Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

värityyppi

Vierailija
09.02.2009 |

Hei, mitä mieltä te olette värityypistäni (kevät,syksy,kesä,talvi)? Siitä olen varma että olen lämminsävyinen, eli olen kevät tai syksy mutta en tiedä kumpi. Olen miettinyt kyllä oikeaankin testiin menemistä, sillä on tullut ostettua paljon vääränvärisiäkin vaatteita, mutta tosin joitain hyvin sopiviakin löytyy. Mielestäni minulle sopivat kevään ja syksyn värit, en tiedä vaan kummat paremmin. Korallinpunainen sopii todella hyvin.

Eli hiukseni ovat luonnostaan keskiruskeat, kullanhohtoiset ja vaalenevat kesäisin, ihoni on kellertävä ja ruskettuu aika helposti, silmät ovat vihreät. Nettitesteissä on tullut tulokseksi sekä syksy että kevät. Itse olen enemmän kyllä kevään kannalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö peili auta - eikö se kerro, mitkä sävyt sopivat?

Lämpimät vai kylmät? Ei kait auta muu kuin testata eri sävyjä (tummuusasteita ja lämpimyysasteita) peilin edessä ja tutkia, mitkä saavat sinut hehkumaan ja kauniin näköiseksi?

Vierailija
2/10 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sillä tiedolla tekee, mikä värityyppi on. Pitää niitä vaatteita, joista tykkää ja jotka pukee. Monesti ihminen valitsee sellaisia värejä, jotka sopii, vaikkei olisi mitään hajua mistään värityypeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotan kyllä lämpimät ja viileät sävyt toisistaan ja sen tiedän että minulle ei sovi viileät sävyt. Ne tekevät minusta ihan sairaan näköisen. Esim. yksi lempiväreistäni on pinkki mutta se ei sovi mulle. Uskon kyllä että yleensä itselleen sopivat värit valitsee kyllä "luonnostaan" oikein mutta aina ei oma (ainakaan minun) silmä sano mikä sopii. Toinen esim. ostin puhtaan violetin t-paidan ja mielestäni se sopi aika hyvin minulle, en ollut ihan varma, mutta ostin sen kuitenkin. Sitten kysyin ystävältäni sopiiko se minulle, niin hän sanoi että rehellisesti sanottuna ei yhtään. Eli ei ne omat lempivärit aina ole parhaita värejä esim. vaatteissa.

Vierastan syksyn värejä, mutta kun esim. petroolinsinistä ja oranssia kokeilee kasvojen lähelle ne sopivatkin hyvin. Olen muuten jostain lukenut että kevät tyypilläkin voi olla luonnostaan ruskeat hiukset. Silmäni ovat tummanvihreät.

Vierailija
4/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat kevät ihmiseltä. Itse kävin värianalyysissa syksyllä, joten vielä on aika tuoreessa muistissa.

Syksy ihminen palaa helpommin kuin kevät ja on vaalempi, kevät ihminen taas ruskettuu. Kevät ihmisellä on usein punapigmenttiä hiuksissa. Ja hiukset voivat olla tummatkin. Miusta tuli joku "kastanjan ruskea" kevät, hiukset ruskeat samoin silmät. Kesällä tulee vähän pisamia. Kevät ihmisiä on paljon Irlannissa.

Koralli on yksi keväälle hyvin sopiva väri, paljon löytyy myös sinisen ja turkoosin sävyjä.

Vierailija
5/10 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset on kiinnostuneita eri asioista. Jotakuta kiinnostaa värityypit. En usko että aiheen aloittaja nyt "tekee parannuksen" teidän arvostelujenne takia, täällä pyydettiin neuvoja kysymykseen eikä mielipiteitä koko jutun tarpeellisuudesta. Annetaas taas kaikkien kukkien kukkia, eikö.

Mä luulisin et syksy on selkeesti tummempi, "kuparisempi", kun taas kevät on sellanen perusblondi :). Syksylle sopii vahvemmat sävyt (sinapinkeltainen ja oranssi) kun taas keväälle heleämmät (kanariankeltainen ja persikka). Voithan sä olla jotain siitä välistäkin, nykyään noita erotellaan vielä päätyyppienkin sisällä kolmeen eri tyyppiin...

Vierailija
6/10 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko sävyasteikkoa lävitse ja tietää, mitkä eivät ainakaan sovi.

Silti olen vahvasti sitä mieltä, että peili kertoo parhaiten värisävyn sopivuuden.

Jos iho ja olemus näyttää freesiltä, niin sävy sopii itselle, jos taas näyttää nyytyneelta, tunkkaiselta tms. niin sävy ei sovi, luki värityyppipaletissa mitä tahansa. Nuo värityypit kun ovat kuitenkin yksinkertaistuksia, todelliset ihmiset ominaisuuksineen ovat yksilöllisempiä ja moninaisempia. Siitähän kertoo jo nuo päätyyppien alatyypit. Todellisuus on aina moninaisempi kuin siitä johdetut

mallit.

Värisävyjen sopivuuteen vaikuttaa tietenkin ihmisen omat värit, mutta jossain määrin täytyy huomioida myös vaatteen muoto, tyyli, materiaali yms. kun valitsee vaatteen väriä - jotkut värisävyt ovat sopivampia tiettyihin tuotteisiin kuin toiset.

Vierailija
7/10 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se peili aina kerro totuutta. Valaistus vaikuttaa paljon siihen miten värit sopivat ihoon/hiuksiin ja miltä yleiskuva näyttää, miltä eri värsisävyt näyttävät kasvoja vasten. Siksi vuodenaikaluokittelu kätevä, sopivat värisävyt on tarkasti määritelty.

Vierailija
8/10 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äitini on muistaakseni kevät ja väritykseltään sinua selkeästi vaaleampi (hiukset, iho jne.).

Itse olen kaiketi kumma kyllä kesä, mikä ei kai ole kovin tavallista vaaleiden (hiukset ja iho) keskuudessa. Mulle selkeästi sopii kylmät sävyt. Mua ainakin itseäni helpottaa kun on jotain tietoa mikä sopii, koska ei mulla ole värisilmää ja ja näytän aina mielestäni väsyneeltä kotiäidiltä.

Vierailija
9/10 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nimenomaan vaatteen mallista, materiaalista ja koosta. Tietyn malliset vaattet ei vain sovi kaikille. Sopivien värien lisäksi olisi hyvä oppia huomaamaan minkä malliset vaatteet sopivat omalle vartalolle.

Värisävyjen sopivuuteen vaikuttaa tietenkin ihmisen omat värit, mutta jossain määrin täytyy huomioida myös vaatteen muoto, tyyli, materiaali yms. kun valitsee vaatteen väriä - jotkut värisävyt ovat sopivampia tiettyihin tuotteisiin kuin toiset.

Vierailija
10/10 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan heillä on vaaleanruskea tukka, ei koskaan tumma. Perusblondit ovat yleensä kesiä. Suomessa kesä on yleisin värityyppi.