdoilla täs nyt vähän mennään!!!

Mullakin on tota turvotusta nykyään,varsinkin käsissä.Oli pakko ottaa vihkisormukset aikaa sitten jo pois ja nyt kun kokeilin niin eihän ne mee ekaa niveltä pidemmälle.Verenpaineet on ollu kokoajan samat eikä mitään muutakaan oireita oo ollu,joten tuskin on raskausmyrkytyksen vaaraa.Ainakaan vielä!

On se vaan niin outoo kuin nopeesti nää viikot ja päivät etenee.Välillä on sellainen olo et menis vaan vielä nopeempaa ja välillä tulee sellainen KÄÄK-olo.Ite synnytys ei jännitä mut sit se kaikki muu touhu yms.Mut eiköhän siihen arkielämään omat rutiinit muodostu hyvinkin pian.

Miten teillä muilla on toi maidon tulo alkanut?Mulla on jostain 30 viikolta asti rinnat vuotanu ja nyt se vaan yltyy loppua kohden.Välillä ne on ihan sairaan kipeet ja näyttää ihan ilmapalloilta,ilmeisesti mulla maito nousee nyt jo niin hyvin.Neuvolassa sanottiin et pitää vaan olla tyytyväinen et rinnat toimii noinkin hyvin.

Mut joo,tällaista tänään...Nyt suihkuun!!!

tepa rv 35+1

Vierailija
6/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra siis takana ja todella mukava kätilö oli meillä kuvaamassa. Pieni poika selkeästi nähtävissä ja saatiin 12 kuvaa mukaan. =)

Maha alkaa selkeästi näkyä ja tuntua. Heti huomaa kun kävelee nopeammin niin rupeaa pistämään ja kaikenlainen kurkottelu on vaikeaa. Tässä vaiheessa se on vielä hauskaa.=D

Pariisitar: Kiitos 4D infosta. Brunosta olen kuullut paljon hyvää aiemminkin. Täytyy soitella ja varata aikaa jompaan kumpaan paikkaan. Millaisilla viikoilla kävit Brunolla näyttäytymässä? Meillä mies haluaisi 21 viikolla ja minä mieluummin 24-25. En aherra liikaa en.....laiskottelen kyllä oikein tunteella jos väsyttää.

Joulusta muuten: Meillä ollaan aattoilta kaksin ja pyydetty kaikkia tuttuja käymään jos siltä tuntuu. On sellaisia ystäviä jotka ei suomalaisia joten ei myöskään perhettä täällä. Mitä enemmän ihmisiä sitä parempi minun mielestäni. Joulupäivän iltana tulee miehen poika meille ja tapanina mennään minun vanhemmilleni kaikki kolme. Sinne tulee myös veljeni puolisoineen ja perheineen. Näin meillä.

Lahjoja ei ole vielä hankittu mutta mietitty kyllä. Koristelut ja siivoukset ihan vaiheessa. Lähinnä pitäisi ommella verhoja ja pöytäliinaa. Ne kun on tehty niin sitten voi levitellä niitä pienempiä koristeita. Kortit on askarreltu sentään....niissä on minusta kivempi kun on lapsen kanssa tehty tai lapsen tekemiä.

Turvotusta on täälläkin havaittu. Tästä voin kyllä itseäni syyttää kun tekee jostain syystä koko ajan suolaista ruokaa mieli niin sitä olen pistellyt poskeeni. Tosin paino ei ole noussut yhtään vaan laskenut. =( Onneksi ei ole siitä neuvolan täti huomauttanut.

Huomenna pitääkin muistaa soitella sinne kättärille ja ilmoittautua Haikaranpesään. Voi kun sinne pääsisi ja saisi perhehuoneen....saahan sitä toivoa. Kuten Pariisitar sanoi niin vaikuttaa melko arpapeliltä tällä hetkellä enkä usko että paranee yhtään kevättä kohden. Ihanaa muuten että saitte sen kättärin kätilön vetämään synnytysvalmennusta. Minä mitään tiedä mutta olen käsittänyt että siellä on hyvät valmennukset.

