Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mulle käy aina näin?

Vierailija
10.02.2009 |

Olen kahden ihanan lapsen äiti joka oli täysin sitä mieltä, että kaksi lasta on hyvä. Aloitin viime heinäkuussa uudessa työssä ja sain alkuun vuoden sopimuksen. Vauvakuume iski kuitenkin ihan puskista, mutta mies ei ajatukselle vielä lämmennyt. Ihanne olisi jos mies näyttäisi vihreää valoa ja yritys voitaisiin aloittaa heti kun minun työsopimus on uusittu.

MUTTA, tilanne on nyt se, että saatan olla jo raskaana. Kuukautiset ovat muutaman päivän myöhässä, rinnat kipeät ja maidon tulo on loppunut kokonaan (imetyksen olen lopettanut jo reilu vuosi sitten). Tein eilen testin joka oli puhdas nega ja tänään uuden samanlaisen testin joka oli myös nega, mutta punersi kuitenkin toisen viivan kohdalta.

Vaikka kolmannen lapsen haluankin, en halua sitä vielä nyt! Enkä missään nimessä halua lasta ilman, että mieheni sitä myös haluaa. Ehkäisynä meillä on ollut vain keskeytetty yhdyntä, jonka tiedän itsekin todella huonoksi ratkaisuksi. Kolme vuotta ollaan silti sillä pärjätty.

Jos nyt testi näyttäisikin positiivista, niin miksi? Miksi juuri nyt?

Toivon ja rukoilen, että kuukautiset alkavat pian! Kolmas lapsi on tervetullut sitten kun mieskin sen haluaa ja työkuviot ovat vähän vakaammalla pohjalla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä nainen mitenkään varkain ole raskaaksi yrittänyt tulla.

itse en varkain ilman toisen suostumusta lähtisi pelleilemään asian kanssa. No jokainen tyylillään. Jos mies ei sitä lasta halua, niin usein miehet ratkaisevat asian eroamalla. On naisia joiden kanssa on todella yhteiset sävelet.

Vierailija
22/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en varkain ilman toisen suostumusta lähtisi pelleilemään asian kanssa. No jokainen tyylillään. Jos mies ei sitä lasta halua, niin usein miehet ratkaisevat asian eroamalla. On naisia joiden kanssa on todella yhteiset sävelet.

Yhdessähän tässä miehen kanssa seksiä harrastetaan. En ole väittänyt miehelle, että käyttäisin jotain muuta ehkäisyä kuin tuo keskeytetty. Ja ei mieheni epäile, että olisin käynyt vieraissa. On vaan niin skeptinen, että kuvittelee minun jollain lailla edistäneen asiaa kun aina tuppaa vauva tulemaan kun minä alan kuumeilemaan.

Aamulla testattu, nega edelleen ja menkkoja ei näy missään. Toisessa raskaudessa testasin plussan vasta lähemmäs kaksi viikkoa sen jälkeen kun kuukautisten piti alkaa. Ja eihän noi menkatkaan vielä pahasti myöhässä ole nyt kp 31/28

t.Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin skeptinen, että kuvittelee minun jollain lailla edistäneen asiaa kun aina tuppaa vauva tulemaan kun minä alan kuumeilemaan.

Niinkuin jo sanottiin, mies vetää sen kullinsa pois ja se, tuleeko tippuja ja ehtiikö ajoissa on ihan hänen vallassaan. Et sinä siihen mitenkään voi vaikuttaa.

Niissä tilanteissa, joissa naisen käyttämä ehkäisy pettää aina tosi sopivalla hetkellä (erityisesti pillerit), voi mies ihan syystäkin epäillä. Tässä tapauksessa ap:n mies on kohtalaiset tyhmä, jos luulee, että ap voi asiaan jotenkin tietoisesti vaikuttaa. Ja sama se on sen ehkäisyrenkaan kanssa, vaikka siinä tietysti voi epäillä sitä, onko nainen ottanut sen pois kokonaan.

Niille, jotak ehkäisi keskeytetyllä 7 vuotta: Ehkä teillä oli sama ongelma lasten saannin kanssa koko ajan, eikä lapsia olisi tullut, vaikka olisitte menneet ilman mitään ehkäisyä. Lapsettomuusongelma on surullinen juttu sinänsä, mutta teidän tapaus eio kyllä todista mitenkään siitä, että keskeytetty toimisi.

