~*Maalismussukat*~ Viikonloppuun! Pe-la-su
Kommentit (47)
Nyt mulla on pieni huoli puserossa... Yön aikana olen vuotanut verta hiukan, ja järki sanoo ettei ole vaarallista, mutta silti huolestuttaa. Vatsa on myös kipeä, ikäänkuin kramppaa. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Ja just eilen kun kerrottiin tytöille että saavat siskon tai veljen ja olivat niin innoissaan...
Täytyy ottaa rennosti tämä päivä, onneksi on vielä lomaa ensi tiistaihin saakka.
Että sellaisia, iloisempia ajatuksia teille muille!
t. Sanelma 8+2
sanelmalle voimia! toivotaan että olisi ihan vaaratonta. Kolmannessa raskaudessa minulla oli kaksi rajua verenvuotoa toinen n.rv12 toinen n.rv16
ja vaikka olivat hurjia ja verta tuli paljon syntyi terve tyttö vauva meille lopulta.
Itse teen lähtöä lääkäriin niiden tukos arvojen nousun takia. Pitäkäähän peukkuja ettei mitään ihmeitä ole.
niiloakseli rv 7+4
Sanelmalle:paljon voimia<3mulla oli viime raskaudessa kanssa viiltävää vatsakipua ja pientä verenvuotoa mutta terve poika tuli:Dtoivotaan ettei mtn vakavaa ole(antaa halin)
Itselläni on kanssa nyt ollut kovia kramppeja mutta oisko ne kasvukipuja mm...ei muista oikein kunnolla viime raskaudesta...onhan siitä jo 4 vuotta aikaa:)Ulkona on kaunis ilma ja ajattelin lähteä tänään rannalle aurinkoa ottamaa kuhan käyn asioita ekaksi hoitamassa,mutta nyt suihkuun ja sit äkkiä syömään että masuasukki ei anna pahaa oloa:D
Aurinkoista päivää kaikille!
En ole jaksanut käydä täällä moneen päivään koska olotila on aivan kauhea:(
Aamulla oksennan varmaan tuhat kertaa.Sitten muutaman tunnin pärjään jotenkuten ja sitten alkaa sellanen tunne kuin olisi kovassa kuumeessa,vaikka lämpöä ei olekaan!!
Tää on kylläkaikkein pahin aluraskaus mitä mulla on on ollut.Viime kesänäkin pystyin tekeen aamu kuuden vuorojakin ilman mitään ongelmia.
En kärsi nytkää viipyä tässä koneella kauempaa,mutta ilmoitin vain että hengissä ollaan,ainakin vielä...
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan:)
Hanan rv 8+3
Hieman meinaa heikotusta olla havaittavissa, mutta näyttää helpottavan kunhan muistaa syödä :)
Tatzki ja Tanjuska30 onnea plussasta ja tervetuloa maalismussukoihin!
Mullakin on tänä aamuna ollu voimakkaampaa vatsakipua, kun tähän asti. Sellasta outoa vihlovaa. Toivottavasti liittyy ihan vaan kohdun kasvamiseen ja on ihan normaalia.
Noi keskenmenoriskien lukemat oli iloista nähtävää. Pieni prosentti enää menee kesken, mutta voihan se silti sattua kohdalle.
Hilla- rv 6+3
Keskiviikona tein elämäni ensimmäisen plussatestin. Esikoista odotellaan=). Pitkä on ollut odotus jo tähän asti, eli vuodesta 2001 yritetty saada lasta alulle. Laskettuaika 29.3.2008.
Mulla ei ole vielä mitään oireita paitsi tuntunut jo viisi päivää niin kuin olisi kamalasti ilmaa mahassa. Tänään aamulla mies kysyi, että koska mä sitten alan oksentelemaan, vaatimaan kaikkia ihme ruokia yms. Mies on niin malttamaton. Sanoi, ettei jaksa odottaa, että mun maha rupeaa kasvamaan ja se vauva potkimaan.
Onhan tämä alkuraskaus aika tylsää, kun " ei mitään tapahdu" , vaikka toisaalta kyllähän siellä sisäpuolella tapahtuu vaikka mitä. Itse sitä ei vain vielä huomaa.
Sanelma, toivottavasti verenvuoto on harmitonta, niin kuin varmaan onkin. Ilmeisesti melko yleistä raskauden alussa. Tekisi mieli sanoa, että älä stressaa, mutta varmasti helpommin sanottu kuin tehty.
En tällä erää enempää ehdi kirjotella, kun sisko tulee kohta lastensa kanssa kyläilemään.
Tulen kyllä varmasti roikkumaan täällä palstalla harva se päivä. Yritän käydä noita teidän aikaisempia keskusteluja läpi, ja sillälailla tutustua porukkaan. Vielä on nimimerkit hiukan hukassa=)
Luna. (huomenna rv5!)
Paljon onnea uusille plussanneille, varsinkin sinulle Luna!
On niin ihanaa, kun pitkään yrittäneiden toiveet toteutuu vihdoin!
