Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***********MAALISMASUT VKO 7************

09.02.2009 |

Uusi viikko, uudet kujeet :)

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih! ihanaa lukea että joku meistä on jo jakaantunut, ja kaiken lisäksi kertomuksen mukaan kaikki meni enemmän kuin hyvin.. ihanaa!! =)

Itsellä olisi tuo synytystapa-arvio sitten maanantaina - sopivasti heti ekana äitiyslomapäivänä!! =)

Ja neuvolakäynti sitten saman viikon torstaina..

Mulla töitä siis enää KAKSI päivää.. hui!

Mihinkä tämä aika oikein on mennyt..?!?!!? En kyllä varmaan kovin kauaa enää pystyisikään töissä käymään; työ kun on kävelyä paikasta toiseen, rappusia ja koko ajan jaloillaan seisomista niin työpäivän jälkeen on nivuset NIIIIN kipeät että.. ja kävely sitten sen mukaista vaappumista - niin kuin tuntuu monella muullakin maalismasulla olevan.. =)

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!!

LillaMy & Hyyry rv 34+5

Vierailija
42/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen ja upeaa,että meni noin hienosti!!

Isyyslomasta: Mun miehellä on ensin talviloma (viikkoa ennen la),sitten pitää koko isyysloman ja perään vielä noin 2vkoa kerääntyneitä vapaita,eli kotona saa olla ihan mukavasti. Kaikki pidetään putkeen ja kesällä sitten kuukausi kesälomaa :)

kolmekamua kysyikin hyvän kysymyksen :D mulla on NIIN samat mietteet. Just eilen illalla sanoin miehelle,että miten tuo meidän 5v muka tajuaa,että meille on tulossa vauva kun MINÄ en oikein tajua :D

Siis ihka oikea,heh!!

Vaikka välillä pelottaakin synnytys,vauvan vähäiset liikkeet jne niin suurimmalta osalta en vain aina edes "muista" olevani raskaana :) Muista on vähän huono sana,mutta en keksi parempaakaan. Tuntuu välillä edelleen kuin tää iso maha,lonkkakivut ja supparit kuuluis vaan muuten mun nykyiseen elämään ;)

keyes rv36+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Mammutter ekasta maalisvauvasta!

AnniHelena rv37+5

44/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslomasta: Meillä mies pitänee pari viikkoa isyyslomaa vauvan synnyttyä ja sit yhden viikon joskus myöhemmin.

Nyt katsomaan nopeasti eilistä Teho-osastoa nauhalta, kun on hetken rauha esikoisen nukkuessa päikkäreitä.

Hyviä vointeja kaikille!

Nasuliini ja Skepi 34+3

Vierailija
45/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun hienoa, eka maalisvauva on maailmassa! Ja hienoa, että kaikkin meni niin hyvin. me muut vielä kasvattelemme masujamme, kukakohan on seuraava?

Omat supistelut ovat loppuneet kuin seinään, hyvä niin, muutaman viikon tämän jättimasuni vielä pitäisin.

kupla3 rv 34+3

Vierailija
46/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutterille iso onnitteluhalaus ekasta maalisvaavista!

Mä olen nyt ollut reilut kaksi viikkoa äikkärillä ja kohta alkaa kaikki olla valmista vauvan tulla. Vielä jos pari päivää ehtisi ommella kestovaippoja ja jälkivuotositeitä, niin sitten olisi vauvalla lupa syntyä - tosin eihän se lupaa kysele. Olisihan se tietysti mukavaa, jos muutaman päivän ehtisi vielä levätäkin ennen synnytystä vaikka hyviä kirjoja lukien.

Mimmiu rv 37+2

Vierailija
47/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woodbecker: veikkaan että kääntämistä yrittävät jos niin haluat. Näin ainakin meillä. Jorvissahan on parkkihallikin jonka voi maksaa vasta jäkikäteen. AIka tiheästi lappuliisat kiertävät siellä myös. Juttelin Radiel tutkimuksen yhteydessä kätilön kanssa siitä kääntämisestä (kun jännitin ihan sikana) ja hän sanoi ettei saa missään nimessä sattua eli ei saa purra hammasta. Ja kertaakaan ei käännetty lapsi+äiti ole joutunut kääntämisen jälkeen hätäsektioon. Mulla kans sama tilanne että mies ei tod. näk. pääse mukaan, mutta meidän tilanne selviää tän viikonlopun aikana. Tutustumassa synnärille käytiin viime tiistaina ja ajattelin ensi viikolla varailla aikaa sinne ensi päiväkäynnille.

