Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ SYYSKUUN SYDÄNTEN vko 7 ~~~

09.02.2009 |

Ja taas mennään seuraavaan viikkoon. Täällä ei mitään muuta, ko 24/7 oksetusta ja ällöoloa...Näin viime yönä unta, että masukki jo monotteli kovasti <3

Nyt lapset heräsi, mentävä...

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaiskohan tuo oma olotila jo helpottaan, ko aamulla ei pahoinvointi ollut yhtä pahaa, ko aikasemmin?! Toivon todellakin niin. Ainoa vaan, että aamulla tyären kakkavaipan vaihossa yökin taas, ko mikäkin mettäläinen. Tasan viikko vielä np-ultraan :)

Ja tosta ressaamisesta muuten - se vaikuttaa kyllä sikiöön, mutta muistaakseni se oli vasta myöhemmässä raskausvaiheessa. Mutta elkää nyt tästä ressatko :)

Ja *Angelmom* - ei missään nimessä kannata ajatella sitä, että mitä muut ajattelee. Koskaan ei kukaan toinen voi tietää omia tapahtumia ja sen seurauksia. Piupaut vaan kaikille muille ;)

Vierailija
62/73 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin.

Eilen oli tosiaan varhaisultra, eikä antanutkaan niin hyviä uutisia kuin odottelin.

Sikö oli oikeassa paikassa ja syke näkyi, mutta koko vastasi vasta 6 viikkoa, vaikka kierron mukaan pitäisi olla jo 7+4. Sain kontrolliajan parin viikon päähän, sitten on taas hieman viisaampi.

Vaihtoehtona on siis se, ettei sikiö kasva ja todennäköisesti tulee menemään kesken tai sitten se on ihan ok, ja on vaan hedelmöittynyt myöhemmin ihan oudossa kohtaa kiertoa. Netistä kun asiasta lueskelin, enemmän löytyi näitä ikävämpiä tapauksia, mutta ei auta muuta kuin odottaa.

Joka tapauksessa laskettu taitaa siirtyä lokakuulle, mutta haahuilen täällä lukemassa teitin kuulumisia ainakin tämän pari viikkoa ja katselen sitten uudestaan eteenpäin.

Mukavaa viikonloppua!

Hämäräntakaa (ei oikein tiedä, olisiko sitä luottavainen vai luovuttanut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoinkin sain ittestäni kiinni ja kirjoteltua tänne, oon kyllä lueskellut muiden kuulumisia ahkerasti, mutta väsymys ja pahoinvointi ovat illalla työpäivän jälkeen sen verran tappavia, et tulee lähinnä maattua sohvalla.

Meillä niskapoimu-ultra tasan viikon päästä, viime päivinä on ruvennu mietityttämään, et mitä jos masusta ei löydykkään mitään tai jos siellä on jotain hälyttävää. Onneks väsymys on sen verran kovaa, ettei öisin tule murehdittua (mulla on taipumusta siihen), kun vakaatasoon kun menee, niin nukahtaa saman tien.

Osaako joku sanoa, että pitäiskö väsymyksen ja pahoinvoinnin helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen? Entä tarviiko liikuntaa jotenki rajottaa? Odotan ekaa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Neuvolassa oli joku sijainen, joka ei osannut vastata mihinkään mun kysymykseen mitään. Vitamiinitarpeestakin sanoi, että kysy apteekista.. pitäis varmaan käydä kysymässä kun mikään ei maistu niin eipä toi ruokavalio oo kauheen terveellinenkään..

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Huomenna tulee jo 11 viikkoa täyteen, jes!!

:)

Vierailija
64/73 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli uusinta ulta kun viikko sitten näkyvyys huono, mitattaukset näytti liian vähän viikkoja yms. Nyt siis kovasti huojentuneempi mieli!! Kaveri köllötteli siellä ja kasvua reippasti eli viikot meni eteenpäin olen nyt 11+5 eli la siirtyi elokuun 30.pvään. Kaksi söpöä ultra kuvaakin sai tuliaisiksi mukaan. Mies kun ei mukaan päässyt.

Lääkäri aika on työmenojen takia sitten 24.3, joten siihen asti saa masu-asukkia vaan kasvatella. Vointi on hyvä, vähän liiankin hyvä jotta uskoisi olevansa raskaan. Mahan turvotuskin vähentynyt, rinnat on "muhkeat" mut ei haittaa :D yöllä pissille 1-2 kertaa. Ruoka maistuu liianki hyvin mutta painoa ei ole tullut kuin ekasta neuvolasta (9+1) 2grammaa lisää. Painoa siis 54,4 kg.

Mitä ootta mieltä siirtysinkö elokuisiin vai jatkanko täällä kun alkaa olla jo tutumpia kirjottelijoita ?