Kiitos jos jaksoitte lukea ja pahoitteluni tästä oma napaisesta viestistä.

Berry-1 ja poika 19+3

Vierailija
7/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kertoa että poika näytti peukkua ultrassa.....kaikki ok siis. =)

Vierailija
8/14 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin suunnalta. Maanantaina sit kävin neuvolassa, jossa kaikki oli ihan hyvin. Hemppa oli 113 ja syön edelleenki rautaa, RR 112/67, pissa puhdas, kohdunpohjan korkeus oli nyt 31. Pienellä syke 145 ja liikkeet hyvät. Ja nyt sitte kun terveydenhoitaja tunnusteli, että miten päin pikkuinen mahtaa oleskella tällä hetkellä, kun aikaisemmin ollut aina perätilassa. Niin sanoi, että hänen mielestään se voisi olla kääntynyt nyt raivotarjontaan. Toki se ehtii vieläkin kääntyä. Mut toivotaan parasta :)

Ensi viikon tiistaina ois sit synnytysvalmennukseen aika. Käydään siis tutustumassa synnytysosastoon jne... ja keskustellaan synnytykseen liittyvistä asioista.

Eilen oli hammaslääkäri, hammaskiven poisto. Saatiin otettua koko ylähampaat, jonka jälkeen piti lopettaa ku tuli vähän huono olo ja tuntui että taju lähtee. Huhtikuussa sit jatketaan ja putsataan alahampaat. Sillon onki jo lapsi syntyny ja tilanne normalisoitunut, joten eiköhän sit paremmalla menestyksellä. Oli kyl kiva kun suuhygienisti(joka siis hammaskiven poisti) oli tosi mukava, ja sanoikin että tosi hyvin kestin ja jaksoin. Jos hän olisi raskaana nii ei hän olisi varmaankaan viittä minuuttia kauempaa kestänyt ja taju ois lähteny. Heh :D kiva kiva :) Nyt on sit hampaat vähän hellänä, tai ikenet tai jotkut. Parissa päivässä tasaantuu :)

Kävin sit eilen myös parturissa, vähän "hemmottelua". Vaikkei nii hirveesti tyyli muuttunutkaan, kun kevennettiin ja kerrostettiin ja pituutta vähän lyhemmäksi otettiin. Mut oon tyytyväinen eikä tunnu enää nii raskaalta pää :D

Niin ja kun kerroin siittä asunnosta, niin nyt vielä mietitään ja pähkäillään asiaa, tarjouslappu meille kuitenkin annettiin, et saa tehdä jos siltä tuntuu. Nyt pitis vielä käydä pankeissa päivittään lainansaanti tilanne tosiaan kun tulothan nyt hieman muuttuu äippäloman myötä. Seki pitis vielä vain saada päätökseen sekin, et paljonko saan. Kun piti kelalle toimittaa heinäkuusta- joulukuuhun asti palkkatodistus. Joten sitä nyt oottelen, et saan senkin..Ärsyttävää, haluisin vaan kaikki tommoset jo pois alta enkä ressata niillä yhtän enempää. Yäk!

Mut ilmottelen teillekki tuloksesta, et mihin sit päädytäänkään asuntohomman kans vai jatketaanko etsimistä. Oli se kyl kiva ja tilaa ois;)

Mitäpäs muuta, olikohan tässä vielä jotain. Ööö, ei kai..heh. Vielä kolme päivää töitä ja lomille:D

AngelEye ja Pikkuinen 30+4

Vierailija
9/14 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päästä lukemaan kaikkien kuulumisia. Ehti tulemaan jo vieroitusoireita netin puutteesta. =)

Eilen oli neuvola ja valkuaiset oli kahdella plussalla, ja täti lähettikin mut labraan virtsa- ja verikokeisiin, että onko raskausmyrkytysarvot koholla. Tosin tulokset saadaan kyllä vasta maanantaina. Painoa oli tullut viikossa 400g ja kokonaispainonnousu on jo huikeat 15kg. Yöks! Verenpaine oli 128/72 eli nousussa mutta vielä ihan ok. Turvotus on samalla tasolla kuin viimeiset pari viikkoa. Kohdunpohjan korkeus oli 34cm. Sydänäänet oli hyvät. =) <3

Mulla on ollut tuota turvotusta enemmän nyt viimeiset 3viikkoa mutta viikolla 33 sitä alko ekan kerran tulemaan.

