~+~ PiKkUkAkKoSeT vKo 50 (8. - 14.12.2008) ~+~
PuLiNaT vIiMe VkOlTa:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (48)
Huomenta kaikille!!!
Nyt on pikkujoulut takana ja nyt joulun odotukseen kunnolla... Jos vaikka innostuisi tänään tekemään piparkakku taikinan ja huomenna sit leipoisi.
Tänään kp30 ja ei minkään taivaan merkkejä menkoista taikka sit raskaudesta.... En ole vielä testannut. Olen saanut pidettyä hermoni kurissa. Mutta kyllä jos ei nyt ala tänään tai huomenna, niin sitten kipitän apteekkiin ja ostan testin. =) Tai sit mun kierto on heittänyt härän pyllyä ja venynyt Eeeeeexxxtra pitkäksi... Ja sekös vaihtoehto vit...... aa..
Meidän neiti katseli viikonloppuna vauva lehteä ja siinä oli odottava äiti isoine mahoineen. Tyttö tuli minun luo ja minun mahaa taputti, tuumasi vain että äitin mahassa vauva. Minä kysyin että olisiko mukava jos olisi vauva mahassa, niin tuumasi vain että haluan.!
Liisa06 kp30/26-30
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Omppu kyseli varhaisultran hintaa. Mä kysyin varatessani aikaa, että mitä se maksaa niin mulle kerrottiin, että noin 50 euroa + lääkärinpalkkio eli varmaan 30-60 euroa. Laskin, että hyvä jos satasella selvitään, kun siihen tulee yleensä se toimistomaksu vielä päälle. Meillä neuvolassa pääsee tosi myöhään ultraan, joten siksi en halua odottaa varmistusta sinne asti.
Liisa: mä tein 9-vuotiaan kanssa pipareita lauantaina ja voi miten tuli ihana tunnelma, kun koti tuoksui joululle! Kannattaa, suosittelen! Se on sen vaivan väärti.
ON: Välillä, taikka siis suurimman osan ajasta tuntuu ihan tavalliselle, ihan ku en raskaana oliskaan. Tää väsymys on varmaan merkittävin oire, mutta huonoa oloa ei ollu. Hienoa sentään, ettei alavatsakipujakaan oo ollu, joten ehkä se Joku on myös oikeassa paikassa, ettei missään munanjohtimessa. Luulisi sen jo oirehtivan kovana kipuna. Näin kyllä taas unta, että aloin vuotaa verta... miksi sitä näkeekin tollasia peloteunia ja sit aamulla on ihan kamala olo.
Liisalle vielä plussapuhallus täältä --- PUUH! Muutkin piinailijat, tulkaa kertomaan oireista ja testien tuloksista!
Ritu rv6+1 tai jotain
Ritu-74: Paljonko sulla oli kp kun plussasit....???
Liisa06
Mä tein haalean plussan apteekin omalla testillä kp 30. Viimeisen varmistuksen asiaan sain sitten kp33, kun kävin labrassa tekemässä pissatestin. Mullahan omatekemät testit haaleni... eli maanantaina tehty haalea plussa haaleni entisestään keskiviikkoon mennessä... ja siitähän mulla meni hermot ja hankin labraan lähetteen, josta tuli yksiselittein vastaus: positiivinen.
Sinuna voisin testata ehkä huomenna, jos sulla nyt on kp30. Luulis ainakin haalean viivan tulevan.
Ritu
Operetille
tervetuloa ja toivottavasti vierailu jää lyhyeksi :)
Lisbet
Meilläkin oli flunssa vajaa kaksi viikkoa sitten ja pojalla vuotaa nenä vieläkin.
Sellaista paksua, keltaista töhnää ja aamuisin on raukka ihan tukossa, hyvä että saa henkeä. Höyryhengitystä yritin antaa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi ei kuitenkaan enää muita oireita kuin räkää.
Oma napa
Tää pitkä kierto on niin ärsyttävä, että yritän mietiskellä kaikkea muuta kuin vauvajuttuja. Välillä onnistuu, välillä ei.
Mun ystävällä on tällä viikolla laskettu aika, saa nähdä miten koville ottaa pienen näkeminen. Ei ainakaan auta siihen, että saisi ajatuksia muualle.
