Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa pliis, olen totaalisen päättämätön astia-asiassa! Siis olen ostamassa viini-

Vierailija
09.02.2009 |

laseja kun laitoin edelliset kiertoon. Eli ongelma on siinä, että en tiedä minkä verran pitäisi hankkia laseja. Inhoan hillota kaappiin tavaraa joten minimimäärällä pitäisi mennä. Ketkään meillä kyläilevät eivät ole valkoviinin ystääviä, joten valkkarilaseja riittää 2 kpl. Mutta entäs puna- ja kuohuviiilasit? Harvoin käy niin paljoa väkeä, että tarvittaisiin enempää kuin 6 punaviinilasia, 4kin saattaisi riittää. Mutta jos kuohista tai sampanjaa on juomassa vieraitakin, silloin kuohislaseja pitäisi olla 6-12....tosi harvoin kuitenkaan mitään isoja juhlia pidämme kotona. Joten voisiko niitäkin riittää vai pari?

Millaisia määriä teillä on? Miten vähällä pärjää jos haluaa välttää ylimääräistä tavaraa? Kun tuntuu tyhmältä pitää kaapissa jotain 24 lasia jos hyvin harvoin käytetään muita kuin vain kuutta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä niitä nyt on tarvittu ristiäisissä, tupaantuliaisissa, synttäreillä. Ja viinilaseiksi valitsin 12 sellaista, jotka sopivat sekä valko- että punaviinille. Mutta 24 siis yhteensä... Tosin meillä oikeesti juodaan paljon viinejä ja aina vieraille tarjotaan. Isoimmissa juhlissa kesällä kaikki olleet käytössä.

Vierailija
2/4 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä vain kookkaat valkoviinilasit joita käytetään kaikkien viinien kanssa ja muutenkin. Ostin samaa sarjaa olevat punaviinilasitkin, mutta ne on mennyt kiertoon, kun olivat niin isot etteivät mahtuneet pystyyn kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noita viinejä harrasta, mutta viinilaseja sen verran, että uskaltaudun kuitenkin vastaamaan.

Suosittelisin, että ostat 6 kappaletta "geneerisiä" viinilaseja eli sellaista lasia, jotka kehtaat kattaa sekä puna- että valkoviinin kanssa. Samoin ostat 6 kaunista kuohuviinilasia. Sitten jos joskus on jotkut isot juhlat, niin niihin voit tilapäisesti ostaa vaikka sellaisen 12 (?) halpiskuoharilasin pakkauksen.

Vierailija
4/4 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta se "säästäisi" vaan kaksi lasia kun en ajatellut valkkarilaseja enempää kuitenkaan...

On sitä ihmisellä ongelmat! Pohdin aina pääni puhki myös lautas- jne. määriä... Kun on tuo ristiriita, että arkena tarvitaan vain vähän astioita, mutta juhlia varten sitten kauhiat läjät. Ja vuokraamisessakin on oma vaivansa, niin ei sekään ole ratkaisu..

ap