Vierailija
24/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko käy jos ehkäisy pettää. Teillä ei ole ollut ehkäisyä, joten raskauden alkaminen on varsin todennäköistä.

Vierailija
25/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuumeillut vauvaa ja jos se olisi nyt tulossa, niin kaikki kyllä järjestyy! Miehesi varmasti tietää, että käyttämällänne ehkäisyllä tulee vauvoja - ennemmin tai myöhemmin. Meillä siihen meni vuosi, mutta vauva oli periaatteessa tervetullut koko ajan.

Meillä on myös kolme lasta, joista kolmas "tehtiin tekemällä". Silti raskauspahoinvoinnin alettua aloin epäillä, että olinko täysin seinähullu. Välillä ihmettelin, että mikä ihme minut sai tähän taas jälleen kerran. Tämä vauva on kohta vuoden ja ihanista ihanin! Äidin kulta, isin kulta, sisarusten kulta :)

Periaatteessa koskaan ei ole sopiva hetki vauvaa ajatellen. Siksi raskaus kestää 9kk, koska silloin kaikilla on aikaa sopeutua ajatukseen ja työt ym. ehtii järjestellä luontevasti. Kun jäät äitiyslomalle, tunnet, että tämän sopivampaa aikaa ei oikeastaan voisi ollakaan!

Ja vielä niille, jotka ihmettelee tuota ehkäisyä: meillä oli esikoisen kanssa erittäin raskas ensimmäinen vuosi (johon liittyi myös muuta, kuin vaativa vauva-arki. Toisaalta halusimme lisää lapsia, mutta emme uskaltaneet tehdä päätöstä. Käyttämällä tuota ehkäisymallia luonto päätti puolestamme, että nyt on sopiva hetki.

Vierailija
26/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis haluaa seksiä, mutta ei lasta. Eli lapsi projekti ei ole yhteinen, mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää ? Tunnen tapauksia joissa nainen piti päänsä ja mies lähti sitten kävelemään. Onnea matkaan!

"Yhdessähän tässä miehen kanssa seksiä harrastetaan. En ole väittänyt miehelle, että käyttäisin jotain muuta ehkäisyä kuin tuo keskeytetty. Ja ei mieheni epäile, että olisin käynyt vieraissa. On vaan niin skeptinen, että kuvittelee minun jollain lailla edistäneen asiaa kun aina tuppaa vauva tulemaan kun minä alan kuumeilemaan."

Vierailija
27/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni iski kova vauvakuume, ja meillä oli vain keskeytetyt yhdynnät. mä rupesin kanssa sitten panikoimaan että josko tulen raskaaksi. no... tuloksena siitä tuolla sängyssä tuhisee kohta 3vkoa vanha pieni miehen alku:) että eipä se kovinkaan luotettava ole tuo keskeytetty yhd.

Vierailija
28/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis haluaa seksiä, mutta ei lasta. Eli lapsi projekti ei ole yhteinen, mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää ? Tunnen tapauksia joissa nainen piti päänsä ja mies lähti sitten kävelemään. Onnea matkaan!

"Yhdessähän tässä miehen kanssa seksiä harrastetaan. En ole väittänyt miehelle, että käyttäisin jotain muuta ehkäisyä kuin tuo keskeytetty. Ja ei mieheni epäile, että olisin käynyt vieraissa. On vaan niin skeptinen, että kuvittelee minun jollain lailla edistäneen asiaa kun aina tuppaa vauva tulemaan kun minä alan kuumeilemaan."

En edelleenkään ymmärrä, että miten niin pidän pääni! En ole missään vaiheessa ollut lasta yksin hankkimassa tai jotenkin mieheltä salaa. En ole kieltäytynyt kortsun käytöstä. En halunnut mitään hormonaalista ehkäisyä sillä se sai painon aina nousuun. Ja tiedän ettei toi siippa ole mihinkään lähdössä vaikka vauva olisikin tulossa. Kuten sanoin, aika näyttää, vielä ainakin testit olleet negatiivisia.

Jos nyt olen raskaana ja kolmas pienokainen saadaan elämäämme, niin sen jälkeen mies saa luvan käydä laittamassa piuhansa solmuun.

Kiitos kaikille ihanille vastauksista!

t.Ap