Loppuraskauden käynkin eri paikassa neuvolassa kun lähden Etelä-Suomeen huomenna ja olen siellä koko joulun ajan. Vietetään joulu perheen parissa etelässä. Mies tosin joutuu ensi viikolla tulemaan vielä tänne Pohjanmaalle töihin eli toivottavasti vauva ei synny ensi viikolla!! No, äiti on luvannut tulla tukihenkilöksi jos niin kävis. Ajatus synnyttämisestä ilman mun miestä tuntuu kyllä ihan hirveältä.

Multa on kaikki kyselleet viimeaikoina, että onko sellainen olo, että vauva syntyy pian. Ei ole kyllä hajuakaan. Toisaalta pelottaa, että mistä sitä sitten tietää, että nyt se on menoa. Mutta toisaalta luotan jotenkin siihen, että kyllä sen sitten tajuaa. Lisäksi vakio kysymys on, että mikä olo mulla on; onko vauva tyttö vai poika. Ei ole kyllä mitään oloa. Ollaan vissiin aikamoisia outolintuja kun ei tiedetä vauvan sukupuolta etukäteen... =)

Mies jännittää synnytystä enemmän kuin minä. Hän on patistellut mua pakkaamaan sairaala kassin jo viimeiset 3viikkoa. Lupasin, että teen sen tänään. En oikein vaan tiedä mitä vaatteita pakkaan itselleni. Varmaan äitiysvaatteita, koska vanhoihin- ennen raskautta- vaatteisiin en kyllä tule mahtumaan vielä pitkiin aikoihin....

Maitoa mulla on tullut yks tippa. Mutta kaipa se sitten nousee viimeistään synnytyksen jälkeen. =)

Toivottavasti masukeilla on kaikki hyvin ja tulevilla äideillä on hyvät voinnit. Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille!

Stiin@+ PikkuPikkuruinen 38+1 (hui mitkä viikot!!!!)

Vierailija
10/14 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, toi räntäsade jotenkin masentaa...vetää mieltä matalaksi...näin täällä etelässä, pohjoisessa nautitaan sitten jo ihan kunnon talvesta:) Ihanaa, nauttikaa siitä pohjoisen enskat, tämä pimeys ja märkyys on kauheeta:( Niin, ja lähettäkää pikku annos lunta ja pakkasta tännekin, jookos:)??????

Mutta Berrylle heti alkuun onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja pikkuprinssistänne, joka tomerasti infosi, että kaikki on hyvin vanhemmat, ei huolta:) Hienoa:D 4D:stä vielä kyselit, käytiin rv 23+0, mikä oli femedan mukaan ideaali...ilm. rv 24 asti näkee rakenteet parhaiten. Eli piakoin vaan varailemaan aikaa:)

Tepalle, se on kyllä kumma,miten sitä tavallaan on ihan täpinöissään, kun aika loppuodotuksessa kuluu niin äkkiä ja tunteet menee vuoristorataa; toisaalta haluaa ajan menevän entistäkin nopeammin, että saisi jo pikkuisen turvallisesti syliin, toisaalta taasen iskee paniikki, että onko kaikki jo valmista yms.