Mun piti onnitella sua jo tuolla kuumepuolella, mut vaahtokarkkiaivoni
unohtivat..
Naksu! Mä sulle jo tyrkytin tuota Tekayn sivujen linkkiä aiemminkin, kun siellähän saa tosiaan la:n laskettua siirtopäivänkin mukaan mitä aiemmin kaipasit! Mut se tais jäädä sulta huomaamatta! =)
Olipa hurja pino tuo edellinen, kiva että vähän pätkästiin! No niin, nyt on sitten jo oksennettukkin!! Aamulla yritin saada tätä huonoa oloa vähän kuriin mutta niin vaan oli pakko käydä halaamassa pönttöä :S Viimeksi ei ollut näin rajua, toivotaan että " pian" loppuu.
Sanelmalle voimia! Toivotaan tosiaan ettei ole mitään vaarallista ja vuoto pian loppuu.
Pitäisi jaksaa lähteä neidin kanssa vähän keinumaan ja ulos ennekun on ruoka-aika ja päikkärit. Vetää vaan tämä olo ihan nuutuneeksi.. Onneksi ukko lupasi huomenna siivoilla ettei mun tarvi rehkiä :)
Onnea kuitenkin vielä uusille!
Mamasaurus rv 7+4
Maaliskuussa tuntuu olevan vilskettä.
Niiloakseli (ja jokumuukin?) kiitos noista keskenmeo prosenteista kummasti mieltä rauhotti.
Pahoinvointi vähentynyt, tänään en muistanut juoda inkivääri teetä ja nyt ei ole ollenkaan. Outoa. Närästystä välillä ja heti kun tuli toi 7vkoa täyteen ilmestyivät finnit leukaan ja nenän pieliin. Hassua ihan Vaukirjan tekstin mukaan.
Mietiskelen tuota alkuraskauden ultraa, mutta mutta se hinta (just nyt vähän tiukkaa).
Vacsuli rv7+2
Joo, kävinhän mä siellä Tekayn sivuilla sillon heti laskemassa sen la:n! Ja siinä kiekossa on ihan loistava se kun sieltä saa samalla katsottua mitä tällä raskausviikolla oikein tuolla sisällä tapahtuu... Mutta enhän mä sitä sitten sen tarkemmin tutkinut, kun sitä kiekkoa vaan ihailin! :) Pitää varmaan perehtyä tuohon sivustoon muutenkin, tuntuu olevan aivan loistava!
Heips taas!
Kävin äsken kaupungilla kiertelemässä, tuskallista oli kun niin hiostava ilma. Ostin apteekista gefilus maitohappobakteereita, neuvolatäti niitä suositteli kun aikaa varasin. Siksi siis, ettei allergiat sitten niin helposti tulisi vauvaan. Onko muut kuulleet tämmöisestä ohjeesta?
Naksu! Joo, nuo sivut on loistavat. Siellä toimi ennen keskustelufoorumikin mikä on nyt suljettu, mutta viime kesänä kun km:n takia juoksin ultrissa sain Aydinilta paljon apua ja tukea. Mikä oli musta ihanaa, kun sillä niitä kyselijöitä siellä riitti.
Muutenkin mä tykkään siitä, että kaikkien tietojen takana on ihan oikea ammattilainen eikä sellanen lähde mistä ei tiedä mikä on! =)
Pirpana! Mä luin esikoisen odotusaikana tuosta maitohappobakteerista. Turussa oli tehty väitöskirja juuri tuosta allergioita ehkäisevästä vaikutuksesta. Silloin ei mun muistaakseni niinkään kehoitettu aloittaa niitä jo odotusaikana vaan vasta vauvalle. Ja meillä kun allergioita on suvussa paljon niin meillä molemmat likat söi muutaman viikon ikäisestä gefilusta. Ensin kapseli liuotettuna tippaan äidinmaitoa, myöhemmin kun oli ruoat mukana niin käytettiin gefilusjogurtteja ym mitä käytetään edelleenkin. Itse juon joka aamu valion gefilus persikka-appelsiini tuoremehua!
Joka päivä sitä oppii uutta, itse en ainakaan ole moista kuullut! Onko sulla itellä allergioita sitten? Ruoka-aineallergioistako on kyse? Meillä on suvussa melkoisesti allergioita, itse niiltä olen tosin säästynyt... Mutta kummipoika on nyt 8v. ja nyt vasta alkaa helpottamaan, aiemmin ruokavalio on koostunut n. 4-5 ruoka-aineesta...
Toinen allergioihin liittyvä asia on mietityttänyt, kun lähipiiri on kylvänyt paniikkia... Eli meillä kun on tuo koira, niin nyt sitten pelottaa että mitäs jos pieni olisikin allerginen tuolle meidän neidille?! Mutta sille ei mitään sitten mahda, se on sitten vaan nähtävä kun sen aika on...
