~+~ PiKkUkAkKoSeT vKo 50 (8. - 14.12.2008) ~+~
PuLiNaT vIiMe VkOlTa:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (48)
Onnea Tolleroinen!! Kovasti tarrasukkia asukille!
Lallielle onnea vakituisesta työpaikasta! Kyllähän se aina tietysti mietityttää, millaisia reaktioita vauvauutisista tulee, mutta sen mukaan ei voi elämäänsä suunnitella. Se riittää, että teidän perhe iloitsee raskaudesta, pomoista viis. Kovasti vaan plussaonnea!
Omaan napaan kuuluu tällä hetkellä armoton piina! Kp on 26/29. Oireita välillä on ja välillä ei, veikkaan suurimman osan olevan kuvittelua. Perjantaiksi olen sen testipäivän päättänyt, että tiedän käyttäytyä pikkujouluissa oikein. Tietääkö muuten kukaan, montako päivää tarkoittaa Mammaksin herkässä testissä se, että voi testata ennen menkkojen alkamista? Mulla perjantaina 28/29, joten ehkä siinä jotain näkyy jos niikseen on. Siitäpä seuraakin mielenkiintoinen tilanne, jos sattuu plussaamaan. En nimittäin todellakaan halua, että ainoakaan sielu niissä pikkujouluissa saa tietää aiheesta. Ja kyselyitähän alkaa sadella jos viinasta kieltäytyy. Sitä vauvauutista on meidän kaveripiirissä odoteltu, kun esikoinen on "jo" 3-vuotias.
No, nyt pitänee perehtyä töihin, palaillaan taas!
Omppu
paljon onnea tolleroiselle ja tarrasukkia mukaan.........!! =) itselläni tänään kp32 ja jos menkat tänään ei ala niin kaipa sitä sitten jos uskaltaisi ruveta testailemaan.... Sillä olen saanut venytettyä tätä näin pitkälle kun en halua itselle negan aiheuttamaan vitut......sta ja pahaa mieltä. Mutta tämä väsymys potuttaa......! Kuinka kauan menee kun tilasin toissa päivänä clear bluet verkkokaupasta, niin milloinkahan ne mahtaa postilaatikkoon kilahtaa.
Olisihan se ihana joululahja kaikille kertoa olevansa raskaana. Varsinkin kun minun eno kuoli äkillisesti viime viikolla ja hänen hautajaiset on just ennen joulua lauantaina, niin kyllähän se toisi isomummolle toivoa.
Ajatelkaapa joulu on tasan kahden viikon päästä.....=) Joko on piparit paistettu, pulla tehty..?? Minä voin myöntää että en ole tehnyt vielä mitään. Jos tänä iltana sais niin paljon aikaiseksi että tekisi piparkakku taikinan.
Mut nyt töihin..
Liisa06 kp32/26-30(mut nyt taitaa vaihtua)
Tolleroiselle ISOT ONNITTELUHALIT!!!!! Aivan mahtavaa kuulla plussauutisia! :) Sähän tuut sitten odottajien puolelle sekä pikkukakkosten että leijonanpentujen pinoon, eikö niin? Mun mielestä on kiva lukea toisaalta yhtä monetta lasta odottavien juttuja kuin sitten samaan aikaan synnyttävien juttuja, jossa on ihan kaikenkokoisten perheiden äitejä.
Liisa: Toivotaan, että ne tulee tänään postissa ja pääset testaamaan huomenna. Kyllä on kumma ellet ole raskaana, kun jo nyt on menkat ton verran myöhässä....
ON: Eilen oli eka päivä kun mulla oli kuvotusta. Tänään jatkuu... ei ollenkaan vielä niin paljon, että täytyis mennä oksentaan, mutta semmonen jatkuva huononolon tunne. Mikä ei kuitenkaan yhtään estä syömistä. ;) Hirvittää se eka neuvolakäynti heti joulun jälkeen.... melkein kamalinta neuvolakäynneissä on se punnitus. Mielenkiintoista on kyllä saada se infopakettikin, koska edellisestä kerrasta on kymmenen vuotta enkä kyllä muista yhtään mitä siellä sanottiin. Ehkä kaikki palautuu uudelleen mieleen...