Nyt on mieskin alkanut oikeasti tajuta että tottakai meille pitäis tulla toinen lapsi. Totesi että leikkikaveri on saatava kun ei itse jaksa koko ajan leikkiä pojan kanssa :)
Rasittavaa ajatella, että joulukin tulee ja menee ennen kuin tän kierron pitäisi loppua. Ehkä sitten just uudeksi vuodeksi voisi testata ellei täti ehdi kylään. Toivottavasti ei ehtisi kylään koko ensi vuonna!
Adele kp 14/35-37, yk 2
Tulen tännekin esittäytymään, kirjoitin jo johonkin esittelypinoon...Eli meille syntyi helmikuussa pieni tyttö, ja haluaisimme hänelle sisaruksen pienehköllä ikäerolla. Imetän vielä, mutta ilokseni kuukautiseni alkoivat eilen, eli raskautumisen ajoittaminen käsittääkseni helpottuu kovasti :)
En ole kauheasti perehtynyt oviksiin ja muihin, eikä toivottavasti tarvitsekaan...Aloitamme yrityksen tjot-hengessä ja toivomme, että raskaus alkaisi yhtä helposti kuin esikoisen kohdalla :)
Mami_08
Siis mulla on menkkakipuja keskellä kiertoa. Siis tooooosi outoa! Kp on 17/27....
Tervetuloa uudet!
Mä rakastan joulua ja sen tunnelmaa myös. Koti on ihan joulukoristeita täynnä ja joulutorttuja leivon kerran pari viikossa. Ärsyttää kun tösisää ei saa yhtään ostaa joulukoristeita, kun ei oo muka budjetis varauduttu niiden ostoon. Ärsyttää kun ei saa siellä koristella asiakkaiden ja omaksikin iloksi. Siellä kuiteski niin paljon aikaa vietetään.
No mutta täytyy mennä pyykkejen pariin....=)
Uutena ilmoittaudun pikkukakkosiin! Jee, viimeinkin!
Yritys alkaa meillä ensi kierrosta ja nyt on menossa kp21/30. Nyt on pari kiertoa olleet pituudeltaan tuo 30, vaikka imetyksen takia veikkaan sen olevan vielä hieman hakusessa. Pari päivää sitten touhuttiin ilman ehkäisyä ekan kerran, mutta tuskinpa siitä mitään kummempaa ehti syntymään. Tosihommiin sitten joulukuun lopulla/tammikuun alussa.
Joulusta ollut puhetta. Mua ärsyttää koko joulu tällä hetkellä. Kaupan hyllyt notkuu suklaasta ja muista ihanista jouluruuista, mutta ite joudun pysymään niistä kaukana pojan (6kk) maitoallergian takia. Olisin lopettanut imettämisen tähän, mutta maitoaltistuksiin päästään vasta tammikuussa, Äh, rakastan jouluruokia! Täytyy tyytyä kinkkuun ja rosolliin ja jättää suklaa ja joulutortut seuraavalle vuodelle.
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Täällä ollaan taas kerran lähestymässä jännittäviä päiviä, menkkojen pitäisi alkaa perjantaina. On kyllä ihan täysin menkkamainen olo, ei pienintäkään vihiä raskausoireista. Nyt lähinnä toivoisin vain, että alkaisivat sitten pian tai viimeistään ajallaan, ettei turha toivo ehtisi herätä. Viime kierrossa oli melkein 2 viikkoa myöhässä ja varmastikin juuri jännityksestä johtuen. Mä olen aina ollut herkkä reagoimaan stressiin ja menkat ovat joskus olleet pitkäänkin poissa esim. muuton yhteydessä.
Mä olen myös yrittämällä yrittänyt olla ajattelematta vauvajuttuja, mutta täällä sitä nyt ollaan niitä pohtimassa! :)
Heippa,
Olen täällä uutena mukana, pikkukakkosen yritys alkaa jotakuinkin ensi viikolla :) Ensimmäinen on kesällä -07 syntynyt. Olen itse jo palaillut töihin, ja ollaan aika lailla mietitty milloin sitä seuraavaa lähdetään tekemään, mutta nyt on todettu että parempi se on kai ennemmin kuin myöhemmin.
Ja ihanaa, uusia tulee mukaan! Tervetuloa! :) onko se tämä hämyinen ja kylmä aika, kun halutaan viettää enempi aikaa sielä vällyjen välissä... :D
Joku varmaan ehti bongatakin aihe vapaalta tuon kysymyksen tuosta sormuksella tehtävästä "raskaustestistä" :) minä sen sinne siis laitoin. Kun muistin että tuollastakin voi kokeilla, ja testailin sitten että miten se sormus käyttääntyy mun massun päällä. No pientä ympyräähän se alkoi sitten tekemään! Mutta kyllä ajattelin tehdä ihan oikeankin testin tässä lähipäivinä, ellei menkat ala.
Huvittuneena luin tuota esittelypinoa, mun tiedoissa lukee että TJOT meiningillä ollaan mutta niinpä niin, kovastihan sitä tässä on nyt laskettu kuitenkin kierron pituutta ja ovispäivää bongattu! Kai se on ihan normaalia että homma luisuu tähän suuntaan... Mies on kyllä totaalinen TJOT, minä aivan kuumeilen jo kovastikin.
Juu eli mulla olis menossa nyt kierrossa joku päivä 30 vai 31.. oikeestaan huomenna vois kai tehä testinkin. Ei oo menkkatuntemuksia ollenkaan. Kierto kyllä vielä hakusessa, vasta yhet menkat on tullut synnytyksen jälkeen.
Nyt taas telkun ääreen...
Tolleroinen
Mukavaa että tänne saadaan näin paljon uusia. Toivottavasti meidän ei tarvitse roikkua täällä kovia kauaa, vaan saataisiin jakaa odotuksen ilot tuolla odottajien puolella....
itsellä tänään kp 31 ja ei minkään taivaan merkkejä menkoista... Ainut mikä itseäni nyt riivaa on väsymys..... Voisiko tämä olla nyt sitä....??? =) Tilaisin eilen clear blue testejä ja toivottavasti tulee nopsaan... Apteekkiin en enää ilkii tällä omalla kylällä mennä, kun katsoovat että kovin ahkeraan tuo rouva testailee. Pieni kylä niin kohta varmaan kyselevät jo laskettua aikaa.
Plussa tuulia kaikille!!!!!
Liisa06 kp31/26-31
Menkkojen alkaminen on saanut mielen taas herkäksi ja ulkoinen pimeys tuntuu vyöryvän päälle kahta synkempänä. Tosiaan voisi se peittojen heiluttelu vähän piristää mieltä, kunhan nämä menkat tästä ensin rauhoittuvat :)
Tolleroinen: tottahan se on, että sopivaa ajankohtaa tulee kyttäiltyä ja on hankalaa pysyä pelkässä tjotissa. Itse olen kuitenkin suurimmaksi osaksi aivan pihalla lukiessani lämmön mittailuista ym. näistä ketjuista. Olisi kiva vain saada vauva alkuun ilman isompia suorituspaineita. Mutta minkäs tietysti teet kun luonto on niin oikukas :|
Ostin muuten ensimmäistä kertaa elämässäni tarpeet piparkakkutalon tekoon. Lapsuusmuistoissani on kyllä sotkuista hommaa, jossa äidillä meinaa mennä hermot :P Minun talossani onkin seinät valmiina ja kaiken ylimääräisen krumeluurin meinasin jättää pois ;)
Vielä täällä kuikuillaan, vaikka plussa tuli testattua jo kohta kaks viikkoa sitten... Se tuli vain tällä kertaa niin aikaisin, että en oikein osaa edes ajatella, testasin pikkujoulujen vuoksi jo kp 28. Oli ainakin selkeä plussa, en ehtinyt edes aikaa ruveta ottamaan kun jo tulos paukahti näytölle. Clearbluen digitaalinen testi siis näytti jo kp 28, vaikka mulla voi kierto olla helposti 30 päivääkin.
