Vein vanhemman lapsen aamulla päiväkotiin ja tulin vauvan kanssa kotiin
En ole sairas, enkä kärsi edes synnytyksen jälkeisetä masennuksesta.
Onneksi kerkesin itse raportoida tänne ennen naapuriani.
Kommentit (57)
Kai lapsenne on hoidossa ainakin sen seitsemän tuntia, että saa kaikki virikkeet ja kolme ateriaa?
Toivotaan että olet ollut ja että lapsistasi tulee hyviä veronmaksajia, sillä, aivan törkeän kalliiksihan tuo tulee yhteiskunnalle...
t : terveisiä työelämästä
laittaa oman 3,5v tyttöni tarhaan :(. Tai vaikka molemmat tytöt. Kuopus 1,5v.
Mutta tosiaan, tulee niin turkasen kalliiksi, ettei kannata. Etenkin tämän kolmannen loppuraskaudesta voisi olla paikallaan...
Huono omatunto, kun ei jaksa/voi kaikelta yrjöömiseltä tehdä tyttöjen kanssa paljon mitään...
Kaikki kolme vauvan isompaa sisarusta ovat ihan kotona äidin hoidossa.
Moni on kykenemätön äidiksi ja näille lapsille on paras olla hoidossa.
Mulla on niin helppoa. Isompi on jo koulussa ja nyt halus kaverille iltapäiväksi. Kulkee itse korttelin matkan. Mä oon vauvan kanssa heränny puol kymmenen, käytiin koirankanssa ulkona ja samalla vauva nukahti vaunuihin. Tultiin kotiin ja vauva nukku edelleen ja minäkin pääsin päikkäreille.
Toivottavasti olette jo hakeneet tai just hakemassa niitä lapsianne sieltä päiväkodista kotiin. Ei siellä enää mitään virikkeellistä toimintaa tapahdu, kaikki sellainen on tapahtunut jo aamupäivällä.
T: äitiyslomalla oleva päiväkodin työntekijä
5-vuotias halusi mielummin mennä tarhaan leikkimään kavereiden kanssa kun jäädä viimeisillään raskaana olevan äitinsä kanssa kotiin hengailemaan. Enemmän syyllisyyttä tuntisin, jos en sallisi lapsen mennä tarhaan ja hänen olisi jäätävä kotiin ilman leikkiseuraa. Miten ihmeessä te eräät voitte katsoa sellaisen olevan hyväksi normaalille lapselle???
vastahan tuota ulkos menevät kohta. Ja joudun maksamaan kuitenkin puolet hoitomaksua kun äitiyspäiväraha on niin iso, saavat kyllä tehdä töitä koko rahan edestä.
Meillä lapsi on erityisen onnellinen että tarhassa on leikkikavereita. Niitä täällä maaseudulla ei kovin runsaslukuisesti ole, joten jo ihan sen takia katson lapselle tärkeäksi olla tarhassa. Niin, täällä ei myöskään ole puistoja tms. jossa tapaisi muita ikäisiänsä. Enkä todellakaan vielä hae pois tarhasta 5-vuotiastani. Vaihtoehtona nimittäin kotona on, että leikkii sitten yksin tuossa pihassa. Miksei voisi leikkiä muiden lasten kanssa tarhan pihassa??
Nämä tarha-asiat kun eivät ole niin yksioikoisia, kuin teidän eräiden näkövinkkelistä tuntuu olevan.
hytistä jossain lumipenkassa, kun lapsi on saanut jo ulkoilunsa ulkoiltua. Voi pistää suoraan Pikku-Kakkosen ääreen ja ruuan eineksen mikroon. Ja sitten alkaakin jo iltapuuhat.
äitiysloman merkeissä. Esikoinen on hoidossa ja saan vauvan kanssa levätä kotona.
Onneksi mummu hoitaa vauvaa useasti, että saan levätä oikein kunnolla.
Kyllä aikuinenkin ihminen tarvitsee taukoa hektiseen elämään.