Eilen tuli meille eka vauva-lehti. Tilasin sen heti plussattuani ja nyt tuli eka numero. :) Miehen kanssa sitä selattiin ja ihasteltiin sulosia vauvoja. Hassua ja ihanaa, miten mies on innoissaan tulevasta vauvasta!! Aivan supermahtavaa odottaa yhdessä. Nyt tekis jo mieli ostaa lankaa ja ruveta kutoon niitä vauva-lehdessä olleita haalareita.... jos ostais vielä oikein retro-värit niin olis sit seitkytlukulaisen näköinen kuten vanhempansa olivat aikanaan.... ;) Eikä olis mitään merkitystä kumman merkkinen lapsi sieltä tulisi, kun vaatteet olis retroa ja nehän oli silloin samanlaiset kaikille.
Kirsi
Nimimerkkini on siis
RITU.... ääh, typerää lähetellä liian aikaisin noita viestejä....
Täällä vietetään vapaapäiviä. Ihanaa kun on tullut lunta, pitänee lähteä pojan kanssa pihahommiin. Lumityöt-> nuo oman talon ihanuudet! =/
TOLLEROISELLE SUURET ONNITTELUT!!!
Lallie: Tuo duunitekstis oli ihan niin ku mun suusta. Myöskin viime viikolla aloittaneena ekassa vakiduunissa.
Ritu: Raskausviikot perään kiitos ;-D *tahtoo pysyä koko ajan kärryillä* Toi on oikeesti haastavaa et muistaa laittaa nimimerkin eikä oman nimen. Mä kirjottelen yhellä suljetulla palstalla jossa oon sitte ihan omalla nimellä niin kuin kaikki muutkin siellä ni sit usein menee sekasin et kumman laittaa. Mut onneks sä et oo Ritva niinku tosta nimimerkistä vois kuvitella. Ritvasta tulee mieleen vanha piika, tiukkis mummo jollanen mulla oli pienenä hoitotätinä...=D Toiv tääl ei oo ketään Ritvaa ku avaudun siitä nimestä näin...=D Nimillä vaan on selkeitä mielleyhtymiä. Esim en vois antaa omalle lapselle sellasta nimeä jonka kantaja on ollu vaik tosi inhottava ihminen tms.
No joo, mutta olikohan mulla muuta.... Jatkan sitte ku saan muksun nukkuu päikkäreitä. =)
Soffu (on se nimimerkki =D) kp 19/27 Siis tää on kyl ihan epäreilua etten voi enää Ritulta katsoa noita kp:ta niin ku ennen aina tein. =)
Kiitos kaikille onnitteluista :) tää on kyllä ihan hassua, ei tunnu yhtään siltä että olis raskaana ja koska ne viivat oli niin hailakoita siinä testissä niin ajattelinkin testailla muutaman päivän päästä uudelleen. Maksaako muuten terveyskeskuksessa / äitiysneuvolassa tehtävä r-testi jotain?
Lallielle onnittelut uudesta työpaikasta!! Kyllä ne asiat lutviutuu, ja jos pomotkin vaikutti mukavilta niin toivotaan että sama suuntaus jatkuu :)
Ompulle peukkuja, että olis plussaa tulossa!
Ja Liisallakin on kiertopäivät jo niin pitkällä että toivotaan sen merkitsevän plussaa! Meillä taitaa olla aikas samalla tavalla... mulla oli eilen kp31 kun testasin. Ja siitä joulusta - se tulee aina vähän yllättämällä, vähän kuin talvi yllättää autoilijat :D mulla on ollu paljon aikeissa tehdä hommia, mut mitään ei oo vielä tehty. Ehkä osansa tuo se, että esikoinen on vasta 10kk ja siinähän ei paljon pääse välttämättä tekemäänkään... no nytkin kyl istun netissä kun pitäis tehä hommia!!