SOFFU mullahan oli tässä kierrossa ihan kuin menkkakipuja jo vähän tuota kp 17 aiemmin ja se paljastui sitten tosi tuhdiksi ovikseksi, koska plussa tuli. Ehkä se on nyt sullakin sitten ovis oikein tosissaan? Oliks sulla joku hormoniehkäisy aiemmin? Mulla oli hormonikierukka ja tuli semmoinen olo, että olisko tossa kierrossa (kolmas) vasta tullut eka kunnon ovis mulla eli oma hormonitoiminta vasta silloin palannut. Mulla alkoi menkkakivun tapaiset ja tuhruvuodot sitten uudestaan joskus kp 21 tai jotakin, tiedä mitä kiinnittymistä tai mitä lie se sitten oli... Kummallista kuitenkin.
Ja eipä muuuta. Päiväkotia kohti taasen.
t
SInisini, rv 6 kohta...
SOFFU
Jospa sieltä olis plussa tulossa?? =)
Liisa06
Testaa jo!! =)
Teille uusille (Adara, Merlii sekä Mami_08) linkki "Pikkukakkosien Esittely Pinoon". Laittakaapas tietonne sinne! =)
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Oma Napa
Flunssa on iskeny sitte muhun nyt oikeen kunnolla!! Aamulla oli veto aivan poissa!! =( Päätäkin särkeny moneen otteeseen. Voi hitsi ku tää tauti menee ohi niin JIPPII!!!! =)
Paska fiilis vaan sen suhteen, et on jääny pupuilut nyt kokonaan tän taudin myötä!! =( Eilen alkoi valkovuotoa lorahteleen oikeen kunnolla ja tänään vielä enemmän. Ei kuitenkaan vielä sitä "kananmunan valkuaista" muistuttavaa vuotoa, eli oliskohan ovis huomenna tai sit ylihuomenna..
Mut taitaa mennä sivu suun koko ovis, ku en varmaankaan saa tuota miestä houkuteltua peittoja pöllyyttelemään!! Snif!! =(
No, jospa se täti ei enää ens vuonna tulis sit ollenkaan!! =)
=) Lisbet, kp 12/26-31 yk 5.
Siis todentotta mulla on kaameet menkkakivut edelleen ja kp:t on 18/27 ja siis rinnat on jo nyt arat. Mulla kipeytyy loppuvaihees kiertoo rinnat hiukan. Yleensä siinä 25/27 mut nyt jo on arat ni sekin on omituista.
Nyt tuntuu itseasias samanlaiselta ku ekas yrityskierrossa ja silloinhan epäilin et olin raskaana mut se meni kesken jo ennen menkkojen alkamista. Viime kierros ei ollut mitään oireita ja olin ihan varma koko ajan et en oo raskaana, enkä sitten ollutkaan. Nyt on taas ihan omituinen olo.
Sinisini: Mä en oo käyttäny oikeestaan ikinä mitään hormonaalisia ehkäsymenetelmiä. Ei sovi mulle olleskaan eli kortsulla ollaan ehkästy se mitä ollaan ehkästy!
Lisää uusia pikkukakkosiin! Tervetuloa ja toivottavasti pysytte mukana! Mietin nytkin kun tuo pikkukakkosten lista on kovin pitkä mut useimpia ei oo näkyny täällä palstalla ikinä. Et hmmm... onko ne kuiteski niinko mukana vai mitä pitäs tehä?
Nyt syömään....
soffu kp 18/27 yk 3 (?)
Heippa taas kaikille tasapuolisesti! Pitää heti tulla tänne hehkuttamaan. Eilen tosiaan testasin sillä sormuksella että liikkuuko mahan päällä, ja tänäaamuna oli kokeiltava uudelleen. No ihan selvästihän se pyöri, joten sitten takasin maan pinnalle ja apteekkiin raskaustestiä ostamaan. Ja yritin odottaa edes iltaan tai huomiseen - mutta hetihän se testi piti tehdä :D Ja tulos oli haalea positiivinen!
Tein sellasen kuin Onni-raskaustestin, sillä testasin esikoiseltakin. Tuolloin tikkuun pätkähti kaksi tummaa viivaa, nyt sekä kontrolli- että testitulosviiva oli molemmat aika haljut mutta kuitenkin molemmat siihen ilmestyivät. Että kai sitä tytölle on pikkusisko tai -veli tulossa! La näyttäis olevan sitten 15.8.2009.
