Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri jäi kiinni varastamisesta!! Miten toimia???

Vierailija
09.02.2009 |

Eli neljäsluokkalaisen lapsen kaveri näpisti mieltä arvoltaan vähäpätöistä tavaraa. Arvon menetystä enemmän haittaa se, että omasta kodista on viety jotain ilman lupaa. Syyllinen on täysin selvä. Kannattaako lapsen kanssa jutella itse vai olla yhteydessä lapsen vanhempiin? Äidin kanssa olemme vähemmän tekemisissä, koska ei ole kyseessä ns paras kaveri vaan enemmänkin satunnaisvierailija.

Meiltä on aiemminkin hävinnyt pikkutavaraa. Olen ajatellut, että menneet vahingossa roskiin tms mutta nyt tietysti mietityttää että onko tämä sama kaveri näpistellyt aiemminkin.

Mitä mieltä olette, mikä olisi paras tapa toimia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten miten vähäarvoista vaan.

Vierailija
2/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko "villen" mukana tullut teidän "kallen" tavaroita, kun ne on menneet hukkaan?

Tai sitten kerrot ihan suoraan että epäilet "villen" vieneen jotakin teiltä

Haluaisin tietää jos lapseni pöllii jokun kaverin tavaroita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka kotoa oli varastettu, meni ihan suoraan itse sanomaan sille kaverilleen, että olet vienyt sitä ja tätä. Anna takaisin, kiitos, etten kerro äidille ja kyllä se kiltisti toi sen lelun ja jonkun kamman tms. seuraavana päivänä. Asia jäi käsittääkseni siihen, eikä kenenkään tarvinnut suuttua tai menettää hermoja tai kasvojaan. Oppi kai se varastanut tyttökin jotain.

Voisiko tätä kokeilla, että lapsesi pyytäisi tavaraa takaisin jämptisti?

Vierailija
4/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien kuuluu saada tietää asiasta. Se voi monesti olla lapsellekin paha paikka, että omat vanhemmat saa tietää. Mutta ota ihmeessä yhteyttä vanhempiin, ja kerro vaikka toivovasi, että tulevat palauttamaan tavarat jolloin sinäkin pääset juttelemaan lapsen kanssa.

Vierailija
5/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastaa jotain?

Suuri osa lapsista varastaa jossain vaiheessa lapsuuttaan joko kotoa, kaverilta tai kaupasta. Eivät ne ole sen kummempia kasvatustilanteita kuin nekään, joissa lapsi tönäisee toista lasta tai ottaa toisen kädestä lelun. Ei myöskään mitenkään automaattisesti ennusta tulevaa rikollista uraa. Lapsen impulssikontrolli nyt vain on aikuisen vastaavaa kehittyömättömämpi ja kiusaus voi helposti käydä liian suureksi.

Vierailija
6/6 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapset vaikka tappelisivat, hoitaisin asian itse. On ihan parin euron jutusta kuitenkin kyse. Mietin, etät jos ajatteli, että voi ottaa kun oli kerran esillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi