Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***********MAALISMASUT VKO 7************

09.02.2009 |

Uusi viikko, uudet kujeet :)

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli puhelu äippä polilta ja aika on ensi vkon pejantaina ensin kätilön ultra. Jos on väärässä asennossa niin sit lääkäri ultraa tarkemmin ja saman tein kääntö (yritys) ja sydän käyrillä olen aiankin pariin otteeseen. Aika paljon aiaka tuohon saa varmaan varata. Olisko kellään kokemusta asiasta? Oliko puoliso mukana?

Tänään on tukala istua, painaa ylä vatsaa. Oliskohan se sittenkin kääntynyt?

Äippäloma alkoi tänään.

Kelan tilannetta tsekakilin heidän netti palvelusta nettipankkitunnuksilla. Ihan näppärä oli.

Vacsuli ja papu 35+0

Vierailija
22/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää viikko voi tuntua näin pitkältä?????

Eilen alkoi supistelemaan ku ajelin töistä kotiin ja ekaa kertaa oli oikeesti kipeitä. Pari tuntia sitä kesti ja onneks sit rauhoittui. Mä jo ehdin ajatella et enkö edes äitiyslomalle ehtiny ennen synnytystä.. Olis kyllä oikein toivottavaa et ehtis vähän levätäkin jossain välissä.. Vauva mylläs ihan kauheasti. Olikohan sillä tukala olo siellä supistavassa kohdussa vai mikä? Mietittiin jo et ei kai se alkanu kääntymään...

Lapset on todennäköisesti mummolassa viikonlopun ja vietetään miehen kans rauhallista viikonloppua kahdenkesken. Sit voikin mennä aika pitkään ennen seuraavaa vastaavaa.. Odotan kyl innolla.. Lauantaina olis tarkoitus käydä elokuvissa ja syömässä, mut muuten ollaan ihan rauhassa kotosalla. Saattaa kyl väsyttääkin jonkin verran, kun purkautuu kaikki työstressit..

Hauskaa kyllä, miten ihmiset näkee eri tavalla ton vatsan koon.. Toiset ihmettelee et miten oot noin pieni, ku niin vähän aikaa jäljellä. Toiset taas kauhistelee et toivottavasti ei mee yli lasketun ajan ku sulla ehtii kasvaa niiiiiin isoks.. Omasta mielestä maha on ihan tavallinen, keskikokoinen ja aikalailla keskikäyrällä kasvaa.. Outoja juttuja..

Kauhea innostus olis tehdä käsitöitä. Toivottavasti ensi viikolla jaksais!!!

Nyt hommiin!

iiiik ja pikkuinen 34+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä tullut niitä menkkakipuja oikein kipujen kanssa, mut onneksi se on ollut semmoista pientä kipuiluja. Yöllä oli kiva nukkua kun mulla meni maha kovaksi ja tuli kivuton suppari, no mä luulin että mulla oli vessahätä ja menin sit vessaan, ja se oli sit väärä hälytys. :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, poika jaksaa myllätä masussa, ja välillä se potkii niin lujaa että itse oikein säikähtää. :)

Ensiviikon perjantaina olisi sitten neuvola, saas nähdä että onko painoa tullu kuinka paljon lisää.

Hanttu82 ja Poju rv 36+5

Vierailija
24/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tainnu supistelut alkaa oikein kunnolla. Aikasemmin ei oo supistellut ollenkaan kipeästi, mutta nyt illalla ja aamulla vihlo niin, et pitää pyäsähtyä hengittämään.. Neuvolassa tiistaina oli kohdunkaula pehmentyny ja lyhentynyt, mut vielä kiinni.

Mulla turvotusta kovasti jaloissa.. Ei auta juominen eikä muukaan, verenpaineita seuraillaan tehostetusti, kun on olleet koholla, huomenna taas neuvola. Jonkun verran päänsärkyä ja näköhäiriöitä on, mut ei ainakaan vielä oo ollut valkuaista pissassa. Toivottavasti tää ei nyt raskausmyrkytykseksi kehity..

Mulla yötkin mennyt nyt paremmin kuin moneen viikkoon. Saan nukuttua jopa 5 tuntia käymättä wc:ssä. Ihanaa.

Eilen sain vauvalle hakuvaatteet pakattua. Pinnasänkyä ei oo vielä haettu anoppilasta, mut ukko kuulemma osaa sen ite laittaa sitten kun tarvii(: Kiva, että jotaki aikoo osata(:

Mukavia odotuksia kaikille. Odottavan aika on pitkä, olis ihana jo saada vauva kainaloon :p

Ansku rv 36+6

Vierailija
25/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäisesti syke voi sikiöllä kohota noin korkeaksi pelkällä liikkumisella tai sitten kyse oli juuri siitä että makasit selälläsi ja vauva kompensoi huonoa istukkaverenkiertoa nostamalla omaa sykettä eli kierrättämällä vahempaa happea tehokkaammin. Terve sikiö jolla on voimavaroja(eli ei siis kärsi mistään pysyvästä happivajeesta) tekee juuri niin että syke nousee. Mutta jos vauva liikkui runsaasti ja itselläsi oli ihan hyvä olo, todennäköisempää on että sykkeen nousu liittyi nimenomaan liikkumiseen. Sitten vielä tietysti äidin juoma kahvi/tee/cola nostaa sikiön aktiivisuutta ja sykettä.

t.kotilo 35+

Vierailija
26/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tiistaina (silloin rv 34+0) äitipolilla ultrassa ja synnytystavasta juteltiin.

Ultran kokoarvio oli 2,7kg, eli jos menee käyrällä niin olis n. 4kg syntyessään eli ei ihan jätti niinkuin olen pelännyt. Tämän takia mitään ei vielä päätetty ja seuraava ultra on rv 37+2.

Lääkärin ehdotukset synnytystavasta oli käynnistys rv 38 jos kohdunsuu vähän jo auennut, jos täysin epäkypsä niin sit ei suosittele ku riski joutua sektioon on suuri ja tällöin tulehdusriski myös suurempi.

Tai sitten sektio rv 39.

Jos yritetään käynnistää niin sit lantio kuvataan ensin.

Nyt itse vaan miettinyt et pitäiskö omaa tunnetta ja uskoa luottaa et vauva on iso ja olis päättänyt jo nyt sen sektion... Mut toivo pienestä vauvasta ja onnistuneesta alatiesynnytyksestä on niin kova.

En vaan luota noihin ultriin yhtään. Meillä esikoinen arvioitiin rv 41+0 3900g ja syntyi 41+1 4480g. Kätilö yöllä käsin arvioi 3700g. Ja mä olin koko ajan varma et se on iso vauva ja olin oikeassa, ei sit mahtunut syntymään vaan syntyi kiireellisellä sektiolla.

Nyt en sit tiiä mitä päättää. Olo on kuin lapsena karkkipäivänä karkkihyllyllä kun ei osannut päättää minkä karkkipussin haluaa... Lääkäri painotti kovasti taas et mä päätän, he vaan esittää ehdotuksia. Ei mulle voi sanoa noin ku en osaa päättää!

No onhan mulla nyt kolme viikkoa taas aikaa miettiä... Koko ajan vaan tuntuu et haluan sektion ja et siihen loppujen lopuks kuitenki mennään, mut toivoisin alatie synnytystä. En ymmärrä miten halut ja toiveet menee niin ristiin...

Vauva mahassa voi hyvin, on todella vilkas ja välillä puskee itseään mun kylkiluihin niin et ihan sattuu.

Ja mulla on alkanut maha myös napsumaan. Siis ihan ku makaa sohvalla eikä liiku mihinkään niin mahasta kuuluu ihan kovaääninen naps.

Supistuksia on toisina päivinä paljonkin ja toisina ei yhtään. Yleensäkkin saunomisen jälkeen on paljon ja vauvauinnin jälkeen on tosi paljon ja kipeitä ja muutenkin ne uinnit alkaa olla raskaita, tai lähinnä se suihkussa käynti ja pukeminen uinnin jälkeen vauvan kanssa. Seuraavasta uinnista lähtien isä saa kyllä ottaa vauvan, ei ole tähän asti suostunut poikaa miesten puolelle ottaa mut nyt on jo pakko ja hyvää harjoitusta koska kun tämä masuvauva on syntynyt ja tarpeeksi iso niin siirrymme perheuintiin ja sit isä saa ottaa aina esikoisen (ei vauvaa suostu kuitenkaan ottaa) miesten puolelle ja mä menen pienen kanssa naisten puolelle. Ei tässä enää montaa uintia ole jäljellä kun mummo (mun äiti) alkaa käymään pojan kanssa vauvauinnissa ens kuun alusta, isä kun ei halua mennä sit ku mä lopetan ja mä en halua et pojan tarvii harrastustaan lopettaa kun tykkää uinnista niin hirveesti.

Nyt olen nukkunut ehkä vähän paremmin, viime yönäkin kävin vain 2 kertaa vessassa, oli ihan luksusta nukkua niin pitkiä pätkiä putkeen. :)

Hirveän kuuma on vain koko ajan, mä hikoilen jotenki tosi paljon. Öisin nukun yleensä vain pikkuhousuissa ja ilman peittoa ja silti oon aina hikinen ja päivisin sama juttu. On vaan pakko pitää vaatteet päällä jos haluaa pitää verhot auki ku tänne on niin suora näköyhteys naapureilla. Ja olo on pirteämpi kun luonnonvalo pääsee sisään. Nyt olis muutenki ollu ihania ilmoja mut en ole viitsinyt hirveästi lenkkeillä vaikka olis mieli tehnyt kun pelkään kaatumista niin paljon ja täällä ainakin tiet tosi liukkaita... :(

Mut hyviä vointeja kaikille!

T: Salla rv 34+2

Vierailija
27/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset.Paineet 110/80,hemppa 130.

Paino noussu TAAS ylläriylläri kilon viikossa,nyt yhteensä noussut 18kiloa!!!!!jaiks!!!terkka lohdutteli et sullahan kaikki on kertynyt mahan kohalle,et ne sit häviääkin synnytyksessä ja sen jälkeen nopeesti..no kyllä saavat hävitäkkin!

Sf 31,5.Kasvanu tuossa kahessa viikossa sellaset mukavat 4cm.Ilmankos niin henkeä ahistaa ja hengästyttää koko ajan.

Vauva todella alhaalla lähtökuopissa.Ja sen mä kyllä tiedän itekkin.Ihan länkkäriukko olo kun jalat harallaan saa vaappua.Viime yönä juoksutti neljästi vessassa.

Kaupassa tuli taas sellanen suppari et hiki nous.Ohhoijaa miten mielenkiintosen tuntusta.Muuten supistelee kivuttomasti jatkuvasti,ja yölläkin niihin kiristyksiin herää.

Selkään taas juilii,pitäis mennä vähäks aikaa pötkölleen.Niin ja mun maha ratkii,ihan kamalia repeämiä on tullut,koko alamaha ihan viiruilla!Ei nättiä.Esikosta ei tullut kuin muutama ja nekin näky vasta synnytyksen jälkeen.Nää kyllä loistaa jo nyt.....

Sunny 36+5

Vierailija
28/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tiistaiaamuna 10.2. terve poika! Pääsin tänään kotiin ja oli pakko tulla kertomaan ilouutinen.

Tässä faktat:

Synnytys kesti 2h9min, sairaalassa ehdittiin olla 29 minuuttia ennen vesselin syntymää. Arvatenkaan kivunlievitystä ei tuossa ajassa ehdi edes ajatella. Nukuin normaalisti klo 22-04, jolloin kävin vessassa. Huomasin, että on jonkin verran harjoitussupistuksia, makailin sängyssä. Puoli kuudelta tuntui alapäässä pieni poksahdus, vessassa huomasin tilkan lapsivettä. Supistukset alkoivat melko pian ja aloin merkitä niitä ylös klo 6.07. Puolen tunnin päästä soitin sairaalaan, että mitä pitäisi tehdä (aikaisemmat synnytykset alkaneet selvemmällä vesien liruttelulla). Käskivät tulla, jos olo alkaa olla tukala. Supparit tulivat 2-3 min välein, joten seitsemän jälkeen meille tuli isoveljille hoitaja. Hän lupasi viedä pojat päiväkotiin, vaikka olimme ajatelleet, että mies voisi viedä. Meillä on sairaalaan 15 km, teimme siinä lähtöä. Vedet hulahtivat kilometriä ennen sairaalaa. Siinä kastuivat niin housut, takit kuin auton penkkikin... Olo oli jo tosi tukala. Sairaalaan kirjauduttiin klo 7.40 ja siinä vaiheessa mies kuljetti mua jo pyörätuolilla kun en pystynyt kävelemään enää suorassa (Auto jäi sakkopaikalle ihan päivystyksen eteen). Olin 8-9 cm auki ja suoraan saliinhan siinä mentiin. Vaikka supistuksia tuli, niin välillä oli myös selviä levähdystaukoja. Sain heti luvan ponnistaa, mutta ei mua varsinaisesti vielä ponnistuttanut. Sitten kun se tarve tuli, ponnistin niin, että verisuonet kaulalla katkeilivat (ainakin pienistä mustelmista päätellen). Vauva syntyi klo 8.09. Näin heti, että katraaseemme syntyi kolmas velikulta. Poika oli hyvän kokoinen, 3360g ja 49 cm. Hän syntyi siis rv 37+0.