Jos nyt tämä nöppönen pysyy kyydissä loppuun saakka (mitä tietysti kovasti toivotaan!!) niin ainakin 3 serkusta on ensi vuodelle sitten tulossa taas tähän sukuun :)
Täytyy vielä tätä keskustelupalstaa kehua, musta on tosi hienoa että on tällanen kanava missä pääsee purkaan ajatuksiaan! Nämä on kuitenkin sellasia ilon - ja surunkin aiheita, mistä ei välttämättä halua puhua kenenkään muun tutun kuin miehensä kanssa. Mutta silti kun tekee mieli asia jakaa muidenkin kanssa niin ei vois olla tätä parempaa paikkaa...
Juu, sitten sämpylöiden paistoon.
Tolleroinen :D :D
Tolleroiselle onnea!!!!!! Alkaa itteäkin ihan itkettää.
Lisbet, kävinkin jo itsestäni raapustamassa tietoja ylös. Paljon näyttäis olevan pikkukakkosen yrittäjiä.
Ääh, mullakin on flunssainen olo. Tai oikeestaan vain kurkku tosi kipeä. Kumma kun ei ole ääni yhtään lähtenyt. Teetä oon lipittänyt pitkin päivää ja se onneks viekin kivun hetkeks pois.
Ja sitten siitä ihan omasta navasta. Mulla alkokin menkat jo tänään eli kierto olikin tällä kertaa vain 21 päivää. Mukavampi lyhyt kierto kuin pitkä yrittämisen kannalta. En oo mikään kärsivällisyyden huipentuma muutenkaan saati sitten vauvakuumeen kourissa. Ainoa huono puoli on, et taitaa pukata hiivaa. Viimeks olikin esikoisen alkuraskauden aikaan hiiva.
Mua on ruvennut mietityttämään tuleva raskaus. Siis ihan raskaana oleminen. Esikoisen aikaan pahoinvointia oli 20 viikolle saakka ja loppuraskaudessa en päässyt enää kunnolla liikkumaan kun teki tosi kipeää, Muutenkin olen aika liikunnallinen, ni tuntu kurjalle, kun ei voinut liikkua enää normaaliin tapaan. Tällä kertaa ois vielä esikoinen kaupan päälle hoidettavana. Iik, mitenhän sitä jaksaa. Ja kaikki mun uudet ostamani vaatteet! Nyyh! :)
Adara, yk1 kp 1/21-30
Kerrotaan nyt sitten vähän enemmän omasta tilanteesta, on montakin asiaa jotka mietityttää.
Tällä hetlkellä päällimmäisenä se, että mulla on aika huimat verenpaineet, ja olen tiiviissä kontrollissa työterveyshoitajan luona. Kahden viikon päästä vika kontrolli jonka jälkeen lääkäri harkitsee mitä tehdään, läkkitykselle vai ei. Ehkäisy jää pois ensi viikosta, voi olla että senkin pois jättäminen vaikuttaa paineisiin.
Vähän se mietityttää että onko tässä tilanteessa järkeä lähteä yrittämään raskaaksi tuloa, mutta hei, eikös se sama ongelma olisi jos olisi verenpainelääkitys päällä ?
OPERETTI
Tervetuloa mukaan joukkoomme!! =) Täällä me jaetaan niin ilot kun surutkin..
OMPPU-82
Kiva kun tulit taas kirjoittelemaan!! =) Toivottavasti perjantaina saisit plussan tikkuun!! =)
Oma Napa
Täällä mä oon flunssan kourissa pojan kanssa!! Perjantaina pojalle tuli nuha ja nyt välillä yskiikin. En tiedä onko osasyy hampaiden tulo. Itellä on kyllä kipee kurkku ja eilen "puhkes" mullekin tuo nuha. Ollaan nyt sit pari yötä nukuttu tosi huonosti koko poppoo, mutta eilen sitten kun annoin pojalle Panadolia ja laitoin Nasolin tippoja nenään, nii saatiin nukuttua koko yö! =) Ihanaa!! =)
Flunssan takia ei sit olla pupuiltukaan ku sillon keskiviikkona viimex.. No, mutta enpä usko siihen et plussaisinkaan tässä kierrossa kuitenkaan.. Katotaan nyt..
=) Lisbet, kp 11/26-31 yk5.