saako yli 3 vuotiaasta jotakin tukea yksityiseen hoitoon?
juuri sain tietää,ettei kunnan paikkoja ole (kiitos kotiäidit) ja nyt pitäisi miettiä jotakin muuta ratkaisua
Kommentit (20)
hoitopaikkaa, kysy ostopalveluna. Voit käydä katsomassa yksityisiltä. Kävi kerran näin, että kunnallista ei, mutta äiti sai valita Montessori, Stainer vai englantilainen hoitopaikka. Maksu sama kuin kunnallisella. Kun ei kerran ollut...samoin kun oli pitkät jonot kitarisan poistoon, niin saatiin ostopalveluna yksityisellä hoidettua. Maksu sama kuin kunnallisessakin.
kunnasta riippuen voi saada myös kuntalisää. Eli ei välttämättä tule juuri kalliimmaksi kuin kunnallinenkaan, jos siitä maksaisi enimmäismäärän. Ja kannattaa tosiaan kysyä kunnalta vielä, jos keksisivät muita vaihtoehtoja.
virikelapsia ja työhön palaava ei saa paikkaa. ostoplavelut kaikki on täynnä,ne on selvitetty,samaten tämän alueen yksityiset päiväkodit,mitähän mä sitten teen?
Olen suunitellut yksityisen ryhmiksen perustamista... jospa tästä tulisi kimmoke!
Yrittäjäkurssi on käytynä, samoin vaaadittava koulutus ja kokemus. Kun lukee ettei lapsi saa hoitopaikkaa, niin tulee tällaisia ajatuksia
Kyllä kaupungin/kunnan päivähoito pitää hoitaa lain mukaan, ei mutujen.
Ja juu, omat lapseni eivät ole virikehoidossa.
Hoitaja on vuoroviikoin kolmessa perheesä. Tällaista muotoa on kunnallakin ollut.
Kelasta yksityisen palkkamiseen tuet, jos sopivat perheet löytyvät. Sieltä kunnan jonotuksesta voisivat miettiä tällaista, kun muuta ei ole. Ehkä seuraavaksi aloituiskaudeksi jo saa päiväkotiin.
kaikki mahdolliset hoitomuodot käy meille vaan ei ole paikkoja. Töihin olisi mentävä kuitenkin,en enään tiedä mitä teen,ehdotuksia?
muutaman viikon varoitusajalla,myös koira talossa.
tuli ilmoitus,ettei paikkoja ole--se oli se yllätys
Tilanne on kyllä ollut tiedossa vuosikaudet.
itse olet ilmeisesti kotiäiti tai oma lapsesi on saanut virikepaikan ja et voi muiden tilannetta ymmärtää
ap
Minä olen töissä. Me hankimme hoitajan kotiin hyvissä ajoin niin, että kun jonottaminen venyi, homma toimi.
15
ja kuinka hyvin kunta tukee tuota hoitomuotoa
Helsinki tuki heikommin kuin Espoo, mutta hyvin silti. Ei maksanut juurikaan päiväkotipaikkoja enempää.
Ei Helsingissäkään saanut lapsia kesken kauden minnekään. Paikat saimme sitten elokuusta ja hyvät saimmekin.
17
hakemaan hoitajaa kotiin,on sen verran iso rumba. Kyllä ottaa pannuun.
ap
Mistäs tiedät, mikä rumba se on? Ei se minusta mikään ylivoimainen tehtävä ollut.
tiedän rumban siitä,että itselleni oli tulossa muutama lapsi hoitoon,valitettavasti kaiken shown jälkeen ne kaatuivat koirapelkoon,siis meillä on koira ja lapsen vanhemmat pyysivät pitämään koiraa lukitussa huoneessa hoitopäivän ajan,no se ei varsinaisesti kuulunut aiheeseen,kunhan kerroin.
Yllättäen kuule yksityiseen hoitoon saa yksityisen hoidon tukea.