Eipä synnytykseltä enää enempää voisi toivoa! Kätilö oli aivan ihana ja kehui jälkeenpäin, kuinka luotin vaistoihini ja kuuntelin kehoani koko ajan. Tietenkin tuo onnistuu hyvin silloin kun kaikki etenee noin vauhdilla. Olen minäkin ekalta saanut epiduraalin, mutta nämä kaksi jälkimmäistä siis ovat syntyneet täysin ilman mitään kivunlievitystä.

Isoveljet ovat aivan innoissaan ja me vanhemmat vain ihmettelemme ja ihastelemme kolmikkoamme. Tämä tuntuu jo laumalta!

Onnellinen mammutter (joka tuntee olonsa muuten tosi solakaksi ja ketteräksi =), kera mieskvartetin

Vierailija
29/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea Mammutter pojan johdosta! :D

Vierailija
30/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan mahdottomasti mammutter pojasta!

Lukiessani tuota kertomusta mietin, että voiko se tosiaan olla noin helppoa??

Mahtavaa kuitenkin, että teille syntyi terve jäsen perheeseen! Onnea ja voimia taas vauva-arkeen!!

Omaa napaa tässä vähän. Kävin tänään neuvolassa mieheni kanssa. Siellä meni hyvin. Paineet olivat hyvät 119/78, hb 125, sf 33, paino oli noussut mammalla 480g/vko, ei siis onneksi sen enempää.

Katseltiin ultralla vauvan asentoa ja siellähän se masussa istui. Vielä kaksi viikkoa sitten vauveli oli raivotarjonnassa, mutta oli sitten kääntynyt perätilaan. Ens viikon perjantaina pitäisi yrittää kääntää pienokaista ja toivoa, että tajuaa pysyä oikein päin.

Vähän jännittää kaikki se, mitä perätilainen vauva aiheuttaa. Pitää miettiä tarkaan se synnytystapa ja lantion koko ja kaikki tuollainen. Ilmankos mua ei ole pissittänyt yöllä kovinkaan paljon.

Niin kovin irtonaisesti vauva oli, tyhjää täynnä oli koko alavatsa. Ihan kiva.

Nyt telkkaria katsomaan. Onnea vielä Mammutter ja meille muille hyvää vointia masukoiden kanssa!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Reijo rv 34+2

Vierailija
31/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kuitenkin, että teille syntyi terve jäsen perheeseen! Onnea ja voimia taas vauva-arkeen!!

Omaa napaa tässä vähän. Kävin tänään neuvolassa mieheni kanssa. Siellä meni hyvin. Paineet olivat hyvät 119/78, hb 125, sf 33, paino oli noussut mammalla 480g/vko, ei siis onneksi sen enempää.

Katseltiin ultralla vauvan asentoa ja siellähän se masussa istui. Vielä kaksi viikkoa sitten vauveli oli raivotarjonnassa, mutta oli sitten kääntynyt perätilaan. Ens viikon perjantaina pitäisi yrittää kääntää pienokaista ja toivoa, että tajuaa pysyä oikein päin.

Vähän jännittää kaikki se, mitä perätilainen vauva aiheuttaa. Pitää miettiä tarkaan se synnytystapa ja lantion koko ja kaikki tuollainen. Ilmankos mua ei ole pissittänyt yöllä kovinkaan paljon.

Nyt telkkaria katsomaan. Onnea vielä Mammutter ja meille muille hyvää vointia masukoiden kanssa!

Terveisin

Vierailija
32/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin

Vierailija
33/52 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mammutterille ja koko perheelle. Hurjaa, että se synnytys alkaa jo olla lähellä meillä muillakin. Ihanaa että kaikki sujui noin hyvin.

kotilo rv 35+

Vierailija
34/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon mammutter! Kyllä mä oon jo miettinyt, että ihmeen kauan menee ennen kuin ensimmäinen maalismasu synnyttää. Kuullosti silä, että kaikki sujui paremmin kuin hyvin!