Mag-gie, odottelee illan koulu luentoja :( ja miestä kotiin :)

Vierailija
65/73 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Äippä09* Väsymys ja pv helpottaa yleensä apaut 12 vkon jälkeen, mutta tiiän monta, joilla pv loppuu vasta viikkoa tai useita myöhemmin, joillakin saattaa kestää koko raskaudenajan, mutta tää ei oo kovin yleistä. Liikunta on vain hyväksi, mutta pomppimista vaativat liikunnat kannattaa hillitä, olikohan se muistaakseni vkosta 20 lähtien - korjatkaa joku, jos oon väärässä :) Ite syön d-vitamiinia näin talviaikaan, jossa EI OLE lisättyä a-vitamiinia. Lisäksi voit apteekista kysästä, että tarttisitko jotain monivitamiinia, jossa vaikka toi dee jo on. Multitabsilta löytyy raskauteen sopivia vitskuja :) http://www.vau.fi/templates/SubMain____65639.aspx tossa linkki, jossa yleistietoa raskaudesta ja niitähän on monia muitakin sivustoja :)

Vierailija
66/73 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis riskiraskaus, verenohennuspiikit menossa ja kohtukuolema taustalla. Poikaa odottaessani sain hyvän riskiraskauden seurannan, ja katsoin äitiyskortista että jo raskausviikolla 7, olen käynyt äitiyspoliklinikalla LÄÄKÄRIN tekemässä ultraäänessä + hyytymistekijäverikokeissa (koska silloinkin oli verenohennuspiikit).

Nyt sain ultra ajan KÄTILÖLLE raskausviikolle 13, ennen sitä ei mitään verikokeita, ei ultraa eikä lääkärin vastaanottoa...

Soitin sinne, että onko mahdollista että tässä on käynyt joku virhe, koska tiedän Kätilöopistolla esim. tällaisten äitien raskauksia seurattavan erittäin tarkkaan ja ihmettelen suuresti miksi edellisessä raskaudessa suuret riskit huomioitiin useilla ultraäänitutkimuksilla ja verikokeilla, ja nyt tässä raskaudessa ei? Mullehan niitä ultraääniä tehtiin siis edellisessä raskaudessa useita, ja jokaisessa mitattiin niitä virtauksia loppuvaiheessa, ja kävin 2x viikossa sydänkäyrillä, omaa mieltäkin helpottaakseni kun esikoinen kuoli kohtuun. Nyt tunnen olevani oman onneni nojassa, ketään ei kiinnosta miten mun tai lapsen käy. Odotellaanko nyt sitten että jos verenohennusannos onkin liian pieni niin tämä raskaus saattaa keskeytyä kun hapensaanti vaikeutuu, vai toivoako parasta sitten sinne 13viikolle asti jonne on vielä pitkä aika.

Onneksi menen yksityiselle 4D ultraan parin viikon päästä, mutta ei sielläkään näitä hyytymisarvoja katsota.

Soitin eilen mielenkiinnosta Kätilöopistolle, ja siellä puhelimeen vastannut kätilö oli sitä mieltä että mun täytyy pyytää maksusitoumus Kymenlaakson Sairaanhoitopiiriltä, että pääsen Kättärille riskiraskauden seurantaan. Tuskinpa saan sitäkään :-(

Terkuin huolestunut Choko 8+6

Vierailija
67/73 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE <3

t.Choko

Vierailija
68/73 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunhan pitäs heti pästä ultraan ja lääkärille. Tottakai! Kai ne tietää siellä kuka olet ja tietää mitä sinulla on takanapäin?

Meidän esikoisen istukassa oli mikroskooppisia hyytymiä. Sen vuoksi patologi epäili mulla olevan myös tuo hyytymistekijä. Jota minulla SPR:n testien mukaaan ei siis ole. Mutta mistähän hyytymät tuli. En tiedä. Kai se pitkä yliaikaisuuskin tekee tehtävänsä. Taikka meidän lapsihan virallisesti kuoli hoitovirheen takia.

Ja sinullekkin toivon seesteistä raskausaikaa... vaikka ite toivon sitä sormet ristissä, tuskin toteutuu..

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ :D

Vierailija
69/73 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hip hei, postissa tuli eilen ilmoitus ultra-ajasta! Maanantaina 2.3. olisi sitten se np-ultra. Toivottavasti toukalla on kaikki hyvin kun ei olla vielä käyty ultrassa eikä mitään "elonmerkkejä" siis kuultu. Oon nähnyt vaan niin kauheita unia että alkaa hirvittää onko siellä masussa ketään! Eka näin unta että tuolla np-ultrassa ei löytynyt mitään. Siis ihan tyhjä kohtu vain. Ja seuraavana yönä näin unta että synnytin vauvan joskus 22 viikolla ja se oli ihan hurjan pikkuinen... Kyllä alitajunta laittaa nyt inhottavia ajatuksia minun päähän.