AngelEye oli käynyt kampaajalla, mukavaa hemmottelua. Infoilepa, mitä päätätte asunnon suhteen. Niin, ja hyviä neukkulakuulumisiakin siellä oli:)

Omassa navassa vähän mieli maassa, en tiedä, tuntuu vaan, että alkaa olla niin herkkis ja kaikki ketuttaa. Miehuksenkin kanssa tulee helposti väännettyä joka asiasta ja ottaa äkkiä toisen sanomiset liian kirjaimellisesti. Hm, kai nää mielialavaihtelut ja herkkämielisyys kuuluu tähän loppuodotukseen...Ja nämä karseat ilmat ja jatkuva koiran lenkitys (ja pesu) ei kyllä yhtään auta asiaa... Mutta ensi viikolla siis taasen neuvolaan ja uusi synnäritutustuminen, jossei sitä ennen olla jo synnytetty:) Hurjaa, täällä sitä Tonttu on jo valmiina maailmaan, aika käsittämätöntä... vastahan me tehtiin se plussatestikin ..ja vauvan eläinkuosinen unirätti on vielä ostamatta...hih:) Mutta nyt tekemään joulutorttuja (painoa oli tullut viimeksi vaan plus 200g, niin saa kai sitä "hiukan" herkutella)...jaksuja Enskoille ja sori hiukan melankolinen viesti tällä kertaa...

talvea ja h-hetkeä odotellen,

pariisitar&tonttu

rv 38+1

Vierailija
11/14 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä rauhallisesti otetaan ja kasassa ollaan.Tasan viikon päästä on lääkäri ja jännittää vähän mikä siellä kohdunsuulla on tilanne.Ei oo kyl yhtään supistellu nyt...

Pariisitar:Juu,kuulostaa ihan tutulta nyt tuo miehen kans vääntäminen.Vaikka itekin tiiän että turhaan kiukuttelen niin ei sitä siinä hetkessä tee mieli luovuttaa.Ja sit se ärsyttää vielä enemmän kun toista ei saa mukaan siihen vääntämiseen vaikka kuinka yrittää ja sit mulla palaakin totaalisesti pinna!Nyt jälkeenpäin naurattaa ihan sikana eilinenkin mun purkaus.Oltiin koiran kans kävelyllä ja sillä oli joku vetämisvimma.Mies sit sano että anna hän taluttaa ettei mun tarvi käsi ojossa rääkyä koiralle kun muutenkaan en sais rehkiä.Noh,mä nyt sit jossain pääni sopukoissa tulkitsin sen niin etten mä osaa taluttaa koiraa ja sota oli valmis =) Loppumatka oli mykkäkoulua ja kotona sit avauduin taas kaikesta...Mut täytyy kyl myöntää et nyt on taas paljon parempi olo kun on saanu itkettyä ja huudettua oikeen kunnolla!Ja todellakin pistän kaiken hormonien piikkiin =)

Mekin käytiin 4D-ultrassa rv 23+0,täällä tampereella tosin.Oli tosi ihana kokemus,suosittelen!

Mut tällainen avautumisteksti tänään...

tepa ja prinsessa rv 35+4

Vierailija
12/14 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisittarelle piristäviä vilkutuksia!! Eiköhän tuo räntäsadekin pian muutu lumeksi, sunnuntaista ainakin luvattiin tänne eteläänkin pakkasasteita. Käydään muuten peräkkäisinä päivinä tutustumassa Jorviin, meillä se on vuorossa ensi keskiviikkona :)

Tepa kyseli maidon tulosta. Mulla tulee silloin tällöin ihan muutamia tippoja, huomasin ihan yllättäen muutama viikko sitten saunan jälkeen että maidontuotanto näyttää käynnistyneen :D

Voi minäkin haaveilen kampaajalla käynnistä (AngelEye näytti käyneen piristäytymässä), taidan kuitenkin jättää tuonne ensi vuoden puolelle koska haaveilen ihan uudesta kampauksesta, ja näiden turvonneiden kasvojen seurana ei näyttäne mikään kampaus järin hyvältä ;)

Stiinalla oli proteiinit plussalla, toivotaan että raskausmyrkytys ei ole kyseessä! Teillä onkin vähän aikaa jännät paikat kun ootte eri paikkakunnilla, toivotaan että pikkuinen oottelee sen viikon yli!