Ensimmäistä unetonta yötä vietetään. Heräsin klo 3 siihen, ku mies kääntyessään vahingossa löi mua nyrkillä silmään! Ei nyt tietenkään kauhean kovaa, mutta kyllä se tuntui. Sen jälkeen en oo saanu nukuttua, hohoijaa! Jotenkin huono olo, en osaa kuvailla... Tässä yks yö vauva vissiin oli melko levoton yöllä ja liikutteli raajojaan aktiivisesti, koska näin unta että se lähti syntymään tosta navan vierestä, nahka vaan alkas repeemään ja esiin työntyi verinen kantapää...

Tänään on synnytystapa arvio- odotan innolla! Haaveilen jo nyytistä sylissäni :-)

Voikaa hyvin, maali häämöttää!

Onsku76 rv 36+3

Vierailija
35/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutter!!!!! Ihanaa lukea noin hyvästä synnytyskokemuksesta. Nauttikaa toisistanne koko perhe!

Miten teidän miehet aikoo pitää isyyslomaa? Pitävätkö kaikki kerralla vai jättävätkö myöhemmäksi jotain?

Täällä viimeinen työpäivä!!! niinku varmaan ootte huomannu, sitä on vähän odotettukin.. ;) Kyllä on ihanaa jäädä kotosalle! Väsymys on jo aikamoinen. viime yönäkin heräsin, kun mies tuli yhden maissa töistä ja valvoin ainaski kolmeen.. Tosi kiva!!! Mut nyt jaksan sen voimalla et tää loppuu tänään!!!! Ma ja ti on työttömät päivät ja sit ke alkaa virallinen äitiysloma.

On tää kyl tosi kivaa tää vauvan odotus. Mä nautin tästä kovasti.Vaikka liittyyhän tähän monenlaista vaivaa, mut eihän se haittaa.. Se palkinto on sit kyllä sen arvoinen..

Ihanaa päästä ensi viikolla rauhassa laittelemaan vauvan tarvikkeita paikoilleen. Mulla on kyllä niin monta haavetta ensi viikolle, etten oikein tiedä,miten maltan ottaa rauhallisesti.. Ehkäpä tää keho sanelee rajat rouvalle..

Tänään viedään poika mummolaan (tyttö on siellä jo) ja sit saadaan viettää viikonloppu kahdestaan. Ai että!!!! Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, kun oon odottanu sitä niin kovasti..

Näin täällä.. Nyt pitäs alkaa kutsumaan ekaa asiakasta sisälle..

Mukavaa viikonloppua! Jospa saatais taas pian uusi maaliskuinen vauva!

t.iiiik ja pikkuinen 34+2

Vierailija
36/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hienosti voikaan synnytys mennä! Onnea vain koko perheelle.

Itse käväisin taas eilen neuvolassa, olikin tällä kertaa lääkärineuvola (jo kolmas kerta, vaikka mulla ei mitään ongelmaa.. Jotkut kaverini eri kunnassa pääsee vain kerran..) Kaikki oli kunnossa, paikat kiinni ja kohdunkaulaakin on vielä jäljellä ja kohdunpohjan korkeus 32cm, eli ihan tasan keskikäyrällä, kun viikkoja oli tasan 36. Ainoa mikä tässä nyt on ongelmana on perätila.

Vasculi: Olen menossa maanantaiaamuna Jorviin lääkärivastaanotolle tämän perätilan vuoksi. Sain sieltä vain kirjeen, joten en tiedä mitä siellä tekevät, varmaan siis ultraavat ja ehkäpä myös yrittävät kääntää, en tiedä. Kirjeessä vain luki, että varatkaa runsaasti aikaa polilla käytiin ja tutkimuksiin.. Et siellähän voi tilanteen mukaan joutua odottelemaan pitkäänkin. Kiva vain kun ei oikein sit tiedä miten paljon laittaa rahaa pysäköintiin. Mua ärsyttää joka kerta kun menee rahaa hukkaan parkkiautomaattiin. Eikö vois olla sellainen systeemin, et maksais sen mukaan kuinka kauan oikeesti on ollutu parkissa?! No joo.. Mulla ei mies lähde tällä kertaa sinne mukaan, koska ei tosiaan tiedä miten pitkään siellä menee kaikkineen.

Pitäis varmaan varailla aikaa sinne tutustumiskäynnillekin. Ja sit sain sellaisen lapun, jossa lupaillaan tutustumista perheen ensipäiviin. Onko kukaan käynyt tällaisessa?