Ritu, tuun tottakai kun vaan tämä uutinen iskostautuu mun päähän ihan kunnolla. Vielä roikun täällä kuume-puolella, kun en uskalla vielä sinne odottajiin :) Viime kerralla en jaksanut kirjoitella kuin tammikuisissa, mut katotaan nyt mihin rahkeet riittää :)
Ja nyt laskupinon kimppuun, sitten piparitaikinan...
Tolleroinen ja kai se on rv 5 tai jotain... :)
Tolleroiselle kovasti onnea, hienoa että näitä plussia alkaa tänne tulla tasaiseen tahtiin!
Ja uusille tulijoille tervetuloa, nyt en muista kaikkien nimimerkkejä..
RITU Kerrottiinko sulle miksi ne viivat haaleni ennen kuin sait labrasta tuloksen? Jäi vain mieleen kun en ole aiemmin vastaavasta kuullut.
Toi alkuraskauden ultra on hyvä juttu, itsekin kävin aikoinaan. Siellä pystyy lasketun ajankin sanomaan sitten ihan tarkkaan, koska tossa vaiheessa vielä sikiöissä ei ole kasvusta johtuvia kokoeroja.
Oma napa
on nyt jotenkin sekaisin. Odottelin ovista ensi viikolle tai aikaisintaan viikonloppuun, mutta eilen olikin nyt sitten alaselkä kipeä ja välillä sattui ihan hulluna vatsaan oikealle puolelle. Tänään ei sitten enää mitään oireita. Limoja en ole vielä bongannut mutta toisaalta ne olis ehkä ehtinyt jo mennäkin kun en osannut seurata.
No, peittoja heiluteltiin sunnuntaina joten mahdollisuus olis ainakin olemassa. Eilenkin oli tarkoitus, mutta miehellä on flunssa ja se sitten nukahti sohvalle eikä sen jälkeen ollut enää "taistelukunnossa" :/
Jospa tänään vielä onnistais, eihän sitä tiedä.
Sinänsä kiva jos tää kierto alkaa tosiaan PCO-lääkityksen ansiosta lyhentyä, ihan tervetullut juttu kunhan olis osannut vähän ennakoida ton peittojen heiluttelun suhteen. Tässähän sitten pääsis ehkä jo testinkin tekemään jouluksi.. toivottavasti!
Tajusin just, etten ole ikinä esitellyt itseäni tuonne pikkukakkosten pinoon, joten taidanpa tehdä senkin nyt samantien.
Adele kp 16/35-37 (ainakin ennen), yk 2
Otsikossa siis tän päiväiset rv:t. On sun Soffu nyt sitten vaan pärjättävä ihan itsekseen kiertopäiviä laskiessasi. ;)
Adele: en saanu mitään selitystä viivojen haalistumiselle enkä tiedä miten vahva oli tuo labratestinkään tulos, mutta mä halusin, että ammattilainen tekee sen tulkinnan. Ja kun periaatteessa testin tulos on joko tai eikä mitään siitä väliltä...
Ritu rv6+3
Moikka kaikille!!
Vielä olen tässä töissä, mútta äsken alkoi sellainen outo vihlonta/nippailu alamahassa+sitten se väsymys...... (taidan keksiä näitä oireita itse).... ei kuitenkaan menkkamaista kipua..... Vitjatti jos ei testi odota postilaatikossa kun menen kotiin, niin pakko kävellä apteekkiin. Nyt alkaa itseä vaivaamaan, että voisiko tämä olla tätä...!!!
Niinhän minä uhkailin että on sellainen tunne että olisi tärpännyt.... mutta nyt en hehkuta enempää.
Mut nyt tyty hakemaan hoidosta!!
Liisa06 kp 32/????
Tänään oli siis eka työpäivä ja olipas mukavaa vaihtelua koulussa istuskelulle, lukeminen kun ei ole minua varten.
Omassa navassa ei mitään ihmeitä, ahkeraan täällä on peittoja heiluteltu.. Oman mielenkiintoisen lisän tähän pupuiluun tuo se, että kumpikin ollaan vuorotyössä, no kuten arvata saattaa ristiinhän ne vuorot menee.. ei pidä valittaa kerta töitä on.
Harmi juttu sinällään tuo vuoro työ, muksu joutuu sen vuoksi vaihtamaan hoitopaikkaa. Jospa se olisi sitten yhtä mukava paikka kuin nykyinen.