Mukava että Berryllä ultrassa kaikki hienosti :)

Omaa napaa: Kävin eilen jo loppuraskauden lääkärillä. Yllätys oli melkoinen (ehkä vaan itselle, ei muuten liene yllättävää), vauva olikin jo laskeutunut lantioon ja paikat kypsyneet. Kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni, ja kohdunkaula lyhentynyt ollen 2cm. Oli onneksi tosiaan ihan oikein päinkin pikkuinen vatsassa, luulin nimittäin että istuskelee :) Mutta mites teillä muilla pitemmillä olevilla enskoilla, onko vauva laskeutunut millä viikoilla, ja miten on paikat alkaneet kypsyä? Jotenkin odotin ettei vielä olisi tapahtunut mitään, siitä syystä yllätyinkin kovasti... Lääkäri kyllä sanoi, ettei vauva silti vielä muutaman viikon sisällä välttämättä synny, vaan voi mennä laskettuunkin aikaan, mutta kieltämättä aloin miettiä enemmän sitäkin mahdollisuutta (ja kiireellä pestä vauvanvaatteita...). Jos täällä joku vauvautunut enskakin käy lueskelemassa, olisi mukava kuulla kokemuksia :) Supisteluja en ole tuntenut, paitsi tänään kävelyllä poltteli alaselkää ja reisiä (?), liekö ne sitten niitä tai jotain muuta asiaan liittyvää tai liittymätöntä :D

Hyviä vointeja enskoille :)

Lorelai 34+2

Vierailija
13/14 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin täällä taas pitkästä aikaa kirjoittelen... lukemassa olen käynyt kyllä.

mulla oli sillon vikalla lääkärikäynnillä kohdunduu pehmentynyt (tuli rasti sinne pehmeän ja kiinteän väliin) ja vauva oli alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. aadahan ei varsinaisesti koskaan kiinnittinyt, kun napanuora oli niin lyhyt... synnytyksessä loppuvartalonkin sai kuulema kiskoa todenteolla ulos. niin ja meillähän synnytys käynnistettiin viikoilla 41+5, siinä vaiheessa olin "melkeen" kahdelle sormelle auki (toisen mielestä yhdelle, toisen mielestä juuri ja juuri kaks sormea meni) ja kohdunkaulaa oli jäljellä vajaa sentti.

mä en noista supistuksista niin osaa sanoa, kun mä en niitä heikompia tuntenut lainkaan! synnärin käyrällä mulle sanottiin, että sulla jo supistelee hyvin ja minä siihen, että ai niinkö... että en mä tunne mitään! mutta sitten kun alettiin olla 5cm auki niin kyllä oli sellasta tuskaa, että ois varmasti osannut lähteä sairaalaan!

joku vielä kirjoitteli noista vanhan kansan merkeistä... mulle tuli linea negra ja vatsa oli ihan poikavatsa (kaikki olivat varmoja, että se olis poika), mutta niin se vain ultra oli oikeassa ja tyttö tuli :)

tyttö voi mainiosti, kasvanut jo 2kg ja 8,5cm. tuolla tuhisee vaunuissa ja kai minun pitäisi mennä laittamaan pyykit kuivumaan vielä kun ehtii...

ihanaa joulunodotusta! mukava lukea aina teidän kuulumisia! parempaa mieltä myös kaikille.

korka ja aada 2kk

Vierailija
14/14 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppua kohden, huh millaisella vauhdilla nämä viikot menee...Mitä on Enskoilla mielessä viikonlopun kunniaksi? Me katsotaan tänään Joulutarina-elokuva hyvän ruoan kera, sitten on edessä la ja su vierailuja (glögillä käyntejä lähipiirissa ja lahjojen vientiä) sekä kotipuuhia...

Mutta asiaan: vilkutuksia Korkalle,kiva kuin käyt täällä välillä moikkailemassa meitä, käy useamminkin:) Just laitoinkin naamakirjan puolelle Siulle viestiä. Suukot ihanaiselle Aadalle:) Ensi viikolla teillä ekaa kertaa nimpparijuhlatkin, jee!