Mut nyt alan aktivoitumaan, pitää lähteä palauttamaan avaimet töihin ja siivoamaan...

Woodis 36+1

Vierailija
37/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin jo sitten ensi viikolla päivittää SYNTYNEET -listaa tuohon esittelylistan perään =) Ihanaa!

Ja sitten jännittämään, että kuka on seuraava...

Äiti1983 ja Alma 36+3

Vierailija
38/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS

SYNTYNEET:

poikia 1

tyttöjä

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

Vierailija
39/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen valituksia ISOT ONNITTELUT mammuterille ja perheelle. Ensimmäinen jakautunut maaliskuinen, perästä tullaan. Toivottavasti muutkin saavat hyvän synnytyskokemuksen.

Päivitin jo uuden listan tälle viikolle, siitä on kaikkien kivempi seurailla mitä tapahtuu. Ja kuka vaan nyt ekana sit ehtii maanantaina uuden viikon aloittaa niin saa kopioitua pienellä vaivalla ajan tasalla olevan listan viikon alkuun :)

Joku muukin valitteli täällä turvotuksia.. Tää on kyl ihan sairasta. Mulla on kädet ja jalat ihan turvoksissa. Oon yrittäny pitää tukisukkia koko päivän jalassa mut iltaisin on niiden takia jo jalat ihan kipeet ja ukko saa mun sukat aina repiä pois kun itse en saa. Varpaat on iltaisin niin pulleat ettei niitä saa koukkuun. Yritän kauheesti juoda ja syödä ananasta ja tomaattia.. Ylöspäin ei jalkoja voi pitää kun jalat puutuu.. Onks kellään muulla puutumista raajoissa? Mulla tosiaan jalat puutuu jos esim kävelee ylämäkeä/rappusia tai pitää jalkoja ylöspäin. Vyöhyketerapiassa mietittiin et nyt kun vauva on rt:ssä niin ei enää paina issiasta mut painaa sit isoja suonia ja siks puutuu.. Aloin jo käyttää homeopaattisia synnytykseen valmistavia "lääkkeitä" ja vyöhyketerapeutti teki "käynnistelevän" hoidon. Sanoi myös että jonkun pisteen (mikä on jaloissa) perusteella alkais kohdunsuun tilanne olla aika valmis.. Ukko pitää mua ihan hulluna kun käyn terapiassa ja käytän homeopaattisia mutta kyllä mun on pakko vaan myöntää että issiaskipuihin hoidoista oli suuri apu ja arnica on mulle ainakin tehokas esim päänsärkyyn. Mielenkiintoista nähdä ens ke lääkärikäynnillä, pitääkö vyöhyketerapeutin sanomiset yhtään paikkansa. Mullahan on kahdessa ekassa raskaudessa ollu laskettuun aikaan asti täysin epäkypsät paikat. Tiedä sitten mistä johtuu, onko sattumaa vai oikeasti toimiva hoito takana koska supistukset on hoidon jälkeen ollu päivittäisiä ja napakoita. Ja paksuhkoa limaakin on tullu ulos.. Toisaalta, mun tuurilla mä kökin täällä odotuspuolella vielä maaliskuun lopullakin turvotuksineni :)

Eilen ostin kantoliinan.. Täytyy sen solmimista harjoitella sit kun ei oo enää mahaa :) :)

Miten teillä muilla, kenellä jo ennestään lapsia, onks teille jo ihan todella valjennu se tosiasia että kohta on vauva talossa? Musta asia tuntuu edelleen tosi kaukaiselta ja mieskin sanoi aamulla että hän herää todellisuuteen varmaan vasta sitten kun vauva on sylissä. Jotenkin tää raskausaika on menny kuitenkin tosi nopeaan ja työt ja lapset on pitäny huolen siitä ettei ole sillä tavalla ehtinyt vielä edes alkaa odottamaan sitä vauvan syntymää.. Ei sillä etteikö meillä innolla odotettaisi koska pikkuveli nenänsä ulos työntää :)

Kohta pitää lähteä hakemaan esikko eskarista..

Aurinkoista päivää kaikille (vaikkakin onkin perjantai 13. :/ )

kolmekamua & Käpy rv 37+4

Vierailija
40/52 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullosti niin kivalle kokemukselle tuo sinun synnytksesi, toivottavasti meillä toisillakin menisi kaikki hyvin. Onnea vielä kovasti koko perheelle!

t: Veksuli 35+2