Lallie kp??
Onko se siis kiertopäivä vai mikä? Olen todella pihalla näissä jutuissa...
Onnittelut plussanneille! Haluaisin itsekin päästä jo "yrittämään", ja kärsivällisyys meinaa loppua kun menkat vain jatkuvat :P Kovasti olen keksinyt sijaistekemistä, kuten siivousta, jouluostoksia ja lahjojen paketointia.
hepulihepulihepuli! Kääääk! (Sori)
SOFFU
Mä uskon kyllä kovasti, että teillä on käyny tärppi tässä kuussa!! Ens viikollako testaat, jos ei menkkoja kuulu?
TOLLEROINEN
Paljon Onnea Plussasta!! =) "Mäki haluun.." =) Tarrasukkia mukaan masuasukille! =)
OMPPU-82
Joko oot testannu?? Tuu heti kertomaan tulos!! =)
Liisa06
Plussauutisia?? =)
Mami_08
Jep, kp tarkoittaa kiertopäivää =)
Oma Napa
Niin siinä sitten kuitenkin kävi, että tiistaina tuli sittenkin peittoja heilutettua vaikka ei alkuillasta ollu yhtään semmoisia fiiliksiä. Valkovuotoa tulee edelleen, alkaa nyt muistuttamaan niitä "liisteri limoja", joten "otollinen hetki" taitaa olla tänään tai huomenna.. En tiiä.. Muita tuntemuksia ei oo, esim. nippailua tms. särkyä.. Ottaa nyt sit selvää..
Flunssassa ollaan edelleen, mutta alkaa olemaan jo voiton puolella. Mulla vaan meinaa ääni lähteä kokonaan, ei kiva..
Lähden pojan ja siskon kans kaupungille shoppaileen tänään, kiva saada vähän muuta ajateltavaa ja tekemistä, ku kyykkiä kotona koko päivä.
=) Lisbet, kp 14/26-31 yk 5.
Viime yönä näin kahteen otteesee sellaisen unen, että testasin ja plussahan sieltä tärähti. Siinä unessa oli se testeri vielä sellainen kun siihen tuli se plussa niin siinä alkoi valot vilkkua.... Pikkusen olen varmaan ajatellut tuota testaamista..... No eilen tuli clear bluet sitten postissa ja sain pinnistettyä etten ruvennut illalla testailemaan.
Tänä aamuna sitten kun heräsin. Menin samantien vessaan ja tein testin... Ruutuun ilmestyi ensin se testiviiva... sitten tuli sellainen viiva kuin nega,.......MUTTA sittensiihen ilmestyi haalea mutta SELVÄSTI näkyvä toinen viiva...... =) APUA ONKO TÄMÄ NYT SITÄ???????? Eli sehän tarkoittaisi että raskaana. Ja se viiva tuli siihen ihan heti... en edes odotellut minuutti tolkulla.
Pitäisikö soittaa neuvolaan ja pyytää lähete sinne testiin.....?? MIttee tien??
Kädet tärisee kun ajattelen että voiko tämä olla totta?? Näin äkkiä.
Liisa06 kp33/ tai rv4 vai 5???? Vai mikähän se nyt oli......
Haa, mä arvasin, että sä Liisa testaat plussan! En mä usko, että sun vielä kannattaa neuvolasta testiaikaa tilata. Teet toisen testin parin kolmen päivän päästä ja jos/kun se on selkee vahva viiva niin ei sun tarvi käydä missään varmistamassa sitä. Sit vaan tilaat ekan neuvola-ajan.
Vitsit ku meni ihan kylmät väreet kun luin sun hehkutusta.... ;) Säki tuut sitte pikkukakkosiin ja leijonanpentuihin odotuspuolelle, jooko! Ootko jo tutkaillu laskettua aikaa?
Ritu rv6+4
No niin nyt olen hieman jo rauhoittunut....=) Tilasin kaksi niitä testejä ja odotan nyt muutaman päivän, niin katsotaan mitä se sitten näyttää....??!!! Ihan niinkuin ritu laittoi äsken että sen jälkeen vasta soittelen neuvolaan... Kumpa sieltä ei tulisi sitten vielä haaleampi viiva.... sitten menee hermot.!!