Kolmekamua: toi arnica (onko koko nimi/myyntinimi sama?) kiinnostaa muakin. Millä annostuksella? MIkä vahvuus? Milloin aloitat/aloitit? Kerro periaatteessa kaikki :-) Teetkö kotonakin vyöhyketerapia juttuja, jos niin niin miten ja mihin paikkaan jaloissa?

Turvotuksista: on ja ovat lisääntyneet mutta eivät niin pahoja kuin kolmellakamulla. Mutta katsellaan parin viikon päästä...

Isyyslomasta: meillä mies pitää 2 vkoa heti syntymästä (jos sektio niin varmaan yrittä pitää kolme jos saa vielä muutettua) ja vikan viikon kesäloman yhteydessä.

ON: istuessa tosi tukala olo. Vauva painaa molempia kylkiä ja ihan täysin poikittain.

Liikeseurannan tekeminen sujunut stressittä ja liikkeet löytyvät kun rupean niintä hakemaan, iltapainotteisesti vilkas kaveri.

Pakara kivut helpottaneet ja kävely siis sujuu paremmin. Ei sit ollutkaan vissiin liitoskipua.

T:Vacsuli ja papu 35+2

Vierailija
48/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään viimeisellä neuvolalääkärillä keskussairaalassa. Täällä Keminmaassa, jossa siis nykyisin asumme, on sellainen tapa, että kaikki pääsevät ultraan ja "oikealle" lääkärille. Aikaisemmalla paikkakunnalla vain ensi synnyttäjät pääsivät ns. synnytystapa-arvioiniin.

Vauva oli rt:ssa ja painoa nyt 2900 g. Jos menee laskettuunaikaan, kuten edelliset, niin taitaapi olla taas sellainen 3800 g möykky.Kohdunsuu oli pehmeä & 1 cm auki ja kanavaa 2 cm, mikä lie ihan normaalia uudelleen synnyttäjällä.

Isyyslomasta: Mies aikoi pitää viikon verran, kun syntyy. Loput heinäkuussa parhaimpiin kalastusaikoihin= D Sillä on kesäloma h.kuussa niin siihen perään sitten. Työ sillä on muutenkin sellaista että 2+2+2+4 vuoroissa mennään, niin nuo 4 päivän vapaat kivasti katkaisevat aina.

Verhoja pitäsisi asentaa, huonekaluja maalata ja kaikkea. Ei vaan ole minkäänlaista pesänrakennus viettiä!!! Pinnasängyn isommat lapset ja mies kokosivat joku ilta tuonne huoneen.

Emilii

Vierailija
49/52 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculille ja muillekin :)

Mulla käytössä Arnica Montana potenssiin D30, raemuodossa. Poistaa kipua ja uupumusta sekä nopeuttaa paranemista (esim synnytyksen jälkeen). Mulla ollut tehokas ainakin päänsärkyyn, otan yhden rakeen kerralla (imeskeltävä) ja niitä saa ottaa vaikka 10-15 min välein. Ajattelin kokeilla toimiiko synnytyskipuihin ;) Synnytyksen jälkeen Arnica annostus on ensimmäisenä päivänä 3x vrk, sen jälkeen 1x vrk 4n päivän ajan. Ja jos on tosi kipeä niin voi ottaa useamminkin/kauemmin.

Arnican lisäks mulla kaapissa Pulsatilla rakeena, joka vahvistaa polttoja ja tasapainottaa maidontuotantoa (kuulema, ei ole omakohtaisia kokemuksia toimivuudesta, vielä) sekä caulophyllum nesteenä, joka valmistaa synnytykseen ja vahvistaa polttoja (tätäkään en ole ennen käyttänyt). Caulophyllumia otetaan kerran päivässä n 1 vko ennen laskettua aikaa. Samoin ajattelin aloittaa pulsatillan.

Kuiville limakalvoille mulla on kokeilussa Natrum muriaticum potenssiin C30, rakeena.. Testissä tällä hetkellä, toimiiko.. Pitäis niitä peittoja heilutella ;) ;)

Kotona oon hieronu lähinnä nilkkojen sisäsivua, se vilkastuttaa kivasti verenkiertoa ja turvotus laskee :) Muuten oon niin laiska (enkä taivu kunnolla jalkapohjia kopeloimaan) että nautin siitä kun pääsen terapeutin luo hoitoon. Issiaskipuja kävin sielä hoidattamassa ja auttoi kyllä..

Mitähän sitä muuta osais kertoa.. Noh, kysy jos tulee jotain mieleen..