Nyt jatkojohto-ostoksille, jotta saadaan testata meidän uutukaista sähköruohonleikkuria! ;)
Niinkun piti sanomani, että vaikka ei voi mitenkään todistaa sitä, että se on maitohappobakteerien ansiota niin meillä ainakin likat on mokomilta allergiolta välttynyt miltei kokonaan.
Pientä punoitusta on ollut joskus kasvoissa ja taipeissakin, usein juuri silloin kun on kuvioihin tullut joku uusi ruoka-aine. Mutta ne ovat menneet itsestään ja nopeasti ohi.
Nää on tälläisiä juttuja mistä saa joskus kunnon väittelyt aikaan! Joku kun vannoo, että ne ei oo tehonneet lainkaan ja joku taas vannoo niiden nimeen jne. Itse olen sitä mieltä, että mistä sen voi tietää onko ne tehonneet. Ehkä allergiat oisivat olleet paljon pahempia ilman! =)
ja olo on perseestä (anteeksi ilmaisu)...
Lääkäri totesi että flunssa sotkee nyt sen verran ettei oikeata kuvaa saada hengitysvaikeuksista ja tukoksia ei tällä hetkellä ole mutta vaarana on että tulee joten ensi viikolla mene takaisin kunhan flunssa helpottaa. Astma lääkkeet jonkin verran auttaa hengittämään mutta eihän tämä juhlaa ole kun ei saa levätä raatona koko ajan. Mies tuli töistä tänään tunniksi kotiin jotta sain nukkua ja toistamiseen nukuin lasten päikkäri aikaan joten tänään olen saanut onneksi huilata. Mummu ottaa vielä kaksi nuorinta yöksi niin saan oikein kunnolla olla vaan. Ruoka ei maistu nuhan ja kuumeen takia ja se sitten aiheuttaa sen että oksettaa,taas... yöks!
jospa sitten synnytys olisi helppo ;o) mutta näillä mennään nyt.
Parempia oloja muille!!
(kopsasin kuulumiseni tuolta suurpeheistä kun ei voimat riitä)
niiloakseli rv 7+4 voi miten noita päiviä kertyy ;o)
Kyl se mustakin hieman hassulta alkuusa kuulosti, et niitä maitohappobakteereita vois jo nyt alkaa syyvä, mut eipä niistä varmaan tosiaan haittaakaan oo. Itsellä on kuitenkin aika liuta allergioita (kissa, maito, sitrushedelmät, tuore tomaatti jne) niin jos jotenkin pystyy ehkäsee ettei niitä vauvaan mee niin keino kyllä otetaan käyttöön!
Meilläkin on koira, ja tulihan se koira-allergiakin sitten mieleen.. Mut ei passaa liikaa alkaa pelätä tulevaa, muuten sitä ei uskalla kohta tehä mitään!
Käsiin (sormien väliin + taipeisiin) puhkes yhtäkkii tosi paha ihottuma. Samanlaista tullu aiemmin vissiin atopiaan liittyen. Hirveenä kutittaa, yölläkin heräsin siihen ko raavin itteeni :S Kävin ostaa 0.5% kortisonia, pakko kait sitä on hetkittäin laittaa kun muuten ei voi kohta olla.
Tää päivä on kyllä menny ihan kuumeillessa, tuntuu et ois tulessa koko ajan. Hiostava ilma tääl kyl on, et meneekö sitten sen piikkin vai mihin.. Tulipas valivalitus :D
En kuulu tänne pinoon laisinkaan...mutta käyn aina silloin tällöin lukemassa teidän juttuja..Mutta asiaan nyt. eli minulla oli tuo Fidd arvo koholla eli siis tuo tukos arvo.Mutta silloin lääkärit totesivat, että raskausaikana arvo saattaa olla kohollaan ja se ei tarkoita mitään. Minulle kuitenkin tehtiin alaraajojen UÄ kaksi kertaa ja kummallakin kerralla tilanne oli OK!
Ja kyllä huomaat jos sinulla on tukoksia/tukos jalassa, jalka on sen verran kipeä ja turvoksissa reilusti verratessa toiseen jalkaan. Olipas vaikeasti sanottu, no jos kuitenkin ymmärsit...
Kaksosmamma ja 4 lapsukaista
Eilen nimittäin tuli vihdoin haamujen jälkeen vähän selkeämpi viiva. Kyllä se plussa taisi olla. Nyt odottelen et pääsis soittelemaan neuvolaan. Ekasta raskaudesta (-04) en oikein muista, millä raskausviikolla sinne otetaan. Kertokaa viisaammat.
Ja mites ne r-viikot oikein laskettiin. Mulla viimeiset menkat alkoi 15.6. Lasketaanko viikot juuri tuosta päivästä lähtien? Silloinhan olis menossa rv6.
t.Pink71
Aloitin uuden pino viikonlopuks, kun oli jo niin muhkea tuo vanha!
Meitä kun on näin paljon niin pitäisköhän pikkuhiljaa siirtyä jo päivän pinoihin!
Linkki edellisen pinkan viimiselle sivulle!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10832644&p=1&mpage=11&tmo…