Laskettu aika olisi vauva laskurin mukaan 16.8.2009. Eli syys vauva. Ja raskausviikot on 5 ja jotain???
No nyt täytyy laantua ja jatkaa töitä!!! Plussa tuulia kaikille!!!!!
Samaa mieltä Ritun kanssa, että olin 99% varma, et oot raskautunu!! =) IHANAA!! =) Ota nyt meidät muutkin mukaan plussajunaan!! =)
KYSYMYS
Ootteko kirjoitellu Ennustaja Ellille ja kysyneet lapsista?? Mä eilen huvin vuoks lähetin s-postin ja kysyin, että tuleeko meille lisää lapsia. Tänä aamuna tuli takaisin viesti: "SINULLE SYNTYY POIKA 21.8.2009".
Ja ette usko, kun laskin että JOS plussaan tästä kierrosta nii LA olis 4.9.2009, mutta kun mulle tullaan tekemään sektio ja se tehdään 2 viikkoo ennen laskettua aikaa, nii se olis just tuo päivämäärä!! =) =) Voi ku tuo ennuste pitäis paikkaansa!!
=) Lisbet, kp 14/26-31 yk 5.
Ekana *Liisalle onnittelut plussasta!* Toi vilkkuva raskaustesti oli just hyvä! Heh!
Mä oonki miettiny tota että kuinka herkästi neuvolasta tai tk:sta saa raskaustestin? pitääkö olla jotkut perustelut vai riittääkö et sanoo et haluis raskaustestin?
Ohoh, tuo Ennustaja-Elli juttu *Lisbetillä*! Aika pahan pisti ku noin tarkkaan osuis oikein. Mun ekan raskauden on ennustaja ennustanut ja nappiin meni. Se ennustaja kertoi mun äidille et mä oon raskaana sinä päivänä kun mä testasin plussan. Mitäs sitä sitten enää kieltämään! =)
Mulla menkkakivut jatkuu.... Muut oireet saattavatkin olla lumeoireita joten ei mitään selkeen selkeetä vielä. Nuo jomotukset on kyllä outoja! Jos nyt plussaisin ni leijonanpentuihin minäkin kerkeäisin mukaan ja sehän olis oikein muksaa!
Mietinkin tässä että tunsin oviksen tuossa jo kp 11/27 ni voisinko testata jo vaik kp 25/27 tienoilla? Täytyy katsoa kuinka pää kestää.... Aattelin ootella ens vapaisiin eli keskiviikkoon ja sitte miettiä testaamista. Oikeestihan menkat pitäs alkaa vasta pe 19.12. Mut jos tää outo olo jatkuu ni en ehkä jaksa odottaa perjantaihin...=)
No mutta nyt päivän hommiin!
Soffu ja omituinen olo. Kp 20/27
Uskaltaisko ilmottautua mukaan?? En vielä kirjoittele enempää koska en tiiä saanko käyttää tätä.. kokeillaan.. :p
Niin ja tuossa pitäs lukea että "koska en tiiä osaanko käyttää tätä" hahhah pitihän se kirjoitus virhe heti sinne pärähtää.. :D
Joka päivä käyn täällä lukemassa, mutta kun ei muka ehdi mitään kirjoitella.
Viikonloppu oli ja meni, muksu oli kyläilemässä. Saatiin miekkosen kanssa kaksin kotosalla puuhailla. Olinpa viikonloppuna haivaitsevinani oviksenkin, mutta jotenkin luulen sen olleen mielikuvituksen tuotetta, saas nyt nähdä.
Huomenna eka työpäivä uudessa työpaikassa, sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani viimeviikolla. Meinaa vähän jänskättää mennä, vaikka hommat on samat mitä ennenkin oon tehny. Mietityttää sekin että jos nyt piankin sitten plussailee niin mikäs on työpaikalla reaktio? Vaikuttivat kyllä todella mukavilta nämä "pomot".
-Lallie kp??