Nyt pitää lähteä kyläilemään.

kolmekamua & Käpy rv 37+5

Vierailija
50/52 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että täällä on ensimmäinen maalisvauva syntyny. No perässä tullaan. :)

Mulla on alkanu olemaan niitä menkkakipuja useammin, mut onneksi ei ole kovin kipeitä, ne voi olla niitä ennenaikaisia supistuksia, no mä en ole niistä kovin huolissani. :)

Pojan liikkeet on nyt alkanu vähentymään, ja mä oon alkanu nyt jo laskemaan niitä liikkeitä, ja kymmenen liikettä tunnissa olen saannu. :)

Perjantaina olisi se neuvola, pitää siellä vähän kysellä noista kivuista.

Eipä tässä muuta! Voikaa hyvin

T:Hanttu ja Poju rv 37+1

Vierailija
51/52 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan seuraava maalisvauva putkahtaa maailmaan... Hui!

Täällä oli vihdoin pe se kauan odotettu viimeinen työpäivä. En oo sitä kyl oikein hyvin sisäistäny vielä. Kai se ensi viikolla selkiytyy..

Paljon olis hommaa. Vauvan vaetteet ja tarvikkeet pitäis laittaa valmiiksi, sänky hakea naapurista ja laittaa kuntoon, siivoilla, neuloa ja ommella. Lisäks mulla on muutama kirja valmiina, joita haluisin alkaa lukemaan. IHanaa, kun ei tartte mennä töihin ni on aikaa tehdä kaikenlaista.

Supistelua on ollu nyt selkeästi enemmän ku aiemmin. Mut ihan siedettävissä rajoissa kuitenkin..

Miehen kans on vietetty kahdenkeskistä viikonloppua.. Eilen riideltiin oikein kunnolla.. purettiin paineita.. Sit illalla käytiin syömässä ja elokuvissa. Ostin itselleni uuden käsilaukun ja lompakon. Kiva saada jotain uutta. Ku ei oo paljon viittiny uusia vaatteitakaan ostaa pitkään aikaan, ku ne ei sit kauan enää käy.. Kyl mä pikkuhiljaa alan kaivata sitä olotilaa omana itsenäni.. Mä tunnen itteni nyt norsuks.. Mut eihän tässä kauan ole..

Huomenna pitäis selvitellä noita paha-asioita.. Kelalta pitäis kysyä, millasta palkkatodistusta pyydän, ku mulla on ollu noita työttömiä päivä välissä.. Ja sit pitäs liitosta hakee työttömyyskorvaukset.. Siinäkin kauhea homma, mut en saa paljon mitään, ku on kaikki karenssit ym. ja lomat vähennettään kans.. Mut tulee sieltä jotain.

Nyt mä sit odotan sitä, et saan hommat jotenkin sellaselle mallille et voi rauhassa nautiskella vapaasta..

IHanaa, kun pian kaikki saadaan pienet nyytit kainaloon. Ai että!

Hyviä vointeja!

t. iiiik ja pikkuinen 34+4

Vierailija
52/52 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa morjens vaan kaikille! Oon käyny lukemassa ahkerasti, mutta kirjottelu jääny vähemmälle...

Mulla oli viime viikolla (36+3) ultra. Paino arvio oli vaavilla 3,3kg, eli sellanen nelikilonen pallero olis tulossa, jos laskettuunaikaan asti menee... Jänskättää vähän kun tytöt on ollu 3,5kg syntyessään. On tää maha kyllä selvästi isompi kuin aiemmilla kerroilla, ja olo on kyllä jo todella tukala. Mut jospa tää vauveli alkas pikku hiljaa jo syntymään... (toiveajattelua)

Kaikki ois muuten valmiina vauvaa varten, ainut ostos mikä pitäs vielä tehdä, on patja pinnasänkyyn. Se jäi sille tielleen, kun sänky oli lainassa sukulaisella. Sänky onnekeks saatiin suht ehjänä takaisin, mut patjaa+petarii ei oo näkyny. Liekkö heillä ne käytössä jatkettavassa sängyssä, vai minne lie ovat ne kadottaneet. Kerran niitä kysyttiin takas, mut ei oikein selvää vastausta saatu, joten pitäkööt omanaan! Mie ostan vaaville uudet! Ärsyttää lainailla tavaroita toisille, kun ei näköjään saa takas, vaikka pyytäs. Ja tänään mies korjas mobilen joka oli kans ollu siellä lainassa, ja palauttivat sitten sen rikkinäisenä. En tosiaan mielellään lainaan antas, mut kun en osaa sanoa ei, kun ite pyytäävät lainaan. Pitää varmaan opetella :)

No se siitä. Sairaalakassi on jo valmiiks pakattu ja digikamera ladattu. Eihän sitä tiiä millon se lähtä tulee... Tosin tytöt on kyllä syntyneet melko ajallaan, joten eiköhän tässäkin se pari viikkoo vierähä...

Mut nyt pitää ruveta jäätelön syöntiin kun mies tuli kaupasta :)

Maikku 37+6