[Miten vaihtoehdot ovat leikkii yksin pihassa tai on tarhassa? SÄÄLITTÄVÄÄ.
i]Meillä lapsi on erityisen onnellinen että tarhassa on leikkikavereita. Niitä täällä maaseudulla ei kovin runsaslukuisesti ole, joten jo ihan sen takia katson lapselle tärkeäksi olla tarhassa. Niin, täällä ei myöskään ole puistoja tms. jossa tapaisi muita ikäisiänsä. Enkä todellakaan vielä hae pois tarhasta 5-vuotiastani. Vaihtoehtona nimittäin kotona on, että leikkii sitten yksin tuossa pihassa. Miksei voisi leikkiä muiden lasten kanssa tarhan pihassa??
Nämä tarha-asiat kun eivät ole niin yksioikoisia, kuin teidän eräiden näkövinkkelistä tuntuu olevan.
[/quote]
Meidan 5 v on jo koulussa taalla Irlannissa ja 2 1/2 v tyttokin kerhossa 2 aamup. viikossa. Odotan kolmatta. Jos koulusta on vapaata, on poika kylla niin tylsistynyt, etta huh... Ja aiti ei todella kelpaa leikkiseuraksi, vaan pitaa olla menoa ja vauhtia ja kavereita kuulemma. Ehka jollekin sopii kotona olo vain aidin kanssa, mutta meidan lapset kylla olisi tosi kyrsiintyneita! : ) Kylla paivakoti on oikea paikka, jos kavereita ei muualla juuri tapaa. On mielestani julmaakin vieda lapselta kaverit, jotta arvostelijat olisivat hiljaa. Outoa touhua. : ( Eihan siella tarhassa tarvi koko paivaa olla.
Hei 19, on sillä lapsellä isä ja äiti. Isä töissä ja äiti viimeisillään raskaana kotona. Ja meinaat että äidin ja isän seura on 5 v. yhtä hauskaa kuin samanikäisten kavereiden seura? No, itselläni eri näkemys asiasta.
Kuten jo totesin, pidän teitä, jotka ajattelette aikuisten/vanhempien seuran riittävän/ olevan yhtä hyvää kuin ikäisten seura, säälittävinä vanhempina. Pitää myös kyetä myöntämään, että sillä lapsella voi olla myös ihan hyvä olla jossain muualla kuin pelkästään kotona.
Saahan se olla isänsä ja äitinsä kanssa sitten koko illan, kun tarhasta kotiin tulee. Ja tosiaan, en tässä tilanteessani lähde ulos jäätikköpihallemme leikkimään lapsen kanssa. Yritän nääs suojella syntymätöntä lastani istukan irtoamiselta, mikä saattaisi tapahtua kun liukastuisin. Ei tosin tuo ulkovaatetuskaan tällä hetkellä päälle mahdu, joten ei koira-raukkakaan pahemmin lenkille pääse.
13
että me koulutetut vanhemmat olemme aikuisia, emmekä enää osaa olla 5 vuotiaan vaatimalla tasolla, kun vaikkapa autoilla leikitään. Kuten lapsi isällensä itse sanoi, ei halua leikkiä isän kanssa, koska isä ei osaa puhua, kuten Autot puhuvat. Eli voi kamalaa, kun siellä tarhassa on niitä saman ikäisiä poikia, jotka osaavat leikkiä autoilla "oikein", niin kyllä todellakin lapsi kärsii, kun siellä joutuu olemaan.
Itse en myöskään jaksa mennä rengaskeinuun keinumaan lapsen kanssa, mikäli siihen nyt yhdessä edes mahduttaisiin.
Katson että vanhemmat ovat perheen aikuisia. Ei omat vanhempanikaan leikkineet kanssani, kun olin lapsi. Ikätoverien kanssa sitä silloin 70-luvulla ainakin leikittiin.
Pakko lopettaa täällä palstalla roikkuminen kun täällä on niin yksinkertaisia tyyppejä. Tosin 19, olet varmaan provo.
ja olen kyllä onnellisen tietämätön, vaikka naapurini raportoisikin.