Ekassakaan raskaudessa ei käyty varhaisultrassa, mutta silloin oli jotenkin erilainen olo, ehkä en osannut ajatella riskejä sillä lailla kun nyt. On niin paljon lähipiirissä tapahtunut kaikkea tosi kurjaa :( Ja täälläkin kamalia kokemuksia joillakin... Itsekkäästi sitä toivoo että koskaan ei omalle kohdalle sattuisi mitään pahaa.

Hyvää ystävänpäivää kuitenkin kaikille, tämän kirjoituksen negatiivisesta fiiliksestä huolimatta :)

T:Viuhti83 ja toukka oliskohan 9+1?

Vierailija
70/73 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Amalia-Joel esittelypinoinfosta ja sen nostamisesta! En ihan niin kauas teidän kirjoitteluja ole lukenutkaan :)

No, nyt olen itsenikin liittänyt mukaan.

Täällä on ollut aurinkoisempi viikonvaihde. On jaksanut jopa siivoilla ja tehdä monen moista muuta kotona, eikä pahoinvointikaan ole juuri vaivannut. Toisaalta tietysti alkaa heti huolestua, kun oireet vähenee... No huominen varmasti todennäyttää taas, kun pitäisi päivä pärjätä töissä. Tää viikonloppu on helppoa, kun voi ottaa halutessaan torkut :)

Otatteko muuten D-vitamiinilisää? Amalia-Joel ainakin mainitsit käyttäväsi. Olen ennen raskautta ottanut multivitan aina päivittäin, mutta lopetin jo ennen plussausta, kun luin jostain, että monivitamiinivalmisteita ei suositella raskaana ollessa. Mutta ilmeisesti sen A-vitamiinin takia? En ole nyt uskaltanut ottaa mitään ennenkuin kysyisin neuvolasta suositusta. Se on siis ensi viikolla. Viikolla tulleissa neuvolan papereissa oli maininta, että D-vitamiinia kannattaisi talvella ottaa. Mutta onko ne kaikki ihan ok? No, ehkä apteekkikin tosiaan osaa auttaa :)

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille! Ja voimaa kaikille, joita huoli vaivaa.

Elvi rv 7+6

Vierailija
71/73 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon syöny multitabsin raskaus vitamiinia. Siinä on sopiva coctail vähän kaikkea mitä tarvitaan, esim rautaa, kalkkia, foolihappoa ja muita vitamiineja.

Sen lisäks joudun käyttämään kalkki-D, koska en juo maitoa. Tuo D-vitamiinihan auttaa juuri kalkin imeytymisessä!

Eli niinku sanoit, apteekissa ne tietää :)

Kohta saa taas toivotella hyvää maanantaita ja alkavaa viikkoa, mutta sitä ennen: Hyvää sunnuntaipäivää!

Vierailija
72/73 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin vielä kaikki mahtavasti (kuvotus oloa ja väsymystä lukuunottamatta)! Ensiviikon tiistaina pitäisi mennä verikokeisiin eli sikiöseulontaan ja 4.9 olisi sitten ultra! :) vähän jänskättää.

Kokoajan silti sisimmässä että entä jos se keskenmeno tuleekin, vaikka ei niin pitäisikään ajatella. Mutta ajatuskin siitä saa melkein kyyneleet silmiiin. Esikoinen kuitenkin tuloillaan ja tätä ollaan yritetty puoli vuotta :)

Jaksamisia myös kaikille muille syyskuun lapsien odottajille!

Rv 10+2

Vierailija
73/73 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu melko raato nyt viikonloppuna, joten en tänne oo jaksanut naputella. Eilen käytiin eräillä 40 vee synttäreillä ja moni sitten arvasi mun tilani ja kerroin aivan rehellisesti ja suoraan, miksi en voi juua boolia tai viiniä ;) Ja arvata saattoi, että onnitteluja tuli, mutta myös "herranjestas, taas!!!!-kommentteja. Just joo, jäi ton takia vähän paska fiilis, mutta en jaksanut pilata iltaani ton takia, etteivät kaikki voi ymmärtää meän ratkaisua lapsien lyhyistä ikäeroista.

*Elvi* Ei mitään kiittämistä :) Autoin vain hieman. Ja kannattaa tosiaan kysyä apteekista niistä vitskuista.

Nyt taijan kattoa ton American Idolin ja sitten mennä saunaan. Ens viikkoon!