Tepa: Hih, kuulosti juuri niin samanlaiselta raivarilta tuo Siun kuvailemasi tilanne, kun itse olen tässä päivittäin saanut:) Mies on jo hätää kärsimässä, että koska nää mielialanvaihtelut loppuu...lisäksi olen aina ollut aika tarkka/tunnollinen, mutta nyt tämä menee jo pahasti yli, kun elän koko ajan valmiustilassa, että kodin olisi oltava tip top-kunnossa, jos lähtö synnärille vaikka tuleekin...Meinasi mennä jo ihan pasmat sekaisin, kun meni keittiön viemäri tukkoon ja oli saatava putkimies paikalle vielä ennen vkl:a...miehuksella oli sitten miussa rauhoittelemista, kun stressasin asiaa niin...Voi voi, toivottavasti palaudun vielä ennalleen...enkä jää tällaiseksi kamalaksi hermokimpuksi/nalkuttavaksi akaksi...Onko muilla ollut tällaista oloa; mielialat vaihtelee ja kaiken tulisi olla vimpan päälle valmiina vauvaa varten h-hetken lähestyessä? Tepalle jaksuja, täällä on ainakin yksi kohtalotoveri:)

Lorelai: kävikin mielessä, että osutaanko Jorviin samana päivänä:) Mutta ei sentäs. Laitapa sitten tunnelmia tänne, kun olette käyneet, kiva jakaa ajatuksia. Luottavaisin mieliin ollaan kyllä Jorviin menossa, hyvää palautetta olen kuullut. Ja huojentaa itseä, kun matka sinne on tosi lyhyt meiltä (jos ei perhehuonetta saa). Niin, ja kyselit tuosta paikkojen kypsymisestä; täällä siis rv 36 lekurilla ei mitään tapahtunut mihinkään suuntaan. Nyt vasta rv 38 Tonttu on laskeutunut, pää kiinnittynyt. Suppareita ei ole kuin ihan harjoitusmielessä, jos kovin lenkkeilen...eli taitaa tässä hiukan vielä vierähtää, ties vaikka Sie olet Jorvissa tositoimissa jo ennen meitä :) Siis vauvanvaatteet vaan pesuun:)

Stiina on lähtemässä kohti etelää, miten on synnärin laita sitten? Saako udella, missä päin synnytät, jos Pikkupikkuruinen päättää jo syntyä matkalla? Saatko miehuksen paikalle työmaalta, kun ensisynnyttäjällä synnytys voi kuitenkin kestää? Eli lähteekö miehus sitten heti matkaan ajamaan, jos soitat, että nyt on tosi kyseessä? Jänniä aikoja teillä jo tämän puolestakin! Toiv. et nyt olisi kehittämässä pre-eklampsiaa, onneksi kuitenkin viikot on jo niin hyvät, ettei haittaa, vaikka sen takia joutuisi käynnistämään.

Täällä verenpaineita tiiviisti seurailtu, ovat juuri sen 140/90, eli korkeat, mutta juuri siinä rajalla, ettei tartteta toimenpiteitä. Päänsärkyjä seurailen ja turvotuksia, onneksi kumpiakaan ei ole ollut. Muutenkin olen koittanut relailla (esim. tänään tein päätöksen, että siivoilen enempi vasta huomenna, nyt vaan oleilen ja vien koiran lenkille tuon putkimiesepisodin jälkeen). Tonttu onneksi liikkuu virkeästi, yhäkään ei kyllä tunnu siltä, että ihan vielä syntyisi...siispä odotellaan vaan:) Tontun mummi kävi juuri kylässä ja käytiin ostamassa Tontulle ihana eläinunirätti, nyt on kaikki sitten viimeistä tavaraa myöten valmiina pikkuistamme varten<3

pariisitar&tonttu

rv38+2 (hertsileijaa näitä viikkoja jo...)

ps. Miullakin linea negra ja poikavatsa, mutta tylleröä tässä silti tietääksemme odotellaan...noista vanhan kansan merkeistä vielä...